Reményteljes jövő?

Szeretett csapatunk visszatalálni látszik a győzelem ösvényére. Kattintás után némi spekulációval megfűszerezett összefoglaló vár titeket!

Rengeteg gondolat cikázik most az agyamban, és előre is elnézést kérek, ha nem sikerül őket fogyasztható formában elétek tálalnom.

Mint már a Beharangban is írtam, anno rendkívül vártam ezt az összecsapást, a Betis elleni meccs utáni napra azonban ez a várakozás inkább félelembe fordult át, a meccs megnézése után pedig kiderült, hogy… van még lejjebb.

Tömény undor. Nem tudom jobban jellemezni azt, amit most érzek. Meg kell néznem még egyszer ezt a ****t.

Azért némi reménysugár is pislákolni látszik: ezerszer inkább ez, mint a Betis elleni meccs. És nem csak az eredmény miatt.

***

Na, most, hogy túl vagyok rajta, némi elemzés.

Rögtön a meccs elején agresszív letámadással próbáltunk indítani, de labdaszerzés után rengeteget szinte rögtön vissza is adtunk rossz passzok képében. Mi következett ebből? Alaves-kontrák, amiket vagy a partjelző állított meg, vagy ők bonyolították túl. A védelmünknek (hogy minek?) annyi köze volt az első tíz percben a védekezéshez, mint Carvajalnak a jó formájához.

Hogy ebből ne adódjon kirívóan nagy probléma, arról a legújabb, (n+1)-edik ifjú üstökös, Dani Ceballos gondoskodott, aki Asensio visszatett labdáját húzta gyönyörűen vissza a rövid alsóba. Meg kell még említeni és dicsérni Ronaldót, aki remek ütemben ugratta ki Marcót a védő mögé.

Felmerült bennem a gondolat ekkor, hogy Zidane talán olvassa a blogunkat? Hiszen a beharangban is jeleztem, hogy az edzőváltáson átesett Alaves pont egy hasonló helyzetből (védő mögé betett labda vissza a második hullámba) kapta egyetlen gólját.

A Real ezután érthető módon visszább vett a tempóból, kicsit talán át is adta a terepet a hazaiaknak, akik azonban nem tudtak veszélyes helyzetet kialakítani.

A 23. percben kisebbfajta csodának lehettünk szemtanúi: CR7 képes volt nem rá- (és/vagy a sorfalba) lőni egy ígéretes helyről járó szabadrúgást, hanem okosan (az amúgy lesen álló) Ramos buksijára helyezte a bogyót.

Az ezt követő negyed órát egyértelműen a Real uralta, rengeteg szöglet és befejezetlen akció képében. Éppen ezért is volt meglepő, hogy a semmiből egyenlítettek ki a hazaiak. Burgui lefordulása után (Ceballos csúnyán beleült a körhintába, Isco meg közelről mozizott) egy szélre kitett labda, amit Munir visszafordulás után beadott. A csapatkapitány Manu pedig lendületből megfejelte, és a labda Keylor mellett a kapuban kötött ki. Fájó egy kicsit ezt leírni, de egyértelműen ez volt a meccs legszebb jelenete.

Ekkor felmerült bennem az a rémkép, hogy talán a ligautolsó, eddig még gólt sem szerző ellenfelet sem sikerül megverni.

Hogy a szünetre némileg mégis nyugodtabb hangulatban térhessünk, megint Ceballos érkezett, és a Pacheco által rossz helyre ütött beadást terelte a kapuba.

A második félidő aztán mindkét csapat részéről totális eredménytelenségbe csapott át. Ha kilencven percig tartott volna, szerintem akkor sem esik újabb gól.

A Real szögletek garmadáját dolgozta ki, de minek?

Az Alaves meg inkább úgy döntött, hogy gólok helyett a sárga lapokat gyűjti.

Ramosnak sikerült kihagyni egy lényegében üres kapus szituációt tíz méterről, Ronaldo nem találta el a labdát egy ollózási kísérlet közben, és még feljegyezhetnénk pár hasonló „sikert”.

Éppen ezért a meccsről nem is beszélnék a továbbiakban, inkább egy kicsit a (közel)jövőről spekulálnék. Annyit még előtte gyorsan azért leírok, hogy az eredmény nem változott, 1-2-re nyert a Real, és tartja hétpontos hátrányát a listavezetővel szemben.

Még mindig előtte azonban, a meccsről néhány gondolat Zizou kolléga tollából!

Zizou:

Bár pozitív eredménnyel zárult az Alavés elleni összecsapás, de a játék képe nem sokban változott a korábbiakhoz képest. Azaz, ahogy a tavalyi szezonban is, úgy most is kisebb-nagyobb hibákat lehet felfedezni a játékunkban.

Állandó jelenség, hogy a picit jobban szervezett csapatok ellen rendre küszködünk a labdakihozatallal. A nem megfelelő helyezkedés és mozgás révén csak nehézkesen sikerül átjutni az ellenfél térfelére. És persze ez is áldozatokkal jár, kezdve mondjuk Isco szerepével, akinek alapjáraton a vonalak között kellene területet és lehetőséget teremtenie, de mivel hátrébb került, és nagyrészt a labdakihozatallal volt elfoglalva, ezért a támadáshoz már kevésbé tudott hozzátenni.

Ahogy itt is látszik, nagyon mélyen, a saját térfélen kényszerül 1v1 párharcra, hogy egyáltalán elindulhasson a Real offenzívája. Ez jó esetben  a pályán egy olyan 20-25 méterrel magasabban szokott előfordulni, ahol veszély is kialakulhat. Érdekes megfigyelni,  hogy a pálya közepe mennyire háborítatlan és mennyire a szélek felé tolódik a labdakihozatal. Ki kell hangsúlyozni, hogy ez a tendencia a későbbi játékfázisokban is megjelenik.

Tehát az első akadály itt gördül a királyi gárda elé. A rossz döntéshozatal és a kényszerpályán való mozgás egyik mintapéldáját szeretném megmutatni nektek. Tipikus Real támadás a jobb szélen, Carvajalnál a labda. Nézzük meg, hogy tulajdonképpen csak két lehetőség közül választhat:

Ahogy be van jelölve, bepasszolhatja az üres területre, középre a labdát,  a szabadon álló társnak, aki így jóval kedvezőbb helyzetbe kerülhet, és a támadásra is jelentős pozitív hatást érhet el. De ehelyett a második változat fog megvalósulni.

Méghozzá az, hogy lesz egy passzváltás Lucas és Carvajal között, de mivel jól zárja az Alavés a szélt, ezért hátra kell játszani a védőkhöz, azaz indul újra az építkezés és a labdajáratás.

Szintén egy sokszor látott képet szeretnék kitárgyalni a következőekben. Jelen szituációnkban drasztikusan szétszakad a pálya, két fő hármas csoportra. Ronaldo a baloldalra kihúzódik Nacho és Asensio mellé, miközben a másik oldalon Lucas, Carvajal és Ceballos alkot egy egységet. Mellettük még ott van a labdás, középen pedig az árván maradt Isco. Érteni vélem az elképzelést, hogy széthúzzuk a pályát, csakhogy ez inkább kontraproduktívvá válik, mintsem előnyt jelentene. Azzal, hogy 3 játékos húzódik ki a balszélre, túl sok ember kerül ki a játékból, és ezt, ahol üres terület nyílik, nem használjuk ki, illetve Isco sem tudja összekapcsolni a kettészakadt csapatot. Ha pedig jól védekezik az ellenfél a labdához közel, akkor rendre hátrafelé van csak út és kezdődhet minden elölről. Úgy gondolom, hogy az aszimmetrikus széljáték nem erről szól és ezúttal nem megfelelően van kivitelezve, mert alatta ott egy példa a közelmúltból. A Szuperkupa visszavágóján kísértetiesen hasonló formációt lehetett felfedezni, csakhogy ott valahogy működött. Vélhetően köze lehet ahhoz, hogy ez a rendszer baromi törékeny és csak akkor működik, ha sok mozgás és ehhez kapcsolódó passzjáték valósul meg. Akkor dicsérhető volt, hogy a társak élénken keresték egymást és gyors passzokkal egyrészt veszélyes játék alakult ki. Másrészt szórakoztató is volt.

Végül pedig a gólokról szándékoztam néhány mondatot megfogalmazni, mivel ezekben is tükröződnek a legnagyobb gondjaink. Sok meccsel láthattuk a statisztikákban, hogy rengeteg helyzettel zárt a csapatunk, de azok kihasználása gyatra. Ez egyrészről igaz, de ugyanakkor nem teljesen fedi a valóságot, mert hozzá kell tenni azt, hogy sajnos ezek nagy része nem kidolgozott akció volt, hanem nagyon esetlegesen fél-helyzetecskék. A fentiekből is az derül ki, hogy a támadásaink jelentős százaléka abból áll – és ez az Alavés ellen talán még inkább igaz volt -, hogy a védelem mögé begurított labdát a széleken megpróbáltuk megjátszani vagy valamelyik szélsőnk egyedül akarta megoldani és beadni. Bármelyik változat is legyen, általában nem lett belőle megfelelő helyzet.

A kapott gólt szintén egy tipikus hiba előzte meg. Az első képen egy veszélyes helyen nyer párbajt az ellenfél játékosa és Isco sem tud segíteni, mert későn zár vissza, így a halfspace-en tud megindulni az ellenfél kontrája. És ahogy látszik nagy terület áll előtte. Casemiro messze van, mire rá tudna zárni, addigra van annyi ideje, hogy döntsön a labdás, hogy hova passzol. Bejelöltem, hogy középre is passzolhat, ami a jobbik lehetőség, de a szélre is, mégis jelen esetünkben a két védőnk között Munir tud kilépni, mert Ramosék csak ímmel-ámmal őrzik.

A következőn pedig már közvetlenül a gól előtt látható, hogy beadásra készül az ellenfél és középen két Alavés játékos is szabadon érkezik, merthogy a mieink csak szemmel követik őket. Így szabadon fejelhetett Garcia Navas kapujába. Súlyos hibákért kellett fizetnünk.

ReAlantos:

Szóval, az a bizonyos közeljövő. Kedves Zinedine! Nem tudom, hogy mi folyik most a fejedben, de amit hetek óta láthatunk a pályán, az falhoz vert… Tudod, mire gondolok. Amikor a ligautolsó, eddig még csak gólt sem szerző ellenfél úgy veszi be a kapudat, hogy a Real olyan támadásról (és befejezésről) csak álmodhat mostanában, akkor bizony baj van.

A kezdő, amit felküldtél ma is, nem volt rossz. Legalábbis a mezek, amiket felküldtél, mindegyik megérdemelte a kezdőtagságot. De kérdem én (és mások is a kommentek között): ha a ligautolsó ellen nem játszhat Carvajal cseréje, akkor mikor fog Dani pihenni? Majd ha sérült lesz?

Valamint az sem tetszik, hogy mintha az utóbbi időben csak a nevek lennének feldobálva a mágnestáblára. Sehol egy taktikai elem a támadásépítésben, védekezés meg még annyira sincs. Ad hoc jelleggel aki éppen odaér, az rúg egyet a labdába. Ez így nem egészséges!

Lehet, hogy a csapat átigazolási politikája működik. Lehet, hogy a jövő fiatal tehetségeit sikerült megszereznünk, miközben az ellenfelek vészmegoldásokat hoznak. De ha nem jönnek az eredmények, kupák, akkor mi garantálja, hogy ezek a fiatalok itt is akarnak majd maradni?

Előfordulhat, hogy én vagyok most túlságosan pesszimista. Sőt, szinte biztos vagyok benne. De amikor a ligautolsó ellen azon kell aggódni egy félidőn át, hogy nehogy még egy gólt kapjunk, mert úgy elúszna a győzelem, akkor szerintem egy kicsit jogos, hogy ilyen a hangulatom.

Nyilván mindez, amit leírtam, nem feltétlen a te hibád. Hogy akkor miért mégis neked hozom fel ezeket? Mert te vagy az, aki változtathatsz ezen!

Ha van egy csapat, akik között arányaiban rengeteg a technikás középpályás, akkor miért szélsőkkel játszanak, és beadásokkal operálnak? Mintha fizetnék egy csapat bányászt, hogy a kertemet gondozzák. Lehet, hogy van köztük olyan, aki ért hozzá némileg (biztos találnánk olyat a keretben, aki tud beadni, ha sokáig keresnénk), de akkor inkább elküldöm őket a bányába, és a kitermelt nyersanyagból fizetek háromszor olyan jó kertészeket. Azaz a metaforát a gyakorlatba átültetve: rakjuk tele a pálya középső harmadát technikás játékosokkal, akik képesek kis területen is megoldani a labdatartást, pontosan passzolnak. És ha ezzel a módszerrel nem sikerül átjutni az ellenfél védelmén, akkor esetleg rakjuk ki a labdát Carvajalnak vagy Nachónak, hogy íveljék be középre. De ne ez legyen az elsődleges taktika, mert akkor bizony úgy fogunk szenvedni, mint a példa mutatja.

