Kiből milyen edző lesz?

Teszi fel a kérdést az egyszeri egyetemista egy teljesen nem ide kapcsolódó vizsgára tanulás közben. Neki akar állni ezzel foglalkozni, de tanulnia kellene. Aztán inkább ezzel foglalkozik a vizsgára tanulás helyett, mert az nem túl érdekes. A vizsga ötös lett, a cikk meg épp megíródik.

A kiindulópont Maradona és Zidane volt. Két támadó szellemű játékos a legnagyobbak közül. Az egyik az eddigi összes állomáshelyén megbukott, mint kiskamasz, aki elköti a fater motorját, de nem tud a fék nevű berendezés létezéséről. A másik meg időarányosan annyi trófeát nyert csapatával, mint soha senki. Miért? Többször volt arról szó a blogon, hogy Zidane pont azt adta a csapatnak, amit kellett akkor. Egy pincér által szétbarmolt csapatmorál, egy halva született új csapatépítési koncepció után stabilitást, kreatív szabadságot és higgadtságot. De miért működött ez akkor, és miért nem most? Mondhatnánk, hogy a játékosok formahanyatlása az oka. És ez igaz is. A Rafa-féle félszezonban minden volt a csapat, csak formában lévő nem. Egy viszonylag merev rendszerből kikerülve felszabadultak és csinálhatták azt a pályán, amit akartak. És lényegében ez hozta formába, lendületbe őket, ami a nyári szuperkupákig és Ronaldo eltiltásáig tartott ki. Azóta kiütközik, hogy nincs taktika, rendszer, de legalább van Benzema, és ennek isszuk a levét.

Eddigi (viszonylag szegényes) menedzsment tanulmányaim során hallottam a vertikális és horizontális felépítésű szervezetekről. A vertikális szervezetek erősen centralizált döntéshozatallal rendelkeznek, ilyen létszámú (kb 25 fő) rendszerben maximum 2-3 embernek van kreatív beleszólása a stratégiába, a többiek a jól definiált feladatukat végzik. Tehát ez egy régimódi, tekintélyelvű struktúra, ahol a vezetőbe és a rendszerbe vetett bizalom a kulcsa a szervezet sikerének. A horizontális felépítés ellenben viszonylag kevéssé hierarchizált rendszer. A stratégiai döntéseket többé-kevésbé együtt hozzák meg, vannak előre meghatározott feladatok, de ezeket nem feltétlenül ugyanaz az ember végzi minden alkalommal, tehát fontosabb a jobban kvalifikált munkaerő és a dolgozók döntési szabadsága.

És akkor az edzők

A korábbiakban leírtam Benítez módszerét egy vertikális jellegűnek, Zidane-ét pedig egy horizontálisnak. Nyilván két edzőből nem igazán lenne értelme tanulságokat levonni, ezért vegyünk számba (nem úgy) még jónéhány edzőt. Azonban először nem a rendszer milyensége alapján, hanem a játékosként betöltött posztjuk és a játékos koruk-béli tapasztalatuk alapján (milyen szinten és meddig játszottak). Támadónak számítanak a csatárok, támadó szélsők és támadóbb szellemű középpályások, védőnek pedig a védők és védekezőbb középpályások. Rutinos címszó alatt futnak azok, akik valamelyik topbajnokságban az öt közül legalább 150 mérkőzéssel rendelkeznek.

Rutinos Rutintalan
Támadó Zidane, Maradona, Inzaghi, Giggs, Seedorf, Heynckes, Van Basten, Cruyff, Rijkaard, Klopp, Valverde Löw, Ferguson, Hassenhütl
Védő Ancelotti, Capello, Guardiola, Del Bosque, Conte, Simeone, Klopp, Lippi, Dárdai, Storck, Beckenbauer, Matthäus, Roberto Carlos Benitez, Mourinho, Wenger, Nagelsmann

