Bilbaóban (is) botló banda

Aranylábú ifjaink tegnap a bilbaói katlanban játszottak egy meglepően izgalmas, ám gól nélküli meccset. Természetesen nem múlhat el egy spanyol bajnoki meccs bírózás nélkül, hiszen a La Liga küzdelmeiről van szó. De először nézzük, hogy mi történt a meccsen.

A csapat jól kezdte a mérkőzést és az ellenfél kezdeti letámadását. Ezt a fegyvert a meccs folyamán többször elővette a hazai alakulat, de általában jól oldotta meg a csapat a problémát. Amikor viszont szorult a hurok, többször vágták előre a labdát, ahelyett, hogy ügyesen eladtuk volna 20 méterre a kapunktól, ami örvendetes, hiszen meccsenként 2-3 ilyen szituációból adunk gólhelyzetet az aktuális ellenfélnek, de ha jól emlékszem, ez ma elmaradt. Az első helyzetet Benzema verte kapuvasra egy félpályás labdaszerzés után. Tanárian vitte végig az akciót BIC. Pár perc múlva Aduriz előtt adódott egy nagy helyzet, amit Keylor fogott. 2 elpuskázott Ronaldo helyzetet követően inkább a mezőnyben folyt a játék, az Athletic visszazárt, hagyta a Realt építkezni és kontrákat próbált vezetni, kevesebb sikerrel. a 36. percben Modric löbbölt egy labdát az Elátkozott gyermek mellére, aki egy gyönyörű mozdulattal a kapufára lőtt. A félidő végén egy okos szabadrúgás-variáció révén, majd egy szögletből veszélyeztettünk, de nem sikerült Kepa mögé juttatni a labdát. A második félidő hasonló mederben telt, mindkét csapatnak megvoltak a helyzetei, de gólt senki sem tudott szerezni. A 82. percben Isco és Benzema helyett jött Kovacic és Borja, illetve a rotációról gondoskodott a Kapitány, Carvajal és Casemiro, akik kipontozták magukat a Sevilla elleni meccsről.

Mindjárt jön a bírózás, mindjárt, de előbb kicsit az egyénekről. A meccs alatt kb. 8x mondta el a kommentátor, hogy Kepa valószínűleg nálunk köt ki, de aki nem magyarul nézte vagy lemaradt róla annak itt van: ’Kepa, akit a Real Madrid figyel, Kepa, akit a királyi csapattal hoztak szóba, Zidane alaposan megfigyelheti Kepát, KEPAREALKEPAREAL’. Szóval KEPAREAL magabiztosan játszott, különösebb bravúrra nem volt szüksége, de látszott rajta a magabiztosság és a higgadtság, ami fontos egy kapusnál. Keylor egy hibáján kívül stabil volt. Dani játéka ma kifejezetten tetszett, hátra stabil volt, és előre is főleg jó megmozdulásai voltak. A sárgáját annyira nem bánom, inkább a Sevilla ellen ne legyen, mint a Barca ellen. A középhátvédek szokásos teljesítményüket hozták, komolyabb megingás nélkül, Marcelót kicsit gyengének éreztem Williamsszel szemben. Casemiro mintha növesztett volna némi agyat, és nem hibázott nagyot hátul, csak néhány kisebb helyezkedési hibát vétett. Modric jól játszott, de a Bilbao szoros védekezése kifogott néha rajta. Kroos ellenben nagyon leromlott a második félidőre, idén már nem először. Khm, kéne rotálni, főnök, khmm. Benzema hajtott, letámadott de ma nem volt elég helye, ami elmondható Ronaldoról is, de összességében egyáltalán nem játszottak rosszul. Iscóval együtt sokat mozogtak, mindhárman megfordultak a támadórész minden részén, és nem álltak középen, mint… A csapat egészében is dinamikusabb volt, mint a korábbi meccseken, ami a várhatóan nehéz ellenfél miatt érthető és várható volt.

Tanácstalanság

És akkor a bírózás: Mathieu Lahoznál egy csupasz turkáló is színvonalasabban lenne képes meccseket vezetni, pedig az az állat nem lát. 8 hibát vettem észre a bírónál a meccsen, amik között potenciálisan meccset eldöntő hiba is volt. Csak néhány: Ramos első sárgája nem volt az. Felugrott, amihez a lendületvétel és egyensúlyozás miatt a kezét is használta. Azért találkozott a könyöke az ellenfél fejével, mert az szimplán nem ugrott fel. Ez még falt se, nem hogy sárga lap. Ellenben Inaki Williams későbbi visszarántásáért sárgát kellett volna kapnia kapitányunknak. A 13. percben a Bilbao védője nem kapott lapot a labda sípszó utáni elbikázásáért. Az ominózus továbbengedéses esetnél piros lapot kellett volna adnia, hiszen a hazai játékos egyértelműen veszélyeztette Modric testi épségét. A végén Cristiano sárgája ugyanúgy nem ért sárgát, hiszen önmagában nem volt sárgát érő falt, és ez volt az első szabálytalansága a meccsen, szóval a többszöri falt okán kapott sárga sem lehetséges. Ellenben a több hasonló súlyosságú falt, néhány színészkedés és folyamatos pofázás után 0 darab sárgát kapó Raul Garcia laptalansága minimum az abszurd kategória.

De ennyit erről a meccsről, nézzük az általánosabb dolgokat. A játékvezetés kapcsán egy generalizált probléma van, ami globális, és egy, ami a spanyol bajnokság sajátja.

Globális probléma: egy bármilyen munka esetén kell valamilyen kontroll és kell egy megfelelő szankcionáló rendszer. Lásd: ha egy orvos önnön hibájából megöl egy vagy több embert, akkor bevonhatják az engedélyét, börtönbe kerülhet. Ha egy taxis elüt és megöl embereket, bevonhatják az engedélyét, a jogsiját és börtönbe kerülhet. Márpedig a játékvezetésnél ilyen nincs. Persze, elvileg készül egy elemzés a szövetségen belül minden meccs játékvezetői tevékenységéről, de ezeket egyrészt nem láthatja a nyilvánosság, másrészt nem úgy tűnik, hogy egy ejnye-bejnyénél nagyobb büntetés járna egy-egy meccsen nyújtott minősíthetetlenül szar teljesítményért. Ezzel a dologgal kell kezdeni valamit, ezáltal a bírókat jobb teljesítményre ösztönözni, akit pedig nem lehet, mert fejben gyenge, azt lefokozni.

Íme az ötletem (ami nyilván nem valósul meg, meg nem tesznek majd semmit, csak már nagyon ki akarom írni magamból a bírók okozta agyérgörcsöket): minden elsőosztályú csapat delegál egy-egy embert egy bizottságba. Egy meccs után a csapatoknak 24 órájuk van a meccs lefújásától számítva panaszt emelni ennél a bizottságnál. A bizottságból 5 randomizált módon kiválasztott ember (a maradék 18 csapat emberei közül) véleményezi a bíró és a partjelzők hibáit. Ha az 5-ből legalább négy szerint az ítélet hibás volt, akkor egy pontrendszer alapján besorolják a hibát, és azért az esetért kap a bíró X büntetőpontot. És egy büntetési rendszer alapján eleinte pénzbírsággal sújtanák a bírókat, majd bizonyos (egyre hosszabb időre szóló) eltiltással. És Y pont után elvennék a bíró elsőosztályú tagságát, illetve FIFA-licenszét, ha van ilyenje.

Ami pedig a spanyol (meg biztos, hogy más országban is van ilyen, de konkrét példát nem tudnék mondani) problémát illeti: a játékvezetők küldésének nem szabadna irányítottnak lennie, hanem ezt is randomizálással kéne beosztani, hogy a szövetség pártatlanságát ne lehessen megkérdőjelezni.

Ennyit a bírózásról, meg a meccsről. Nem tudtuk kihasználni a Barca botlását. Innentől kell szorítani a bajnoki harmadik helyért és a Valenciáért, hogy ne Messiék ünnepelhessék a bajnoki címet. Csalódott már nem vagyok, szomorú se, ideges se. Kezdem megszokni, hogy ez az állapot. Előbb-utóbb lesz jobb is!

A következő mérkőzés szerdán 20:45-kor a BL-ben a Dortmund ellen. Hala Madrid!

Összefoglaló:

Oszd meg a posztot, ha tetszett!

  • ofrnkie

    nem irigyellek, hogy erről kellett írnod – de gondolom nem hiába a gyógyszerésznek adták, a kémia nélkül működő csapatról csak kémia segítségével lehet írni – sikerült.

    szerinted nincs igazad abban, hogy a csatáraink alapvetően jól játszottak, ugyanis elbújtak és csak fejjel vagy durván kijátszott összjátékkal lehetett megtalálni őket. A csapatból a cseréken és Navason kívül ők értek a legkevesebbszer labdába. Egy Real-szintű csatárnak nem csak befejezni kell tudni – bár nekünk sajnos ez sem megy.

