Tűzijáték augusztus 20-án?

Elérkezett hát ez a pillanat is, a hosszú, csigalassúsággal vánszorgó (és a Real-drukkerek szempontjából eddig mindenképp unalmasnak tekinthető) uborkaszezon után tegnap végre megnézhettük az új szezon első bajnoki mérkőzését, amelyet a Deportivo csapata ellen játszottak a fiúk idegenben. Kattintás után összefoglalunk!

A fokozatos fejlődést prezentáló előszezon után talán minden Real-drukker fejében felmerült a nagy kérdés: „Most akkor ezt a tudatos építkezést a szezon során is látni fogjuk, vagy maradunk a BBC, U-alak, haszontalan ívelgetés kombinációnál?”

A királyiak minimális nyomással léphettek pályára, a Barcelona ugyanis hazai pályán 2-0-ra verte a támadásban nem túl acélos Betist, így ha nem akartak már az első fordulóban lépéshátrányba kerülni a bár meggyengült, de így is toronymagasan legesélyesebb kihívóval szemben, akkor nekik is győzniük kellett. Talán nem árulok el túl nagy titkot, ha azt mondom, hogy sikerült.

Némi meglepetésre (?) a kezdőbe került Nacho, méghozzá a Barca elleni szuperkupa-meccseken világklasszis teljesítményt nyújtó Varane helyett. Valamint egy meccs csere-lét után újra kezdő volt Bale is.

Azon ritka meccsek egyike volt a tegnapi, amit televíziókészüléken terveztem megtekinteni, de a sors közbeszólt: a közvetítés egyetlen, a Real kapuja mögötti kamerával zajlott, és volt olyan jelenet, amelyet minimum tízszer ismételtek meg, hogy az idő alatt megpróbálják kijavítani a technikai malőrt. Gondolkodtam rajta, hogy bevágom ide nektek, hátha nem láttátok elégszer, de végül úgy döntöttem, megkíméllek titeket ettől. Engem pedig végül Jose mentett meg egy stream linkjével, ezért utólag is köszi!

Az első percekben a Real dominálta a játékot, mégis két óriási Keylor-bravúr kellett, hogy ne kerüljön hátrányba a fehér balett. A védelem tengelyében főleg Ramos volt az, aki nem találta az ütemet és a megfelelő helyezkedési pontokat.

Az első negyed óra ezen kívül eseménytelen mezőnyjátékkal telt el. Az volt ekkor a leginkább szembetűnő, hogy a csapat jelenlegi kombinatív játékába mennyire nem illik bele Bale. Rajta kívül is szokatlanul sok pontatlanságot tapasztalhattunk, de ha hozzá került egy labda, akkor biztosak lehettünk benne, hogy annak a támadásnak annyi.

Pont leírtam ezt az előbbi mondatot, amikor a 20. percben egy Modric-lövés után a kapusról kipattanó labdát Benzema terelt a walesi elé, akinek már csak az üres kapuba kellett gurítania, 1-0. In Jynx we trust, ugye?

Marcelóról pedig sokszor elmondtuk már, hogy a beadásai nem a legpontosabbak. Most már biztosak lehetünk, hogy olvas minket, mert a 27. percben Isco keresztlabdája után lapos csodapasszt rajzolt az előrehúzódó Casemiro lábára, akinek újfent az üres kapu volt ellenfele, és sikerrel is vette ezt az akadályt, így megnyugtató, 2-0-s előnybe juttatta a Realt.

Fun fact: Bár tegnap a beharangozó alatt kommentben előkerült már, azért ide is beszúrom: a brazil tank gólját 44 (!) passz előzte meg, ez 2006-2007 óta a legmagasabb adat az egész ligában. Ez számomra azért meglepő, mert a Guardiola-féle tiki-taka idején Messiék háromszor passzolták át hosszában a pályát öt centis továbbításokkal, mielőtt gólhelyzetbe kerültek. Na, mindegy.

A harmincadik perc tájékán sok madridista drukker kapott a szívéhez, amikor egy párharc után kedvenc Danink a földön maradt, de szerencsére némi ápolás után folytatni tudta a játékot.

Szeretném azt írni, hogy a félidő hátralévő részében a Real átengedte a terepet a Depornak, de igazából továbbra is mi irányítottuk a játékot, csak amikor labdát vesztettünk, akkor valami botrányosan védekeztek a srácok. A játék ellenfélnek való átengedése ugyanis nem azt jelenti, hogy az ellen a tizenhatosodig büntetlenül sétálhat. Zidane, ezen javítani tessék a következőekben!

A szünetig más igazán izgalmas nem történt, így 2-0-s madridi előnnyel vonulhattak pihenőre a csapatok.

A második félidő elején folytatódott a madridi dominancia, de a játék sajnos kezdett egyre inkább durvaságba, vagy inkább sportszerűtlenségbe fordulni. Ez sárga lapokban is megmutatkozott. Ramos megtorlásként nem rúgta ki a labdát az egyik Depor-játékos sérülésénél, miután az első félidőben Carvajal földre kerülésekor sem állt meg rögtön a játék. Lett is nemulass, Ramos és a galíciai Schär is besárgult. Vitatható, de szerintem jó ítélet volt, mert a bíró megfogta vele az egyre durvábbá váló meccset anélkül, hogy belenyúlt volna a mérkőzés további részébe.

Majd ez után nem sokkal érkezett az a pillanat, amikor (a mai meccsre legalábbis mindenképp) meg kellett követnem Bale-t. A 62. percben gyors kontra után gólhelyzet adódott előtte, de ő inkább okosan visszagurította a második hullámban érkező Kroosnak, akinek megpattanó lövése utat talált a hálóba, 3-0.

Az eddig sem igazán lendületes játékot hozó meccs ezután még lejjebb ereszkedett színvonalában. Néhány erőtlen Depor-próbálkozás mellett a Real kísérletezett szép kontrák vezetésével, de úgymond belehaltak a gyönyörűségbe. Csereként beállt Asensio, Llorente és Lucas. Marcos így átesett a tűzkeresztségen az első csapatban. Bár sokszor nem ért labdához, szégyent nem vallott. Lucas is hasznos volt, játékidejéhez képest rengetegszer vezette a bogyót, pontosan passzolt, kiharcolt egy nagyon jó helyről járó szabadrúgást is. Asensio ellenben kevésbé hasznos játékot produkált, mint megszokhattuk tőle, pontatlanabb is volt, és rendre rossz megoldást választott, egyetlen veszélyes szabadrúgása az, amiért meg lehet őt dicsérni.

Aztán a mérkőzés hajrájában felgyorsultak az események. Először az egész meccsen tompának tűnő Carvajal lépett oda az egyik ellenfélnek tizenhatoson belül. Bár a mozdulat talán labdára irányult, ebben a pozícióban szinte lehetetlen lett volna elrúgni a labdát anélkül, hogy a bábut is vigye. A jogos tizenegyest Andone hagyta ki, miután a kapujában törzsi táncot járó Navas megsimogatta a labda auráját (valószínűleg akkor is kapu mellé ment volna a román légiós lövése, ha nem ér hozzá KeyLORD). Jó pár hozzám hasonlóan gondolkodó sorstársammal együtt „anyáztam”, amiért elcseszte a Merengués Tippjeinket, de ez legyen a legnagyobb bajunk.

Majd a hosszabbításban Ramos ugrott fel egy labdáért, hogy elfejelje, a kint felejtett könyökébe pedig lendületből beleugrott egy hazai játékos. Bár ezért az esetért szerintem túlzó volt a sárga lap, a meccs egésze alapján simán megérdemelt volt, hogy hamarabb hagyta el a pályát a Kapitányunk. Mi ebből a tanulság, Sergio? Legközelebb ne kakaskodj, és ne felejtsd kinn a kezed felugrásnál!

Egyébként neki sem a legjobb meccsei közé tartozott a tegnapi, a felszabadításai például szinte kivétel nélkül Zidane-t célozták. Bár a jelenlegi keretből ő az egyetlen, aki még játszott együtt a mesterrel, ezt én nem érzem elegendő indoknak. Kiállításának köszönhetően azonban lehet, hogy a Valencia ellen a következő fordulóban két klasszis középső védőt is láthatunk a pályán.

Ez után már nem történt semmi izgalmas, a sporttárs lefújta a mérkőzést, 0-3, és legalább ma estig biztosan a tabella élén vagyunk. Bár tűzijáték nem volt, azért két kisebb petárda és egy nagy rakéta csak eldurrant A Corunában!

A meccs embere szerény véleményem szerint Keylor Navas. Ha ő nincs tegnap, akkor lehet, hogy 2-0 a félidő 0-2 helyett. Majd a végén a büntetőt is védte, csak így tovább, Keylor!

A poszt elején feltett kérdésemre válaszolnék. („Most akkor ezt a tudatos építkezést a szezon során is látni fogjuk, vagy maradunk a BBC, U-alak, haszontalan ívelgetés kombinációnál?”) A válasz az, hogy is-is, de inkább az előbbi. Egyrészt a tudatos építkezést, és a moderált mértékű rotációt továbbra is tetten érhetjük, másrészt az U-alak megmaradt, de céltalan ívelgetés helyett most már kombinatív játékkal is próbáljuk feltörni az ellenfél védelmét. A BBC-ről Ronaldo hiányában nem nyilatkoznék érdemben. (Vagy mégis? Lásd később.)

Ezen kívül mik a pozitívumok, amiket a mai meccsből levonhatunk, vagy levonni vélhetünk?

  • Keylor ihletett formában véd. A meccs elején bemutatott két bravúrt, majd kitáncolta a tizenegyest is. Ha ezt a formáját tartani tudja, kopogtathat a Zamora-díjért, és bebetonozhatja helyét a kezdő tizenegyben, elhessegetve a más kapus igazolásáról szóló pletykákat.
  • A csapatjátékot továbbra is élvezetes nézni. Bár mindig vannak kilógó elemek, Zidane egyre jobban érzi, hogy kit hogyan, milyen poszton a legjobb használni. A formáció logikus, a kezdő többnyire átgondolt és érvekkel alátámasztható, a cserék pedig ülnek. Egy részük a taktikában, a többi a padon.
  • A játékosok küzdenek a csapatért, és egymásért is. Modric egy már megnyert meccsen is kúszik-mászik a labdáért, és láthatóan nem terheli túlságosan a hátát a tízes szám. Benzema is javuló formát mutat: hajlandó visszazárni védekezésnél, az összjátékokban pedig rendkívül hasznos. Ha még a góllövő cipőjét is megtalálná… de ne legyünk telhetetlenek.
  • Mindig van valaki. Mármint aki gólt lő. Ha más nem, akkor az a Bale, akit a szerzői gárda szinte egy személyként szeretne már Angliában látni. Vagy az a Casemiro, aki csatárként helyezkedik néhány támadásnál. Vagy mint most éppen Kroos, aki tud lőni távolról. De biztos vagyok benne, hogy az immáron 69 meccses góllövő sorozat egyhamar nem szakad meg. Ha mégis, akkor bocsi, hogy eljynxeltem!
  • Zidane mer változtatni a csapaton, és van bátorsága olyanokat is beküldeni, akik csak sokadikak a sorban. Ha ez így folytatódik, akkor fényes jövő előtt áll a Real Madrid!