Látnunk kell, hogy a két gólunk miből született: az első egy kis területen való összjáték, és lapos passzok után, a másik meg egy elrontott beadásból kipattanó labdából. Egyik sem egy jó beadásból.

Mivel vannak a csapatnak jól fejelő játékosai, vitathatatlan, hogy ezt a fegyvert kiirtani az arzenálból botorság lenne. Azonban csak és kizárólag ezekben bízni még nagyobb botorság, és jelenleg megint ott tartunk, hogy nem látszik, mi egyéb módon tudna a csapat a kapuig jutni. Egy-egy jó villanáson kívül, mint amilyen Ceballos első gólja volt, nem igazán látszik, hogy hogy szeretne odakerülni a csapat.

Egy másik dolog, ami újfent nem a te hibád, de a figyelmedbe ajánlom, mert probléma, és megoldást kell találni rá: Kroos hiányában az egész csapat játéka csapongóvá válik.

Nem én találom fel a spanyolviaszt, többen leírták már ezt, nálam talán jobban hozzáértők is. Lehet, hogy nem a német a legjobb középpályásunk (bár szvsz ő), de azt látni kell, hogy az ő statikusabbnak mondható helyezkedése az egész csapatra nagy hatással van. A gesztusaival irányítja a többieket, miközben a pozíciójából a mellette tartózkodó dinamikusabb középpályások tájékozódni tudnak. És sajnos nagyon úgy tűnik, hogy ő a keretben az egyetlen ilyen jelenleg. Ergo ha ő nem játszik, akkor a sok-sok dinamikus középpályás össze-visszaságot fog okozni mind maguk, mind pedig a társak között, és ezzel lőttek a csapat struktúrájának. A mai meccsen például volt, hogy a védelmünk és a középpályánk között jó 30-40 méter üres terület volt, 2-3 Alaves-játékossal köztük. Amíg nálunk van a labda, addig talán nincs is ebből akkora baj, de amint labdát vesztünk, kontrázik az ellenfél, és ott az a bitang nagy üres terület.

Én itt vagyok, te oda mennyé’!

Ezek azok a problémák, amiket látok, amiken javítani kéne, és amik megoldása nélkül nem tudok maradéktalanul boldog lenni a csapat meccseit nézvén.

És nincs sok idő a javításra, kedden ugyanis már Dortmundban lesz fellépés. Reméljük, Zizu kitalál valamit a problémákra, mert különben a szezon első igazi erőfelmérőjén akár egy komoly pofon is kinézhet a fiúknak. A Beharangot norma viszi majd, ha addig nem kap alkoholmérgezést persze.

Végezetül azért persze itt a meccs összefoglalója:

 

Hala Madrid!

Oszd meg a posztot, ha tetszett!

  • Adame

    Én egyszerűen nem értem a realt.. A nyári “tétmeccsek” után úgy voltam, hogy ebben a szezonban végre mi leszünk az egyértelmű esélyesek. Jó érzés volt nagyon :/ Ehelyett 7 pont mínuszban vagyunk szeptemberben, amit baromi nehéz lesz ledolgozni a bajnokság végéig. A BLben nincs könnyű csoportunk, a kupa meg soha nem könnyű a realnak. Újra küzdünk valamiért, ami ha kicsit is odafigyeltünk volna, akkor a miénk lehetne.

  • Manócska

    Én a meccs elemzéshez és a taktikához annyira nem értek mint itt sokan mások, úgyhogy egy másik oldalról fogom a dolgokat megközelíteni. Tavaly többször is leírtam hogy én többek között miben láttam a sikerességünk okát. Vagyis hogy nem ismertek a fiúk a pályán lehetetlent, elveszett helyzetet, hittek önmagukban és a társaikban, ha kellett “meghaltak” a pályán a győzelemért. Persze most is győzni akarnak mindig, és azt sem mondom hogy nem tesznek sokat érte, hiszen rengeteg helyzetet dolgoznak ki, de én ennek ellenére mégsem érzem bennük azt a tűzet, amit pl. tavaly ilyenkor és az egész év során. És ez mellé még társul a szerencse faktor hiánya is. Ami tavaly bepattant, az idén pár centivel kinn van, vagy éppen kapufa, amiben tegnap is volt részünk nem is egyszer. Persze ezek részemről teljesen szubjektív érzések, tényszerű adatokkal sem tudom alátámasztani, de nekem az elmúlt meccek összképéből ez jött le. Aztán vagy igazam van, vagy nincs, ezt mindenki döntse el magában.

    • smatte

      Ha már Te is pesszimista vagy, ott sok jóra nem számíthatunk..:)

      • Jose

        Realistának kell lenni. Elemezni, értelmezni, tervezni, megvalósítani. 🙂

        • ptg

          Ebből gondolom az első kettő/három eddig is sima volt. De a negyedikkel vannak a gondok, vagy már a harmadik sem műxik ?

      • Manócska

        Egy kicsit sem vagyok pesszimista, csak leírtam a jelenlegi érzéseimet a csapattal kapcsolatban. 🙂 Ennek ellenére továbbra is tartom azt, amit eddig is mondtam, vagyis hogy nincs még veszve semmi, hiszen nagyon a szezon elején járunk.

    • Sragi

      Egyszóval hiányzik az éhség a sikerre, mert valljuk be bajnoki cím, BL cimvedes!! Ehhez jön a sok sérült és a rossz forma. Ebben Z is hibás es picit a játékosok is bealudtak. Plusz azért a szerencse faktort sem lehet vitatni. Ebből adódik vagy is következik a többi dolog. Taktikailag sincs rendben valami. Érdekes volt ahogy a srácok is írták a szuperkupa meccseken működött a rendszer de most még is hiányzik valami.
      Talan még időben ébredünk. Azért én bízom benne még ha most eléggé nyeljuk a falloszokat.

  • smatte

    ha elkezdjük egymás után nyerni a meccseket és egyre biztatóbb lesz a játék, akkor esetleg kint vagyunk a gödörből és ráálltunk a jó útra. Addig nem. 2 meccsel ezelőtt is bizakodtunk, aztán jött az arculcsapás. Vagy a csapat a hajánál fogva kirángatja magát a szarkupacból, vagy tényleg mehet a levesbe a szezon, más nem segíthet. Sem új igazolás, sem fortuna, sem ZZ.

  • ptg

    Tegnap a tök utolsó is majdnem megkontrázta azokat a taktikai és felállásbeli hibákat, amiket folyamatosan “élvezhetünk”, és ezt kihasználva kaptuk a gólt is. “Az 1-4-3.. stb felállásban a két szélső hátvéd állandóan a tizenhatoson belül helyezkedik, függetlenül – és messze – az ellenfél szélső(szélen futó) játékosaitól, ezért rengeteg beadás érkezik, vagy az elkésve szerelni kívánók folyamatosan szabálytalankodnak a tizenhatoson és környékén – 11-es veszély, szögletek és igen jó pozícióból szabadrúgások. Ez azt eredményezi, hogy lelassul a labda szerzés és az ebből eredő kontrák is csak ritkán indulnak. Ráadásul emiatt a fazonszabászok is védekeznek, tehát lényegesen többet tartózkodnak a tizenhatos vonala táján labdaszerzésre kényszerülve, emiatt lassul a támadó középpálya és a labdakihozatal.” írtam a Levante után, ez azóta sem változott, pedig a balhátvédben Nacho jóval kijjebb helyezkedett, mint Marci szokott. Sokszor mind az öt védekező a tizenhatoson belül egymást kisérgeti, a széleken meg vígan hozza a labdát az ellenfél. Nem tudom, nem értem mi ez, taktikai fegyelmezetlenség, vagy ennyire bíznak a beadások semlegesítésében ?

    • Zizou

      Most akkor kontrákkal tudtak veszélyeztetni (az Alavés) vagy felállt védelemmel szemben tudtak helyzeteket kialakítani? A kettő nem ugyanaz és nagyvonalúan összemosod.

      • ptg

        Nézd az utolsó videó kezdőképet: 9 játékosunk látszik, közülük 7 van a boxban, egy közvetlenül előtte, egy meg olyan 24 m-re, két alavesi a középtől kijjebb, egy a box előtt és egy szélről ad be, és a befutó befejeli. Ez most felállt védelem elleni, vagy egy kontra volt ? Heten nem fogtak két embert és a befutóval senki sem jött, sőt nyugodtan fejelte élete legnagyobb gólját. Aki beadott, a félpályáról hozhatta el megtámadása nélkül a labdát…

        • Zizou

          Ez nekem valahogy sehogyse áll össze. Legjobb esetben is féligazságokból építesz várat, miközben nagyvonalúan elmaszatolsz bizonyos tényeket és érveket. Ahelyett, hogy megfelelő tudással és megfelelő érvekkel építenéd fel.

          A megjegyzésem arra vonatkozott, hogy az általad idézett kritikád a felállt védelemmel kapcsolatban fogalmazódott meg, míg a bevezetődben a kontrákat említed. Az Alavés egyértelműen kontrákból volt veszélyes. Te, pedig az egészet összemosod.
          A gól elötti szituáció is egy kontra volt. Ha megnézed, akkor láthatod, hogy felszabadítást lefejelünk, de az Alavés gyűjti be a labdát és indul is a kontra. Első körben Ceballos igyekszik megállítani, de sikertelenül és Isco nem zár vissza időben, ezért ő sem tud igazán beavatkozni. A következő pillanatot már képen is láthatod, itt lent. Casemiro vált ki rá, de mire odaér már megy is az indítás. Úgyhogy azért az sem állja meg a helyét, hogy “félpályáról hozhatta el megtámadása nélkül a labdát”, mert érkezett a letámadás, csak volt annyi ideje a labdásnak, hogy indítsa Munírt. A második hiba itt van, mert Ramos és Nacho között nem lett volna szabad, hogy labdát kaphasson és megindulhasson vele az ellen. A következő képen már a beadás előtt vagyunk. Itt Ramos azért húzódik beljebb, mert arra számít, hogy befelé kezdi el vezetni Munir a labdát, de ő egyből beíveli. A harmadik hiba ez volt.
          Nacho Ramos mögézár vissza, és Casemiro is belép a védővonalba, ami egyrészt érthető, hogy miért teszi, de másrészt hiba. Fel kellett volna ismernie, hogy Carvajal és Varane elegendő, valamint, hogy az ellenfél a második hullámban érkezik. Így marad teljesen szabadon a két Alavés játékos.
          Aztán az is látszik, hogy 4, nem 7 játékos van a 16-oson belül. Iscóék egyébként nemcsak azért hibáztak, mert a félpályánál nem tudták megállítani a támadást, hanem utána sem zártak vissza. A teljes középpályás védekezés hiányzik. (Ez szintén közrejátszik, hogy miként tudtak szabadon érkezni a második hullámba az Alavés játékosai.)