    Szerintem leginkább Zidaneról szükséges beszélni.
    szembejött velem V.I.C penás értékelése is ( http://penamadridista.hu/hirek/2017/12/03/egytol-egyig-athletic-bilbao-real-madrid-171202/ ), ahol kulcsfontosságú a Zidaneról szóló mondat: “Nagyon tömören, röviden és kulturáltan: Hétről-hétre használt sütőolajat fecskendez egy Ferrariba.” (a játékosoknak azért én alacsonyabb pontszámokat adnék – már ha az 5ös az átlagos).

    Én továbbra sem azt látom, hogy a csapat fél gőzzel játszana t.i. formát időzítene. Az lehet-e formaidőzítés, hogy taktikailag dilettáns módon állunk fel tavaszig (?), utána meg csak úgy elkezdünk rendszerben játszani?! Az, hogy rendszerben játszanánk nem kerül többletenergiába.
    Nyilván soha nem álltunk fel taktika nélkül, mert Zidane egy profi focista volt, abból is a legkirályabb fajta, tehát van elképzelése, és valljuk be, egy nem teljesen abszurd, átlag alatti vagy átlagos taktika is tud működni, ha más dolgok (a playerek minősége, fizikai kondíció) azt ellensúlyozzák, ill. eltakarják a hiányosságait.
    A végére még megjegyezném, hogy egy ház felépítésénél hasznos ill. elengedhetetlen mondjuk a kőműves, de egy idő után haszontalanná válhat, és pl. villanyszerelőre lesz szükség – ld. Mourinho karrierje.

    • Raulitás

      Nem azt írtam, hogy jól játszottak, csak hogy nem rosszul 😀
      Amúgy VIC hasonlata tényleg nagyon találó, de nem tudom, hogy ez a Ferrari tudna még egyszer úgy menni, mint tavaly, vagy már hengerfjes kicsit, meg a gumik is kopnak itt ott. Egy ideig biztos voltam benne, hogy csak az élesség hiánya a gond, de már egyre jobban kételkedem ebben

      • Sragi

        Szerintem itt már nem az éhség hiánya a gond..

  • sultan2004

    Úgy alakult, hogy nem nagyon tudtam online lenni a meccs alatt, így nem olvastam a kommenteket sem.
    Anélkül alakult ki a véleményem, hogy máséval találkoztam volna.

    Nekem a második félidő vonatkozásában tényleg “csak” a gól hiányzott. Az akarattal, és a befektetett fizikai munkával semmi bajom nem volt. A jelenlegi taktikával ennyi van bennünk. Ez nem rossz forma, vagy pech, most ennyit tudtunk egy közepesen durva, leginkább a védekezésre koncentráló Bilbao otthonában, ahol a bíró megint vak volt.

    Ha megelőző 10 meccset megnyertük volna, akkor most azt mondanánk, hogy a San Mamésben ez belefér, ide nem feltétlenül győzni járnak a csapatok. Nehéz a kontextustól elvonatkoztatni.

    Egyébként meg így jár az a csapat, amely egy sztárra építi fel a csapatjátékot, aki kiöregedőben van, és képtelen váltani. Továbbá nem tudja elengedni az egyetlen, már rég kiöregedett csatárát. És, ami a legrosszabb, lejtmenetbe kerül, ha nem bízik meg a fiatal tehetségeiben, akikre a változtatásokat kellene alapozni.

  • carlos06

    A Benevento kapusa ugy tunik veszélyesebb a kapura, mint a tamadoink, 100 milla alatt hozható.
    Nekem ez olyan volt, mint at Atlético elleni meccs, vitte a csapatot a szive,de nem volt kifizetodo. Az ilyen meccsek miatt normál esetben nem is lennék mérges, de botlott a Barca és mar rengeteg meccset elkurtak így jogos a kritika, ami lassan lejárt lemez lesz. Zidane kommunikációja most már nem jó, eddig elment a kamu, de ideje lenne megvalaszolnia erdemben is a kérdéseket.

  • Cornelius Scipio Africanus

    Az élet a legjobb forgatókönyv író.

    A Beneveto csapat történelmének ez az első gólja az olasz első osztályban.
    13. forduló hozta meg ezt a sikert. A gólra nehéz szavakat találni, meg kell nézni.

    https://www.youtube.com/watch?v=2gWeq5abvlM

  • ptg

    Előre is elnézést kérek, ha bárkit is érzékenységében megbántanék… De, mélységesen fel vagyok háborodva, hogy ezt a teljesen eredmény és reménytelen játékot hétről hétre mint kiváló, csak éppen a szerencsével hadilábon álló játékosok követik el, és a szerencse hiánya miatt látjuk folyamatosan a megalázásunkat.
    Mindebből a világ augusztusban még legjobb klubcsapatának tartott alakulat „edző?je” ennyit szűrt le : „Nagyon örültem a teljesítménynek, de nagyon sajnálom, hogy nem találtunk be, de leginkább a játékosok miatt vagyok csalódott, mert mindent kiadtak magukból” – mondta Zidane a Movistarnak. „Többet érdemeltünk, de végül nem találtunk be, ami három pontot ért volna nekünk. Az az én feladatom, hogy sulykoljam, pozitívak vagyunk, játszunk és a gólok is jönni fognak. Nem aggódom, de sajnálom a játékosokat.” Akkor tessék most pozitív gondolatokkal megvédeni…
    Épp ezért nem tetszenek a most felkerülő és már felkerült, Zidane hozzáértését megkérdőjelező postok, mert amikor hónapokkal ezelőtt már páran írtunk erről, akkor mindenki leugatott minket, kevéske már akkor is számonkérő írásainkért. Most mi változott azóta ? Mert az edzőnek “csúfolt” valamikori nagyszerű futballista nem, az összeállításai, taktikája, meccs közbeni beavatkozása, a használt játékoskeret sem. Az elnök is a helyén van, a kisegítők is maradtak, a sorsolás sem változott – viszont a játék sem lett rosszabb, mert nem is lehetett, már az első bajnokin is ilyen volt. Már nem látszik az alagút vége, vagy mi történt ? Zidane mester kifehéredett, vagy végre lehullt a rózsaszínű fátyol ? Mi változott azzal, hogy kiszenvedtek valamit, ami egyszer az életben jöhet össze olyan csillag és feketerigó állással ? Labrador ellen látható volt zizu mester előző munkahelyének termése, a kettő sz@rt sem érése, a taktikai elképzelés, az összjáték teljes hiánya, az elképzelés nélküli felépítés, felállás és a cserék – kivéve a világ mérkőzésenként/játékidőre legjobban fizetett játékosának 30 perces beállítása nélkül – alkalmatlan időben és posztra végzése. Tegnap ugyanezt kellett a “gálakezdő”vel elszenvedni és végignézni egy tehetetlen, alkalmatlan és a játékközben beavatkozásról fogalmatlan ember vergődését, amit végül is megkoronázott a csapatkapitány elvesztése minimum 3 meccsre.

    • Jose

      “Épp ezért nem tetszenek a most felkerülő és már felkerült, Zidane hozzáértését megkérdőjelező postok, mert amikor hónapokkal ezelőtt már páran írtunk erről, akkor mindenki leugatott minket, kevéske már akkor is számonkérő írásainkért. ”

      Ajánlom figyelmedbe:
      https://madridimerengues.hu/2016/09/
      https://madridimerengues.hu/2016/10/
      https://madridimerengues.hu/2016/11/

      • ptg

        tekintettel arra, hogy csak augusztus végén találtam ide és csak szeptemberben regeltem be, ez nem mentségemre szól, egy újszülöttnek minden vicc új. De azóta folyamatosan vitatkozunk a hozzáértésen és a kompetitív munkáján 🙁

    • Ronrics

      Ha jól emlékszem még anno GH14 megmondta : “az arab nem edző”- nem így volt pontosan, de a lényege ez volt.
      Megismétlem- a pályán ösztönös zseni volt, de edzőnek, taktikusnak kutyaütő.
      Akinek kulcsmeccseken a csapat ami EGYKOR írtózatossan erős volt és a faszmák hozta a sikereket.
      De mára ez a csapat max.EL esélyessé vált a hozzá nem értése folytán.
      /még azért talán lesz 1-2 jó, élvezhető meccse, mondjuk 12-ből 2, csak türelem/

  • kodex

    In case you haven’t realized: this is not a diamond. It’s 3 confused, flat midfielders and Isco doing whatever he wants.
    https://www.managingmadrid.com/2017/12/3/16728950/athletic-bilbao-0-0-real-madrid-2017-la-liga-tactics
    Zidane is responsible for the team’s struggles and poor play.
    https://www.managingmadrid.com/2017/12/3/16728950/athletic-bilbao-0-0-real-madrid-2017-la-liga-tactics
    ehh, le vannak maradva ezek is :)))

  • Manócska

    Még a végén a Valencia sem fogja kihasználni a Barca pontvesztését. 🙁 Ráadásul a Getafe úgy szerzett vezetést ellenük, hogy jó ideje már 10 emberrel játszanak.