Vannak azonban baljós előjelek, amik mellett nem szabad szó nélkül elmenni:

  • Az első és legfontosabb: a védelmünk valami botrányosan szervezetlen. Ha az ellenfél a saját tizenhatosodig el tud mindenféle ellenállás nélkül jutni, akkor bizony nagy baj van. Zidane-nak erre sürgősen ki kell találnia valamit, mert egy kevésbé impotens támadósorral rendelkező csapat ellen nem lesz elég Navas tündöklése.
  • Carvajal az egész előszezonban is iszonyatosan dekoncentrált volt, és ez sajnos a bajnoki nyitányra sem oldódott meg. Ez nem kis részben hozzájárul az előző ponthoz is, de azért igazán probléma, mert a keretben nincs megfelelő helyettese. Hakimi még fiatal és rutintalan, Nacho pedig nem klasszis jobbhátvéd, még ha tud is játszani ezen a poszton. Ha Dani nem szedi össze magát, akkor komoly problémáink lehetnek a jobb oldali védekezéssel.
  • Intő jel kell, hogy legyen a csapat számára, hogy egy lényegében eldőlt meccsen sikerült összeszedni három sárga lapot, amiből kettő ugyanahhoz a személyhez vándorolt. Egy szorosabb meccsen ez sokkal több kártyát is jelenthet majd, ami akár döntő faktor is lehet a szerzett pontok számának tekintetében.
  • Bár ez inkább csak feltételezés, de az, hogy a bombaformában lévő Asensio helyett Bale került a kezdőbe, azt mondatja velem, hogy még nem mondhatunk le teljesen a BBC-ről.

Összességében azonban továbbra is pozitívak maradhatunk a csapat teljesítményét illetően, hiszen az a bizonyos szekér továbbra is megy. Mi az, hogy megy? Fénysebességgel száguld! Reméljük, egy újabb bajnoki arany az úti célja.

Végezetül a meccs góljai:

Oszd meg a posztot, ha tetszett!

  • Ursula

    Első alkalom, amikor tudjuk, hogy ReAlantos írta a nagyon jó kis összefoglalót. 🙂 Úgy tűnik, sokan voltunk, akik nem becsülték le az ellenfelet és 1:3-as eredményt tippeltek. Ramos hülyeségével én nem tudok mit kezdeni, neki nincs igénye arra, hogy megváltozzon.

    • sultan2004

      Sőt, én 1-2-t tippeltem, már-már túlzott volt a hurrá optimizmus, kicsit verejtékesebb meccset vártam. De első góllövőként bejött a tippem Bale-t illetően.

      • Ursula

        Na igen, Bale gól adta volna magát azután, hogy annyit szidtuk.

  • sultan2004

    Jó ÖF – gratulálok!

    • ReAlantos

      Köszi! 🙂

  • Buckethead

    Jajj, ez a Ramos, régebben bíztam benne, hogy ha idősödik talán megjön az esze, de úgy néz ki ez felejtős…

  • Gyl

    A védekezést tekintve annyit jegyeznék meg, hogy a két Navas védés egy előre rúgott fuss utána kontrából jött, amikor az ellen csatára megnyerte a versenyfutást, asszem Daninál még lökött is, hogy elvegye a labdát, a másiknál Ramos totál homály volt. Az első félidőben 70+ volt a labdabirtoklási arány, ebből következően esélyük sem volt másra csak kontrázni. Abban meg benne van, hogy egyszer-egyszer elérnek a kapunkig kontrából. A Depor lehet,hogy a bennmaradásért fog küzdeni egész évben, az ilyen gyengébb csapatok ellen belefér, hogy nyitottabban játszik a Real. Jobb csapatok ellen remélhetőleg komolyabban védekeznek majd. A Barca két meccs alatt egy 11-est “hozott” össze csak. Ha meg marad ez a szint a védekezésnél, akkor meg ugyanúgy mint tavaly jónéhány meccsen, majd többet lövünk.
    Az ÖF tetszett, jó volt végig olvasni.

    • ReAlantos

      Örülök, hogy ilyen optimista színben látod a védelem helyzetét, és őszintén remélem, hogy igazad lesz!

      Akkor tőlem is egy kis személyes vélemény, ami vagy igaz, vagy nem: Ramos rendkívül jó játékos, jó “hadvezér”, de nem jó középhátvéd. Rosszul helyezkedik, vagy sokszor egyáltalán nem, és mindent szívből és sebességből próbál megoldani, és ez utóbbiban sajnos egyre rosszabb lesz, így a három x-en túl.
      Épp ezért kell mellé egy olyan klasszis középhátvéd, mint tavaly Pepe, vagy most Varane. Minden tiszteletem Nachóé, de ő két ember védekezésbeli feladatát nem tudja ilyen kimagaslóan ellátni, így a Nacho-Ramos belső védő párost nem erőltetném. Nacho Varane vagy Vallejo párjaként ellenben kitűnően funkcionálhat, de Ramos mellé kell a francia.

      Tény, hogy a Barca jobb csapat volt, mint a mostani Deportivo, de azt is látni kell, hogy azért ők még erősen építkezési fázisban vannak. A Betis ellen, Semedóval a jobbhátvéd pozíciójában például már sokkal több veszélyes támadást vezettek. És persze a Betis sem Madrid, de attól a Barcától már könnyen lehet, hogy nem egy gólt kaptunk volna két meccsen. És fogunk még találkozni velük a szezonban, nem is egyszer. Jönni fog az Atletico is, ami megint egy teljesen más stílus. Nem mondom, hogy ezeken a meccseken rögtön 0 ponttal kalkulálok, de azért a paci túloldalára se essünk át, igenis javításra szorul a védelem.

      Köszi, hogy tetszett, jól esik a pozitív fogadtatás így elsőre.:)

      • Gyl

        A Ramos vonatkozásában leírtakkal teljesen egyetértek. Én sem tekintek úgy rá mint a legjobb védekező játékosunkra, sőt annak idején nagyon sajnáltam,amikor középre vitték, mert sokkal jobb szélső védő.
        Ami a védelmet illeti szerintem nem optimizmus amit leírtam, hanem nagyjából visszautaltam a tavalyi évre. Akkor is jópárszor átrohantak a középpályánkon. Ilyenkor nem a védekező játékosokat hibáztatom, ezért nem szoktam a védelemről külön beszélni, hanem csapatvédekezésről. Az meg minden ellenfél ellen más. Egy ilyen csapat ellen belefér egy nyíltabb kockázatosabb védekezés, más csapatok ellen remélem zártabbak leszünk.

        • ReAlantos

          Á, értem.:) A tavalyos rész lemaradt az agyamban.:D Így azért már inkább egyetértek.

      • WT14

        Az első negyed órában én is idegeskedtem a védekezésre, de utána már rend volt. Összességében kettőt vagy hármat védett a kapusunk a 90 perc alatt, ennyi abszolút belefér, máskülönben miért tartjuk? 🙂

  • Raulitás

    Cristiano kezdőkényszerét megoldotta Zizou, de Ramos indokolatlan lapmániáját egyenlőre nem sikerült (ha mégis sikerül majd, akkor a legjobb pszichológus edző lesz ever)

    • WT14

      Öreg kutya nem tanul új trükköket. Ramos valszeg már ilyen marad, sokunk bosszúságára. De inkább ilyenkor lője el a hülyeségeit, mint mondjuk egy szoros meccsen, sok perccel a vége előtt. Az eltiltást pedig szerencsére meg tudjuk oldani minőségi pótlással.

      • Raulitás

        Azért Roni se volt fiatal tavaly, amikor rájött, hogy a Bernabeu padjai igazából nem is padok, hanem fotelek, és egyből meg is barátkozott velük, szóval talán a kapitány se reménytelen. Bár lehet, hogy túl optimista vagyok 😀

        • WT14

          A kettő azért más helyzet. Roninak Zizou szépen, nyugodtan el tudja magyarázni edzésen vagy akárhol, hogy miért jó neki és a csapatnak is, ha többet pihen, ő pedig ezt szépen elfogadja. Ugyanez Ramos esetében is valószínűleg megtörténik, aki lehet hogy szintén elfogadja, csak ez már a meccs hevében nem sokat ér, amikor elkapja a gépszíj.

          • ReAlantos

            Akármennyire nem komáljuk őket, ugyanez a kategória Suarez a harapdosásaival és egyéb hülyeségeivel, meg Diego Costa az alattomos megmozdulásaival. Bár utóbbinál néha a gépszíj sem kell ehhez.

          • WT14

            Így van. A színészkedés mellett az ilyen faszkodásokat is rühellem, mert ilyenkor ha jön a piros, akkor egy idióta miatt a saját csapatom kerül hátrányos helyzetbe. Én elhiszem hogy a meccs alatt mindig van egy két suttyó, aki valamilyen beszólásával vagy egyéb megnyilvánulásával megérdemel egy ilyen taszajtást, de mégse szabad megcsinálni, mert a saját csapatoddal baszol ki ezáltal. Ramos agya sajnos ezt úgy tűnik hogy nem tudja feldolgozni.

      • Sragi

        Többnyire a kisebb meccseken borul el szerencsére. De ezek akkor sem kellenének tőle.

        • WT14

          A tavaszi clasicón is lezavarták, ha jól emlékszek.

    • t20-puerto del sol

      De honnan veszed, hogy pszichológusokat tervez edzeni?

  • kisfigo

    Remek öf., gratulálok!

    A meccshez annyit, hogy szerintem pont annyit adtunk ki magunkból ami egy ilyen sima meccsre volt elegendő. Lehet mondani, hogy szervezetlenek voltunk, de egy percig sem gondoltam azt, hogy ezen a meccsen pontokat fogunk esetleg hullajtani.

    Ramos gondolkodását nem lehet megérteni… Ez a piros lap szerintem elfogadhatatlan! Szerintem nincs jobb védő nála, de ezek megmagyarázhatatlanok. Itt nem a 2. sárga a lényeg szerintem, hanem az 1.-nél már ki lehetett volna simán állítani… és ez egy már megnyert meccsen! Mi lesz ha még egy parázs meccs is fog jönni??? 🙂

    Akit ki lehet emelni szerintem, Keylor (meccs embere!), Modric, Koor, Benzema, Bale. Ők szerintem az átlagnál többet tettek bele, ennyi kellett a győzelemhez. Aki viszont nekem negatív volt az Dani és Isco! Dani az 1. félidőben majdnem bele is sérült a saját f.szságába. Isco pedig nagyon enervált volt. Rengeteg labdát elszórt és a váratlan dolgok sem jöttek tőle plussz azt a mindent legyőző akaratot sem láttam rajta. De ezek legyenek a legnagyobb bajaink! 🙂

    Egy könnyed meccsel indult ez a nagyon hosszú (hála az égnek, hogy hosszú lesz, már alig vártam újra! :)) szezon. Azért ennél lesznek még sokkal nehezebb meccseink is! 🙂

  • Cornelius Scipio Africanus

    Ramosról kicsit, ha már többen felhozták és tegnapi is feljött ez az egész.