          Végül pedig arra is reagálnék, hogy miért a 16oson belülre rendeződnek a játékosok. Zidane a minimumra törekszik, ahogy azt már tavaly is tapasztalhattuk. De nem mindig van ez így, mert az utolsó képeken a nyári EC-n még kettős védelmi vonallal magasabban felálló Realt láthatod. Gondolom nem mindig szándékozik ZZ ilyen fegyelmezetten védekezni (ahogy azt tapasztaljuk most is), és nem mindig zárnak vissza a játékosok megfelelően, de azt is meg kell jegyezni, hogy a kontrákat pl az Atletico ellen a Modric-Casemiro-Kroos alkotta hármas állította meg, méghozzá teljes mértékben. Ha visszaemlékszel ott annyira uralni tudták a középpályát, hogy sikerült csirájában elfojtani a támadásokat, kontrákat. Ez hiányzott most is. A nem olyan fegyelmezett védekezés hiányában logikus, hogy, úgy szervezi meg a védelmet, hogy a 16oson belül tömörülünk. Legalábbis legutóbbi meccseken tapasztalható volt. Ez sima területvédekezés. Nem embert fogtak, hanem területet, ahogy az egész csapat védekezése is területvédekezés. Ezt azért mondom, mert múltkor említetted, hogy a középpályán nem fogtunk embert. Nem is szabad!
          Fel lehet hozni mindez ellen érveket, de akkor tényleg érvek legyenek.
          A gólnál pedig már mondtam, hogy Ramos is hibázott. https://uploads.disquscdn.com/images/d12bb0a84eb61654bb3297d5f495e0cc7cfeff4ced3311abd2b3715d31ac2ea9.png https://uploads.disquscdn.com/images/a556c853e83ddf29d6fa83972f56fe812fe160e0aab5f2ebdb9afcddbbf1f3e0.png https://uploads.disquscdn.com/images/4717b2bee8ed86fd3f842cfe09fdc1710c3dae63c9d55bc93de02dc28c2d7c8b.png https://uploads.disquscdn.com/images/2b531140292a9b4c02a8315ae345fd05c838f5de87345389d36352f2744ae223.png https://uploads.disquscdn.com/images/eb75d9add7dd8bfce9068f3773a6b05a38eb8461d7174d4d9f23e9a1e4c0b5b6.png

          • ptg

            https://uploads.disquscdn.com/images/427fa6d9cad6d04e534b0ddd3b2908dbf4403f2474b6f71128daf5d44cdddb14.jpg

            Ez a gól pillanata…7+1 ember a realtól, három az alavestől, de a beadásé még beszédesebb, az a bizonyos területvédekezésben mit keres a centerhalf a balhátvéd helyén, Nacho, Casemiro, Varan és Carvajal melyik támadóra koncentrál (egymást fogják, miközben nem csak a befutó jön zavartalanul, hanem még másik kettő), miért a tizenegyes pont környékén állna fel a területvédelem ? A 4 védő + az ütköző között kell elosztani a területet, de ha a két szélső védő is behúzódik, akkor öten vannak belül, a vonal mellett kinek kellene zavarni a labdát hozót? Ezek egyébként abszolút gyakorolható helyzetek, edzéseken sulykolhatók, engem ez rettenetesen zavar és zavart is már régóta. Középpályás emberfogással kapcsolják ki folyamatosan CR-t, Benzemát tőlünk. Nem az egész csapatot kell a középpályán megfogni, de amikor 7 védő között három ember gólt lő, akkor ez kicsit nagyvonalú szabadság a középpályán.

          • ptg

            Most el kell mennem, nem megfutamodok, de csak tíz után érek haza ismét.

          • Zizou

            😀 nézd újra a meccset, akkor lehet megérted, átlátod ezeket és értelmesebb vitát folytathatunk.

          • ptg

            azért azt a kontrának nevezett támadást kifejthetnéd bővebben, mert egyébként minden ellentámadás is kontra – nyelvtanilag. De ha a félpályánál egyenlő létszám elveszi a labdát, majd ebből egy ötfős támadás fut végig hét ellen, azt én nem merném kontrának nevezni. A videó 38. percétől megnézhető.

          • Zizou

            Nem a létszám számít, hanem a jelenetsor jellege. Azaz támadott a Madrid, de labdát szerzett az Alavés, amiből gyorsan megindultak. A Real középpályásai nem tudnak időben visszazárni és két passzból a 16osnál vannak, érkezik a beadás éa gól. Ez egy védekezői oldalon sok hibával tűzdelt gyors kontra volt szerintem.

          • Jose

            Ez csúsztatás. Isco és Ceballos nem a labdásokkal szemben voltak. Futottak az események, így a labda után. Ez felállt védelem? Nem. Rendezett védelemre vezetik a labdát? Nem.
            Valamiért tiszta Ferenczi-érzésem van.

          • Jose

            A gól pillanata -ahogy a neve is mutatja – egy pillanat. Mit szólnál hozzá, ha a folyamatot vizsgálnánk? 🙂 Leírod, hogy a gól pillanatában 7+1 ember volt a boxon belül tőlünk. Két másodperccel ezelőtt még csak négy volt. 5 másodperccel hamarabb meg csak Navas. Folyamatot, mozgásokat. 🙂

          • ptg

            Zizou feltett képeket a gól előtti másodpercekről (szerinted két mp), folyamatok és mozgások:
            1.kép: ketten támadják a labdás embert, Nacho tétova mozdulat valamerre, Ramos elindul befele, Varan a labdát figyeli, nem a hátamögé beindulót, Carvajal is elindul befelé, nem figyelve a szélen felfutót
            2.kép: 4+1 a boxban. Ramos nem tudja eldönteni mit csináljon, a boxban mindenki egyvonalban a labdát figyeli, sem a befutóra, sem a szélen érkezőkre nem figyelnek, Nacho és Casemiro egymást fogja, Varan zárni próbál annak, akit Carvajal is hátulról kísér, a befutó szabadon érkezik, a másik oldalon is szabad ember
            3.kép: a fejes pillanata. Három ember a labda mögött nézi az ívelést(tetszik nekik?), Varan mozdulna, de már késő, Carvajal végre ember mellett, de a háta mögött megint szabad ember…Isco, meg Modric a vonal előtt
            Ráadásul ezeket a felállásbeli hibákat tavaly is sorozatosan elkövették, erről és a következményeiről máshol már írtam, de akkor emiatt nem mentek el meccsek, pedig ezeket az elemeket edzéseken még az ifiben is gyakorolják, vonalvédekezés ide, területvédekezés oda.

          • Zizou

            “Háta mögé beinduló Carvajalt” – mi van? 😀 Varane-nak nem is azt kell figyelnie bármit is jelentsen ez nálad.
            Számomra világos, hogy mi történt a második képnél, de vagy nem értesz egyet vagy nem érted. Ramos nem lépett ki Munírra, hanem egyből befelé helyezkedett arra számítva, hogy Munír rávezeti, de egyből beívelte nem indult meg befelé. Itt Nachóval nincs gond, inkább Casemiro és a többi középpályás az, aki nem zárnak vissza és nem figyelnek kellően a második hullámban érkezőkre. Alapvetően Casemirónak ott kellett volna lennie a két Alavés játékossal, de rosszul döntött és belépett a védők közé.
            Varane-nak és Carvajalnak viszonylag nehéz dolga volt, mert távol voltak a második hullámban érkezőktől és mozgás közben még nehezebb. De eleve nem nekik, hanem a középpályásoknak kellett volna. Nyilván ez elmaradt, így figyelhettek volna jobban, úgyhogy Varane sem teljesen mentes a felelösségtől. Egyébként Modric a pályán sem volt.

            Az edzéseken milyen elemeket gyakorolhatnak az ifiben, ezt még áruld el?

            Most megint leírtak egy jó részét már leírtam, úgyhogy úgy veszem inkább, hogy nem értesz egyet, mert ez így kissé fölösleges vitává alakult.

          • ptg

            Kérted és Jose megengedte a felület “pocsékolását” :
            “Háta mögé beinduló Carvajalt” ilyet nem írtam, helyette ezt : „, Varan a labdát figyeli, nem a hátamögé beindulót, Carvajal is elindul befelé, nem figyelve a szélen felfutót”, ami teljesen mást jelent – nekem legalább is. Sőt, még a te bevezető elemzésedben is ehhez a képhez a következő bevezetőt írtál: „A kapott gólt szintén egy tipikus hiba előzte meg. Az első képen egy veszélyes helyen nyer párbajt az ellenfél játékosa és Isco sem tud segíteni, mert későn zár vissza, így a halfspace-en tud megindulni az ellenfél kontrája. És ahogy látszik nagy terület áll előtte. Casemiro messze van, mire rá tudna zárni, addigra van annyi ideje, hogy döntsön a labdás, hogy hova passzol. Bejelöltem, hogy középre is passzolhat, ami a jobbik lehetőség, de a szélre is, mégis jelen esetünkben a két védőnk között Munir tud kilépni, mert Ramosék csak ímmel-ámmal őrzik.” https://uploads.disquscdn.com/images/e1b78b7b43cb315156b77665205c48ecfc181875e6c53a4fedeab5f3609667de.png
            A második képen látható a helyezkedési hiba(ák) eredménye ( a bevezetődben is szerepel „A következőn pedig már közvetlenül a gól előtt látható, hogy beadásra készül az ellenfél és középen két Alavés játékos is szabadon érkezik, merthogy a mieink csak szemmel követik őket. Így szabadon fejelhetett Garcia Navas kapujába. Súlyos hibákért kellett fizetnünk.”).
            Tehát a másodikon a hiba az, hogy és ezt világosan le is írtad „Ramos nem lépett ki Munírra, hanem egyből befelé helyezkedett arra számítva, hogy Munír rávezeti,” de mire figyelt Nacho és belül Casemiro és Varan ? https://uploads.disquscdn.com/images/25b0aff464dde57822cc0044fa1788e654ada2b72b5190861e34a8ea4bb6c861.png
            Mert a befutóra egyik sem, sőt ebben a pillanatban a bal oldalon arra az egyébként nem túl jól helyezkedő Carvajalra két ember jut, aki ezért nem is tudja eldönteni, melyikre helyezkedjen és elindul befelé, szabadon hagyva a szélen érkezőt. A beadás pillanata:
            https://uploads.disquscdn.com/images/c9c51d7b564df50707cf478288214eab5a78ee1c9f02fb05856fa9a018281c0f.jpg
            Varan nem tudja eldönteni, hogy elinduljon-e a beadásra, vagy a mögötte érkezőt biztosítsa, ez a késlekedés eldönti a befutó szabadságát. Varan még áll, pedig a befutó már a vonalnál jár. Ezt nézte el és ez a késés miatt jött a gól.
            https://uploads.disquscdn.com/images/a81c5e27434de2add568f46e479dc64cb471267418e8dd3524488b3b4bc7dad9.jpg
            https://uploads.disquscdn.com/images/0bef9ee3dd5e91f297faac3f6ca272a3c55ebde55808cf40494f65f6ed9d63a9.jpg
            https://uploads.disquscdn.com/images/427fa6d9cad6d04e534b0ddd3b2908dbf4403f2474b6f71128daf5d44cdddb14.jpg
            Ehhez semmi köze a két középpályásnak (akik szintén kicsit lemaradnak az elvesztett labdájukról) de ennek az öt védőnek ezt a támadást simán le kellett volna szerelni. Ha nem hárman, hanem csak ketten verik szemmel a beadó játékost, ha Casemiró nem akar mindenáron biztosítani Ramos és Nacho mögött, ha Varan nem késve indul a beadásra, csupa ha. De ez helyezkedési és lehet, hogy taktikai hiba is volt.

          • Zizou

            Rendben van. 😀

          • Jose

            Modric nem játszott.
            Értem, amit mondasz, de tudod mit hianyolok a velememnyedbol? Az eletszeruseget. Ennyire tankonyvszeruen nem fogod látni soha a csapatot védekezni, sőt, más csapatot se igazán.
            Ha így, a hibákat el nem fogadva oktattad a focit, úgy elég kevés sikerelmenyed lehetett.

          • ptg

            Igaz, Ceballos volt.

          • Jose

            CR és Benzema középpályás emberfogásánál a cover shadowra gondolsz? Kifejted bővebben?

          • ptg

            Nem okvetlenül, de sokkal közelebbről védekeznek ellenük és már a térfél közepétől majdnem kisérő emberfogásszerű, a box környékén meg már szorosan mellettük, és általában egy biztosító még van mögöttük is, ilyenkor kellenének az elzárások, átlövések, ehelyett ívelgetünk, vagy megpróbáljuk a hasukon keresztül bevinni a labdát oda, ahol már akkor is sokan vannak

  • Jose

    Jose jegyzetei:

    – Munir helyzete a meccs elején – amit lesnek húztak be – figyelmeztető jel, mert a középpályánkat a ligautolsók egyike ürítette ki mindenféle ellenállás nélkül. Casemirót már a Betis meccs után is említettem, hogy kurva könnyen ki lehet mozgatni, mert nem érti a szükséges szinten a játékot, ő a párharcot keresi, miközben feladja a stratégiai helyét.

    – Az első perces intenzív passzolgatásunknak nincs célja. Balról jobbra és vissza, néha hátra. Talán csak nem azért, mert CR egyedül elől kevés és nincs felépítve a támadásrendszerünk? (Erről írtak fentebb a Kollégák.)

    – Azonban Ceballos feltűnően gyakran érkezik meg CR mögé a boxon belül (lásd első gólja, de egyéb esetekben is), ami önmagában remek, a jelenlegi rendszerbe helyezve rossz – lásd még: az ÖF azon része, ahol a technikás középpályások adta lehetőség vs beadások rész van. Mert Ceba fellépésével egy baszott nagy űr maradt a helyén, miközben a szélsővédők is felléptek támadáshoz. Ezért egy labdavesztés után majdnem 0 ellenállás várt a hazaiakra. Ha középpályásokkal tervezünk támadni és nem a szélsővédők beadásaival, akkor Ceba fellépése rendszerbe illesztve is remek lett volna. Lásd még: a tavalyi Sevilla, ahol alapvetően a védekezőközéppályás ért fel a támadó mellé és működött a dolog. (Iborra)

    – (ezt írtam kommentbe is) Kova élvezte volna ezt a meccset, mert volt lehetőség futni. Mondjuk nekem akkor sem tetszett volna ez a meccskép, mert nem ezt tartom a helyesnek. A csapat tegnap ismét elkövette azt a hibát, hogy sem labdával, sem labda nélkül nem tudta uralni a meccset. Sodródott, nyüsszögött, kapart, harcolt, izzadt, küzdött – a liga egyik leggyengébb csapata ellen. Erre a sérültek sem adnak teljes magyarázatot.