    • ReAlantos

      Nem mondom, hogy már most el kell engedni az első helyet, de azért reálisabbnak tűnik, hogy a másodikért fogunk harcolni, hacsak be nem üt a krach Barcelonában. Ez esetben pedig nekünk igenis jól jön a Valencia pontvesztése.

      • Brn

        Szerintem a képlet egyszerű, ha a Barca-t nem verjük meg, sőt annál inkább a kisember elintéz és kapunk egy 3-ast, akkor jövőre rá kell startolni az EL-re. Az x, talán esélyt ad a második helyre, ha a BL-ből tavasszal az első párharcban sikerülne kiesni, vagy rögtön utána. Ha viszont a srácokat sikerülne feltüzelni, és némi szerencse is párosulna, valami csoda folytán megvernénk a Barca-t, akkor bajnok a Real, akkor már semmi sem állíthatna meg. Sajnos a videót látva erre nem tennék nagy pénzt. Íme a videó, realosként minden tiszteletem a fiút illeti: https://streamable.com/ei0sv

  • Krityó

    Rossz meccs, jó összefoglaló.
    Varane-t kihagytad a méltatásból, volt benne valami szándékosság? Mert ugyebár elég jól nyomta, szerintem tanár volt. Vagy elnök. :DD
    /Tanulság a tegnapról: ha anyóséknál nézek meccset, nem biztos, hogy nyerünk. Többet nem alszom ott. :DDDDD/

    • Raulitás

      Áhh, csak olyan átlagos volt Váren, azért nem említettem külön.

  • johnglade

    Nem láttam a meccset, Ceballos jól játszott?

    • morc

      Hozta a szokásost.

    • Jose

      Az elején kicsit merev volt, de aztán megingathatatlanul és türelmesen teljesített. Lehet rá építeni.

      • Sragi

        Morata milyen volt?

        • baumate

          Jamessal érezték egymást nagyon

          • Sragi

            Örülök. kár ,hogy Mariano nem játszott.

          • ZeRo

            Ne is mond, nagyon rosszkor jött az a sérülés. Eddig Moratával vezették a góllövő listát, de most Morci nagyon meglépett előle. Bár nem hiszem, hogy az a 4 gól plusz behozhatatlan. És nem, egyáltalán nem bánom, hogy eladtuk Benzemát is.

          • ReAlantos

            Srácok, Jose már megint a konyhapulton felejtette a cuccot? 😀

          • ZeRo

            Milyen cuccot? Én sem és a lábamnál fekvő egyszarvú csillámsárkány sem tudja miről beszélsz.

          • sultan2004
  • Manócska

    Nagyot küzdött a Getafe a Valencia ellen. Megérdemelten vitték el a 3 pontot. Remélem hogy a meccs végén a kapusuknak is köszönetet mondanak ezért, mert nem kis szerepe van abban hogy ez lett a végeredmény.

    • andras14

      Hova vitték? 🙂

  • mfc777

    olyan összefoglalót tud valaki linkelni ami a gólokat is mutatja?

    • Ronrics

      A tegnapi Bilbaó elleniről? Esetleg Jose…

    • ReAlantos

      https://www.youtube.com/watch?v=qw4YUbBnj44

      Bár nem a tegnapi meccs, de azért…:)

      • ReAlantos

        A tegnapiról is biztos lehet hasonlót találni valahol az internet mélyebb bugyraiban.

      • Csáti László Károly

        Ez jövendölés is lehetne az El Classicora is. Ugyanis idén elég sok öngól esik ellenünk, márpedig a videoban minden “habfehér” gól után az FCB számlálója lép. Tehát öngólok. Benne van, bár a hetet soknak tartanám. :))
        Benzemáról egyébként sem hiszem el, hogy bármilyen szituációban is eltalálja a kaput. Még öngólt sem tudna rúgni….

  • Csáti László Károly

    Szerintem Ronaldo elég passzív volt. A védelem most is sok hibával játszott.
    Ramos első sárgája: egyetértek. Modric esete: nem tudom arról sikerül lemaradni (leakadt a stream) Sípszó utáni sárga: egyetértek.
    Raul Garcia sárga egyetértek.
    Ronaldo esete: hátulról szabálytalankodott, azért kapta a sárgát, ilyenért lehet adni. Összességében nem a bírón múlott ez szerintem, tegnap tényleg nem volt szerencsétek – és nem csak a kapufánál, vagy Kroos lövésénél: sok esetben véletlenül akadt el egy-egy passz a bilbaóikban.

  • Jose
    • Cornelius Scipio Africanus

      Ott a tusoló, vagy mosdó. #butapokember

      • Jose

        Ertelmezd a kepet. A madridistak a pók, a szezont akarjuk elengedni, de a klub iranti erzelmek (thor dekor kalapacsa) nem engedik a dolgokat folyo utjukra.

        • Ronrics

          egy késői H.Bosch fotó ugye?…

  • ptg
    • ReAlantos

      Maga a hír felmerült már, a konkrét cikkre nem emlékszem, sem a tényszerű állításra, hogy van megegyezés.

      Nem kizárt, hogy igaz, de azért erősen kételkednék benne. Hogy miért?

      1, Még csak most igazolt a PSG-hez. Lehet bármekkora “rinyapicsa”, ha fél év után menni akar, akkor egyetlen komoly klub sem fogja leigazolni. Más a helyzet persze, ha ezt már a Párizsba igazolásakor tudni vélte, de ebbe most inkább ne menjünk bele.

      2, Nem szokás játékosokat ennyire előre megszerezni (és talán ez a legfőbb indokom, amiért kételkedem). Az más kérdés, hogy egy fiatalt úgy vásárol meg valaki, hogy a 18. születésnapjáig a korábbi klubnál marad. Viszont a nagy játékosok közül egyről sem hallottam még úgy hírt, hogy másfél évvel előtte végleges volt a transzfer. Olyan persze van, hogy már évekkel előbb pletykálnak róla, lásd pl. a Realnál a jelenlegiek közül CR vagy Bale esetét.

      3, 2019-ig sok víz lefolyik még a Dunán, és ha például Neymar bezsebel egy aranylasztit Párizsban, amire egy jó BL-szereplés mellett bizony mutatkozik némi esély, akkor simán meggondolhatja, hogy visszamenjen Spanyolba csak azért, hogy disznófejeket kapjon…:)

      Persze van olyan infó is, ami erősítheti ezt a pletykát (állítólag gyerekkori kedvence a Real), de összességében mégis valószínűtlennek tartom, hogy már most lenne egyezség Neymar, a PSG és a Real között, akár csak szóbeli is. Ettől függetlenül persze nem zárom ki, hogy 2019-ben már a Real játékosa legyen, de olvass vissza pár poszttal a kommentek között, sokan elmondtuk erről a véleményünket.:)

  • ofrnkie
    • ReAlantos

      “Real Madrid were aggressive”

      Meg a jó édes anyátokat! 😀

    • carlos06

      En ott tartok, hogy 4-3-3 es ujra BBC,persze csak azert,mert Zidane makacs,reszletesebb utasitasokat nem ad es Bale tud beadni is. Ez a 4-4-2 annyira elvan csuszva Isco pozicoja miatt. Tavaly nagyon jo atmenet volt,de akkor Isco vonalak kozotti mozgasa sokkal hasznosabb volt, vhogy azt erzem vele kapcsolatban,h folyamat tultolja a bal oldalt igy meg Benzema es Ronaldo teljesen elszigetelodik es elveszik az egesz formacio elonye. Sokkal tobb kihasznalhato helyzet (foleg onbizalomhianyosan) es labda kellene nekik,h betudjanak talalni az meg vagy ugy mukodik,h Isconak (vagy egy idealis vilagban Ceballosnak) nem adunk ekkora szabadsagot. Persze lehetne ez Kroos vagy Modric is,ha kozeppalyan megfeleloen tudnának valtani Isco mozgasara reagálva,de ezt az ellenfel vedelme rendre gyorsabban teszi,mert ok kivulrol fujjak a dolgokat.Az egeszseges Carvajal Modric (Bale) kapcsolat nagyon hiányzik.