    Ramos ilyen ember. Egy ösztönlény, aki teli van szenvedéllyel, szereti a klubját, és ha kell megdöglik a pályán. Igen, emellett végtelenül idióta, barom, hülye tud lenni a pályán. Persze el lehet várni tőle, hogy majd a CSK karszalagtól máshogy viselkedik, de ez végtelenül naiv gondolkodás szerintem. Ramos karakteréből, habitusából jön az, hogy eldurran az agya a meccsen. Felmegy a pályára és valószínűleg átkapcsol valami az agyában. Biztos vagyok benne hogy pályán kívül már 555x leültek vele és elmagyarázták, hogy ejj Sergio fiam ne légy hülye a pályán, és biztos vagyok benne hogy Ő ezt tudja is, hogy gyökér, de egyszerűen a pályán abban a szerepben(az életben mindenkinek több szerepe van: apa, férj, munkatárs, stb) egyszerűen ilyen. És ezt a viselkedést levetkőzni…. hát apám…kb lehetetlen. Erre nem is mentség a kor, mert egyszerűen ez Ramos személyiségéből jön. Elvárni tőle azt, hogy majd ezt levetkőzi, az olyan kb mintha egy haltól várjátok el, hogy szépen lassan azért elkezdhetne fára mászni. De légyszi majd szóljatok ha láttok fára mászó halat! Nah akkor fog Ramos is megváltozni, és nem fog hülyeségeket elkövetni a pályán. Ezt se ZZ se az atyaúristen nem fogja kioltani belőle. Egyszerűen azért, mert Ramos ilyen ember, ilyen karakter. Ez persze szomorú, bosszantó, és idegesítő, de egy ember személyiségét nem lehet megváltoztatni, és nem is kell. Kontrollálni valahol lehet, és gyanítom, hogy Ramos próbálkozik is. De nem szabad szerintem ezt se túlzásba vinni, erőltetni, mert van eszméletlen sok pozitív hozadéka annak, hogy Ramos egy erős karakter, egy domináns ember. Sokan felhozzák Varane ellen, hogy nem túl határozott néha, és szerintem ha egy középső védő nem határozott az sokkal nagyobb hiba, mintha néha agyatlan hülye.

    Érdekes amúgy, hogy Pepe lenyugodott a karrierje végére. De gyanítom hogy Ramos nem fog. Más emberek is amúgy. Ramos igazi vezéregyéniség. Sajnos őt el kell fogadni olyannak amilyen. Soha – és valahol ennek örülök is – nem fog megváltozni, mindig egy kőkemény, csupaszív, szenvedélyes határozott, de hirtelen, és néha ostoba játékos lesz. De ettől függetlenül is egy kibaszott LEGENDA! És Ő a KAPITÁNY! Minden hibájával együtt egy igazi madridista, aki mindig megdöglik a mezért!

    • norma_va

      Nem. Az már régen rossz lenne, ha klubnál is így állnának hozzá. Egy csapat játékosa, legyen ő bármilyen státuszban, ilyet nem engedhet meg magának. Az egy dolog, hogy van, amikor elborul az ember agya, és csinál valami faszságot. De Ramosnál nem beszélhetünk erről, mert már rendszerré váltak az állandó felesleges malőrjei. Azért az már kicsit durva, hogy legyintünk arra, hogy a csapatunk csapatkapitánya odaüt, odakönyököl, odarúg vagy odafut a bíróhoz és 5 centiről ordít a képébe. És nyilván, mit csinálna a klub nyilvánosan? Kiáll mellette, mert ez a feladata. Meg kell fellebbezni a sárgákat, az eltiltásokat, stb. Viszont Ramos nem tanul ebből, lehet hogy leülnek vele, de az számára nem büntetés, ahogy nyilvánvalóan az sem, hogy kimarad pár meccsről. Ne próbáljuk elintézni annyival, hogy ő ilyen, mert ennél rosszabb hozzáállás nem hiszem, hogy van. Ezt mindenkire rá lehetne aggatni. Ja, hát Hitler is olyan volt amilyen, ilyen volt a személyisége. Jó, és? Ez megmagyaráz bármit is? A csapatkapitányi karszalag egy felelősség és Ramos ha nem tud úgy viselkedni, ahogy kellene, akkor lehet, hogy nem méltó ennek viselésére, hiába vannak tulajdonságai, ami miatt nincs nála jobb opció a csapatban. És senki ne mondja nekem, hogy ezeket nem lehet egy játékosból kiűzni. Ki lehet, akarás kérdése. Mindkét fél részéről.

      • Cornelius Scipio Africanus

        Én nem legyintettem, hanem szimplán elmondtam, hogy miért ilyen ember. Te lehet azt hiszed, hogy meg lehet változtatni egy ember fő tulajdonságát, ami a személyiségének egyik erős karakterét adja. De el kell keserítselek, hogy ha ez lehetséges is – én szinte lehetetlennek tartom – akkor is hihetetlenül kemény meló. Mármint Ramosnak, legbelül. Azért megváltozni nem egy-két év alatt lehet, ha valami ennyire belénk van kódolva. Ezt nem várhatod el tőle norma, se Te se más. ÉS ezzel nem felmenteni akartam, meg nem legyintek az egészre. Nem is értem, hogy következtettél erre. Egyszerűen azt mondtam, hogy Ő ilyen, és nem kell irreális elvárásokat tenni vele szemben. Azt hiszed engem nem bosszant, hogy ilyen? Dehogy nem. ÉS jól írtad, ez a vezetőségnek a feladata, hogy eldönti, hogy mit kezd azzal, hogy Ramos ilyen karakter. Megbünteti, vagy elveszi tőle a karszalagot, stb. De én nem mentettem fel, csak leírtam, hogy ez így van.

        Az akarás nagyon szép dolog az életben, és sok mindent el lehet vele érni, de norma egy ember tulajdonságát megváltoztatni kb tényleg lehetetlen, még ha Te ezt nem is hiszed el most nekem. Ráadásul nyilván ez is függ attól, hogy ki milyen személyiségi jegyekkel bír, milyen intelligenciával (hogy belássa, hogy változni kell), stb. De nem megyek én ebbe bele, mert a te véleményedet ebben megváltoztatni is elég melós lenne. Nah akkor gondolj bele hogy Ramos egyik erős tulajdonságát megváltozatni milyen meló 🙂

        • norma_va

          Az emberi agy azért csodálatos, mert sok mindenre képes. Nem véletlen szokták mondogatni, hogy hozzáállás kérdése… Az, hogy a változás lehetetlen az egyszerűen nem igaz. Az, hogy mennyire könnyű, függ már a körülményektől is. De minden ilyen szituáció előtt van egy pillanatnyi józan pillanatod, amikor felülírhatod az első intuitív döntésedet. Minél több tapasztalata van valakinek ilyen helyzetekben, annál inkább lesz “hosszabb” ez a pillanat. Előző csapatkapitányaink cipői forognak a szögükön…

        • WT14

          Abban igazad van, hogy valószínűleg nem lehet már Ramos hozzáállását megváltoztatni (ha 12 év alatt nem sikerült), viszont akkor is törekedni kell rá, mert ami nem jó, és káros a csapatnak, azt nem lehet annyiban hagyni. Ami a tegnapi esetet illeti, a 2. sárgát meg kell fellebbezni, de az első miatt viszont le kellene ülni vele, és legalább az értésére adni, hogy ez így nem jó. Persze lehetne a klub részéről komolyabb szankciókat is alkalmazni, de az csak bontaná az egységet és rontana a hangulaton, így több kár származna belőle mint haszon. Mindig, minden esetben a csapat érdekeit kell nézni, és sajnos pont ez nem ötlik be Ramos agyába, amikor egy-egy teljesen felesleges baromsággal a pirosat kockáztatja.

        • Manócska

          Ez kb. így van, ahogy leírtad. Egy ember veleszületett tulajdonságait teljesen megváltoztatni nem lehet. Alakítani, finomítani, csiszolni lehet rajta, nagy akarattal, és kitartással, akár egyedül, akár segítséggel, (pl. pszichológus) de gyökeresen kiírtani nem lehet. Ramosnak, neked, nekem, és mindenkinek vannak olyan tulajdonságai amire nem vagyunk túl büszkék, de teljesen mégsem tudunk megszabadulni tőle, és egy adott szituban felszínre is tör, bármennyire nem szeretnénk. Persze ez nem azt jelenti, hogy emiatt pl. Ramos, vagy bárki más fel van mentve, ha helytelenül cselekszik, de az igazsághoz ez is hozzá tartozik.

    • carlos06

      Ramos tahosaga mindig a formajaval es a koncentraltsagaval aranyos. (szerencsere a palyan kivul viszont aranyember nem ugy,mint jo paran) Mikor nem megy neki,akkor fokozodik. Mikor koncentralt,motivalt es odateszi magat akkor pont annyira taho,de akkor inkabb kemenynek es dorzsoltnek neveznem,olyan mint amilyennek egy kozepso vedonek lennie kell. Ezen a poszton kevesek lesznek angyalok. Nem veletlen tartjak a legkellemetlenebb ellenfelnek es vilag legjobb vedojenek a csatarok. Sajnos egyre tobbet focizik forman kivul vagy nem kellokeppen koncentraltan,amit tavaly a megmento goljaival hatterbe szoritott,de a vedomunakaja csak tavaszra allt ossze,ahogy az egesz csapat vedekezese is emiatt. Ramos akkora teher hatul ilyenkor,mint a BBC elol. Lassan az o potlasarol is gondoskodni kellene mind vedokent mind vezerkent.

    • Buckethead

      Ez oké, de tényleg ne egy ilyen ostoba ember legyen már a kapitány….

  • norma_va

    Én U alakot most nem láttam, Isco kötetlen szerepköre lehetővé tette a játék középre koncentrálódását. És egyébként a kétcsatáros rendszer előnye az is, hogy valamelyikük rendszeresen tolódik ki a szélre, így nem bent várják a labdákat. Az pedig, hogy széljátékunk hangsúlyos, nem fog addig változni, míg két ilyen minőségű szélsőnk van.

    Emlékszünk régen mennyi helyzet kellett egy gólhoz? Elmúlt mérkőzéseken felülmúltuk az xG mutatónkat, ami szerintem nem kis dolog az elmúlt évekhez viszonyítva. Komolyabb helyzetünk sem volt és rúgtunk 3 gólt.