Kezdjük a rutinos támadókkal. Giggs, Pippo és Seedorf edzőként eddig megbuktak. Egyik sem ideális körülmények között vette át a csapatát, de nem tudtak olyan taktikát kitalálni csapatuk számára, ami védekezésben elég stabilitást ad, támadásban pedig elég eredményes. Kloppot karrierje közepén hátrapakolták védőnek, szóval róla inkább ott lesz szó. A Maradona és Zidane hasonlatot továbbvíve: támadásban minden csapatukban ők voltak a csapat agyai, vezetői. Nápolyban és a válogatottban a taktika általában annyiból állt, hogy Diego nem védekezik, cserébe támadásban majd megoldja valahogy. És ez neki is kifejezetten ízlett akkor, cserébe nem tanult meg védekezni, és nem tanult meg rendszerben támadni. És mivel edzőként nem lehet az a taktikája, hogy ’csináljátok fiúk, ahogy én csinálnám’, ezért ebben a szerepben sosem tudott sikeres lenni. Zidane esetében ennél jobb a helyzet. A védekezést bizonyos szituációkban össze tudja rakni. Ezek a szituációk főleg a nagyobb meccsek. De itt is labilis a hátsó alakzat (finoman szólva), azonban a csapatszintű presszinget, az ellenfél területének a leszűkítését, a passzsávok lezárását jól képes megszervezni (már amikor akarja). Mert neki ez volt a feladata Lippi és Del Bosque alatt is (róluk még később). A másik nagy különbség kettejük között a személyiségük. Míg Yazid mindig egy visszahúzódó, csapatot előtérbe helyező játékos volt, addig Diego finoman szólva sem. Zidane képes volt csapatot építeni, Maradona azonban mindenhol csak rombolt. Ettől sikeres az egyik, és bukott meg a másik.
Cruyff a totális futball megszületésénél játékosként volt jelen, majd edzőként is ezt vitte tovább és honosította meg a Barcánál is, meghatározva a csapat identitását a mai napig. A rendszer maga olyan volt, hogy aki megértette és magáévá tette (megint nem úgy) az a csapat támadását és védekezését is értette egyben. Két tanítványa Rijkaard és van Basten sikereket csak Cruyff két csapatánál értek el edzőként, van Basten ott se sokat. Ebből is látszik, hogy önmagában a rendszer ismerete nem elég a jó edzővé váláshoz.

A sikeres védők között találjuk a legnagyobb neveket. A közülük edzőként is sikeresek csapatairól általánosságban elmondható, hogy egy stabil védekezés (nyilván ennek kivitelezésében jelentős eltérések vannak) a taktika alapja. A támadásbeli eltérések sokkal szembetűnőbbek. Ancelotti és Del Bosque sokkal szabadabb és kreatívabb támadófocinak hagyott helyet. Lippi, Simeone, Capello és Dárdai főleg a védekezésből indított kontrákkal operál(t), nem beáldozva a hátsó stabilitást. Klopp és Pep a pontosan kivitelezett gyors letámadást, és ennek sikertelensége esetén a visszazárást tartja jó megoldásnak. Emellett labdadomináns játék, sokat mozgó gyors támadók jellemzik mindkét rendszert, bár nyilván emellett jelentős különbségekkel. Minden itt szereplő edzőről elmondható, hogy a csapata vezére tud lenni, de nem feltétlenül komoly alá-fölérendeltségi viszonyban, hanem inkább egy a játékosai közül.
A kevésbé sikeresek közül két korábbi magyar szövetségi kapitányt emelnék ki, akik nem ezt az utat követték. Storck és Matthäus is megpróbált labdadomináns támadójátékot bemutatni stabil védekezés nélkül és láthattuk az eredményét.

A nem rutinos kategóriába sorolt edzőket egy kalap alá vesszem most. Mou és Benitez egyértelműen a rendszerben hitt. Mindkét edző esetén volt 2-3 kreatív szabadsággal megáldott játékos a pályán, akihez a többieknek kellett alkalmazkodnia, akik irányították a csapatot a pályán az edző helyett. Mou alatt nálunk Alonso, Özil és Ronaldo (ő főleg védekezésben volt szabad), az Interben Sneijder és Zanetti, a Unitedben Pogba, Herrera, Mata és Carrick. Rajtuk kívül telerakta a csapatot jó munkásemberekkel, akik megcsinálták a feladatukat, de semmi többet (Arbeloa, Khedira, Di Maria, Pepe, Pandev, Cambiasso, Maicon, Lingard, Fellaini, Matic, Young, Valencia, Bailly, Lukaku stb.). A csapatai elfogatdák vezérnek őt, kiálltak érte a pályán és a pályán kívül is, azonban amint elmúlt ennek a varázsa, megbukott mindenhol. Benitez nálunk ezt ott bukta el, hogy nem tudta megszerezni azt a tekintélyt, ami a luzitán elődjének megvolt. Emiatt a csapat ignorálta az ötleteit, és előre látható volt a bukása. Mindtketten az esztétikum teljes ignorálásával totális célfutballt játszatnak és játszattak csapataikkal méghozzá sokszor sikerrel. (Benitez Valenciás időszaka kilóg innen, ahol aránylag szép focit is játszottak, illetve Josénak is voltak szép focival nyert meccsei nálunk). Fergie és Wenger szintén alá-fölérendteltségi viszonyban van a játékosaival, amolyan apafigurák (Mou is részben, de ő sokszor inkább egy ideológiai vezetőnek tűnik, aki háborút vív mindenki ellen) de az esztétikum is fontos szempont (volt) a csapataik játékában, különösen igaz ez Wengerre.