  • Cornelius Scipio Africanus

    Eltűnődtem egy picit. És bár semmi nem indokolja amit most fogok írni, sőt semmi racionalitás nincs benne, sőt nem is tudom komolyan venni, de az élet hatalmas viccet tudna belőlünk csinálni, ha valahogy idén leesne úja a BL.

    • Sragi

      Szerintem megszüntetnék a BL-t 😀

  • Jose

    Kérdeztétek, hogy teljesített Hámesz:
    James Rodríguez vs Hannover

    Most touches: 121
    Most passes: 92
    Most key passes: 6
    Most shots: 6
    Most crosses: 11
    Most tackles (!): 5

    • Sragi

      #túlsztárolt#nemtudvedekezni#egylábas
      Csak éppen tisztán látszik, hogy a megfelelő rendszerben aranyat ér.

      • Manócska

        Lassan a Bayern szurkolói is elismerik ezt, pedig kezdetben nem nagyon örültek neki. Nem is igazán értettem hogy miért. Jó, oké, én egy kicsit elfogult vagyok vele szemben, de azért azt a többi focit szerető embernek is látnia kellene, mégha nem is kedvenc, hogy mire képes a pályán.

        • Sragi

          Persze, hogy “ellenségkent” kezelték, mert úgy ment oda, hogy itt úgymond bukott igazolaskent konyevelte el a sajtó meg a közönség.. Bár teszem hozza én nem.
          Tudtuk jól hogy megfelelő rendszerben klasszis teljesítményt tud nyújtani. Más kérdés, hogy nem igazán érzem, hogy a hasonló tizeseknek lenne letjogosultsaguk a mai fociban. Viszont ennek ellentmond az, hogy James igen is tud melozni Özillel ellentétben.
          Azt is be kell látni, hogy Morata és James lett az aldozata Zidane erkezesenek. Ha a kolumbiai tartja ezt a formáját akkor a Bayern élni fog az opcióval. Viszont ha ZZ nagyon megég ev végén lehet edző váltás lesz itt is és a leendő mesterunk meg szamolna James-el hiszen 26 éves a legjobb korban van.

          • carlos06

            Zidane es a BBC aldozatai inkabb. Zidane 95%,h marad meg legalabb egy szezont, Pereznel megvaltotta a cimekkel. Az o eseteben az ev vegi edzovaltast max ugy tudom elkepzelni,h onkent lemond,ha meg kihuzza CR es/vagy Benzema tavozasaig,akkor Jamessel vszeg Zidane is szamol majd.

          • Sragi

            Nem tudom mi lesz, de Perez nem fogja itt tartani ha nem lesz meg a dobogó és egy Spanyol kupa vagy BL. Mondjuk akkor Perez is vele bukna.. A b verzió is vanna van, hogy maga áll fel.
            A BBC meg már régen a csapat egyik legnagyobb hátránya.

          • Jose

            Nem, Perez a kövektező 5 évre megnyerte a bizalmat. Nyugodtan hivatkozhat az edző és a csapat kapcsolatának megfáradására. A BL-címek az elnököt erősítik.

          • Sragi

            Csak mi ezt nem hisszük el 🙂
            De hát az meg senkit nem érdekel ugye.

          • Manócska

            Én tudnék neki örülni ha visszakerülne hozzánk. 🙂 Amúgy sem a Bayern szurkolóinak a James iránti, sem a Barca drukkereinek a Paulinho iránti nagyfokú ellenszenvét sem igazán tudtam hova tenni. Én ugyanis addig egy játékost sem ítélek meg előre, bármi is történt addig a karrierjében, míg nem láttam 1 percet sem játszani a csapatomban. Ez a két eset is azt igazolja hogy nem is szabad. Eddig azért erősen megcáfolják a bennük kételkedőket.

          • norma_va

            Akik már évtizedek óta szeretnek egy fajta stílust, azok nagyon tudnak ragaszkodni hozzá. Jelen esetben ez azt jelenti, hogy a Bayern szurkolók, azaz a német foci rajongói hánynak a latin focitól. Márpedig a klasszikus német stílusba nem illik bele James. Nagyon kedves tőled, hogy nem ítélsz el játékost előre, de a szurkolók előrébb helyezik a fanatizmusukat a játékos vélhető hasznossági szintjénél. Btw, Paulinho és a Barca házassága ugyanez…

    • Cornelius Scipio Africanus

      “Most crosses: 11”
      Zidane-nak felállt 😀

      • Sragi

        Mar el is sült..

        • Cornelius Scipio Africanus

          Akkor mér csak az a kérdés, hogy vajon fel is sül-e?!

          • Sragi

            Imadtam mint focista és szerintem nem rossz edző, de sebesen halad a bukás felé. Persze cáfoljon rám.

  • Kissé kimaradtam a dolgokból. Hétvégi meccset se láttam, de egy dolog világosan látszik a csapat körül, és elnézést ha vulgáris leszek: Lankadt szerszámmal csalánt se lehet verni. Ez most a Real Madrid játéka.

    • iKos

      régi székely bölcsesség
      ‘Ha fiatal korodban nem tanulsz meg lankadt fasszal baszni, akkor sanyarú öregkorod lesz!’

      • Sragi

        😂 😂 😂

  • Brn

    Szerintem a képlet egyszerű, ha a Barca-t nem verjük meg, sőt annál
    inkább a kisember elintéz és kapunk egy 3-ast, akkor jövőre rá kell
    startolni az EL-re :). Az x, talán esélyt ad a második helyre, ha a BL-ből
    tavasszal az első párharcban sikerülne kiesni, vagy rögtön utána. Ha
    viszont a srácokat sikerülne feltüzelni, és némi szerencse is párosulna,
    valami csoda folytán megvernénk a Barca-t, akkor bajnok a Real, akkor
    már semmi sem állíthatna meg. Sajnos a videót látva erre nem tennék nagy
    pénzt. Íme a videó, realosként minden tiszteletem a fiút illeti: https://streamable.com/ei0sv

  • mikike

    Nem ide tartozik, szóval bocsi. De holnap a legkedvesebb bírónk (nem ettűlfüggetlenül*) fontos meccset kapott. Szeretnék róla kellően megemlékezni már előre is. Nem nagyon találtam hasonlót, hát alkottam én egyet. Kérem, értékeljétek. Köszönöm!
    Szabad felhasználni a szerdai beharangozóban.

    https://uploads.disquscdn.com/images/4e1928f2feefbeedf48b537655f6e28660314a2593813ed2b65cba8b0a32e747.jpg

  • kodex

    1x, korábban (öö 1,5 éve?) adott téma/felzúdulás után/mellett belinkeltem ide 1 bírói szabálykönyvet. Azóta sok minden változott (csak a bírók lettek rosszabbak :P), nemrég pld. 1 jvezető haverommal söröztem, beszélgettem, érdekes volt (újra) meghallgatni a “másik” oldalt is… Na, de a lényeg: egy másik oldal/másik bajnokság (de uazok a problémák) oldalán ott van a friss szabálygyűjtemény, úgyhogy okuljatok ti is (és próbáljátok meg érteni és értelmezni is, nem csak lendületből bele vetni magatokat – hátha sikerül): http://kemspori.hu/doc/2016/07/szk-h.pdf

  • vbalazs91

    A játékvezetői témához: látszik, hogy aki erről ír, annak fogalma sincs róla, ez hogyan működik.

    Lehet, ti követitek minden héten (én nem), hogy mely játékvezetők vezetik a fordulók meccseit, és hogy az előző hétvégén vezetett-e az adott személy, meg hogy a következőben vezet-e majd, de kétlem, hogy a súlyos hibák után ne kapnának eltilást a spanyol játékvezetők. Már csak abból kiindulva, hogy Magyaországon kapnak, még ha ezt valaki nem is veszi észre. Szóval csak mert nem adnak ki erről közeléményt, még kizárt, hogy ezeknek ne lenne következménye. És itt most súlyos hibákról beszélek, nem 1-1 sárga lapról, mert az nem számít annak.

    Másik téma, a bizottság: úgy hülyeség, ahogy van. Mármedig azért, mert egyszerűen az emberek nem tudják a szabályokat, legalábbis nem olyan mélyrehatóan. Illetve lehet bújni a szabályzatot, de több olyan íratlan szabály is van, ami a szokásból alakult ki, és egyébként, aki életében nem vett a szájába sípot, az nem tudja, milyen ez. De ki lehet próbálni, utána garantálom, hogy mindenki másképp látja a dolgokat.

    Vannak erre megfelelő emberek a játékvezetői bizottságon belül, akik ezeket hétről hétre kiértékelik. Az egy másik dolog, hogy ennyi hiba után miért bíznak ilyen játékvezetőkre ilyen meccseket, valószínűleg azért, mert spanyolhonban még így is ők a legalkalmasabbak.