    Védekezésünkről annyit, hogy a hazai klasszikón szépen meghúzta Zidane a kettős védelmi vonalat, úgyhogy talán ebben is mutat fejlődést. Inkább az az aggasztó, hogy kevés mérkőzés van, amikor alkalmaznunk kell, így limitáltak a gyakorlási lehetőségeink éles helyzetben.

  • majk

    nagyon patent kis összefoglaló, elég jól lett bővítve az amúgy is kellemes szerzői gárda! én Carvajal miatt nem aggódom annyira, tény, hogy formán kívül van, de szerintem belefér. mióta itt van lényegében sosem játszott rosszul, (legalábbis ilyen sokáig nem) szerintem lassan magára talál, addig meg van 2 ember is aki pótolni tudja (sőt akár Lucas is)
    Bale góljának kimondottan örülök, remélem most átszakadt nála egy gát és a tavalyi szezon eleji formáját hozza innentől. halahala, kár hogy 6 napot kell várni a kövi meccsre : ]

  • nasty red cards

    Elsők vagyunk!!!! Campeoneeeeeeeeees!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Sasu

    Kell egy Ramos meg egy Casemiro is a csapatba. Nélkülük azért könnyen átmehet lányfociba a dolog. Büntetését megkapta, kiállították, lapozzunk.

    • Ursula

      Azért szerintem a lányfoci és a tahóság között még van pár szint.

      • Sasu

        Remélem nem most kezd feltűnni hogy Ramos tahó.. 🙂

  • dzsonee

    Szerintem adjuk el az egész csapatot…
    Az első gól előtt mi volt az a mozdulat Benzemától? Döntse el, hogy passzol Bale-nek vagy gólt akar rúgni. Irgumburgum. Adjuk el!
    A második gól is, mi az már hogy 44 passz előzi meg a gólt? Mi ez a tötymörgés? Tessék eldönteni most hogy gólt akarunk rúgni vagy babusgatjuk a labdát. Nohát. Adjunk el mindenkit aki tötymörgött a labdával. Meg Marcello – laposan betett passz? Mi van, ívelgetve nem megy? Őt 2x is adjuk el!
    A harmadik gól meg szintén, mi ez már, hogy Kroos csak egy megpattanó lövésből szerez gólt? Mire az a flancos technika, ha nem tud egy normális, nem megpattanó gólt lőni?! Őt is gyorsan el kéne adni.
    Na, fel van adva a szezonra Zidane-nak a lecke rendesen ezzel a csapattal 🙂

  • mfc777

    Gondolkodva a CSK dolgon, ha nem Ramos, akkor szerintem Kroos értelmes választás lenne. Igaz egy kicsit csendes, de szerintem elég súlyos jelentléte lehet mint játékos a többiek felé.

    • ReAlantos

      Ha a klub hagyományait vesszük figyelembe, akkor a Ramos után legkorábban ide érkező játékos kapná, aki pedig a jelenleg is csk-helyettes Marcelo. A további sor úgy néz ki, hogy Ronaldo, Benzema, Nacho, Varane, Modric, ha jól gondolom hirtelen.

      Közülük én Varane-on látnám legszívesebben, de eljön még az az időszak.:3

      • majk

        Karim for president!

        • ReAlantos

          De a szalaggal a pályán úgy játsszon, hogy a kilencvenedik percben már csak a s*ggén kapjon levegőt! 😀

          • majk

            az neki nem áll jól, a kamerák végig veszik!!! viccet félretéve, lehet hogy akkor még jobban hajtana, egy kupameccsen volt már rajta karszalag, ott nagyon nyomta végig : ]

      • V.I.C.

        Ha jól rémlik, Varane előrébb van az öröklési rangsorban, mint Nacho.

        • ReAlantos

          Nacho 2010-ben mutatkozott be a felnőttek között, Varane ’11-ben jött. Nem tudom, pontosan mi határozza meg a rangsort, de ha csak a “Mióta van a csapatnál?”, akkor Nacho előrébb van.

          • V.I.C.

            Az első keretben való állandó tagság előrébb való, ha jól tudom. Nacho 10-11-ben Castillásként mutatkozott be, sőt talán még 11-12-ben is a B-keretből játszott fel, amikor Varane már az első keret tagja volt.

    • WT14

      Igazából, jobban belegondolva kevés ember van a csapatban, akit el tudnék képzelni kapitánynak. Talán CR, ő ugye a portugáloknál is kapitány és vezéregyéniség. De ő Ramossal együtt fog innen kiöregedni. A fiatalabbak közül szvsz Carvajal lenne jó választás majd valamikor, ha a jelenlegi 30+os emberek kikopnak.

      • ReAlantos

        Varane, Kroos, Isco?

        • WT14

          Nem tudom, valahogy egyiküket se tudom előbb elképzelni, mint Danit. Varane-t talán, csak nem ártana pár tököt növesztenie.

          • ReAlantos

            Nálam a francia a “titkos jelölt” erre a szerepre, de Danin se haragudnék meg. Vagy akár Asensio, na, rajta mocskos jól állna.:D

          • dzsonee

            Számomra az a jó csapatkapitány, aki vezéregyéniség a pályán mint a játékával, mint a viselkedésével, akire a többiek felnéznek és akiből erőt meríthetnek nehéz helyzetben. Ebből a szempontból nehéz megnevezni valakit egyértelműen…Kérdés, Kroos-nak milyen tekintélye van a csapaton belül, de ugyanazért Danit vagy Varane-t is csak később tudnám talán elképzelni.

          • Zormac

            Annó Xabi lett volna a tökéletes cséká, a ténylegesen játszott szerepét elnézve. Persze akkor még itt volt Iker, aki meg szintén.

          • dzsonee

            Igen, Xabi szerintem is tökéletes lett volna erre a szerepre.

        • bobherceg_3312

          Érdekes, nem tudom, hogy észervettétek-e már, de Varane évek óta csapatkapitánya a francia válogatottnak, ami nem kis szó. Nagyon meglepődtem, amikor először láttam a karszalaggal. Magam sem gondoltam volna, hogy ennyire fiatalon vezéregyéniség tud lenni az öltözőben is (mert a pályán szvsz tud az lenni).

          • WT14

            Ezt mondjuk nem tudtam. Az EB-n láttam utoljára őket, de azt Varane ugye kihagyta.

          • ReAlantos

            Valami kupameccsen, ha jól emlékszem, volt már a Real csapatkapitánya is. (Ha valaki tud erre bizonyítékot, akkor légyszi! 🙂 )

    • andreal

      Hú nálam nagyon nem…

  • nasty red cards

    Ha én lennék Ramos és olvasnám ezt a blogot, repülőre ülnék és ferihegyről nekifutva könyökölnék le egyesével minden kommentelőt, három után egy sárgalapért.

    • andreal

      :DDD <3

    • Jose

      Erről jut eszembe…

      • Jose

        Legyszives figyelj rám. 🙁

  • Jose

    Az együttes csapatkapitányaként érzi annak a szükségét, hogy megbízzon Valverde személyében és a játékstílusában?

    Igen, de… Azok, akik már régóta itt vannak, egy bizonyos módon játszanak, és értik a futballt. Az összes vezetőedző tudja ezt. Éppen ezért keresnek bizonyos típusú trénereket a Barcelona kispadjára. Természetesen ezen felül a vezetőedzőnek hoznia kell a személyiségét magával, valamint új ötletekre is szükség van. Valverdéről mindenki tudja, hogy a csapatai felismerhetőek, szóval reméljük, hogy minden marad a régiben.

    És az a Barcelona, melynek több saját nevelésű játékosa van az első keretben, mint a B csapatban, felismerhető?

    Ez egy összetett téma, hiszen az elmúlt években a kivételből csináltunk rendszert. Ugyanis 8-9 saját nevelésű játékossal játszani a Bajnokok Ligája fináléjában nem normális. Nem arról van szó, hogy erre a Barcelona nem képes, hanem arról, hogy erre senki sem képes. Néha összekeverik a szezont a fazonnal… Mert úgy tűnhet, hogy ezt könnyű elérni, ám pontosan az ellenkezője igaz, roppant nehéz kinevelni ennyi klasszist. A klub azonban ennek ellenére sem változhat, hiszen amennyiben rendelkezünk egy értékrendszerrel, az pontosan az lenne, hogy ne veszítsük el a bizalmat a fiatalokban, akik itt nőttek fel. Néha bölcsebb dolog a házon belül keresgélni, mintsem arra a piacra támaszkodni, melyben az utóbbi időben erőteljes infláció tapasztalható.

    Iniesta – el pais interjú, részlet
    Forrás: eurobarca

    Miért citaltam ide?

    Mert az első kerdesre adott valaszban rejlik a Barca legnagyobb gyengesege. Csak egy jatekstilus. Ha a kétségtelenül sikeres bő elmúlt évtized mögé nézünk náluk, azért látható, hogy korábban messze voltak a nemzetközi dominanciatol.

    A másodikban pedig ez: “a kivetelbol csináltunk rendszert”. Mármint nem ők, hanem a marketing, a mindenkori vezetőség és ezt a fajta üzenetet kritika nélkül fogyasztó barca-fanok.

    • majk

      az öreg Iniesta a pályán kívül is lát, respektálandó!

    • Cornelius Scipio Africanus

      Erre adnék 1000 upvote-ot kb!

    • Sragi

      Ha van az ellen várban ember akit el lehe ismerni igazán és 110%-ban tisztelni. Az pontosan ő!

  • Jose

    http://www.eurobarca.hu/hirek/labdarugas/20170821-xavi-mourinho-egy-jo-vezetoedzo/18275

    Tudom, a korábbi Xavi-cikk nem mindenkinek tetszett és lehet, ez sem fog. Ám biztos vagytok sokan, akik nyitottak az új információkra.

    Ebben sok érdekes dologról olvashattok, pl Xavi véleménye Mourinhorol.

    Arról, hogy mit jelentett neki védekezésben a labda nélküli mozgas és arról is, hogy mennyire fontos alaposan elsajátítani a labdakihozatalt (PÁL szavával: automatizmus).

    Emlékszem, régi harcostarsunk, GH14 konkrétan hülyeségnek tartotta azt, hogy lenne séma a labdakihozataloknal…

    Szerintem érdekes, főleg a vége: Xavi elmondja, hogy rengeteg információ és tudás van a fejében a fociról, de gyakorlatba átültetni azokat az egyik legnehezebb feladatnak ígérkezik számára.

    • Zormac

      Szerintem Xavira nagyon is érdemes odafigyelni, nem az a típus, aki bulvárhisztiből nyilatkozgatna sületlenségeket. Köszi a linkelést.

      Egyetérteni persze nem kell vele senkinek, mint ahogy más nyilatkozatokkal, emberekkel, olvasmányokkal sem kötelező 🙂

    • Sragi

      Ő mindig picit haza beszélt, de hát ki ne tenné a helyében. Egyébként neki már rég valami edzői feladatot kellene ellatni a Barcanal. Azt hiszem ha hívnak nem mondana nemet. Szerintem minden képessége meg van hozzá, hogy kiváló edző legyen.