    A második félidőről nem írtam feljegyzést, mert már inkább poénra vettem a dolgot (olvastátok), hiszen a srácok se vették komolyan a meccset.

    • ReAlantos

      A Casemirós részhez: úgy megnézetném vele azt a részt az Oroszlánkirályból, amikor Mufasa neveli Simbát!

      “…Simba, being brave doesn’t mean you go looking for trouble…”

      Valahogy neki is ezt tudnám mondani. Nem keresni kell a párharcokat (vagy legalábbis nem csahos kutya módjára), hanem a szembejövő ellenféllel megütközni.

  • Jose

    180 bajnoki perc. 20 lövés. 0 gól.
    Ez mit is jelent?
    Nyilván azt, hogy a fontos mérkőzésekre tartogatja a gólokat.

    (Hm… vajon komolyan gondolom?)

    • Cornelius Scipio Africanus

      Meg vagy 4-5 kapufa 😀

      • Jose

        Én nem emlékszem CR-től ennyi kapufára az utolsó két bajnokin.

        • Cornelius Scipio Africanus

          Benéztem, mert összesen volt kb annyi 😀 De kettőt szerintem lőtt. Mindegy. Megyek most sírni 🙁

  • lucas

    Ez aztán tényleg nehéz szülés volt. Én Zidanet nem nagyon venném elő (hiába vannak taktikai hiányosságok), a helyzeteket a padról nem tujda berúgni, pedig csak ennyit kellene megtenni. Amennyi helyzetet kidolgoztak a srácok a 3 hazai meg a tegnapi meccsen is, annyival 10 meccset is meg lehetett volna nyerni.

    Kettő dolgot lehet mégis Zidane számlájára írni: (szóval azért mégis előveszem :D)
    1: Nem igazolt egyetlen egy értelmes csatárt sem (akikben meg volt fantázia, azokat elengedte).
    2: Nem képes kellően motiválni idén a srácokat. Legalábbis a koncentráció hiányzik, ha az lenne például Ramos sem lőtte volna a világűrbe a labdát tegnap.

    + A sérülések sosem jönnek jókor, de a szezon elején különösen nem szerencsés ennyibe belefutni. Mondhatni már-már Arsenalos magasságokba emelkedtünk ilyen téren. Sokan mondják, hogy milyen jól rotál Zidane, de valószínűleg a gálát játszatná ha nem lenne ennyi sérülés, mert szeptemberben teljesen felesleges ennyit forgatni a játékosokat. Ez se az alap játékrendszernek, se a felkészülés alatt begyakorolt új taktikai elemek beépítésének nem tesz jót. Akadozik is a játék rendesen. Csak az itt a kérdés, hogy nem lesz-e túl késő mire formába lendül a csapat, azért a -7 pont is már határesetnek mondható.

  • V.I.C.

    Én továbbra is látom Zidane felelősségét ebben az egészben, ez a legnagyobb halmaz egyértelműen, és egyáltalán nem a nyári jövet-menet miatt: ez továbbra is Európa három legütőképesebb keretének egyike, amelynek a leginkább biztató a jövőképe emellett. Nekem összességében pozitívak a transzferablak fejleményei is (mínusz Mariano, de ezt tudjátok). Nem bolygatnám a kihagyott helyzeteket is, ugyanis egy kezemen meg tudom számolni, hogy mennyi volt ebből olyan, ami nem lepattanó, odakeveredett labdából, esetleg szélről bebaszkodott labdából került elpuskázásra…

    És szeretném ha Zidane kijönne ebből a hullámvölgyből, de ahhoz változtatni kellene egynéhány dolgon. Taktikailag, a játékosok rotálásában, a meccsek kézben tartásában. Túl sok a pánikmegoldás, és sokszor a nevek feülírják a szerepköröket – ez már a galaktikus érában sem jött be, és pont ZZ az, akinek ezt fel kéne tudni ismerni.

  • LeeTaiPo

    Ennyire rossz volt a meccs, hogy még beszélni sem akartok róla? Akkor nem baj, hogy nem láttam? 😀

    • Cornelius Scipio Africanus

      Szerintem a keddi meccs majd ad szerdára bőven kommentelési lehetőséget, úgy érzem 🙂 Lehet arra tartalékol mindenki :DD

      • LeeTaiPo

        Szóval igen 😀

        • Cornelius Scipio Africanus

          Az biztos, hogy nem baj hogy nem láttad 😀

          • LeeTaiPo

            Van amikor van jobb dolgom 😀

    • ReAlantos

      Hidd el, annyira “jó” meccs volt, hogy az eredetileg a beharang alatt általam viccként belengetett “részeg poszt”-on komolyan elgondolkodtam. Ha nem vidéken lettem volna szüleimnél, akkor gyanús, hogy az lett volna a vége.:D

    • dzsonee

      A kiharang elolvasasa utan mar en sem banom annyira, hogy nem lattam 🙂 viszont ami ebben a fazisban fontos, az a gyozelem, meg ha akadozva is, remelem ez erot ad a kovetkezo mecssekre! A szep jatek meg majd johet a BL dontoben 🙂

      • ReAlantos

        Jönni is fog, csak a Real nem lesz ott.:D

        • dzsonee

          Nem feltetlen a 2017/18as BLdontor kell ez alatt erteni 🙂 viccet felreteve, a lenyeg, hogy ZZnek nagyon gyorsan tanulnia kell a hibaibol, mert a Madrid vezetosege sose a turelmerol volt hires. En pedig sajnalnam, ha az elmult 1,5 ideny eredmenyei utan az ideny vegen meg kene tolne valnunk…

          • dzsonee

            Ja, es kivetelesen a marhaokos telefonomrol irok, szoval ha van nehany felrcbgdeutfces az a hozzaszokatlansagombol adodik 🙁

  • Sragi

    Off: PES 18
    Mi ez a Terminator 2 idéző zene a meccsek kezdete alatt? 😀 (Európa liga)

    • majk

      eddig 2 meccset sikerült lenyomnom, szóval nem tudok érdemben nyilatkozni a játékról 🙁 talán most hétvégén lesz egy kis időm rendesen kockulni. de amúgy eddig nem tűnik annyira másnak a 17től. mindenben jobb egy picivel meg szebb a grafika, de az idegesítő dolgok tökugyanazok : persze ez még koránt sem reprezentatív, de egyelőre így látom

      • Sragi

        En tegnap már belekostoltam 🙂
        Hertha-val egy kis Európa Liga 😀
        Profin parázs meccsen megvert a Milan 4:3-ra (gecibb a gép, mint Fifaban :D)
        Vannak érdekes dolgok. Sok mindent meg kell szoknom. Kozel 10 év Fifa után nem csodálom 🙂
        Apropó mik az idegesítő hibák amik nem változtak?

        • majk

          taktikától függetlenül átjáróház a középpálya, nem lehet védekezni rendesen. ha védekezel és elveszed, odapattan az ellenfélhez, én mindig így kapok gólt. ettől függetlenül nem igazán nehéz sztem még top playeren se, mert a gép elég kiszámítható és mindig ugyanazt csinálja. a háló az kurva szarul néz ki… 😀 egyelőre ennyi

          • Sragi

            Ezt észre vettem 😀
            Mintha nekem nem is lenne közép pályám. A gép által irányított jatekosaim botranyosan védekeznek és hiába váltok át már késő. A gép képes egy felivelesbol gólt szerezni. Valahogy csak belehet állítani a védekezést normálisan.
            A háló nem zavar. Ellenben a fű nagyon 😀 Fifa köröket ver rá.

  • Csáti László Károly

    Engedelmetekkel az ellenfél szurkolójának szemével:
    1. Nekem kevésnek tűnt a labda nélküli mozgás, vagy ha volt is nem jött a haszna, nem nyitott meg területet a támadásban és nem szűkítette az Alaves területét, amikor ők támadtak. Ennek oka valószínűleg a szétszakadt középpálya.
    2. Kevés volt vagy épp nem volt elég lendületes a súlypontváltás, olyan nyögvenyelős volt az egész mintha kapálni mentek volna (lehet messze voltak egymástól a támadó harmadban)
    3. A rotálás vagy Carvajal esetében annak hiánya: nehéz ügy, sok a sérültetek, + eltiltások. Ennek ellenére sokszor úgy tűnt nekem, mintha Zidane eldönteni, hogy rotál és kész. És ha pl. Asensio van soron, akkor ő játszik abban az esetben is ha az ellenfél stílusa nem fekszik neki. Tegnap mondjuk mintha rákészült volna Zizou az Alavesre, erre most azért nem működött, mert egyes játékosai loose módba kapcsoltak….

    • ReAlantos

      Reakcióim a felvetésekre:

      1, Nem volt kevés mozgás, de ahogy te is írtad, a sok mozgás hasztalan volt. Van erre egy nagyon találó kifejezés, “mérgezett egerek”. Ld. a fenti cikkben a Kroos-gondolatkört.:)

      2, Nekem felrémlett az egy-két éve (is) sokat szapult U-alak és a beívelgetések rémképe, szerencsére azért ennyire nem drasztikus talán a helyzet, de mindenképp változtatni kell. Szóval ebben a pontban is egyetértek (Ronaldónak senki nem csinálta meg a kellő helyet elöl pl.)

      3, A három közül az egyetlen pont, amiben azért fogok vitatkozni bőven. Nekem a rotációval személy szerint nincs problémám, annak észszerűtlen használatával annál inkább. Zidane neveket rak fel, nem taktikát az utóbbi időben, és erre a sok sérült és eltiltás sem lehet magyarázat, a maradék emberekre is léteznie kellene taktikának, ami eltér a “menjetek és rúgjatok több gólt”-tól. Egy szem jobbhátvéddel nekifutni a szezonnak pedig egyenesen őrültség. Ha Carvajal is olyan monopolhelyzetbe kerül, mint Benzema, akkor tőle sem várhatunk majd feltétlenül jobb formát, mint a francia helyzetgyilkostól.
      A loose-módba kapcsolás pedig a motiváció hiányára vezethető vissza, valamint szintén a taktikai hiányosságokra. Ha nem tudod, mit kell csinálnod a pályán, mert az edző nem mondja meg neked, akkor gürizhetsz, ahogy csak akarsz, úgy fogsz tűnni, mint aki csak lézeng a pályán. A másik véglet Casemiro “csahoskutya” üzemmódja.

      Van az a mondás, hogy “nem szeptemberben kell bajnokságot nyerni”. Viszont már szeptemberben el lehet bukni azt, ha az ember “ügyes”…

      • Csáti László Károly

        A Másfél év blogolvasás számomra egyértelművé tette, hogy te jobban értesz a focihoz, így nehezen tudok védekezni, de:
        1. Nem készültem. Azaz nem néztem statisztikát pl. a futómennyiségről és Barcelona szurkolóként egy-egy meccseteket csak egyszer nézek meg, annyira meg nincs szemem hozzá, hogy fel tudjam mérni, alighanem módosítanom kell: haszontalan mozgások voltak.
        2. Ebben egyetértettünk.
        3. De jó, hogy tanár vagyok és nem edző. 🙂 Hát alighanem megint igazad van. Az nem képzelhető el, hogy mondjuk volt taktika, csak a csapat nem csinálta meg? (Mondjuk a szezon elején, kevés meccsel a lábban, sok kiegészítő emberre la kezdőben erre nem nagyon van magyarázat)

        Szóval mea culpa igazad van.

        + Messze nem buktátok még el. Majd esetleg ha 15 pont van közte és lement az idény fele. (szép dolog álmodozni)
        + Eleve törékeny a csapatom magabiztossága, az Atletico lesz az igazi erőfelmérő, jó lenne nyerni, de azzal sem lehetne hátradőlni.

        • dzsonee

          Az a baj, hogy olyan logikus es osszeszedett amit irsz, hogy annak ellenere hogy Barca szurkolo vagy meg igy felreszegen sem tudok semmi negativat irni neked, es mivel tanar vagy meg meg is becsullek! Tobb ilyen Barca drukkert!