    Egyébként nem kell itt feltalálni semmit, ott a videobíró, amit más bajnokságokban már alkalmaznak. A spanyol szövetség faszsága, hogy ők ezt még nem vezették be.

    • Cornelius Scipio Africanus

      Amúgy akit érdekel itt egy spanyol (de van más ligás) bírói statisztika oldal. Ki hány meccset vezetett, hány sárgát és pirosat adott. (Ezt részletezve adott meccsekre is meg lehet nézni).
      http://www.soccerbase.com/referees/home.sd?comp_id=21

    • skory92

      Szerintem nem kell mérnöknek lennem, hogy tudjam, ha egy autó szarul működik, mert szériahibában 50K kilométer után rángat. Ugyanígy nem kell producernek, vagy rendezőnek lennem, hogy meg tudjam ítélni mondjuk nagyjából, hogy egy film milyen színvonalat képvisel (bár ez rossz példa, mert szubjektív, de maradjon). Ahogy nem kell számítógépes hardverszakembernek lenni ahhoz se, hogy érzékeljem, a gépem szar, mert akad, mint a fene. Hadd ne kelljen már levezetnem egy meccset, hogy kimondhassam: ez a bírói garnitúra egyszerűen méltatlan mind hozzáállásában (mindenki kurvára kussoljon, ha hibáztunk, hát hibáztunk de pofa be és az van, amit mondok, vili?), mind teljesítményében a világ egyik top bajnokságához.

      Emellett a videórendszer se old meg minden gondot, mert ha vissza se nézi, vagy visszanézés után IS szar döntést hoz a spori, akkor itt ki kellene mondani, hogy az ilyen Lahoz, meg Gonzalez, meg Villanueva féle köcsögöknek el kell tűnnie. Amit ezek az emberek évek óta előadnak játékvezetés címén, az egy vicc. Értem én, hogy nehéz, de baszki, az F1 autóversenyzés is az, meg az űrhajózás is. Ezért megy kurva kevés ember űrhajósnak, meg F1 pilótának. Nem megyek el mondjuk én, baszom szét a futamokat meccsről meccsre, aztán pingvinezek, hogy tessék csak a kormány mögé ülni és utána pampogni. Nem. Normális bírókat akarok, vagy akkor legyenek szar bírók, akik legalább a meccs eredményét nem befolyásolják az ostoba döntéseikkel, hogy aztán nagy pofával küldjenek el mindenkit a sunyiba, meg dobálják a sárgákat még bónuszba a jogosan tajtékzó játékosoknak.

  • mikike
    • Cornelius Scipio Africanus

      A sebhelyes és a kopasz című filmet vetítik a sárga moziban, amire elmegy a vak. A filmből pedig kiderül, hogy egy argentin sírásó öli meg a két főszereplőt és ássa el az Atacama-sivatagban 10 perc alatt. Így ő nyeri meg a 2018as sírásó világbajnokságot. 2 hulla 10 perc alatt.

      • mikike

        Zseniális meglátás. Nagyon jót nevettem. 😀 Bár az irány igen rossz.
        Kicsit lejjebb lőttem be a színvonalat, nem ennyire szofisztikált a válasz. De nagyon tetszett. 🙂

        Annyit kérdeznék mielőtt komoly forgatókönyvet faragnál, hogy a kis gonoszt is eltemetik a végén?
        Mert akkor tetszene igazán. Vagy legalább egy lábtörés kijár majd neki? Hoppá, hiszen azt ma már megkapta. 🙂

        A Matrixban konkrétan elhangzik a válasz. Tudom ezzel sokat segítettem… 🙂

        • Cornelius Scipio Africanus

          Messi elássa a vak bírót, aki sárgát mert adni Pepének, mert fejbe rúgta Ribery-t akinek szuperképessége révén azonnal begyógyult a sebe, viszont a sebhely megmaradt.

          Bár ez nincs benne a Mátrixban, hacsak nincs valami titkos vágatlan rendezői plusz verziód.

          • mikike

            🙂 Az biztos, hogy Messi ás. De most már nagyon sokat segítettem. 🙂

          • Cornelius Scipio Africanus

            Neo a messiás

          • mikike

            Még nem tudom elfogadni, de már nagyon forró. A félszerzet megnevezése már okés.
            Tulajdonképpen megfejtetted, de, hogy hangzik ez a filmben?

          • Cornelius Scipio Africanus

            Neo a megváltó messiás. Neo a megváltó.

          • mikike

            Nagyon közel vagy… 🙂

          • t20-puerto del sol

            A vak messiâs.

          • mikike

            Igeeeeeen! Jár a hatalmas virtuális pacsi!

          • t20-puerto del sol

            Corneliusé az érdem java.

          • mikike

            Mindkettőtöknek jár! 🙂

    • gwandal

      A tökös, a török, az őr meg a nő. A másik tippem: A jó, a rossz és a csúf óvakodik a törpétől

      • mikike

        Túl jók vagytok. 😀 😀 Szakadok. Ez egy infantilis szóvicc.

    • t20-puerto del sol

      Bitte, ein Bit, mondta A vak nyomorult, de Messi nem szereti a német sört, ezért elhatározta, hogy leüti. “Mindenkinek jobb lesz így” – gondolta magában.

      • mikike

        Ez is nagyon jó! 🙂 A kép nem Messiről szól. Természetesen része a megfejtésnek. 🙂

  • t20-puerto del sol
    • Cornelius Scipio Africanus

      8. Cüneyt CAKIR
      :DDDDD

      • t20-puerto del sol

        Ez az ELIT!

        • Sragi

          Gonzalez Gonzalez?

  • Cornelius Scipio Africanus

    AS | Zidane nem bízik a kispadban. A nyáron érkezett játékosok – Theo, Llorente, Vallejo, Mayoral, Ceballos – összesen kevesebb, mint 550 percnyi játékidőt kaptak.

    Ez a kemény nem a kád széle…Az fejenként átlagosan 110 perc.

    Illetve az rebesgeti a Marca, hogy lesz téli igazolás. Kíváncsi vagyok ki lesz… ha lesz.

    • morc

      Nem csodálom, hogy nem bízik bennük, nyakik benne vannak, abban hogy itt tartunk. A gálakezdő vért izzad, ezek meg csak visszahúzzák őket.

    • Ronrics

      mégis ZZ a nagy rotátor…/?/

      • WT14

        Iscót meg Asensiót szokta egymással rotálni, plusz a sérülések és az eltiltások 😀

        • Ronrics

          ja, így már igen…

  • Sragi
    • t20-puerto del sol

      Nincs is péntek

      • Sragi

        Mar csak egy szerda meg egy csütörtök 😀

    • majk

      fenomenális, egyre jobban tetszik, minél többet nézem

      • Ronrics

        és nem szédülsz?

        • Cornelius Scipio Africanus

          Nem, állítólag azóta így közlekedik ő is.

          • majk

            a séró is stimmel

          • Ronrics

            good for U

      • Sragi

        Everyday I’m Shufflin

  • Jose
    • Ronrics

      látom lassan megkedveled…:))

      • Ronrics

        ja és Jó reggelt viszont!

      • majk

        Joseph mindig is kedvelte Bélát, csak neki is a csapat (Kroos) az első

        • Ronrics

          yeah I know ..

    • majk

      ajajj, ebből sérülés lesz

      • dracox

        rövidnadrágban megfázik és 3 hét pihi megint..

    • elkesetthusvetinyul

      hova tetted a mankót?

  • Sragi

    Nagyon off

    http://index.hu/sport/futball/2017/12/04/szandekosan_fujta_felre_a_pl-cimrol_donto_rangadot_a_vilag_legjobb_biroja/
    Nem bírom 😀 Ez az ember kiéget folyamatosan. Ennyi faszsagot osszehordani.

    • Cornelius Scipio Africanus

      Lendüljünk már túl ezen a szerencsétlenen :'( Pls :'(

      • Ronrics

        nekem új volt a téma

        • Cornelius Scipio Africanus

          Gabikára és a hülye cikkeire gondoltam.

      • Sragi

        Egyszerűen nem megy sajnálom :DD (tudom b@sszam meg magam :DD )

        • Cornelius Scipio Africanus

          Nem. 😀
          Csak nem lehet mit tenni ellene 😀 Én meg szeretném kerülni a hülyéket 😀

          • Sragi

            :DD egyébként én nem értem,hogy lehet ezt megengedni…Jó mondjuk nem is tudom mit várok..Index..

          • Manócska

            El kell hogy keserítselek. 🙂 Bármennyire is szeretnéd, nem fogod tudni mindig elkerülni őket.