    • bobherceg_3312

      Az utolsó bekezdéseddel kapcsolatban: PÁL is megmondta azon a bizonyos első sajttájékoztatóján, hogy az edzőképzés arról szól, hogy a tudást, ami a fejében van rendszerezzék. Érdekes, hogy most Xavi is hasonló gondolatot fogalmazott meg. Lehet, hogy ez a prolicenc (nem proli cenc) képzésen a legelső tankönyv bevezetőjének a témája. 😀

    • t20-puerto del sol

      En nem rajongok Xaviért a beszolasai okán, de ez kiváló interjú.
      Jut eszembe, úgy tűnik egyre egyertelműbb, hogy Daninak a koncentráció fenntartásához kell egy vetelytars, azaz hianyzik neki a Ló. Akárkit is veszünk tehát (mert sztem veszünk még cseréjének), az leszen majd az új Daniló:-)
      Tényleg, hogy tolja a Manciban?

      Egyébként, a meccset jelenlegi otthonk net- és tvhiány miatt nem láttam, de mind a beharang, mind az öf. pompás lett, köszi nektek!

      • norma_va

        Hakimi felkerült a felnőtt csapatba, és ő lesz Dani helyettese. Megörökölte Modric régi mezszámát.

        • t20-puerto del sol

          Láthatóan kevés ahhoz, hogy Dani nyomast erezzen…

          • norma_va

            Legalább várjuk meg, hogy pályára is lépjen tétmérkőzésen… 🙂

          • t20-puerto del sol

            Nekem oké, de Dani nem bírja kivarni lathatoan.

          • Jose

            Én nem aggódom még Dani teljesítménye miatt. Célnak a Sociedad elleni meccset lovom be. Ott már csak a kifogástalan játékot fogadom el tőle.

          • t20-puerto del sol

            De akkor pihenjen addig es lassuk a palyan szaguldani Häkkinent, vagy kit 🙂

      • Hát baz, ha valakinek attól nő a teljesítménye hogy Danilo van mögötte a padon, az kb. olyan, mintha egy minőségi sörivó bajnokságon Sárkány sörrel vagy Kennerrel (lehet folytatni a listát) ösztönöznék a versenyzőket, hogy ezt kell meginnod, ha nem jutsz tovább… Danilo annyira volt Carvajal számára komoly vetélytárs, mint egy Sárkány sör a Paulanerrel szemben.

        • t20-puerto del sol

          Ezek szerint Guardiola szereti a Sárkányt! Mi lenne, ha még a fekete Barths-ot is ismerné?! :-)))

  • Sragi

    Nagyon tetszett az ÖF! 🙂
    Osszesegeben rosszabb es szenvedosebb meccsre szamitottam. Mondjuk Andone tett róla, hogy az elején a csoki legyen az alsónadragokban 😀 Keylor megint ellenállhatatlan volt. Nalam Nacho tegnap mindent vitt! Egyébként osszesegeben Ramos es Carvajal( újfent) teljesítménye bosszantott.
    Ettől függetlenül rendben vagyunk. Zidane szerintem rengeteget fejlődött es ez a csapaton is látszik. Viszont még mindig azt érzem Bale semmilyen formában nem fér bele az elképzelésekbe. Nem tudom mit akar vele Z.
    Jó mondjuk tegnap ramcáfolt a pacink. Ettől függetlenül nem ajultam el tőle. Viszont ha hasonlóan alazatos lesz a szezonban akkor hasznos lehet még ő.
    Az tegnap nekem is feltunt amit ReAlantos írt le, hogy CR hiányában mintha nem eroltetnenk a beiveleseket ami nem feltétlenül rossz 🙂
    Többször probaltuk meg inkább súlypont athyezesekkel kitenni szélre és laposan beadni. Végül is gólok így születtek majdnem. Ezen felül tetszett, hogy Bale nagyon okosan vissza tette érkezőre Tóninak. Isco <3 hoterkepe se volt éppen kutya 😀 Kb a kapunkon kívül mindenhol megtalalhato volt a pályán. Luka meg még mindig istentelnul nagy mágus.
    Benzema játéka is tetszett. Ezt a fajta küzdős, labdamegtartós Benzemat szívesen nézem. Alakul a csapat én bizakodó vagyok.

  • Jose
  • Jose

    Szerkesztői chat-darabkak… 🙂

    “Tehát a Madridi Merengues blog egyik szerzője a Barca egyik legdragabb igazolasaval játszott együtt”

    • norma_va

      True story. Aki kitalálja, hogy ki kivel, az soron kívül megkapja a Tippelde eslő helyezettjének szánt éves Bernabéu bérletet.

      • Jose

        Elbaftad. 😀
        De nem vagyok majom (annyira), nem írom le a megfejtést. De legközelebb jobban ügyelj a feltételekre. 😀

      • ReAlantos

        Szerintem Jose játszott együtt Paulinhóval, amikor munkaerőt keresett Kínában. Végül Indiában olcsóbban talált, így jött Jamal és Rajesh.

      • gwandal

        Sultan az egyik szereplő

        • sultan2004

          Sajnos nem, én Zsiborásnak, meg Hajdúnak rúgtam tiziket, de ez nem ugyanaz a szint…:-)

      • andras14

        Remélem tudod, hogy ha ezek után egy bögre lesz a fődíj,akkor életem végéig ingyen sört iszok a számládra a Martosban. 😀

        • Jose

          Nem akarok közbeszólni (dehogynem, azért írom), de jelenleg Norma ötlete van közelebb a bögréhez, az enyém meg nem. Na és melyiket támogatják a többiek? HÁT NEM AZ ENYÉMET!

      • mfc777

        te és Hanga?

    • andras14

      En egyszer snoop doggal chatruletteztem. Mit kapok?

      • Madridista

        AIDS-t

        • Jose

          Ez csak skiznek áll jól.

          • majk

            van olyan ami ennek az arcnak jól áll ? : ]

          • Jose

            Nem és ez volt az utolsó előtti ilyen (értelmetlen, troll, spam) hozzászólása. A következőnél aBAN maradunk vele, hogy jobb egymás nélkül.

          • majk

            haha, nem is tudtam, hogy ennyire utolsó stádiumos ez a szitu, csak egy kellemetlen (és jól megérdemelt) bökőnek szántam. sőt attól is féltem, hogy le leszek szidva 😀

          • norma_va

            Ezen ne múljon:

            Ejnye-bejnye majk!
            Benya idén sem a gólokra hajt.
            Szidni fogjuk eleget,
            Mint Bélát, csak nem eleget.

          • majk

            a kulcspasszokat még beleszőttem volna, nekem már csak az maradt 🙁

          • norma_va

            Kulcspasszokban ő a menő,
            De jön Asensio, a feltörekvő!
            Isco, Modric és Kovacic,
            Ők bizony a Marsnak őslakosai.

          • majk

            :D:D bárcsak én is tudnék így költeni!

          • Sasu

            ez nem valami másik oldali gyenge kísérlet a beépülésre és trollkodásra?

          • Jose

            ezt nem tudjuk leellenőrizni, de nem hinném.

  • Cornelius Scipio Africanus

    OFF: Mennyivel szebb (szerintem), mint egy éjszakai 🙂
    https://www.youtube.com/watch?v=GM0lG542cu8

  • Zormac
  • Cornelius Scipio Africanus

    Zidane a meccs után: “Remélem, hogy a keretben nem lesz már változás a nyáron, de az átigazolási időszak utolsó napjáig még bármi megtörténhet. Így akarom hagyni a keretet, ahogyan most van”.

    Azért ez kicsit ellentmondásos nekem. Most nem akar változtatni, de mégis változhat?! Ebbe megint bele lehet magyarázni, hogy de Perez dönt és Ő igazol .

    • norma_va

      Alapvetően nem az edző feladata kialakítani a keretet. Erre megvan a szakmai stáb – sportigazgatóval az élen. Kikérik az edző véleményét, de nem ő hozza a végleges döntéseket. A másik pedig, hogy ez simán lehet egy stratégia is. Plusz valamennyire ki is kell állnia a játékosai és a kerete mellett, ha már elindult hivatalosan is a szezonunk.

      • Cornelius Scipio Africanus

        Jogos. De kíváncsi vagyok, hogy érkezik-e valaki. Bár lehet Mayoral és Llorentére gondolt, hogy távozhatnak.

      • angus

        nem ő hozza a végleges döntést? mert? Szerintem meg pont hogy de. Zizou szól, hogy srácok kéne egy csatár, megnézik ki az aki illik az elképzelésbe, Zizou megnézi, hogy kiket javasolnak, és ő bök rá, hogy ki kell, vagy eleve ő kér valakit. Szerintem alapesetben így kellene, hogy működjön, mert akkor megint az van, hogy valaki az ő feje felett dönt.

        • norma_va

          Leegyszerűsítve, két fajta edző típus van. Van az angoloknál jobban elterjedt menedzser típusú, illetve van a szó szerint vett edző.

          Alapesetben van egy szakmai stáb a klubnál, amelynek a sportigazgató a vezetője. Ők azok, akik felelőssége kialakítani a keretet, míg az edzőnek a feladata abból kihozni a legtöbbet. Nyilván, hogy ez a gyakorlatban hogyan működik, sok mindentől függhet. De a keret kialakításának a felelőssége nem az edzőt terheli. Persze a nyilvánosság előtt az edző az atyaúristen.

          Az angol model, a menedzser típusú edző az, akinek a felelőssége a keret kialakítása (a szakmai stáb segítségével), majd a megfelelő játék és taktika megszervezése.

          Azon lehet vitatkozni, hogy a gyakorlatban ez hogyan működik, melyik edzőnek mekkora a tekintélye, de papíron – ahol van egy szakmai stáb sportigazgatóval -, ott a felelőség nem az edzőt terheli az igazolások ügyeiben.

    • majk

      én a tegnapi meccsig Bélában nem voltam biztos, de sztem most már maradunk így

  • Jose

    BRÉKING! BRÉKING!
    Sasoljátok meg a Tippeldét: https://madridimerengues.hu/2017/08/18/madridi-tippelde/#more-272472

    Az első forduló után szoros a verseny az első 40 között! :DDD

    • Sragi

      😀 Top 50 nem is olyan rossz . Van egy olyan érzésem ha az a b*zi Andone nem szívat meg, akkor szerintem még szorosabb lenne az eleje 😀

    • Cornelius Scipio Africanus

      Azért örülök, hogy miattam lett szélesebb a NICK oszlop :DDDDD

      • Jose

        azon röhögtem 😀

        • Cornelius Scipio Africanus

          Az volt a cél 😉

      • Ursula

        Nekem is nagyon tetszett, mikor megláttam. 🙂

        • Cornelius Scipio Africanus

          Én meg örülök, hogy ezzel volt akinek/akinek örömet okoztam! :)))

    • Resid

      Na, ezután a sorrend után meséljétek valakinek, hogy nincs(enek) diszkriminálva a nő(k) és a Barcás(ok). Álcázásképpen szegény nyúl nem az utolsó, hanem utolsó előtti.
      Kirúgni az egész gárdát mint a Guglinál! 🙂

      • WT14

        Ami a nőket illeti, andreal egész jól áll 😀

        • andreal

          Aztán halvány lila gőzöm nincs, hogy miket tippeltem, szóval engem is meglepett a dolog 😀

    • mfc777

      az elején tetszett az ötlet de most nézem mennyire szar játék ez
      #bazmeg86.