Az egészből az látszik, hogy a korábban magas szinten játszó edzők sokkal inkább horizontális struktúrában gondolkodnak. Ott voltak a pályán nagy meccseken, tudják milyen több tízezer néző előtt játszani és osztoznak ebben az érzésben a csapattal. Emellett bíznak a játékosok pályán hozott döntéseiben és nem korlátozzák be őket túlzottan. A másik oldal sokkal inkább a vertikális modellhez áll közelebb. Szellemi vezetők, akik nem azonosulnak a játékosaikkal minden szituációban, inkább edzői szemmel vizsgálják és kritizálják a játékosokat. Azonban fontos megjegyezni, hogy ezek az arányok eltolódásáról szólnak. Fergie sikere abban is állt, hogy tudott barátként, egyenrangú félként odalépni a játékosaihoz és meghallgatni a véleményüket, problémáikat. Ugyanakkor Pepről is lehet hallani/látni, hogy reprodukáni próbálja Fergie hajszárító-üzemmódját ha egy-egy játékosa elcsúszik a presszingben, vagy elölfelejti magát egy támadás után.

Még egy záró gondolatként, illetve kérdésfelvetésként: az amerikai sportokban (főleg az amerikai fociban) gigantikus edzői stáb van. A regnáló bajnok New England Patriots edzői stábja 23 fő, ami durván a fele (43,39%-a) a maximum 53 fős keret méretének, azaz átlagosan 2,3 emberre jut egy edző. A rendkívül mélyreható analitika és a sokrétű edzések miatt van erre szükség, viszont ez nagy mértékű specializációt és magas színvonalú edzéseket, elemzéseket tesz lehetővé. Zidane jelenlegi stábja 7 főből áll a klub honlapja szerint (ZZ, Bettoni, Msaide, Llopis, Pintus, Mallo, Parrales). Ez a 25 fős maximális keret 28%-a, azaz átlagosan 3,57 emberre jut egy edző. A kettő között szignifikáns különbség van, ami felveti azt a kérdést, hogy lesz-e hasonló arányokkal rendelkező edzői stábunk valaha? És mennyit tudnánk ebből profitálni?

Oszd meg a posztot, ha tetszett!

  • bdyd

    nálatok szoktak ötöst is adni? melyik ország?

    • Raulitás

      Karácsonyi ajándék 😀

    • elkesetthusvetinyul

      A világ legjobb kilencese megzsarolta. A tanárt 🙂

  • gwolf94

    Jó cikk, grat a vizsgádhoz 😀 Di Maria szerintem nagyon kilóg (felfele) a munkásemberek listájából.

    • Raulitás

      Bennem is ez volt egy kicsit, de a Mou alatti ADM még épp idetartozik nálam. De Ancelotti alatt kétségtelenül kinőtte ezt a szerepkört

  • bacsi977
    • carlos06

      A spanyol bolondok napja az angolokon keresztül elérte az nso-t is. Pont két nap kellett. A katalánoknál azszem az volt, hogy CR lemondott az aranylabdájáról Messi javára. 😀

      • bacsi977

        Az NSO színvonala egész évben olyan,mintha bolondok írnák 😀

    • ofrnkie

      ah, ne bolondozz. 🙁 jól éreznéd magad egy Coutinho-hírrel?