          • Cornelius Scipio Africanus

            Ezt tudom jól. Csak minimalizálni szeretném ezt 🙂 És mivel minősíthetetlen szar munkát végez Gabika, így nem vagyok kíváncsi se rá 😀

          • Sragi

            Ha még csak szar lenne…

  • Jose

    Kovacic azt mondta, h Karim a világ legjobb Kilencese.

    Vajon… hány játékosról van felvétele Benzemának???

    • carlos06

      Nem tudom ki tartja nekik a heti mit válaszoljunk a médiának kommunikációs órát, de régen láttam ennyire tudatos és fegyelmezett Realt a pályán kívül. 😀 (Zidane nyilatkozata is megint milyen)
      Csak fele ennyire csinálnák jól a pályán is.
      Mondjuk a Numancia ellen elég lehet.

    • t20-puerto del sol

      Snapszliban kevés szarabb van.

    • Ronrics

      és hány edzőről – az a fogas kérdés most nem?

  • Jose

    ” there has not been a single pass from Karim Benzema to Cristiano Ronaldo, or vice versa.” – Bilbao vs Real

  • kodex

    ilyen sorsolással még nyerünk vmit a végén… 😛 https://pbs.twimg.com/media/DQSF8GIXkAEDfG9.jpg

    • Manócska

      Király Kupát még úgysem nyertünk Zidane-nal. 🙂

    • ZeRo

      Mit ne mondjak a Celta-Barca jónak ígérkezik. 😀

  • Adame

    Mit szólnátok egy ilyen felálláshoz a következő meccsre?
    Navas – Marcelo,Nacho,Varane,Achraf – Ceballos,Kovacic,Modric – Isco – Asensio,Bale
    És ha mondjuk az eltiltottak vissza is térnek, plusz Kroos is kipiheni magát (és ha Bale újra lesérül, akkor mondjuk Lucas), akkor is hagyni őket ebben a formációban. Isco hamis 9esként…

    • norma_va

      Hát, eddig 2 csatárral sem sikerült gól(oka)t rúgni, így anélkül felállni kicsit meredek.

      • kodex

        önmagadnak mondasz ellent :DD jelen teljesítményünk mellett nem látok szignifikáns különbséget kockázat terén. :DD

        • norma_va

          Hol van itt ellentmondás? Lehet poénkodni azzal, hogy csatárok nélkül se lenne szarabb, csakhát ez így nem igaz. Nagyon alá van becsülve egy csatár szerepköre a gólokon kívül.

          • kodex

            konkrétan a mondatodban (összefűzésben) volt. 😉 egyébként nem tökmind1 a végeredmény szempontjából ha így se, úgy se rúgsz gólt? 😉 legalább elmondhatod: megpróbálta 1 totál érdektelen meccsen. de nyilván nem fogja, mert felküldi a Gálát, ahogy mindig. És mi majd hőböröghetünk, ahogy mindig. (egyébként nem a csatár szerepkörét vitatom, szó nem volt róla, hanem azt, hogy ne lehessen már végre vmi újat/mást összerakni 1 totál mindegy meccsen)

      • Adame

        Lehet benne valami, de szerintem hagyni kéne kicsit ezt a Benzema és Ronaldo dolgot. Én még bízok benne, hogy ki lehetne ebben a formációban használni Bale-t. És én adnék több esélyt Asensionak is. Az pedig csak merö kiváncsiság, hogy Isco hogy teljesítene ebben a szerepben.

        • norma_va

          Én nem bíznék Bale pozicionális játékában. Ő érkezzen második hullámban a kapu elé, de ne várjuk tőle, hogy helyezkedésével helyzetet teremtsen. Abszolút támogatnám a BC hanyagolását, csak hát alternatíva nélkül nehéz. Ahogy a vicc is mondja: A meleg sörnél csak az szarabb, ha nincs.

    • t20-puerto del sol

      Bale helyett Luca Zidane, a többi rendben.

  • lucas

    A piros mellett (ami nekem nagy kedvencem volt, hasonlóan a zöldhöz) most ezt tippelik még a jövő évi mezünknek:
    http://www.nemzetisport.hu/data/cikk/2/60/68/93/cikk_2606893/960real_960px.jpg

    Szerintem parádésan néz ki. Remélem ez lesz, akkor talán venni is fogok egyet.

    • Sragi

      2. számú?

      • lucas

        Úgy néz ki ez lesz az igen, a piros meg a harmadik.

    • t20-puerto del sol

      Ronda.

  • Sragi
    • Ronrics

      emmeg egy friss/?/ Van Gogh…

    • Jose
      • Ronrics

        Ő volt a modell talán? /meglepő a hasonlóság!/
        -vagy csak úgy gyütt?

        • Jose

          The Joker.
          Joker a kezdeti megjelenéseiben egy igazi bűnözőzseni, nem mellesleg pszichopata, szadista és fekete humorral gyilkol Gotham utcáin. Azért, hogy a képregényeket gyermekbarátabbá tegyék, az 1950-es években Joker karakterét újraértelmezték és egy bolondos, szerencsétlen rablót csináltak belőle. Ez a változata egészen az 1970-es évekig tartott, mikor is komolyabbá akarták tenni a füzeteket, így a karakter is visszatért gyökereihez. Egyetlen nagyobb változtatás a kezdeti képregényekkel szemben azonban az, hogy Jokernek nem voltak racionális céljai, gyakran csak a móka kedvéért ölt embereket.[1] Mint Batman első számú nemezise, sok rémségért felelős annak életéből. Ő is hozzájárult az első dinamikus duó feloszlásához, agyonverte a második Robint és lebénította Barbara Gordont. Rengeteg eredettörténetet kapott az évek folyamán, azonban egyik sem teljesen hiteles. A legismertebben, hogy beleesik egy tartálynyi vegyi anyagba, ami elfehéríti bőrét, zölddé változtatja haját és pirossá teszi ajkait, amelybe beleőrül. Ez a legtöbb történetben megegyezik, azonban az szinte mindegyiknél más, hogy hogyan is került oda. Kiszámíthatatlanságával és groteszk humorával sokan őt tartják Batman legjobb ellenfelének.

          • Ronrics

            Ahh-köszönet!
            Bevallom ez teljesen fehér folt az amúgy is hiányos ismereteimben.
            /az Alapítvány trilógiát is már vagy 30 éve olvastam, ha még egyszer említed neki állok ismételni-lám mire IS jó a M.merengues/

          • Jose
          • Ronrics

            jól rémlik :van 4. kötete is?

          • Jose

            Nem tudhatom. De kezd el olvasni es kiderul!

          • Ronrics

            először is meg kell keresnem-nekem még ilyen vékony puha kötésekben van.
            /tudni akartam van-e értelme kutakodni a 4. után!/

          • Ronrics

            OK mentem a Wikipédiára- és kösz a biztatást.

          • ZeRo

            Nem mint ha számítana, de nekem is ő a kedvencem. 😀

  • Manócska

    Melyik meccset nézitek ma? 🙂 Én a Bayern München-PSG találkozó mellett döntöttem. Kíváncsi vagyok hogy a Heynckes féle csapat mire jut a francia együttes ellen. Mert azt ugye tudjuk hogy Ancelotti mire ment.

    • Ronrics

      a Cselszki- Atma azon van tét és a PSG-n?

      • Sragi

        Ott lesz hentelés doszt.

        • Ronrics

          az a jó…

      • Manócska

        Ha a Bayern nyerne, akkor pontazonosság lenne. Abban az esetben az egymás elleni meccs számítana, ami ugye a franciáknak kedvez, hiszen az 1. meccsüket 3-0-ra nyerték.

    • t20-puerto del sol

      Semelyiket.

      • Ronrics

        nem vagyol virágos kedvedben, ha jól veszem ki a komentjeidből /küggyé csak el bátran engemet is!/

        • t20-puerto del sol

          Dehogynem. Csak leszarom azokat a meccseket, amin sem a Fradi, sem a Madrid nem játszik. Nagyon utkaznom kell ahhoz, h. egyeb meccset nézzek.

          • t20-puerto del sol

            Fuck tel.billentyűzet

    • Cornelius Scipio Africanus

      Ennek már nem lesz akkora tétje. Max presztízs, de szerintem azt se veszik túl komolyan. Szerintem lényeg hogy leteljen a 90 perc, és legyen egy x. (mondjuk 2-2) Aztán persze lehet lesz küzdős foci 😀

      • Manócska

        Lehet hogy neked lesz igazad, de én nem így gondolom. Szerintem a Bayern meg akarja nyerni ezt a meccset, a múltkori nem túl szép vereségük után. Úgyhogy én egy jó kis meccsre számítok.

  • Jose

    Bale nekszt comeback: klub vb. Marca info

    • t20-puerto del sol

      Ott, ugye úgyis a B csapattal toljuk?
      Ami persze elöl a Bél,Benz,Borjúa triót jelentené…

  • MrPaul

    Mbappe miatt még mindig fáj a szívem. Az a dinamika…

    • Cornelius Scipio Africanus

      :((

      • ZeRo

        Detto

    • Sragi

      Hát kurva jo na..