          • Manócska

            Félrészegen? 🙂 Nincs is Real meccs ami ezt indokolná. 🙂

          • dzsonee

            Egy teljesen felesleges szolgalati ut miatt a csaladtol messze ulok a hotel barjaban es blogolvasgatassal mulatom az idot Belga sort kortyolgatva 🙁

          • dzsonee

            A szomoru szmajli persze nem a belga sornek szol…

          • Manócska

            Szerintem azt mindenki gondolta. 🙂

          • dzsonee

            Hatha olvassa a blogot valaki, aki nem ismeri a sor fogalmat 🙂

          • Manócska

            Ja, értem. Te minden apró részletre figyelsz. 🙂

          • dzsonee

            Igy-igy! Foleg ha tengernyi idom van ra 🙂

          • Krityó

            Nekem szól, vettem. :DDDD

          • dzsonee

            Neeeeeeeem 🙂

          • Cornelius Scipio Africanus

            Belga sörért jár az up! Amúgy meg kitartás!

          • dzsonee

            Koszi 🙂

          • dzsonee

            De hát milyen sört igyon az ember ha Belgiumban van 🙂

          • LeeTaiPo

            Pilsner Urquell-t, egyértelmű 😀

          • dzsonee

            Nem rosz, de ha lehet inkabb a globalisan kevesbe ismert söröket szoktam megkostolni, kivánvsiságból 🙂

          • LeeTaiPo

            Jóvannaviccőtem 😀

          • dzsonee

            A felvetés amúgy nem volt rosz 🙂 de nekem ízlett a Hoegaarden, a Leffe Blonde meg még egy, aminek nem jegyeztem meg a nevét de erős volt 🙂

          • LeeTaiPo

            Mondjuk Belgiumban érdemes kísérletezni.
            De pl. Albániában inkább érdekes volt 😀

          • dzsonee

            Albániához még nem volt szerencsém 🙂 de nem is biztos hogy jelen pillanatban vágyom rá hogy kipróbáljam 🙂 mi volt ott az “érdekes”?

          • LeeTaiPo

            Sok minden, de a söröknél soha nem tudhattad, hogy mire számíthatsz 😀
            De volt egész jó is (pils típusú :D)

          • dzsonee

            🙂 értem. Ami a baráti körömet megosztja, az a felső érlelésű sörök széles családja, amire nemrég találtam rá…ott sem tudja az ember, mire is számíthat egy egy típusnál 🙂

          • LeeTaiPo

            Én bírom őket, főleg a sötéteket (stout, porter). De néha tényleg nem tudhatod, mi van az üvegben 🙂

          • norma_va

            Tegnap összefuthattunk volna egy( kéthá’) sörre… 🙂

          • dzsonee

            Ha ezt előre tudom 🙂 Szintén Belgium?

          • norma_va

            Szintén. Csak már múlt időben.

          • dzsonee

            Mi a Belgium múlt ideje? 😉

          • norma_va

            Szerintem arra senki nem emlékszik, főleg ha 20+ féle 5-10%-os söröket kóstol 2 nap alatt. 😀

          • dzsonee

            Az megsüvegelendő és irigylésre méltó 🙂

        • ReAlantos

          Egyáltalán nem biztos, hogy igazam van, mert alig látok többet a klubból, mint te, vagy bármelyik más kommentelő, szurkolói hovatartozástól függetlenül.A hármasnál is simán elképzelhető, hogy neked van igazad, és volt taktika, de amióta követem a blogot (ez nagyjából egy időpontra tehető Zidane kinevezésével), azóta látok hasonló jeleket, ezért merek inkább erre következtetni.

          Ha nem indiszkrét a kérdés, milyen tanár vagy (azaz milyen korosztályt tanítasz milyen tantárgyra)? dzsonee-hoz csatlakozva becsüllek érte, választól függetlenül.:D

          • Csáti László Károly

            A tatai Bláthy Ottó Szakgimnáziumban tanítom a történelmet, meg az ellenfél tiszteletét a sok realos babámnak – sajnos még mindig akad, aki a fekália kifejezést használja a másik csapatra, vagy mai rosszabb a tavaszi el classicos Ramos perfomance kapcsán csak annyit mond: törte volna el a lábát. De nem adom fel.
            A képen a tavaly érettségizett két kis zsenim, egyik Real a másik Barca szurker.

          • ReAlantos

            Kicsi a világ!
            Egy utcával feljebb jártam gimnáziumba.:)

          • Zizou

            Én hiányoltam a mozgást, mert kevés volt. Ebben semmiképp nem értek egyet.

  • Manócska

    Most kezdődik a Real Sociedad-Valencia találkozó. Ma kivételesen nem néztem 1 meccset sem napközben, ezt vártam egész nap, úgyhogy remélem nem fogok csalódni benne.

  • kodex

    Kedden Kuipers lesz a bíró. Rémlik mintha ő vezette volna a 10. döntőjét. + a BVBnek 6 sérültje van, köztük tudjukki. 😛 ;))

  • mfc777

    no norma, no tippelde 🙁

    • Cornelius Scipio Africanus

      Most hogy eltaláltam a góltotót, nagyon vártam. De egyszer csak felkerül 😀

  • Resid

    @Sultan, ha megtisztelné és felvennéd velem a kapcsolatot – köszi!

    • sultan2004

      Szia jöhet a levél a sultan2004kukacfreemail.hu -ra 😉

  • majk

    picit én is aggódom a csapatért, de tavaly pont ugyanezek voltak a problémák, aztán jöttek a “nagy” meccsek és a csapat 2 nap alatt megtáltosodott. ebben bízok megint : ]

    • Jose

      Nem teljesen ugyanezek voltak. De Táltosok még lehetnek. 🙂

      • majk

        szar meccsek, x-ek, uccsó pillanatos mákok, ötlettelenség, ívelgetések, same shit different day

    • WT14

      Holnapra kellenek is a táltosok, mert a Dortmund hatot szórt a hétvégén, sérültek ide vagy oda. 19-1-gyel állnak eddig, szóval valami működni látszik ott. Ráadásul nekik nyerni is kell a londoni zakó miatt. Nagy meccsre számítok, szerintem az over 3,5 garantált.

      • Jose

        jó, de mi mennyit lövünk, ha ők over 3,5-öt? 😀

        • WT14

          Összesen gondoltam, de a védekezésünket látva az se lenne meglepő ha csak ők lőnének over 3,5-öt…

        • morc

          akkor under 5,5

    • Manócska

      Már holnap a Dortmund ellen bizonyíthatnak is a fiúk. Ugyanis ebben a szezonban eddig nagyon jól megy nekik. 3-4-5 gólokat szereznek 1 meccsen, és ezzel szemben csak 1 gólt kaptak a saját bajnokságukban. Egyedül a BL-ben a Tottenham szórta meg őket egy kicsit. Szóval jó kis erőfelmérő lesz számunkra ez a meccs.

  • WT14

    Nem semmi csemege lesz a mostani fordulóban sem, szerdán párizsit adnak bajor kolbásszal.

    • Manócska

      Én vagy ezt a meccset, vagy az Atletico-Chelsea-t nézem. Eddig még nem igazán sikerült döntenem, ugyanis mindkettő nagyon érdekelne.

      • WT14

        Látatlanban jobbnak ígérkezik a PSG meccs, ott kicsit támadóbb szellemű csapatok mennek egymásnak, mint Madridban.

        • Manócska

          Ez így van. De pl. tavaly is egy másik meccset választottam az Atletico helyett, abból kiindulva amit most Te is írtál, és rá is fizettem a végén. Az én meccsemen 1vagy 2 gól esett talán, az Atleticon meg sorban jöttek a gólok.

      • dzsonee

        Én egyértelműen a PSG Bayernre teszem a voksom, kiváncsi vagyok mind2 csapat jelenlegi performaszára a BLben 🙂

        • Manócska

          Én is kíváncsi vagyok rájuk, de a Chelsea-re is, hogy Conte így a 2. évében mit tud kihozni a csapatból a nemzetközi színtéren.

          • dzsonee

            Tény, ez is egy jó kérdés. Bár ebben a stádiumban nálam még annyira nem releváns. De megértem 🙂

          • Manócska

            Meg van még egy okom. Moratára is kíváncsi vagyok. De a Bayernben meg ott van James. Szóval számomra több okból is nehéz a választás. 🙂

          • dzsonee

            Én főleg az miatt aggódom, hogy a Bayern szétesni látszik Carlo kezei alatt 🙁 Ezt pedig nem szeretném.

          • WT14

            Eléggé beszopták, hogy Neuer januárig nem lesz. Emlékezzünk, ha nem ő véd az odavágón ellenünk, az a meccs kb. 1-4 vagy 1-5 lett volna. Elnézve a Dortmundot, lehet hogy hosszú idő után a bajnokságban is lesz egy kevés izgalom.

          • dzsonee

            Neuer nagy érvágás, de amúgy is úgy tűnik nekem hogy kicsit bealudtak Pep alatt ami a csapatépítést illeti. Isszák is a levét. A bundásnak viszont lehet nem tenne rosszat ha most nem a München nyerne…

          • WT14

            Lahm és Csabi apó visszavonulása eléggé gyengítette őket. Nem csak tudásban, de tapasztalatban, sportemberi minőségben és mentalitásban is sokat veszítettek velük, biztosan nem ugyanaz az öltöző sem két ekkora vezér nélkül. A Robberynek is ez a kivezető éve minden bizonnyal. Ezen túl Müller nyíltan nincs valami jóban az edzővel, és Lewáról is azt lehet olvasni hogy lázadozik, szóval Carlo papa húzogathatja a szemöldökét. Persze így is ők a BuLi esélyesei hosszú távon, a BL-ben viszont akár 16 is lehet belőle, ha másodikak lesznek a csoportban és utána jön egy húzós csapat.

          • dzsonee

            Sürgősen kellenek nekik új meghatározó egyéniségek. Mindig is voltak náluk Kahn-ok, Schweinik, Lahmok akik meghatározták a csapatot. Nélkülük nem Bayern a Bayern

          • ReAlantos

            Kimmich elég jó lesz, mentálisan is. Mást a mostani felhozatalból nem igazán látok, aki a bajoros/németes eleganciát viselné (persze lehet, hogy nem nézek elég Bayern-meccset).

          • dzsonee

            Sajnos én is kevesebb meccset látok mint szeretnék. Kimmichnél is kérdés egyenlőre, mennyire tud majd vezéregyéniség lenni. Ezt majd jövő eldönti

          • gwandal

            Igazából mi basztunk ki velük, elhoztuk apróért a következő vezérüket:)

          • Ő nem akart maradni. 🙂 Pep-től joggal is tarthatott, ő nem bírja a nem tikitakás középpályásokat. Márpedig Toni nem olyan 🙂

          • Manócska

            Azt soha nem is értettem, és nem is fogom megérteni, hogy hogyan engedhették el maguktól.

          • WT14

            Pedig most jött ki erről anyag, állítólag azt mondta neki Rummenigge hogy nem fog neki annyit adni mint Götzének, mert nem világklasszis játékos 😀 Végül is, azóta csak 2 BL-t meg egy LaLit nyert, meg bekerült 1-2 év csapatába itt-ott, szóval tényleg nem világklasszis játékos 😀

          • Manócska

            Azt én sem szeretném. Remélem hogy nem is lesz ilyen. Az utolsó 2 meccsükön mutatott játék azért már adhat némi bizakodásra okot.

          • dzsonee

            A nagy kérdés hogy mi lesz a csapattal Robbery nélkül. Ez még mindig nincs megoldva. Bár erre nem szerdán kapjuk meg a választ 🙂

          • Ez nem Carlo hibája, legalábbis nem közvetlenül. Robbéryék kiöregedtek, a fiatalokat elengedték, visszavonult Lahm, Xabi, Neuer lesérült, ez egyszerre megrogyasztana minden topcsapatot, mert ők voltak akik a középpontot, az állandóságot képviselték. Elbaszta a menedzsment is, Carlo pedig nem az az ember, aki azonnal tud várat építeni. Ide idő kell, türelem és koncepció. Ez most egyelőre nincs meg a Bayern-nél. Más kérdés, hogy a németeknél még mindig a pénzügyi egyenleg számít, ami szép dolog, de mit ér mindez marketingben, ha nemzetközileg eredménytelenek? A Bundást nyerhetik ameddig akarják, de ha Lewa is megunja a salátástál magasba emelését és többre vágyik, elveszítik az egyetlen valódi klasszisukat – Müllert már nem tudom oda sorolni. Fiatalítás, korszakváltás kell ott, de ezt nem biztos hogy jó ötlet Carlóra bízni.