    • Sragi

      :DDDDDD

  • carlos06

    Nem lesz hasonló edzői stábunk,mert a két sport teljesen különbözik. Az NFL-ben külön csapatrészek vannak,eltérő időpontokban vannak a pályán, külön edzőket,külön segédedzőket,külön foglalkozást igényelnek. Más amerikai sportokban pedig én nem tudok gigantikus edzői stábokról.
    Azt eltudom képzelni,h külön egyszer a távoli jövőben lehet plusz 1-2fő,aki segít a védekezés és a támadójáték megszervezésében,ahogy esetleg Zidane mellé egy taktikusabb tanácsadó is elférne jelenleg. Lehetne még beszélni a játékosok egyéni képességének fejlesztéséről, de az ilyen specifikus képzés már utánpótlás korban megtörténik és a Realnal úgy vannak vele, hogy már rég késő. A Dortmundnál foglalkoznak kiemelten egyénileg játékosokkal felnőtt korban is vagy legalábbis náluk lehetett olvasni erről anno a magyar érdekeltség révén. Lewandowski felépítése egy minta példája ennek is, a maximumot sajtolták ki minden erősségéből. (Ezzel szemben Benzemából is mennyivel jobb csatár lehetett volna a tehetsége alapján a pofás statisztikái ellenére is)
    Maga az edzőkérdés nagyon komplex. Vezetőség-edzői stáb-játékoskeret tökéletes összhang kell. Ahol nincs fejlődés ott mindig valamelyik tényező elbillen,valakinek győz az egoja a csapat felett. Az amerikai fociban óriási játékoskeret van,nagyon szerteágazóak a problémák és az összhang kialakítása is nagyon bonyolult. Az ottani sikeredzők kulcsa mindig egy (csapat)kultúra kialakítása volt egy mély és győztes filozófia mentén amit a vezetőségtől a játékoskon át a takarítóig mindenki átvesz. Kosárlabdában legendás alak John Wooden (Kareem Abdul Jabbar is az ő keze alól indult a egyetemen), akinek ez sikerült azzal,hogy “mindenki hozza ki magából a képessége szerinti legjobbat minden egyes nap”,majd 10szeres bajnokok lettek. Remek könyvei vannak erről. Carlo Ancelotti segítője Paul Clement ajánlott egy könyvet az egyik mélyinterjúban aminek a címe Pete Caroll- Win Forever. Ő a Seattle Seahawksból csinált stabil topcsapatot nem olyan rég és nyert SuperBowlt egy aprólékos filozófia mentén. Nagyon jó könyv szintén és az ,h Clement is ezt olvasgatta és folyamatosan tanult talán azt jelzi,h előbb utóbb itt is ebbe az irányba fognak fejlődni a csapatok. Említhetném még Jerry Westet a Lakers legendát,aki a Golden Stateből faragott kiválóan működő családot.
    Az edzőkérdés egy dolog,de mikor sikerkorszakokról beszélünk,akkor ott az edzőnél több dolog klappol a legaljától a tetejéig. Kicsit visszafűzve az előző posztra és összehasonlítva az amerikaikkal, a Barca sikerkorszakában érződött Guardiola alatt ez,aki teljesen aprólékosan figyelt mindenre és állt össze minden ott. Akkor tényleg beszélhettünk filozófiáról a mai marketingduma helyett. Ibra nem is illett bele ebbe,ahogy később Pep sem a Bayernbe. Mindig valamelyik összetevő problémás.Nálunk Jose jó alapokat rakott le a káosz után,de Ancelotti és Zidane nyugalma és kemény munkája hozta vissza az igazi győztes DNS-ünket. Egy valami tehát közös az amerikai fociban és az európai fociban is, hogy egy örök körforgás nagyon sok tényező együttállása kell,de ha valamit akkor a győztes madridi kulturát ideje lenne véglegesen megalapozni,mert ahogy az USA-ban úgy itt is vannak csapatok akik többet tűnnek fel a csúcson ebben a körforgásban és ez nem véletlen.

    • Maverick

      John Wooden magyar felirattal is ellátott TED előadását még posztként is kiraktam anno az előző felületen, érdemes újra és újra megnézni néha:
      http://realmadridcf.reblog.hu/a-gyozelem-es-a-siker-kozti-kulonbseg

    • Raulitás

      Egyetértek azzal amit írsz. Annyi megjegyzés, hogy ha 3 edzővel bővül a staff, akkor lényegében azonosak lesznek az arányok, mint a Patsnél.
      Ami meg a játékosook egyéni fejlesztését érinti: a csapat új játékospolitikájához pontosan ez illene. Ha tele van a keret fiatal tehetségekkel a csapat érdeke, hogy egyénileg is a lehető legtöbbet fejlődjenek, akár hosszú távra terveznek velük, akár később eladja őket a csapat.