      • mfc777

        külön gratula Andrásnak: telitrafálja a 0-3-t közben meg Arsenalokra pakol tippmixen 🙂

    • kodex

      … azért az gáz lesz ha az adminok mondjuk az utolsó fordulóban is ezeken a helyeken fognak állni… 😛 A Nyúl még mondhatja hogy skizofrén állapotban van és a barcás énje küzd a pénzessel (de röhögnék ha ő nyerne úgy hogy közben triplázunk :DD) – na de TI, a “szakértő” gárda…? :DD

    • WT14

      Hát, legalább megelőztem két admint, és Nyuszit 🙂

      • Krityó

        Nagy kunszt, nyuszit még ÉN is :DDDD megelőztem… A reciprok listán elöl lennék, de hagylak benneteket elhúzni… :DDDDDD!

        • WT14

          Ahogy Az ördög jobb és bal keze c. klasszikusban az Őrnagy mondta: nem úgy szól a Szentírás, hogy az utolsókból lesznek az elsők? 😀

  • Zizou
  • Zormac

    Idén sincs gólbíró vagy vonal-technológia sem a Ligában (nemhogy videóbíró). Rögtön az első fordulóban a Getafe bánja:

    https://www.youtube.com/watch?v=cAtM-lObwCI

    • WT14

      Ja, láttam az összefoglalót a sport1-en. A RSoc meg egy olyan büntetővel nyert Vigóban, ami előtt a szabálytalanság kívül történt. A jó spanyol sporttársak bekezdtek idén is.

  • Jose

    Danilo majdnem egyenlített… veszélyes játékos!

    • Jose

      és tényleg, mert az ő beadása után lőtték az egyenlítőt a hazaiak.
      ugyanitt: az everton de egy gyáva csapat

      • WT14

        Tény hogy rendesen beszorították őket 10 emberrel is, de nagyon nyomott a City, szerintem legalább annyira nem tudtak, mint amennyire nem akartak kitámadni.

        • Jose

          ha valamit megtanulhattunk 2008 óta, az az, hogy Pep csapatai védekezni nem tudnak a saját védőharmadukban. letámadás, bátrabb védelmi vonal és nullkettő egyegy helyett.
          mindegy, ez az everton arctalan és erő nélküli csapat volt ma nekem

          • WT14

            Elég gyámoltalanok voltak az biztos, pedig abszolút nem egy gyenge játékoskeret ami ott van.

    • Sragi

      #Lord Danilo

  • Cornelius Scipio Africanus

    €140m + Lucas Moura = Mbappé, ez már lehet hogy igaz lesz. Kíváncsi vagyok mi lesz ennek a sztorinak a vége.
    szerk: még bedobták azt hogy Fabinhot is viszik és az már 200 milla lesz úgy :DDDD Jó bocs ez így már vicc kategória lenne bőven 😀

    • Sragi

      FF pls 😀 Szarnak ezek rá.
      Anno Moura majdnem hozzánk jött emlékszem rá.

  • Manócska

    Kedvelem a Sevilla csapatát, és egyrészt azért drukkolok nekik hogy jól vegyék a mai akadályt, és a BL főtáblájára kerüljenek, másrészt pedig azért hogy a szezonjuk is jól sikerüljön, annak ellenére hogy ezen a nyáron is sok változás történt náluk.
    http://hosszabbitas.hu/foci/nemzetkozi-foci/la-liga-nemzetkozi-foci/ujabb-nagy-atalakulas-utan-is-bizva-egy-jo-sevillai-szezonban?source=kapu

  • Cornelius Scipio Africanus

    Hozok jó híreket, ha már így pang a kommentszekció.
    Benzema 2021ig fog aláírni (majkot ma csak részegen látjuk kommentelni 😀 )
    Isco állítólag aláírta a szerződést 2022ig, amit a héten jelenthetnek be.

    • WT14

      Én amúgy egyre kíváncsibb vagyok, mikor és ki(ke)t fognak bejelenteni a riválisnál. Ma reggel azt olvastam egy L’poolos oldalon, hogy a Coutinho-üzlet sztornó. Ja, és emellett Mbappé párizsi bejelentését is várom, az majd még megbolygatja az állóvizet.
      Nálunk úgysincs most semmi izgalom, én már augusztus eleje körül megmondtam hogy valószínűleg nem lesz már nagy jövés-menés, ez beigazolódni látszik. Azért az, hogy két átigazolási szezont is (ezen a szinten) minimális költekezéssel zárunk, és emellett esélyesnek számít a csapat minden sorozatban, örvendetes.

      • andreal

        A Coutinho-üzlet eleve halva született ötlet volt, érdemes (volt) erre pazarolni szinte az egész nyarat. (már ha tényleg így volt)

        • WT14

          Anno Suarezt is el tudták szedni tőlük, azt hitték biztos hogy majd ez is menni fog. Bár én még nem tartom 100%-ig kizártnak azt sem, hogy végül elviszik egy húzós összegért. Igazából (legalábbis szerintem) megkönnyítenék a saját dolgukat, ha a bónuszokkal való szaroskodás helyett letennének egy fix összeget a kiszemeltekért. Szerintem a Dortmund se bónuszokat fog kérni Dembeléért, hanem egy fix, konkrét ár kifizetését, ha ugyan őt eladják.

          • andreal

            Nem értem az egész balfaszkodást, nagyon szürreális.
            Aztán a végén az lesz, hogy megvesznek két gyereket két spanyol csapattól, 40-50 millióért fejenként, akiket még említés szintjén sem hozott fel a sajtó 😀
            (egyébként is ezzel járnának a legjobban szerintem)

          • WT14

            Én se értem, hogy amikor az egész világ tudja hogy tele vannak pénzzel, akkor miért rágják a szart ezekkel a bónuszokkal egy fix összeg helyett. Javítson ki valaki ha tévedek, de én nem emlékszek rá, hogy a közelmúltbeli nagy összegű vételeink (CR, Bale, James) alkalmával a megkért árat anno ne egészben fizettük volna ki, hanem helyette bónuszokat tukmáltunk volna a klubokra.

          • andreal

            Ezt a bónusz rendszert sem értem 😀 Mikor jött ez be a divatba? Meg ki által? Kik éltek mostanában ezzel a Barcán kívül? (Erről most mindenkit kérdezek, nem kifejezetten csak téged :D)

          • WT14

            Engem kérdezhetsz, mert fogalmam nincs 😀
            A Coutinho és Dembelé üzlettel kapcsolatban nyomatják ezt most, amúgy nem tudom hogy divat-e még valahol, ekkora tételeknél legalábbis. Nálunk Isco ugrik be, hogy ugye 1M bónuszt kapott a Malaga, mivel megnyerte velünk a bajnokságot. Viszont egy 30 milliós igazolás esetében egy egymilliós bónusz nem ugyanaz, mint letenni valakiért 85-90 milliót, és mellé 30 milliós bónuszokat tukmálni az eladóra. Az is jó kérdés, hogy mi szerepel azokban a bónuszokban. Nem csodálom, hogy egyik klub se hajlik a dologra, azt a 30 milliót inkább szeretnék megkapni a fix ár részeként.

          • Zormac

            Szerintem valahol logikus a bónusz intézménye. Itt nem egy Trabantot adunk el, amiről nagy biztonsággal lehet tudni, milyen teljesítményt fog hozni milyen karbantartás mellett, hanem egy játékost, akinek a teljesítménye ugyancsak szélsőséges lehet.

            A vevő szemével nézve logikus, hogy minimalizálni akarja a veszteségeit, ha besül a játékos és túl kell adni rajta. Az eladó meg oké, hogy egy határon túl nem kérhet végtelen mennyiségű pénzt, de ha kiderül, hogy csiszolatlan gyémántot adott el, azért szeretne részesülni belőle (fiataloknál ugye nevelési pénz intézménye, stb).

            Más kérdés, hogy eladóként biztos nem írnék alá olyat, hogy “kapok még 5 millió eurót, ha Danilo aranylabdás lesz”, meg hasonló, 0 valószínűségű eseményekhez kötött és ezért 0 várható értékű tételeket. Meg olyat se, hogy “ha legalább 25 meccset játszik” – 24 meccs után különösen érdekelt lesz a vevő a padoztatásában. Csatároknál esetleg a “legalább 15 gól”, mert ez mindenképp win-win.

          • WT14

            “A vevő szemével nézve logikus, hogy minimalizálni akarja a veszteségeit”

            Ez igaz. Viszont nézzük az eladó oldaláról. Ha az eladó nincs kényszerhelyzetben (márpedig a Dortmund és a Liverpool sincs), akkor ők nem azután akarnak pénzt kapni, hogy a játékos mit ér el az új csapatában évek múlva. Esetleg egy kis százalék lehet bónuszokhoz kötött, mint nálunk Isco és az egymillió esete, de semmiképp sem a teljes összeg egynegyede. Szimplán keveslik a vételárat, ami egy Neymar-transzfer után nem meglepő. Ráadásul mivel topcsapatba készülő topjátékosról van szó, simán lehet, hogy a bónuszok nem 15 gólhoz vagy 25 meccshez vannak kötve, hanem mondjuk aranylabdához, vagy x trófea megnyeréséhez, amik abszolút nem biztos hogy jönni fognak határozott időn belül.

          • Sragi

            Reális kikötések teljesülése esetén jogos amit írsz. Csak itt az volt a baj a Barca eleve 80 millió-val kezdte az egyezkedést plusz valami irreális bónuszok (Coitinho aranylabda stb)
            Klopp meg ennyit reagálhatott az egészre:
            http://img.zeit.de/sport/2015-04/juergen-klopp/wide__820x461__desktop

          • Sragi

            Ha lett volna egy kis eszük akkor fixen 130 aztán szebb jövőt.