          • dzsonee

            Egyetértek azzal ami írtál és mem is akarom Carlo nyakába varrni, csak sajnálom hogy ez alatta történik 🙁

          • Sajnos ritkán tudjuk az életben eldönteni mi magunk, hogy a bré melyik oldalára állunk… Carlo már azzal történelmet írt, hogy egyedüliként nyert Serie A-t, PL-t és Bundást az aktuális csapatával. Ehhez hozzávehetjük még a Ligue 1-et is. Neki nem kell már bizonyítania, viszont ő nem az az edző, aki képes megújulni. Én a helyében a szezon végén (hacsak nem lesz triplázás, bár erre most annyi esélyük van mint nekünk, amivel legfeljebb lottózni érdemes) otthagynám a Bayern-t. Amit lehetett, megtette, a fiatalítás és generáció váltás nem az ő erőssége.

          • Krityó

            Ne lelkizzél :DD, egyiket vedd fel és egyből nézd meg a másik után! :DDDDDD

          • Manócska

            Néha nem tudok nem lelkizni. 🙂 Különben meg amit javasoltál az nem jó, mert akkor már nem élőben látom az egyik meccset, és innen-onnan ha nem is akarom, de megtudom az eredményt. És így már számomra nincs meg a meccs varázsa. 🙂

        • WT14

          Az jutott eszembe, Neymar vajon Lewandowskitól is elkéri majd a tizenegyest, ha arra kerül sor? 🙂

  • WT14
    • dzsonee

      Ez van ha valakit taknyos korában nem tanítanak meg az idősebbekkel szembeni tiszteletre. Értem én hogy azért ment Párizsba hogy ő legyen a jani, de van egy olyan sanda gyanúm hogy ebből nagy pofáraesés lesz előbb-utóbb. És ha igaz az 1 millás ajánlat, akkor a vezetőség is egy vicc 🙂

    • Sragi

      Édes jó Isten 😀
      Vihar a biliben. Cavanit sajnálom amúgy.

  • norma_va

    @disqus_DpxBKdqJja:disqus : “Sok meccsel láthattuk a statisztikákban, hogy rengeteg helyzettel zárt a csapatunk, de azok kihasználása gyatra. Ez egyrészről igaz, de ugyanakkor nem teljesen fedi a valóságot, mert hozzá kell tenni azt, hogy sajnos ezek nagy része nem kidolgozott akció volt, hanem nagyon esetlegesen fél-helyzetecskék.”

    A bajnokságban a pontvesztéseinknél így alakultak az xG mutatóink:
    1. vs. Valencia – rúgott gól 2; xG: 3.05
    2. vs. Levante – rúgott gól: 1; xG: 2.8
    3. vs. Betis – rúgott gól: 0; xG: 2.75

    …és a hétvégéi:
    vs. Alaves – rúgott gól: 2; xG: 2.78

    Lehet relativizálni, hogy félhelyzetecskék, de a tény az, hogy az tökéletesen fedi a valóságot, hogy gyatra a helyzetkihasználásunk.

    Ellenpélda, amikor azokról a messzi-messzi időkről beszélünk, amikor leiskoláztuk a Barcát.:
    1. Szuperkupa odavágó – rúgott gól: 3; xG: 1.1
    2. Szuperkupa visszavágó – rúgott gól: 2; xG: 1.21

    • dzsonee

      Koncentrációhiány?

    • Zizou

      Valóban, egyrészt a statisztikában is lehet keresni az alátámasztó érveket a fenti állításra és ahogy mutatja nem lövünk mellé ezzel. Ugyanakkor a másik oldal maga a játék képe, ami szintén alátámasztja az állítást, mivel azokon a meccseken, amiken sok “helyzetet” dolgoztunk ki, de keveset ertékesítettünk, a támadásépítéssel is gondok voltak. Ha megnézzük a legutóbbi mérkőzéseket, akkor hasonló séma rajzolódik ki a támadásainkról, méghozzá a szűk fegyvertár. Labdajáratás majd vmelyik szélen kiharcolni, hogy a védelem mögé kerüljünk és beadására kerüljön sor, az nagyon sovány. Ráadásul ezt tetézi, hogy 1v1-ben is rendre alulteljesítenek a Realosok. Az így kialakított “helyzetek” veszélye és minősége jóval alacsonyabb, ami szintén magyarázza miért szerzünk kevés gólt. A statisztikákban az is benne, amikor a nem túl jó beadásokat Bale elfejelte, de irányítani már nem tudta. Szóval összességében kell nézni a statisztikát és a támadásaink minőségét együtt kell kezelni, így kaphatunk teljes képet és mindkettőn kell változtatni ahhoz, hogy újra jó úton járjunk. Effektívebb helyzetkihasználásra van szükség és jobb, heterogénebb támadásépítésre.

      • norma_va

        Nem következik egyenesen a rossz támadásépítésből a helyzetek gyenge minősége. Az xG adat pont a kialakított helyzetek veszélye és minőségéből alakul ki, ezeket számszerűsíti.
        Az utolsó mondatodban van a lényeg. Értem, hogy azt akarod mondani, hogy több tiszta, 100%-os helyzetet kellene kialakítani, amit elősegíthet gördülékenyebb támadásépítés is, azaz ezáltal javíthatnánk a helyzetkihasználásunkon.

        • Zizou

          Az xG-t vesd össze a totál helyzetekkel és láthatod, hogy mennyire kevés a valós veszély, én erre utaltam. Valóban javulnia kell a helyzetkihasználásnak, de amikor ott van az adat, hogy volt 28 helyzetünk, amiből mondjuk 1-et rúgtunk be, az xG meg hasamra ütök és 2,9 mondjuk, akkor látszik, hogy nem minden stimmelt a támadásépítéssel. Azaz mindkettőben javulni kell.

          • Sragi

            Egyik következik a masikbol. Javulni kell a támadásepitesben. Ha ez meg van akkor jóval több tisztább helyzete lesz a csapatnak. Onnantól kezdve illene a ziccereket ertkesiteni.

          • norma_va

            Összekevered… A meccs utáni statisztika a kapura lövést, kaput eltaláló lövést számol, nem pedig helyzetet. Nem mindegy!

          • Zizou

            Nálunk szerintem a kettő ugyanaz, mivel a helyzeteink rendre fejesből, kapuralövésből áll.

          • norma_va

            Hogy ugyanaz??? Miért? Mert mi vagyunk a Real Madrid, vagy mi? A kettő sehogy sem ugyanaz. Helyzet végződhet nem kapura lövéssel is, ami nem kerül bele a statisztikába, míg lehet ellőni egy random labdát a kapu felé, ami nem lesz attól helyzet, hogy belekerül a statisztikába.

          • dzsonee

            Szerintem, ahogy már le is írtátok, mind a kettőtöknek igaza van. Sz@r a játék? Igen. Kell is rajta javítani. Voltak ennek ellenére helyzetek amiket illett volna kihasználni? Az xG szerint igen. Ezen is kell javítani. A rossz játék ellenére is, hiszen szerintem ritkábban születnek gólok 100%os ziccerből mint ad hoc szituációból.

          • Zizou

            De pont ez az, a helyzeteink nagyrésze és itt most a Real helyzeteire értem, nem kell kiforgatni, abból áll, hogy random labdát kapura lövünk vagy fejelünk, akkor nem annyira elrugaszkodott azt mondani, hogy a Real esetében a kettő nagyjából ugyanaz. Mert fedik egymást. Ceballos góljai mik voltak? Lecsorgó labdát kapuraküldött. És nagyjából ezek voltak a legnagyobb helyzeteink. 😀

    • Cornelius Scipio Africanus

      Érdekességképp megnéztem a Real és a Barca hogy áll xG értékben eddig a szezonban és hány gólt rúgtak.
      Real (xG, gól) : 18,31 , 10 (eredmények.com szerint 11. szóval nem tudom hogy csúszott el)
      Barca(xG, gól): 13,68, 17 (+ 3 öngól)

      Szóval én úgy érzem, hogy a helyzeteink megvannak, de balf*szok vagyunk értékesíteni azokat. De az is hozzátartozik az egészhez, hogy ebből se szabad messzemenő következtetéseket levonni, mert a játék képe mindig többet mond. Ezt én csak érdekességképp osztottam meg.

      bónusznak: Atletico (xG, gól): 7,47, 11 (eredmények.com szerint 12)

      Érdekes hogy mi majdnem 2x annyi xG pontot értünk el mint a góljaink száma. Míg a Barca és az Atletico majdnem a felét. Lehet ez még boncolgatni. Én szívesen olvasnék ebből egy elemzést féltávnál 😉 🙂

      forrás:
      https://understat.com/team/Real_Madrid/2017
      https://understat.com/team/Barcelona/2017
      https://understat.com/team/Atletico_Madrid/2017

  • dzsonee

    Közérdekű közlemény, most vettem észre hogy kinn a tippelde eredménye 🙂

    • dzsonee

      És persze elnézést ha valaki idegen tollával ékesítettem volna a nemingemet ezen hozzászólás által.

    • Cornelius Scipio Africanus

      @disqus_XOObIqHFf6:disqus látod ezt mondtam neked, egy pontos eredmény eltalálásával rengeteget lehet előre lépni. Én 34 helyet léptem előre 😀 Szóval ahogy a bajnokság, úgy ez sincs lefutva még 🙂

      • dzsonee

        Csak vigyázz, le ne sérülj szezon közben mert az kihathat a helyezésre!

        • Cornelius Scipio Africanus

          Nem tökéles a hasonlat, tudom. :)) Ne kötekedj!! 😀

          • dzsonee

            Isten ments, eszembe nem jutna…beismerni 🙂

    • Ursula

      Nem gondoltam volna, hogy bármikor jobban állok Tippeldében, mint a csapat a tabellán.

      • Cornelius Scipio Africanus

        Reméljük ez azért változni fog 😀 Persze nem a helyezésed irigylem (dehogynem! :DDD ) hanem jó lenne bajnoknak lenni megint. Persze ha az nem sikerülne, akkor legalább nyerd meg Te a tippeldét 😉

        • Manócska

          Velem akkor mi lesz? Rám már nem is gondolsz? 🙁 Én is nagyon szeretném megnyerni.

          • Cornelius Scipio Africanus

            Már egy hete csak a mamára
            gondolok mindíg, meg-megállva.
            Nyikorgó kosárral ölében,
            ment a padlásra, ment serényen.

            Én még őszinte ember voltam,
            ordítottam, toporzékoltam.
            Hagyja a dagadt ruhát másra.
            Engem vigyen föl a padlásra.

            Csak ment és teregetett némán,
            nem szidott, nem is nézett énrám
            s a ruhák fényesen, suhogva,
            keringtek, szálltak a magosba.

            Nem nyafognék, de most már késő,
            most látom, milyen óriás ő –
            szürke haja lebben az égen,
            kékítőt old az ég vizében.

            JA – Mama, 1934. október

          • Manócska

            Köszi. 🙂 Ez a vers nagyon kedves a szívemnek.

      • Manócska

        Te nagyon tudsz valamit. Lassan kezdelek egy picit irigyelni. De tényleg csak egy picit. 🙂

        • dzsonee

          Aki évekig dolgozik együtt Dr. Bubóval, annak ne csodálkozzunk a tudásán!

          • Manócska

            Milyen igazad van. 🙂 Erre nem is gondoltam.

          • Ursula

            Sajnos a helyezésem mögött semmilyen tudás nincsen, csak véletlenül eltaláltam néhány dolgot. 🙂

          • dzsonee

            Még ül is a Dr. Bubós páhuzam 🙂

  • dracox

    Eszem ágába sem jutott siettetni a szerkesztőket, de a “laza” dortmundi kirándulási beharang mikorra várható Urak? 😀

    • Jose

      Ezt bíz’ én is érdeklődve kérdezem!

    • dzsonee

      Legyen stílusos, várjuk meg amíg Merkel koalíciót alakít 🙂

    • Manócska

      Csak nem izgulsz már a meccs miatt? 🙂

      • dracox

        Remélem a lesajnált csapatunk kiszakítja a gólzsákot idegenben..:)

  • Jose

    @disqus_XOObIqHFf6:disqus, ugye te szereted, ha őszinték az emberek?

    • Manócska

      Persze hogy szeretem. De szerintem ezzel nem vagyok egyedül.