      • carlos06

        Hm valoban,aranyaiban nem neztem. Igen az itteni nyomas miatt is fontos,h a felnottcsapatnal ez hangsulyos legyen meg akkor is,ha a legtobb dolog fiatalkorban eldol. Remelem Ceballos jelenleg vmi brutal edzesprogramot teljesit es ketszer olyan gyors es eros lesz tavaszra 😀

  • ofrnkie

    asszem a reklám kettes pontjával üzenni akar nekem valamit az élet https://uploads.disquscdn.com/images/5358e576581b5c54da6f62400bfc293336b667aafce0faddc274709a3a718b14.jpg

  • ofrnkie

    egyébként a cikk tökre tetszik, jó ezen elgondolkodni. egyszer már írtam, számomra az egész edzősködés legnagyobb problémája a pszichológia. mert ugye lehetsz zseni vagy tanult, ha épp felfuvalkodott köcsög vagy “sztár”játékosaid vannak. Dehát az élet sajnos nem football manager :(((
    Én a nyáron egy kedves, barátságos búcsút remélek Zizoutól, na meg persze egy csatárt.
    Egyébként az én külső játékfelfogásomban az “egyéni felelősség” lenne a kiindulópont, mármint szimpi lehet az atléti-féle csapatjáték is, de ha fasza játékosaid vannak, az előbbivel tiéd lehet a világ.
    Azért bennem ott van a kérdés: Vannak még ma igazán nagy edzők? Különleges játékstílussal? Kicsit olyan, mintha már minden egy kaptafára menne, egyre kevesebb változata van annak, amit a pályán látunk.
    Jelenleg csodálatra méltó a Pep-projekt, a Sarri-féle nápoly, aztán van egy-két sikeres középcsapat, mint a Valencia, Atalanta vagy épp a Burnley.
    Akiknek a fociját a “nagyok közül” nem bírom, az Mou. Aztán vannak olyanok, akiket azért nem bírok, mert gyávák: Zidane, Valverde

  • Sragi

    Hiánypótló! Nagyon jó lett! 🙂

  • lucas

    Ez a menő gyerekek, nem Messi meg Ronaldo.
    https://instagram.com/p/BdVFfRrApAF/

  • elkesetthusvetinyul

    Vardy góljával vezet a Leszter. Liverpoolban 😂

    • elkesetthusvetinyul

      ejnye nyúl nem iszunk előre! Még a 🐻 bőrére sem!

      • Yenko

        Egy barcás, aki realos blogon beszélget magával. Figyelsz, Nolan bácsi?

        • Manócska

          Jól szurkolsz, hiszen a kedvenc angol csapatod megfordította a meccset. 🙂 Természetesen 2 Salah góllal. Nagyon megy neki ebben a szezonban.

          • Yenko

            Szeretem a játékát. Önmagában is szemet gyönyörködtető, Benzemához képest pedig… Hagyjuk inkább, nem akarok sírni. :’D Zokszó nélkül mennék bele kettejük cseréjébe.

          • Manócska

            Én is szeretem. 🙂 Igazából akkor figyeltem fel rá, mikor a Fiorentinában játszott. Az biztos hogy jó fogást csinált vele a Liverpool.

          • Yenko

            Én régebben csak összefoglalókban láttam, akkor figyeltem fel rá leginkább, mikor vöröbe öltözött. Remek passzjátékos, gyors, mint a szél, és érzi a kaput. Meg kell őt szereznünk. 😀

          • Manócska

            Páran lekezelően írnak/írtak róla, de én is szívesen elnézegetném ahogy a mi csapatunkban száguldozik le és fel a pályán. 🙂 Tényleg hihetetlenül gyors. Amúgy már most 17 gólja van, és hol van még a szezon vége. Mit nem adnék ha a mi csapatunkban is lenne egy ilyen hatékony gólszerző.

        • elkesetthusvetinyul

          ehh, kihallatszott?

  • Cornelius Scipio Africanus

    OFF

    Ittam soproni ipát. Tényleg jó sör. Meglepődtem. Nem gondoltam volna hogy a soproni sörgyárból kikerülhet ilyen minőség. Nem azt mondom hogy nagyon jó sör, de hazai piacon ez bőven topkategória. Jó sör lett.
    (sokszor szó volt róla ezért hoztam fel)

    • MrPaul

      Szerintem kifejezetten jó, az átlag kocsmákban kapható csapolt sörök közül egyértelműen kiemelkedik.

      • Cornelius Scipio Africanus

        Ezért is írtam hogy itthon topkategória. Csak én ritkán iszom alklholt így “megtehetem” hogy akkor a felső polcról választok és általában belgát vagy vmilyen búzát szoktam inni. De sokan ajánlották itt is a soproni ipát és ma megkóstoltam és valóban jó. Szerintem is itton az egyik ha nem a legjobb sör ami tömegesen elérhető. Ezen már érződik hogy foglalkoztak vele és jó sört akartak csinálni. Az illata meg isteni. A habján is látszik hogy sör és nem valami keserű ízű alkohol felvizezve, hanem ízletes sör. Jár a pacsi!