    • WT14

      Nehezen tudta volna kamatoztatni a padon ülve Benzema mögött…

  • ZeRo

    Hopp egy gól, hopp egy Farád. 😁

  • Manócska

    Nem sokáig kellett várni a Bayern gólra. 🙂

    • Cornelius Scipio Africanus

      Most nézem Cakir a bíró 😀 Akkor lesz piros és/vagy 11es.

      • Cornelius Scipio Africanus

        Mármint nagy eséllyel.

      • Sragi

        Neymart ellökte a tavaszi szél egyből sárgát kapott Kimmich..

        • Manócska

          Meg James is, mert reklamált.

          • Sragi

            Az csak a slussz poén. Egyébként azt nem csípem ha a játékosok pofaznak..

  • ZeRo

    Ha már úgy is jön Neymar a nyáron, jöhet vele Mbappe is. Elég jól játszanak össze. 😁

  • Manócska

    Ott a James gólpassz. 🙂

    • Sragi

      Nagyon hatékony. De az egész Munchen.
      Nagyon szépen játszanak.

    • ZeRo

      Csak azért van ott, hogy gyakorolja a beadásokat. ZZ számol vele, csak még nem volt kész.

  • carlos06

    James jol tud beadni, most mar beleillik a rendszerbe.
    Amugy kicsit lomha meccs, a Bayern tempojara lassult a kicsit dekoncentralt parizsi csapat, igy semmilyen erosseguk nem latszik.

  • Ronrics

    Két ember van/ volt a Realban aki beadni tud – az egyik sérült ugye, a másik meg már a Bayernban van

    • Jose

      Beckham, Figo, Savio, Solari, Robi Carlos…

      • Ronrics

        napjainkra gondoltam ugye…

        • davieee

          Carvajal,Kroos,Modric,Ramos.

  • Sragi

    Alves istenem… Ez az ember.. Ha Ramosra mondják hogy féreg akkor ez… 10x akkora.
    Színész tehetség..

    • Ronrics

      undorító pali, de focizni tud a genya még mindig

      • Sragi

        Azért azt en sem vonom kétségbe.

    • lucas

      A lökésért meg azonnal adtam volna a pirosat. Nem pályára való az ilyen, legközelebb kétszer is meggondolná az idiótája.

      • Sragi

        Sárga. De hogy Tolisso mire kapta? 😀
        Cakir….

        • lucas

          A színészkedést is büntetném utólag elltiltással és/vagy pénzbírsággal.
          Sajnos az utóbbi években egyre több az ilyen – a bírók meg egyre gyengébbek – valahogyan kellene kompenzálni, ez szerintem jó megoldás lenne.

          • Sragi

            PL-ben idén már van.

          • lucas

            Idén nem nagyon láttam angol meccseket, de szoktam olvasni, hogy utólag eltiltanak játékosokat. Pénzbüntetést is kiszabnak mint például az NFL-ben?

          • Sragi

            Nem tudom a pénz büntetés létezik e.

          • MrPaul

            Szerintem jelentősége sincs. Mármint még ha bármiből adnak is büntit, max 2 heti fizujuk szokott lenni és akkor már nagy büntetést kaptak 😀

  • carlos06

    Mbappe többet mozog, mint az egesz BBC. Tul dinamikus,mar mar csalas amit csinal.

    • Cornelius Scipio Africanus

      Én ezért voltam szerelmes kb a gyerekbe. Lehet fohászkodni, hogy találunk helyette mást. 😀

      • ZeRo

        Még csak kölcsönben van ott nem?

        • divatdrukker

          kölcsönben, mert így tudta elcsalni az ffp-t a psg, de jövőre már ott lesz végleg.

          • Sragi

            Azért remélem az Uefa talál valamit es megb@ssza őket.

          • ZeRo

            Reméljük akkor, hogy az Uefa talál egy felcsatolhatót!

        • MrPaul

          Asszem kölcsön kötelező vételi opcióval a végén, gyakorlatilag megvették ,csak jövőre könyvelik 😀

      • carlos06

        Nem kell más, senki sem akar Párizsban maradni túl sokáig,ki kell csengetni.

      • WT14

        Minek kéne bárki is? A BBC a világ legjobb támadósora, még minimum 4-5 évük van a csúcson.

        • Sragi

          Benzema a legjobb 10-es.
          Nem baj ha nem szerez gólt, lényeg hogy hajt.

          • ZeRo

            Az se baj, ha nem hajt, a lényeg, hogy a helyzetei meglegyenek, és előbb-utóbb a labda is be akar majd menni.

          • Sragi

            Így van ZZ is elmondta.

          • ZeRo

            Én azt nem értem, hogy ha Benznek annyi mindenkiről van videója, a labdáról miért nincs? Sokkal könnyebb lenne. 😀

          • Sragi

            😂 😂 😂

        • Cornelius Scipio Africanus

          #2021 #csakaBBC

    • Sragi

      Az egész Bayern meg szimplán okosan játszik néhol nagyon szépen.
      Ja es beadasokbol szulettek a gólok 😂

      • carlos06

        Ja, de csak addig tud, amig tudjak lassitani a jatekot. Ha Mbappe mellé a többiek is felgyorsulnak, akkor más lesz. Eddig csak a psg gyengesegei latszanak, dekoncentralt védelem, könnyű gólok.

        • Sragi

          Azért Yupp papa nem hülye. Méregfogak kihuzva. Főleg a kp-n erzem azt, hogy nagyon meg van szervezve. Kezd beérni a munkája.
          Ha szerencséjük van rá tudják venni, hogy jövőre is maradjon.

          • carlos06

            Szerintem ez max 30 szazalekban a Bayern erdeme. Nagyon tompa a Psg. Nem volt mit kihuzni,de a bajorok jateka valoban nagyon okos, megfontolt, csak nincsenek is kihivas ele allitva.

          • Sragi

            Tompa persze, de azért ne vegyük el teljesen a Bayern érdemeit.
            Én nagyon szerettem a Yupp féle Bayernt.

          • carlos06

            Azt a Bayernt en is(ez most azert nem az a tempo), a celratoro gyors jatekot, amit utana mi is játszottunk egy darabig. Ma ezt a PSG es ujabban a City tolja.

      • ZeRo

        Ennyi. Aki BL-t akar nyerni, az a beadásokra játszik.

  • Cornelius Scipio Africanus

    Izgalmas meccsek lehetnek ma. 8 meccs felén még nem esett gól. Összesen 5 gól született 8 meccsen. Ebből ma nem lesz gólrekord 😀

    • Sragi

      Mou betolta a buszt otthon

      • WT14

        Gyakorol a City-meccsre.

  • t20-puerto del sol

    Most látom a félidei állásokat. Beszaras ez a Heynckes

  • ZeRo

    Megy a pusmus ezerrel. Tipszmix!

  • Sragi

    Perez pls….

  • Manócska

    Cavani gólpassza sem volt csúnya.

  • dracox

    Mbappe Benzema csere nyáron..plz

    • smatte

      Lehet Benzema mondta meg Mbappénak is a tutit, hová igazoljon…

    • iKos

      A kis tininindzsa eléggé jó fit lett volna ide, csak az a fránya vételár, fizetési igény borította a dolgokat..
      Simán kinéz neki egy korszakos játékos karrier.

  • WT14

    Mehh, ilyen támadásokra futja csak a félmilliárdos PSG-csatársortól? A BBC rosszabb napjain is 5-6 ilyet tol meccsenként.

  • Jose

    Hazard kurva jol jatszik. Imadom a jatekat. Ahogy tamadja a kaput, melysegbol elindul, hasznosan es latvanyosan cselez. En leigazolnam. Meg Mbappe es akkor lenne nekunk H&M

    • kodex

      mi a francnak kell ide. túl alacsony, nem fog tudni fejelni középről. max. beadhat majd 😛

    • dzsonee

      Amikor van kedve, nagyon jó szerintem is. A gond szerintem vele az hogy néha egy egész szezonon keresztül nincs kedve.

      • Manócska

        Én nem emlékszem olyanra hogy egy szezonon keresztül ne lett volna kedve játszani. Egy rosszabb időszaka volt Mou edzősködése alatt, de akkor az egész csapat rossz volt, és el is küldték Mou-t év közben, többek között azért is mert állítólag elég rendesen megromlott a kapcsolata a játékosokkal. Viszont Hiddink érkezése után ismét magára talált Hazard is, és a csapat is, és ezen Conte érkezése sem változtatott.

        • Sragi

          Mou nagyon lélek romboló tud lenni..
          Khm khm Casillas.