  • Cornelius Scipio Africanus

    Félig OFF, de úgy ítéltem meg José biztatására, hogy érdekelhetne ez több embert is 🙂

    Szóval minden felelősség Josét terheli, mert ő biztatott, hogy írjam le ezt Nektek. 😀

    Manapság a számítógépes játékok egészen élethűen megközelítik néha a valóságot. Nem csak a látvány gondolok (vagy a VR-ra), hanem magára a fizikára, a valóság minél jobban történő lemodellezésére. Persze még mindig van hova fejlődni, és lesz is, de már manapság ott tartunk, hogy egy focis szimulátorban személtethető, érezhető, hogy nagyon nem mindegy milyen formációban állunk fel a csapatunkkal. De a telefonszámok mellett sokkal jobban befolyásolja a játék képét, hogy milyen utasításokat adunk a csapatunkban. Igen, bizony egy focis szimulátor – nevezetesen a Pro Evolution Soccer legújabb szériája – már bőven (évek óta) ott tart, hogy mi mondjuk meg, hogy a csapat milyen támadói és védekezői taktikát kövessen.

    A képen látható (alul), hogy a fő taktika a következő részekből épül fel:
    • támadás: támadási stílus, támadásépítkezés, támadási terület, pozicionálás
    • védekezés: védekezési stílus, védekezési terület, letámadás stílusa/védekezési stílus (mennyire legyen agresszív)

    Ezeken belül mindig két választási lehetőség van, és nem mindegy, hogy melyiket választjuk ki. De ez nem csak duma, hanem a játék közben tényleg érezhető, és látható, hogy a játékosok betartják a taktikai utasításainkat, és aszerint helyezkednek, mozognak, ahogy mi beállítottuk. Szóval, ha a támadást kontrára állítom, és hosszú passzokra (ahogy a képen is látszik) akkor a játékosok tényleg úgy helyezkednek, mozognak, hogy távol állnak egymástól, vonalakhoz viszonylag közel (wide attacking area) és várják hogy kiugrassák őket egy esetleges hosszú labdával, szöketéssel. Ha labdabirtoklása állítom be, akkor közelebb állnak egymáshoz, és rövid passzal operálva lehet előre jutni. Persze emellett baromságokat is beállíthatok, amikkel csak magamat szivathatnám. Például kontratámadásra állítom a támadási stílust, de mellette pedig szoros támadásépítésre és labdabirtoklást, akkor bizony szenvedés lesz játszani.

    Emellett még olyan finomságokat is be lehet állítani, hogy 3 teljesen más felállást/formációt váltogathatunk játék közben, akkor amikor akarjuk. Sőt beállítható, hogy ezt a gép váltogassa a játék helyzetéhez igazodva (attól függően, hogy támadunk vagy védekezünk)

    De az igazán finom részletek, és fincsi dolgok, az úgynevezett Advanced Instructions taktikai elem adja, ahol 2-2 támadói és védekezési taktikát állíthatunk be, amit játék közben, bármikor ki-be kapcsolhatunk. A támadásra vonatkozóan 9 utasítás/taktikai elem közül választhatunk: pl centerezés/ívelés (lehet ZZ is PES-ezik?), vagy akár tiki-taka. De többnyire a szélső támadóknak és szélső védőknek adhatunk plusz utasításokat, vagy esetleg egészen megnyújthatjuk a csapat felállását horizontálisan.

    Védekezés esetén már sajnos kevesebb, csak 6 extra utasítást állíthatunk be. Ezek között található Klopp kedvence, a gegenpressing is, ami tényleg hatékony tud lenni, és a játékosok, akárcsak a valóságban, a plusz mozgásoknak köszönhetően is jobban fáradnak tőle. Részletekbe jobban nem bocsátkozom, de tényleg befolyásolja a játék képét, ha ezeket használjuk mérkőzés közben. Egy esetet el is mesélek.

    Az ellenfél taktikáját képezte, hogy a szélső védőik nagyon feljöttek támadás során, és óriási területek nyíltak a kontrázásra, ami nekem eleve az alaptaktikám része a játékba. Viszont alapvetően a támadók is visszazárnak (hallod BBC ?), és nem ácsorognak elől a labdát várva. Így alapvetően a kontrázás nem minden esetben olyan hatékony, mint elsőre gondolnánk. Viszont az „Advanced Instructions” védekezési szekciójában beállítható, egy olyan plusz ki-be kapcsolható taktikai elem, hogy a támadók közül kiválasztható, hogy melyik játékos ne zárjon vissza védekezni. Ő kb a félpálya környékén sétálgat védekezés során, és várja, hogy kiugorhasson, mint nyuszi a bokorból. Mivel az ellenfél szélső védői állandóan segítették a támadást, és gyakran fennragadtak, így értelemszerűen a leggyorsabb szélső támadóm (képen I.Sarr 😀 ) választottam ki erre a szerepre. Sokat nem is kellett várni, hogy ezt a hibát/lehetőséget kihasználjam, mert egy szöglet után az ellenfélnek csak a két belső védője maradt hátul védekezni. A támadóm vonalban, a védőktől távol, várta a kiugratást. A szöglet kifejelése után a megszerzett labdát már íveltem is előre, a lomha belső védők mögé. A villámléptű játékosom röhögve hagyta maguk mögött a védőket, és egy vágta után már csak a kapus mellett kellett elhelyezni a lasztit. 1-0.

    A játék hiányossága a menedzserjátékokhoz képest, hogy egyénre szabható utasításokat nem adhatunk meg. Egyedül egyénre szabva csak az emberfogás állítható be (melyik játékosod melyik ellenfelet fogja szorosan /man-marking/). Ez kontrázó csapatok ellen jól jöhet. Kivéve, ha az van beállítva az ellenfél taktikájában, hogy a támadók változtassák a helyüket, mert akkor elvihetik a védőket könnyedén, így üres helyeket hagyva a védelembe. Szóval észnél kell lenni mindig 🙂

    Már hallom – ha ideáig eljutottál, akkor köszi 😀 – ,hogy: „Jó-jó, Cornelius, nagyon menő vagy, nagyon okos, biztos király vagy meg minden. De kit érdekel? Ez csak egy szar játék.”

    Igen, egy játék, ami inkább szimulátor, mint egy arcade játék. Viszont „játszva” meg lehet tapasztalni, hogy mit jelent a taktika. És ez csak „dedó” szint, mert nem 11 játékosnak külön mondom meg mi az egyéni feladata, hanem a csapatnak adok utasítást, alaptaktikát, hogy nagyjából mit kéne játszani, hogy kéne helyezkedni. De már ezt érezni a játék közben! Jobba, mint elsőre gondolná valaki. Ha valaki az elképzeléseinek, „játékstílusának” vagy akár a játékosállománynak/keretnek nem megfelelő taktikát választ, akkor nem úgy helyezkedik a játékos, nem úgy zár, nem úgy segít, ahogy szeretnéd, hanem betartja az utasítást, és aszerint viselkedik. Ez pedig sokszor nagyon megnehezíti a játékot. Ahogy a valóságban is, ha az edző idióta feladatokat látja el a játékosokat, buta koncepciót talál ki, ami nem működik, akkor szenvedni fog a csapat. Sőt a játékba még az is bele van kódolva, hogy milyen formában van egy-egy játékos, így az is befolyásolja a teljesítményét, akárcsak a valóságban.

    Mindent összevetve a lényeg, hogy hiába csak egy játék, hiába nem menedzserjáték, de kiválóan lehet érezni játék közben, hogy jó taktikát állítottál be vagy sem. Ez kifejezetten akkor jön ki, ha nincs – akárcsak a valóságban – klasszis játékos a csapatodban, aki egy villanással eldönthet egy-egy meccset. Ugye nem kell kifejtenem, hogy tavaly ősszel mi volt a Real játékára a legfőbb kritika?

    Én arra bátorítok mindenkit, hogy ha van lehetősége, akkor próbálja ki a Pro Evolution Soccer legújabb részét, és játsszon el a taktikai részével és utána már lesz minimális képe arról, hogy mennyire rohadt nehéz lehet (jó) edzőnek lenni. Mennyi minden múlik a taktikán. Ha rosszul dönt az edző, szenvedni fog a csapat, ha okos az edző és jó taktikát talál ki, akkor a csapat nagyobb valószínűséggel nyer. A legszebb az egészben, hogy minden taktikára van ellenszer, csak fel kell ismerni, és végre kell tudni hajtani. De ha nincs felismerés, nincs jó taktika, akkor marad az egyéni képességekben való reménykedés. https://uploads.disquscdn.com/images/1b9be212f19634d52c438ea7837575280f9eb4b94c3a4b9a1c4988a2e20ddb61.png

    • WT14

      Izé… Milyen csapat az, amelyik szögletnél a belső védőit hagyja hátul védekezni? 😀

      • Cornelius Scipio Africanus

        Egyet be lehet beállítani amúgy, hogy melyik jöjjön fel, a kettő belső védő közül, de ilyenkor valaki hátra zár a helyére. Annyira nem szabad a játék, hogy ennyire részletesen be lehessen állítani. De pl Ramos féle felfutást kényszerítőkkel meg lehet oldani, és akkor okosan valaki visszazár a helyére 🙂

        Azért ez még mindig egy játék, amit te irányítasz. Így se használják sokan szerintem a taktikai lehetőségeket, csak játszanak vele. Pedig tényleg befolyásolja az egészet. 🙂

        • WT14

          Szögletnél pedig általában mindkét belső védő felmegy, és a szélsőhátvédek, esetleg egy szélsőhátvéd és egy kijelölt középpályás biztosít. Egyrészt ugye a két CB általában a legjobban fejelő is a csapatban, másrészt a szélsőhátvédek több eséllyel megfogják a kontrát, mert gyorsabbak. Én már lassan 10 éve hogy utoljára játszottam Fifával és PESsel, de csodálkozok hogy ez ott nem így működik, mert nagyon alap, kb. a megye 2-ben is ez van.

          • Cornelius Scipio Africanus

            Én értem ezt, és jogos is. Lehet én néztem be valamit és rosszul írtam, vagy beállítható ez is. 🙂 De amúgy nem akartam belemenni a részletekbe ennyire (amúgy van szöglettaktika is támadásra és védekezésre is ). A lényeg viszont a taktika fontossága 🙂

      • Cornelius Scipio Africanus

        Megnéztem, rosszul mondtam bocs. Be lehet állítani hogy szögletnél vagy bármilyen szabadrúgásnál kik jöjjenek fel segíteni. Most kipróbáltam és a két belső védő fent volt és a hát szélső védő zárt hatul 🙂 Szóval én néztem be bocs 🙁

        Amúgy szögletnél még 2×4 taktikát be lehet állítani, szóval elég komoly a pontrúgás is. Pl én úgy szoktam hogy 16-os vonala körül, az az távol várják a labdát, és kb 7-8 méterre ível a labdát (viszonylag erővel) és berobbanva fejelnek a játékosok. De be lehet zárni a kapust is ha az összeset beküldöd a ötöshöz :DDD És ott tülekednek 😀

        Ma azon röhögtem, hogy esős időbe, ha hirtelen irányt váltasz, akkor még el is esik a játékos :DDD És természetesen nem is forgolódnak olyan gyorsan mint száraz talajon. Szóval ha teheted próbáld ki :)))

    • Sragi

      “Már hallom – ha ideáig eljutottál, akkor köszi 😀 – ,hogy: „Jó-jó, Cornelius, nagyon menő vagy, nagyon okos, biztos király vagy meg minden. De kit érdekel? Ez csak egy szar játék.””

      :DDD

      Na témába vágjak: Mi a búbánatért szalad át a középpályámon a gép néha? 😀 Alapnak mi van beállítva? Nem igazán jöttem még rá a Game Plan-ek használatára. Értem én,hogy a PES okos ügyes és többféle támadási mód van beállítva ,de a gép honnan tudja ,hogy éppen nekem melyik kell? Mármint ,hogy mondjuk meccs közben segít nekem pl kontrára állítani. Vagy rosszul értelmeztelek és nem segít be? Csak ha én megnyomok valamit? (Büszke lehetsz rám ,mert masszív 10 év Fifa után már játszottam a PES 18-al több ,mint 9 órát 😀 )

      • Cornelius Scipio Africanus

        Amúgy nekem a mostani részben pont ez tetszik, hogy van hely támadni, és van terület. Nehezebb védekezni 😀

        Gameplan-ben nézd meg a védekezést (Defensive Instruction), és azon belül is lesz még 5 rész.
        Lehet mélyen fekszik a védelem, és nagy a terület a középpályások és védők között (defence line-al tudsz állítani, magyarázat is lesz szöveges és kép is mindig). Vagy esetleg a Compactness részben tudod állítani hogy mennyire legyenek közel, vagy távol a játékosok egymástól, azon is állíthatsz hogy zárjanak jobban össze, csak akkor széleken lehet mögéd kerülni 😀 Illetve a Pressuring részt átállíthatod talán Concervative-ra és akkor nem fognak már elől eszetlenül letámadni, hanem inkább óvatosan a területet, passzsávot védik. Ezen felül még Defensive Style-t állíthatod át All-out Defence-re így inkább visszafutnak védekezni és nem egyből letámadnak fennmaradva.