    • majk

      OLLÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ

      • ReAlantos

        Tessék minket gyakrabban olvasni! (3 óra kellett ehhez a reakcióhoz?! 😛 )

        • majk

          igazából napok óta bulizok a hír miatt, ezért a csúszás

  • Jose

    Holnap délelőtt új poszt. Már csak kicsit kell türelmesen várakozni… 😋

  • Szunyi

    Zsebben a 3 pont és vezetjük a tabellát. Tény, hogy vannak hibák, elsősorban védelmi és fegyelmezetlenség téren. Ezeket javítani kell. Nyilván a srácok a Barca elleni meccsre voltak feltüzelve, ennek köszönhető a visszafogottabb játék, és hát ezt mondjuk meg is lehet érteni. Nálam Modric vitte a prímet ezen a meccsen. https://soundcloud.com/hallhatoanmadridista/s01e04-a-real-madrid-elfoglalta-az-ot-megilleto-helyet-a-tabellan

  • kisfigo

    Lenne egy technikai kérdésem a szezrőkhöz a tippeldével kapcsolatban! A szezon összes kiírása (Liga, Kupa, BL, Klub VB) játszik vagy csak a bajnokság? Előre is kössz a választ! 🙂

    • Jose

      Csak a bajnokság.

      • kisfigo

        Kössz! De miért??? 😀

        • ReAlantos

          Fluimucil Ábel most nagyon büszke rád!

          Egy hétvégi bajnoki meccsre viszonylag több idő van felkészülni, és mi is tudunk ezzel érdemben foglalkozni. A 2-3 hétközi fordulónál meg valahogy megoldjuk, hogy ne legyen “logikátlan” a tippelde. Viszont a rendszeresen munka- és iskolaidőben játszott BL- és kupameccseknél nem feltétlen lenne erre úgy időnk/energiánk, hogy az ne menjen a posztok rovására.

          Nem állítom, hogy ez az egyetlen és tagadhatatlan indok, de ennek is igen nagy szerepe van abban, hogy a tippelde csak a LaLiga sorozatára korlátozódik.

          • kisfigo

            Minden tiszta! 🙂

          • Cornelius Scipio Africanus

            Nem @bawjose:disqus hirdeti, hogy alvás a gyengék kávéja? 😀

            amúgy meg teljesen érhető, én örülök, hogy van egyáltalán tippelde 😉 🙂 és köszi 🙂

          • ReAlantos

            Miért pont a kedves részt rejted el? 😀

            Én személy szerint nem szeretem a kávét, sőt, szinte rosszul vagyok már a “szagától” is. Úgyhogy nekem marad a gyengék kávéja.

          • Cornelius Scipio Africanus

            mert ezzel megtréfáltalak 😀 nyehehehehe 😀 és most duplán is 😀

            Josének vannak más módszerei is hogy valaki ne aludjon. De erről semmit nem tudok, ezt is mesélte valaki, aki látta, hogy ismer egy embert, aki egyszer, talán, valami távoli ismerősének üknagyanyja még a háború előtt hallotta ezt.

          • Jose

            az alvás a gyengéknek való

  • Sragi

    Na úgy néz ki Couitnho marad.

    • WT14

      Én is olvastam. Mondjuk így Dembelé ára gyanús hogy még följebb fog kúszni, mert tudják a Dortmundnál is hogy most még nagyobb a szükség 😀

      • majk

        csak az lenne az igazi, ha végül nem vennének senkit és maradna az öreg Paulinnyó, mint megoldás 😀

        • WT14

          Seri valószínűleg megy még, ez biztosnak tűnik. Dembelé kérdéses, de ha ő nem megy, tuti hogy robbantanak még egyet valahonnét, ad hoc jelleggel.

          • majk

            de Seri pl játszott tegnap a selejtező meccsen, akkor a BL neki már idénre kuka, nem?

      • Sragi

        Mondjuk kíváncsi lettem volna a végösszegre ,mármint a Barca utolsó ajánlatára,hogy mennyi.

        • WT14

          Állítólag 135, de persze nem egészben, hanem BÓNUSZOKKAL 😀

          • Sragi

            😀 akkor már értek mindent. Egyébként az egész szarságot Neymar generálta. Épp elég volt Pogba tavalyi 110 milliója…

          • Ronrics

            Neymár viszont meg fogja hozni az árát bőven szvsz.

          • Sragi

            Valószínűleg a teljesítménye rendben lesz és előbb utóbb vissza hozza majd de csak ha BL-t nyernek!

          • Ronrics

            millió féle formában, de meghozza bőségesen abban biztos vagyok, még a BL megnyerése nélkül is /persze a 4-ig kötelező lesz elmenniük/

          • Sasu

            Nem szívügyem a katalán csapat, de 135-öt elutasítani Coutinhóért, úgy, hogy a játékos is menni akar szerintem óriási hülyeség. Vele vagy nélküle ugyanott lesz ez a ‘Pool a végén.

          • Cornelius Scipio Africanus

            Vele vagy nélküle ugyanott lesz ez a ‘Pool a végén.
            Ez hatalmas csúsztatás. Annyira kilóg a srác abból a csapatból (meg még Mané szerintem) hogy csak na. Nézd meg milyen balf*szok fociznak a Pool középpályáján. Ha nincs Coutinho akkor kb nulla kreativitás van a pályán. Így is egy 5-6. hely a reális szerintem, annál előrébb már kisebb csoda lenne végezni. De a brazil nélkül gyanítom az EL hely nem lenne meg. Jól szervez, jól lő, jól passzol. Bár aki többet látja játszani attól hallottam, hogy azért sérülékeny és azért képes szeszélyes játékra, szóval nem konstans a legjobb a csapatban minden meccsen. Nem egy Iniesta (már hasonlítani is felesleges 😀 ) de azért nagy érvágás lenne a Poolnak. Pont láttam a hétvégi meccsüket és hát nagyon látszik hogy nincs ott az ész a pályán….

            Barcának meg azért erősítés lenne ilyen bénácska Gomes-ek mellett.

          • Sasu

            1 évig kibírták volna szerintem a hiányát, utána meg hoznak három ilyen játékost. Most szted mennyit ér akkor, kétszázat? 🙂

          • Cornelius Scipio Africanus

            Azért a BL indulás rengeteg pénzt jelent. Úgyhogy szerintem azért nem adták el, mert nem tudták volna már pótolni senkivel, és bíznak benne hogy vele meglesz a BL indulás jövőre is. Én nem tudom mennyit ér, nem is érdekel igazából 😀 Csak annyit tudok, hogy a Pool legjobb játékosa és ezért nem adták el. Pénzük van úgyis. Lehet jövőre eladják, de tuti addigra kinéznek valakit akivel pótolni próbálják. Azért sok játékos nincs akivel pótolni tudnák, nem egy falábú játékos azért. Főleg nehéz lenne, mert olyan suta játékosokból áll a Pool középpályája – szerintem – hogy ha eladnák még Coutinhot akkor azt tényleg nagyon megéreznék.

          • Sasu

            Szerintem meg az idei év után jövőre nem lesznek ekkora árak. Most mindent átírt a Neymar transzfer, de ha nincs ekkora mozgás, akkor ilyen horror összegeket sem lehet elkérni senkiért. Egy Coutinho kb. nyolcvanat ér, egy jó James szint a gyerek, és még az ő árán is hörgött mindenki. Most 135-ért elpasszolni szuper üzlet lenne. A ‘Pool kerete meg olyan gyér, hogy a BL indulás is csoda, nem lehet alapnak venni.

          • Cornelius Scipio Africanus

            Részben egyetértek. Csak azzal nem hogy az árak normalizálódnak 😀 Sajnos ha nő a bevétel akkor nőni fognak az árak is.

          • Sasu

            Hát érdekes kérdés. Mi van ha pl. Mbappét nem adják el, és fut egy közepes szezont, mennyi lesz az ára? Szerintem kb. hatvan milla. Ugyanez Coutinhoval vagy Dembelével is áll, ha nem _muszáj_ a Barcának megvenni őket, akkor a felére esik az áruk.

          • Cornelius Scipio Africanus

            Értem, amit mondasz. Azért a felére esik, szerintem kicsit túlzás. De igen, ha nem teljesítenek jól akkor esni fog az áruk. Azért szerintem Mbappért és a Coutinhoért se csak 1 csapat áll sorba. Persze a brazilért egyedül a Barca adna ennyit. Ez is biztos.

          • Sragi

            Ha Mbappé megy egy közepes szezont már a kutya se akarja majd leigazolni.

          • Ronrics

            így igaz.

          • Sragi

            Neymar üzlet most felnyomta az árakat. Ha nem lett volna akkor Mbappé se lenne 180 millió. Egyébként emelkedni fognak az árak tovább.

          • Ronrics

            Kétlem, hogy értelmes vezetés kiad 180 M-t egy Mbappéért – óriási lutri lenne!

          • Sragi

            PSG meg a teve toszók adnak majd 😀

          • Sragi

            Ez ilyen dominó effekt. Barca elveszíti a kulcs játékosát,Pool-tól elvennék akkor meg nekik kellene ,de nincs kit oda vinni ,mert hasonlókalibert és minőséget nem tudnak mozdítani.

          • Sragi

            Klopp lenyilatkozta ,hogy a Pool vezetősége segít neki és nem adnak el a háta mögött senkit ,mint Dortmundban. A Poolnal építkeznek a jövőt építik. Klopp pont leszarja,hogy a Barca elakarja vinni az egyik kulcsemberét ezt hidd el.

          • WT14

            Miért lenne hülyeség? 135-ből kiket vennének ennyi idő alatt? Nem tudnák pótolni sehogy. Suarezt se tudták anno. És azzal se értek egyet, hogy vele vagy nélküle ugyanott lesznek a végén. Akárhol is végeznek majd, biztos vagyok benne hogy nélküle hátrébb lennének. A 135 millió a kasszában nem dönt el meccseket, a klasszis játékos igen. Manapság ennyi pénzből 2-3 középszert kapnának maximum, abból pedig van nekik így is elég.

          • Sasu

            hát ennyi erővel senki ne adjon el senkit, mert nem lehet pótolni. Tőled is kérdem, akkor mennyi Coutinho ára szerinted?

          • WT14

            Hogy mennyi az ára? Annyi, amennyiért a csapata elengedi. Sőt, ez esetben annyi, amennyiért a csapata a Barcelonához elengedi. Ha egy olyan csapat, amelyik nem most kaszált épp 220 milliót, jelentkezett volna be érte mondjuk fix 100-zal (nem bónuszokkal!), lehet már ott rúgná a bőrt. És persze a Pool anyagi helyzetétől is függ az ár. Ha égető szükségük lenne a pénzre, elengedték volna. De mivel egy tehetős PL csapatról van szó, nem engedték el. Nemrég olvastam egy írást erről az ügyről, miszerint Klopp egy az egyben rá építi fel a Pool játékát. Ha innen nézzük, érthető, miért kell nekik jobban Coutinho, mint 135 millió (amit nem is kapnának meg egészben).
            Mellesleg az értéke a transfermarkt.de szerint 45 millió euró, és többek közt olyan játékosok előzik meg, mint Diego Costa, Icardi, Lacazette, vagy Benzema.

          • Sasu

            Jó mindegy, a lényeg én 135-ért röhögve eladtam volna.

          • Sragi

            Te igen. De Pool vezetősége és Klopp nem. Jelzés értékű mennyire ragaszkodnak hozzá.