          • Manócska

            Casillas miatt nagyon megharagudtam rá.

  • Jose

    Fabregas es hazard fejenkent 2-2 golpaszt kiosztottak mar. A tarsak meg BBC-t jatszottak.

    • skiz

      iraki vegyi fegyverekről hazudtak?

  • smatte

    A nagy psg-t azért beárazza Bayern..

  • ballabjobb

    nem tudom nézni a meccseket, de a BM-PSG nso-s élője jó!

    “SÁRGA LAP! A Párizsba szakadt német, Julian Draxler
    rúgja fel a Münchenbe szakadt lengyelt, Robert Lewandowskit. Cakir ad
    neki egy sárgát, a közönség jól kiröhögi Draxlert, lévén legszebb öröm a
    káröröm.”

    “CSERE! Megnövekszik a pályán a tetoválások száma, lévén lejön James Rodríguez és pályára csörtet Arturo Vidal.”

  • smatte

    A matracnak valszeg meg lesz az EL győzelem, gratulálok nekik!

    • majk

      helyes, úgyse hiányozna még egy derbi a BL-ben… előbb utóbb úgyis megtörnék az átkot

  • Cornelius Scipio Africanus

    Nincs Sporting – Barca meccs öngól nélkül 😀

    • dzsonee

      Pedig a Sporting oldalán ott állt Jézus, és mégy így is öngólt rúgtak 🙁

  • carlos06

    Na PSG City MU (Pool) Roma vagy Besiktas?

    • Cornelius Scipio Africanus

      Remélem Pool 🙂

    • Ronrics

      Besiktas kellene.

    • lucas

      PSG

    • ofrnkie

      hát 66,6% esélyünk van, hogy nem City vagy PSG, ami egy egész jó kiindulópont. Besiktassal nem szívesen mérkőznék meg. Jelenlegi helyzetünkben Mou pragmatizmusa keresztbe tehet nekünk, így a MU-t elkerülni nem kell félnünk, Pool vagy Roma pedig le lesz verve remélhetőleg, mert olyat játszanak, ami nekünk kell. én rájuk szavazok

    • ReAlantos

      Részemről utóbbi háromból valamelyik, akinek örülnék. Kb. Besiktas, Pool, Roma sorrendben.

    • Maverick

      Én – sokakkal ellentétben valószínűleg – nem örülnék a Besiktasnak. Egészen odatették a csoportkörben, és szerintem tipikusan az a csapat, ami nagyon kellemetlen lehet. Először is ott lenne a “huh, Besiktas, hát az laza” effekt. Tudom, profizmus ide meg oda, de azért tudjuk nagyon jól, hogy mennyire koncentrálnak a srácok a szerintük lazának igérkező meccseken. Ehhez párosul az ottani hangulat. Kisebb csapat, az év meccse, önkívületbe hergelő messze földön híres közönség + a tudat alattai lekezelésből adódó álmos madridi kezdés, és már kész is a baj. :S Aztán jön a görcs, hogy “nehogy már egy noname csapat ellen”.

      • carlos06

        Egyetertek,egy fantikus (bunkerezo) Besiktas nagyon kellemetlen lehet.A Pool vagy a Roma komolyabb kihivast jelent a fejekben,vallaljak a tamado focit es emellett védekezésben sebezhetoek. A MU busza nem hiányzik ,de a City is tudja tolni ezt az 5 vedos rendszert ami a csapatnak taktikailag nagyon nem fekszik. (ki kell erre talalni valamit,tul sokan toljak mar) A PSG vert inna ellenunk es nem jo,ha ok nagyon porognek,a dinamizmusukat csak ugy vehetjuk el ha nálunk van a labda es mi diktaljuk/lassitjuk a tempót. Azszem eredemes ma a Pool elsosegenek szurkolni,a tavalyi brutalis ag utan iden szerencsesebb sorsolas kell,h messze jussunk amellett persze,h gyokeres valtozasok kellenek a csapat reszerol is. Nagy eselyeseket iden nem latok,csak azt,h mindenki nagyon nehezen verheto es nincsenek akkora kulonbsegek,kerdes ki hogy erkezik meg tavaszra. APorLaTresDecima 🙂

    • dzsonee

      Legyen a City, szerintem rájuk felszívnák magukat a srácok. És bár nagyon megy a City-nek a szekér, lehet pont ezért látok esélyt a kiverésükre – nem lehetnek ilyen hosszú ideig a toppon, hiszen a besztlígben játszanak, ahol minden meccsen az életükért küzdenek és ezért tavaszra kifáradnak. Nem akarom hogy a Pep-City kombó BL-t nyerjen, na…

      • majk

        azabaj, hogy a kopasz filozófust mióta ismerem szidom, hogy kókler…. ha véletlen kiesünk hova lenne a hitelem?

        • dzsonee

          A jelenlegi formáját tekintve a csapatnak ez nem feltétlen kérdőjelezné meg az álláspontodat:)

    • Sragi

      Pool vagy Roma

      • majk

        én Besiktast érzek, fortyognak a golyók! bár tudom, hogy idén jók, de azér’ na

        • Sragi

          Őket ne…

    • smatte

      jelen állapotunkban egyik csapat ellen sem mi lennénk az abszolút favoritok..

      • Manócska

        Ez így igaz. De remélhetőleg tavaszra azért összekapjuk magunkat, és formába lendülünk.

  • dzsonee

    Lehet tudni hogy áll Hames szénája a BM-nél? Azt rebesgették még nemrég hogy lehet megy Amerikába, viszont tegnap amit láttam belőle nem volt rossz, a gólpassza is fincsi volt. Meg főleg játszott…akkor most számol vele Jupp vagy nem?

    • Sragi

      Szerintem egy értelmes edző egy jó rendszerben talál neki helyet. Jupp papa ilyen. Óriási erősítés szerintem nekik. Kezdi bizonyítani.

      • dzsonee

        Remélem. Én örülnék neki.

    • Manócska

      Én attól féltem hogy Ancelotti távozása után padra szorul, de úgy néz ki hogy Heynckes is számol vele, mind a bajnokságban, mind a BL-ben. A hétvégi bajnokin is nagyon jól játszott.

      • dzsonee

        Úgy legyen 🙂

  • Jose

    Figyeljetek az FB-s jatekunkat! 😉 És vegyetek reszt benne. ☺

    • Sragi

      Közeleg a Karácsony
      <3 a szeretet ünnepe.

    • dzsonee

      Én nem vagyok rajta FB-on. Akkor most nem is vagyok ember? 🙂

      • majk

        sajnos nem. így pl nem létezik születésnapod sem, mert csak az a hivatalos ami az arckönyvön van

        • dzsonee

          Hmmm…akkor ezek szerint egy szellem vagyok. Megyek is kisérteni ZZt, hogy több taktikát tegyen a játékba 🙂

        • elkesetthusvetinyul

          ezt most kell megtudnom??? akkor vasárnap mit ünnepeltem? 🙁

      • elkesetthusvetinyul

        én a “van élet az Arckönyvön kívül”- csoport tagja vagyok 🙂

        • dzsonee

          Nem érzed magad olykor magányosnak, elhagyatottnak? 🙂

          • elkesetthusvetinyul

            a hangok azt mondták, hogy nem vagyok egyedül 🙂

      • Cornelius Scipio Africanus
        • dzsonee

          Akkor nem érdekel, könyvem már van otthon, minek még egy 🙂

          • Cornelius Scipio Africanus

            :DDDDD
            Én meg Real könyvért nem vagyok oda, így is van a végtelenségig gyűjtött könyvlistám, amik nagyon érdekelnek. Mégis gyorsabban nő mint fogy 😀
            Gondoltam megnyerem neked, ha kell, mivel nem tudsz fb híján játszani. De így nem “nevezek”, ha neked sem kell 😀 Legyen több esélyes annak aki örömmel olvasná, és vágyik rá 🙂

          • Manócska

            Én örömmel olvasnám, úgyhogy mégiscsak nevezzél, és nyerd meg nekem légyszíves. 🙂

          • dzsonee

            Na, akkor ezt megbeszéltük, nyerd meg Manócskának 🙂

          • Cornelius Scipio Africanus

            Ha @bawjose:disqus megengedi, hogy ha nyerek azt továbbítsák másnak, akkor oké 🙂 José?

          • Manócska

            Ma nagyon vicces kedvedben vagy. 🙂

          • dzsonee

            Hosszú idő után kevesebb egy kicsit a munka 🙂

  • dzsonee

    A tegnapi teljesítménye után ha a Real leigazolná Tolissót, Benyával és CR-el összeállhatna a TBC

    • Ronrics

      az legalább gyógyítható lenne…

  • elkesetthusvetinyul
  • sultan2004