        De gyanítom hogy emellett még kilépsz játékosokkal a védelemből és kipasszolnak. Amúgy PES-ben ha védekezel akkor a passz gombbal szerelsz ugye, de ha mellette nyomod a lövés gombot is (nyomva tartva) akkor mindig a melletted lévő saját játékosod – amit nem te irányítasz – is támadni fogja a labdás ellenfelet. De így meg szintén terület nyílhat ha nem tudod elvenni. De akkor legalább nem 1vs1-van hanem 1vs2 vagy akár ha sokáig nyomod akkor futnak rá hárman is akár :DDD és les 1vs3 vagy 1vs4 😀

        Amúgy nagyon jó elvan magyarázva minden a gameplan-ban szöveggel és ábrákkal, és úgy talán jobban érted mi mit állít 🙂 De remélem tudtam segíteni 😉

        • Sragi

          Valószínűleg a defence line sincs jó helyen. “szét szakad a pálya” De ha belegondolok elég valóságos. A gép megkontráz ,mint a büdös bánat 😀 Ha fent labdát vesztek.(Ja amúgy az idióták elöl rohannak letámadni) Nemlépek ki a védelemből vagy is próbálok feleslegesen nem. Mivel más a védekező mechanizmus,mint a Fifaban. Jól ki van találva csak még nem teljesen értem a működését. Pl vezetik rám 1 támadó 3 védő akkor ugye a szembe lévő játékosra váltok ,viszont van mikor nem vált rá vagy arra akire akarok.ellenben a gép (én játékosom) besegít a kp-ról és utol érve szerel. Ez tetszik nagyon. Az ívelések is veszélyesek 🙂 (hess Fifa..nagyon ratyi benne ezt el kell ismernem bár majd a 18-ra kíváncsi leszek). A gombokat “Fifásítottam” (xbox 360 kontroller) Alapvetően így van beállítva nekem: A-passz/szerelés
          Xívelés /becsúszás
          B-lövés(védekezésnél fingom sincs mit csinál,talán elfejelem a labdát)
          Y-troughball(szöktetés vagy minek nevezzem 😀 ) /kapus Zrínyi mód 😀
          Akkor van az a Dash vagy mi 😀 Azzal sprintel (vagy fél órán keresztül gondolkodtam mi a szarral lehet sprintelni -.-” )
          Close controll ugyan az ,mint a Fifaban. A lövések csavarására rájöttem. Megtolni mivel lehet a labdát ha sprintelek?
          Te mivel irányítod?
          Mentalitást csapat fel állást tudok meccs közben állítani valamilyen gombbal?
          Elsőre ennyi jutott eszembe ,de van vagy ezer kérdésem.

          • Cornelius Scipio Africanus

            Megtolni azt hiszem azzal ha kétszer lenyomod gyorsan a sprint gombot, én nem szoktam ezzel szórakozni.

            Váltani taktikát meg a fel-le gombokkal (d-padon) (ha be van állítva több taktika a gameplan-ban). Az Advance Instruction-t meg (L1 vagy L2 amire be van állítva) + d-padon-on a nyilak iránya (fel-le a támadás (piros körcikkely), balra-jobbra védekezés (kék körcikkely).

            Meccs közben ha megnyomod a startot (pause) akkor ott lesz Help menű. Nah ott mindent(!) 😀 meg tudsz nézni. Sőt mindent IS 😀 Ami eszedbe jutna taktikával vagy hogy mivel mit csinál 😀

            Amúgy van irányított beadás, ha az L1 (ha jól emlékszem) gombot lenyomva tartod és úgy adsz be. Akkor általában emberre íveli (persze az irányt és erősséget azért szabályozni kell 😀 ) Ilyen nincs szerintem a fifában. Illetve a lövést ívelést úgy tudod színlelni ha után gyorsan megnyomod a passz gombot, így csinál lövőcselt. Illetve L2 vagy R2-t ha lenyomva tartod akkor ott lehet durvulni és a passz, lövés, ívelés irányát 360fokban te választod meg. Akkor tökéletesen arra megy a labda amerre a nyíl mutatja 😀 Ha nincs ott ember, akkor nem megy emberhez 😀 De így lehet királyul területre belőni labdát, vagy kapura rúgni teljesen pontosan. De ez már nagyon pro szint 😀

            Ami hasznos még ha L1-et lenyomva tartod és úgy szöktetsz (Y gomb neked) akkor ívelve szöktet. Illetve lövést is lehet helyezni R2-vel. De csináld meg a training-et ott mindent megmutat.

            Vagy itt egy segítség: https://www.konami.com/wepes/2018/manual/xbox-one/en/control_base.html

          • Sragi

            Köszi majd végig zongorázom 🙂 ( látom te PS kontrollerrel tolod 😀 )

          • Cornelius Scipio Africanus

            Nekem Logitech dual action 2 kontrollerem van. Még Pes6 miatt vettem 😀
            De úgyis tudod mi mit jelent 🙂

          • Sragi

            Régen a Fifa-t arra állították 🙂 Igen igazából RT-L1 ugyan azok csak más a nevük.
            Xbox-ot azért választottam ,mert ez a leggyakoribb és PC-n máshoz is jó 🙂

          • ReAlantos

            PES6-tal mennyit játszottam, te jó ég! Ott van a top5-ömben játékidőben, ami nem kis szó.:D

  • Manócska

    Az elmúlt 2 forduló után végre sikerélményem van a Tippeldében. 🙂 14 helyet sikerült előre jönnöm, és így az előkelő 25. helyen állok. Szóval van még remény a nyerésre. 🙂

  • V.I.C.

    Holnap melyikük kezdjen szerintetek? Isco vagy Asensio, esetleg mindkettő, vagy egyikőjük sem?

    • Jose

      Nem érdekel a BL, csak az EL-indulás legyen meg év végén!

      • V.I.C.

        Magasra teszed a lécet. 🙁 De ne bújj ki a válaszadás alól. 😀

        • Jose

          Pisztácia.

          • V.I.C.

            A pisztácia legjelentősebb köznyelvi felbukkanása az ‘És megint dühbe jövünk’ c. film fagyis jelenetében található. Olaszul a film eredeti címe ‘Pari e dispari’, azaz ‘Páros és páratlan’, és mivel Isco 22-es, Asensio 20-as, így mindkettő páros mezszámú, de páratlan tudással bíró játékos, azaz mindkettő kezdjen. Köszi! 🙂

          • Jose

            for your pleasure

          • dzsonee

            Micsoda eszmefuttatás 🙂 Egy pisztáciát viszont én is kérek!

          • ZeRo

            Pisztácia kifogyott! 🙂

    • ZeRo

      Szerintem Isco, Asensio most valahogy leült egy kicsit, de igazából lehetne mindkettőjüket jegelni, van oda fiatal tehetségünk pár.

  • ZeRo

    Wáháá! Most nézem, hogy vezetem a tabellát! Csak így tovább nekem! 😀

  • Jose

    Ha tippelni kellene a holnapi eredményre, mit tippelnel + indok h miert? (az tiszta sor, hogy a győzelemért szurkolunk)

    • Sragi

      Z és a csapat betrollkodik 😀 Lövünk 3 gólt annak a Dortmundnak aki kapott eddig 1-et 😀

      • Jose

        Ne feledjük a tottanham elleni bl mrccsuket

        • ReAlantos

          Megint tabletről vagy, mi? 😀

          • Jose

            Mobile

        • Sragi

          Mikor volt az már 😀

    • dzsonee

      Felszívják magukat a BL meccsre és az eredménykényszerben lévő éppen ezért ideges Dortmundot elpakolkák egy egyértelmű vendég 3:2vel!

    • Cornelius Scipio Africanus

      Most esik le nem lesz tippelde 😀

      Szóval: 2-2 vagy kikapunk. Bár a BL himnuszra valami átkapcsol a srácokban, de szerintem túl “mélyről” kéne feljönni, felpörögni, ami nem biztos hogy menni fog. De amilyen szeszélyes ez a csapat, még azt is el tudom képzelni, hogy hülyére vesznek, és simán nyerünk. Szóval totál háromesélyes ez a meccs, viszont én döntetlenre vagy vereségre látom a legnagyobb esélyt.

      Miért?
      Mindent kihagyunk, Carvajal nem lesz, és tavaly is eszetlen futkosásba csapott át a meccs, így tartok attól, hogy most ebből mi jönnénk ki rosszabbul. Szerintem csak akkor nyerhetünk, ha kontrolláljuk végig a meccset, nem megyünk bele futkosásba, hogy szétszakadjon a középpálya. Szerintem CR és LÓ kezd, mögöttük meg Isco mozog amerre akar, mögöttük pedig CKM, hátul pedig Nachos lesz Marci helyén. Ha CR és Bale elől kegyetlen lesz akkor még lótifuti taktikával is nyerhetünk.

      Mocskos nehéz meccs lesz, totál 3 esélyes. 4-1 től az 1-4ig bármit el tudok képzelni. Mocskos gyorsak a dortmundi támadók. Úgyhogy egyet kontrából nyelni foguk szerintem. Tipszmixesek tehetek is hogy mindkét csapat lő gól-t meg a 2,5 felett-tet 😀

    • Ursula

      norma még az időeltolódást piheni ki, ezért beszéljük meg ennél a posztnál? 🙂

      • Cornelius Scipio Africanus

        Nincs tippelde BL-ben drága 😀 Jó reggelt! 😀

        • Ursula

          Tudom, hogy nincs. 🙂 Csak célzás volt, hogy várom a Beharangozást. 🙂

          • Cornelius Scipio Africanus

            Jaj bocsánat, nem esett le 🙁

          • Jose

            Metamulticsavar 😀

      • Jose

        Reggel dobja ki… A taccsot. vagy a beharangot, már nem emlékszem.

    • De Mi

      Betis ellen is tippeltem, azon molyoltam sokat, hogy vajon CR mesterhármast rúg-e,v sem,aztán…..

      A BL azonban más tészta, úgy érzem (remélem).
      Lesz Kroos orientációs pontként, lesz egy szuper jó motivált pihent Modric, CR pedig felhúzza a tuti stoplist, s Bale sem lesz rest. Ha Isco is hasonlót mutat mint a válogatottban (végre) nem lesz gond egyáltalán.
      1:3-at tippelek.

      Tudom C.S.A nincs BL tippelde! (De mit gondolsz?)
      Nyugodtan mondjátok,h túl optimista vagyok. (Tudom,de mégis mire fel)
      Ha teljesen osztanám D.Carvahal szavait nem is tudom mit tippelnék “Általánosságban úgy gondolom, h jól indítottuk az idényt” Eddig minden meccset végigjátszott, de ezek szerint teljesen más szögből nézte….

  • MrPaul

    Valaki nem emlékszik ,hogy még Zidane kinevezése előtt ki volt az a szakértő, aki írt neki egy levelet, hogy ne fogadja el, mert Pereznek mennie kell? El akarnám olvasni azt aa nyílt levelet

  • Cornelius Scipio Africanus

    Ha már nincs beharang 😀 Remélem azok is látják, akiknek nincs fb-juk.
    (Lee remélem ez már talán tetszik 😀 )
    https://www.facebook.com/JuzzieSmithOfficial/videos/1775949515765164/

    • LeeTaiPo

      Nem rossz, én a szájharmonikát amúgy is nagyon szeretem. Mondjuk nekem így reggel nagyon melankolikus, De küldök egy kis ébresztőt.
      https://www.youtube.com/watch?v=eQbc_uh9zaQ&feature=share

      • Ronrics

        a “B” tervem célpontja valszeg New Orleans lesz….

        • LeeTaiPo

          Nekem az “A” meg a “C” is.

      • Cornelius Scipio Africanus

        Este küldtem 😀 Akkor jobban “esik”. Igen, melankolikus szerintem is.

    • Ronrics

      Meglepően jól szól!
      A szájherflis rész az nagyon OK nekem!/fütty tán kevésbé/

  • WT14
    • Manócska

      Milyen kis türelmetlenek vagytok. 🙂

    • LeeTaiPo

      Vagy még reggel van, vagy nem a beharangot dobta ki 😀

  • dracox

    Kicsit olyan érzésem van, mint a Soci meccs előtt.. legtöbb helyen veretik a Realt stb. Szerintem 4-2-re nyerünk Dortmundban.

  • smatte

    ezek a mai fiatalok mit szednek, hogy így néznek ki?
    http://index.hu/sport/futball/2017/09/26/dortmund_u17-es_jatekos_youssoufa_moukoko/

  • Manócska

    @disqus_wt14:disqus-nek