          • Sragi

            Mindenki annyit ér amennyiit hajlandó kiadni érte egy klub. Coutinho reális ára valahol 50 millió alatt van.

          • Sragi

            Nélküle nagyon vékonyak lennének szerintem. Abból a csapatból Ő,Mané,Firmino és Emre Can ér valamit. A többieket hagyjuk is. Nem megsértve senkit de PL középcsapat kis túlzással. Az más kérdés ha a Barca 130 milliót egyben kínált akkor megérte volna eladni. De a lényeg,hogy nincsenek rászorulva és Klopp sem akarja ,hogy leszopassák idény elején.

          • Sasu

            Igen ezt mondom hogy a Pool egy gyenge csapat még angol topszinten is, most összejött a BL, de ez egy kiugró eredmény volt, idén jön José és tuti 4-ben lesz ahogy a City, Chelsea is, maradt még egy hely ahova a Tottenham és az Arsenal is bőven esélyesebb mint a Pool. Persze Coutinho nyilván sokat segít nekik, de reálisan kellene nézni a csapat értékét és céljait, nem azt várni hogy majd egy játékos befocizza őket a négybe.

          • Sragi

            Klopp tesz hozzá annyit,hogy akár a 4. hely is meglegyen. Vonzóvá kell tenni a klubot nagyobb neveknek és ha meg van akkor még feljebb juthatnak.

          • kodex

            én értem hogy mindenki a nagy üzlet lázában ég – de olyan nehéz megérteni, hogy van klub amelyik NEM akar eladni? :)) pláne akkor amikor egyre kevesebb az egyéniség, akire támaszkodni lehet (ezért van sz*rban a Barca is, nem azért mert Coutinho nem megy: nincs miből prompt választani)? A 125-135 (amiről egyébként sem tudjuk hogy tényleg annyi-e) lehet hogy ma soknak tűnik (lehet, nem az) de ha pótolni kell vkit akkor meg kevés. Márpedig ahogy inflálódik a transzferár jövőre lehet ebből csak 1 ifi jön ki. De hogy 1 hét alatt nem vesz a ‘Pool méltó helyettest – az tuti. Nekik a BL indulás a cél, meg Klopp megtartása. Ha Coutinho megy, mind2őt elvesztik.

          • Sasu

            Olyan nincs, hogy nem akarsz eladni, olyan van, hogy nem ajánlanak eleget. Én furcsállom, hogy ennyi pénz kevés a ‘Poolnak, ennyiből vehetnének három jó játékost is, és egy jobb csapatuk lenne mint egy Coutinhoval aki ráadásul bármikor megsérülhet.

          • kodex

            mi az “elég” ? a 200 misi elég volt kivásárlási árnak? ja, tavaly még úgy tűnt. :DD most meg már 500-1000ről olvashatsz csak nálunk pld. leírtam fentebb miért (lehet) kevés és mi más szempontok játszhatnak még. 3 jó játékos? 1 hét alatt? bevált egyéniség helyére reszkírozni? ugyan már. miért kezdjenek el újra építkezni/variálni, amikor így is van annyi pénz ott, hogy ha kell tovább lépjenek a valóban hiányposzt(ok) pótlására.

          • Sasu

            nem egy hét alatt, hanem következő szezonig. Szerintem többet ér 3 ötvenmillás játékos mint Coutinho, mert ő nem ér többet mint nyolcvan. Azért baromira nem egy Neymarról vagy CR-ről beszélünk.

          • kodex

            értem, tehát a mennyiség felülírja a minőséget. 🙂 a következő az már 2018/19 – és addig? szerintem (meg a ‘Pool szerint) meg nem. ha van 1 játékrendszered bevált kulcsjátékosokkal, egy klasszis edződ aki hosszú távon tervez veled (és ennek 1ik feltétele a közös, egyeztetett igazoláspolitika) és nem akar évente új tervekkel nekivágni, ha amúgy is megvan a pénzügyi fedezeted hiányposztjaidra igazoláshoz és ha a transzferdíjak olyan gyorsan inflálódnak mint az utóbbi 2 évben – akkor továbbra sem értem a ‘Poolnak miért számítana ez az üzlet annyira. Nem az a kérdés TE/én mit gondolunk mennyit ér Coutinho (vagy Neymar/CR7) hanem az: a piacnak mennyit számít egy kulcsjátékos/egyéniség amiből ma már nagyon kevés van – (és azt mennyiből lehet jól pótolni). Jelenleg akár 220+”áfát”. 😛 Jövőre meg lehet a dupláját. És akkor mit fogunk mondani: olcsó volt Coutinho? :))) Egy 67 nm panel tavaly Óbudán 22-23Mért ment el egy bizonyos pontházban. Sok? Idén uott 1 emelettel feljebb már 27ért (alku nélkül, kp). Jövőre meg… ;))

          • Sragi

            Már miért ne lenne? Mondjuk az arabok 2 éve becsengetnek Pereznél ,hogy te figyu má’ adunk 150 milliót CR-ért. Hülye lett volna eladni.Pedig 2 éve 150 millió akkora hisztériát váltott volna ki ,mint most Neymar ára. Ez mondjuk nem teljesen jó példa. Azt kellene megértened,hogy az árából vehetnek 3 db André Gomest . Full középszer. Csapatot nem lehet úgy építeni,hogy elviszik az egyik alap pilléredet. Csóri Jürgen lábát minden évben kirúgta a Bayern meg a BVB vezetősége.

          • Zizou

            Nehéz lenne pótolni így bő egy héttel a zárás előtt. Ezt sem árt figyelembevenni

          • Sasu

            Nem most kezdtek licitálni rá.

          • t20-puerto del sol

            Rogyásig állnak az angolok a pénzben

        • majk

          én vmi 125ről olvastam

          • Sragi

            Egy összegben?

          • majk

            talán igen, bár ebben már nem vagyok biztos, mivel hápog minden, elég felületesen olvasom, meg azért annyira nem is érdekel 😀

    • Kutinnyó önmagában nem fogja megoldani a Barca problémáit, meg Dembelé se. Most hogy Suárez egy hónapra kidőlt, nincs normális csatáruk, így vagy Messinek kell extra feladatot magára vállalni, vagy előhúznak egy nyulat a kalapból. Csak az a baj, eléggé lyukas az a kalap, és nyúl sincs benne – vagy ami van, az kell a fenének. Most hiányzik ott pl. egy Pedro. Mi is voltunk ilyen helyzetben pár éve, hogy gála11 és röhejes kispad. Nem irigylem a Barcát ezért, de azért csak tanulnak belőle, ha a bré rosszabbik oldalán is állnak egy ideig.

      • Sragi

        Nem oldja meg nyilván ,de ha ott lennének akkor Valverde legalább tudnia mibe kapaszkodni.Így meg nehéz lesz nagyon.

    • andreal

      Július óta ezt szajkózza a Pool és Klopp :DD

  • WT14

    Nemrég olvastam, hogy holnap Bernabeu-kupát játszunk a Fiorentina ellen. Ez mi a lőcs? Milyen keret lesz? Kinek hiányzik ez így, hogy már megy a bajnokság?

    • Jose

      Holnap délelőtt új poszt

      • Cornelius Scipio Africanus

        Readonly-ban nyomja… vedd el tőle azt a kevés pontot is a tippjátékban! 😀

        • t20-puerto del sol

          Writeonlyban

          • Cornelius Scipio Africanus

            Igen, köszi 😀 Azt akartam 😀

          • t20-puerto del sol

            Szivi

    • Sragi

      Hagyomány 😀 Egyébként 22:45 a kezdés. Mondjuk én így lazán felküldenem holnap a csapatot :
      Casilla-Hakimi-Nacho-Varane-Theo-Llorrente-Ceballos-Asensio-Vazquez-CR-Mayoral plusz feltölteném a keretet Castilla játékosokkal a cserepadon.

      • WT14

        Varane vagy Nacho helyett játszhat Ramos, ő úgyis kihagyja a Valenciát. Megnézni valszeg nem fogom ilyen későn, csak abban reménykedek hogy nem sérül meg senki, és nem fárad ki senki a Valencia elleni meccsre, mert az azért nem biztos hogy könnyű lesz. Btw, remélem nem kell decemberig várni hogy emberi időben nézhessek meg egy kib*szott meccset.

        • Sragi

          Jogos. A jó öreg Sergio kiszórta magát 😀 Akkor jöhet Nacho helyett. Hát jó lenne végre egy emberi időpont.

        • Manócska

          Nem kell addig várnod. 🙂 A Valencia utáni meccsünk, amit a Levante ellen játszunk már 13:00-kor lesz.

          • Sragi

            Az meg a másik véglet :DD Ezek a spanyolok komolyan hülyék 😀

          • Manócska

            Nektek semmi sem jó. 😀 Ezen legalább nem alszom el.

          • Sragi

            Dehogynem 16-21 óráig terjedő kezdés 😀 Én igen 😀 vasárnapi kaja kóma.

          • Manócska

            Egyél kevesebbet ebédre, és akkor nem jön a kaja kóma. 🙂

          • majk

            de ez tényleg borzalom, vagy éjszaka játszunk, vagy kora délután. értem én, hogy meg kell felelni a kínaiaknak meg az üzbégeknek, meg az amerikaiaknak, de nem kéne megfelelni esetleg a “helyieknek” is?

          • Manócska

            Igazad van. De ha a két időpont közül lehet választani, akkor inkább ez mint az éjszakai. Legalábbis nekem.

          • WT14

            Nekem a kora délutánnal nincs bajom, amennyiben hétvégén van, de az este 10 utáni meccsek agyfasz.

        • johnglade

          Ramos úgyis pirosat kapna és eltiltanák a következő 5 Bernabeu-kupa döntőre, amit fellebbezés után felvinnének 10-re… szóval inkább ne játszon.

      • t20-puerto del sol

        Es nyernenk így is dulván.

        • Sragi

          Ámen dlága balátom.

      • Resid

        Egyre jobbak a kezdési időpontok. Lassan holnap lesz a mai meccs. És Farkas Norbi is kínaiul fogja közvetíteni.

        • Sragi

          Egyébként gondolom az Európa liga selejtező miatt tolták el ennyire.

  • Manócska

    Nagyon meleg a helyzet a Sevillának a meccs utolsó perceiben. Egy kicsivel beljebb megy az a szabadrúgás, akkor valószínűleg kiesnek.

    • WT14

      Ja, majdnem lefőtt nekik a kávé.

    • majk

      rendkívül gyengén játszottak amennyit láttam, mindenkinél pörög a szezon eleji forma (kivéve nálunk : ]]])

      • Manócska

        Ha meg akarjuk védeni a bajnoki címünket, akkor már szezon elején is hozni kell a jó formát. 🙂

  • Jose

    https://madridimerengues.hu/2017/08/23/mit-fabricalnak-madridban/
    Ez itt fent érdekes tartalmat rejteget. 😉