        • MrPaul

          Hát én még eléggé a mennyiségi fogyasztók közé tartozom, mintsem a minőségiek közé, szóval nekem áldásként jött végre egy értékelhető sör diákpénztárcához szabva 😀

    • ofrnkie

      Ez így van, ár-érték arányban király, a dreher hidegkomlóssal egyetemben.
      Mindkettőnek megvan a maga helye és ideje, mindenesetre növekszik a minőség

      • Cornelius Scipio Africanus

        Kézműves sörökben is egyre jobbak vagyunk és díjakat is hozunk el. Ideje volt 😀 Lehet itthon is jó sört csinálni, király :)))

    • LeeTaiPo

      Én tegnap ittam ezt, meglepően jó, ha Erdélyben jártok, kóstoljátok meg (a barna sörük sem rossz):
      https://1.bp.blogspot.com/-ZmbZEK8_x3U/WQAsiRmJRzI/AAAAAAAAtyY/hq22jcki2Zo_vPdrZG9FOYuY-9S4F6eCQCLcB/s1600/P1100908.JPG

      • ofrnkie

        A romanian pale ale vajon milyen eljarast takar?

        • LeeTaiPo

          A kérdés jó, de a sör is 😀
          A soproninál nekem mindenesetre jobban ízlik.

    • Sragi

      Kellemes íze van.

  • dracox

    Most k*rva gonosz leszek…de mindenki tudja mire gondol a többség..

    Real Madrid C.F. | A mai edzésen Karim Benzema combizomsérülést szenvedett (jobb láb), így a következő két-három hétben nem lesz bevethető.

    De lehet csak április elseje van a spanyoloknál.

    • majk

      én azt olvastam a szünet alatt otthon sérült meg, úgy kicsit viccesebb

      • dracox

        Bejgli zabálás közben.

      • Cornelius Scipio Africanus

        Majk videókat nézett közben 😀

    • carlos06

      Micsoda elegans megoldas,h boldog uj evet kivanjanak, jo italozast Karim!

      • dracox

        rápihen a PSG-re.

    • Raulitás

      (monoton hangon) Jaaaaj neeee

      • Cornelius Scipio Africanus

        Megelőztél 🙁 :DDD

    • bacsi977

      Mázlisták 😀

    • mfc777

      hát én nagyon sajnálom. rövid a két hét.

  • dracox

    OFF: Lewis-Taylor nagy meccs

    • MrPaul

      Elmúlt napokat elnézve ez bőven nem is off kategória 😀 Nagyon jó? én sajnos nem tudom nézni

      • gwandal

        Nagyon, Lewis elképesztő, remélem ’19-ben ő lesz a világbajnok, de jövőre még nyerjen az Öreg:)

        • Krityó

          Én már nem is tudom… Lehet, hogy már most Lewisnak drukkolok. Ügyes, de rutintalan…

          • gwandal

            Nono, nyerje csak még az utolsó vbjét Phil, bőven megérdemel ennyit, + az ogre most még megenné Lewist. Btw egyelőre tényleg a rutinon múlik, nagyon gyengén kiszállózik

          • Turbo

            Számomra Anderson szurkolóként mindegy ki nyer, csak ne Gerwen legyen. (csendben megjegyzem, a bent maradottakból Phil, The Power-nek drukkolok). A második meccsen meg mindent bele – a szakértők szerint titkos favorit – Cross sikeréért!

          • bacsi977

            Pedig szerintem MVG fogja nyerni.

          • Turbo

            Papírforma szerint is. Félreértés ne essék, óriási játékos, csak számomra nem szimpi. De azért én reménykedek a meglepetésben.

          • gwandal

            Ezen a vbn nem hengerel annyira, mint korábban jópárszor, de nyilván így is ő a favorit. Azért bízok benne, h már ma kiesik, ha meg nem, Phil megfogja, őt nagyon régen nem láttam ilyen stabilan jól játszani

          • bacsi977

            Szerintem egyáltalán nem játszik stabilan Taylor,ezen a meccsen is csak Lewis hibáinak köszönheti a sima győzelmet. Az első 4 szett után simán vezethetett volna Lewis 4-0-ra.

          • gwandal

            Nem hiszem, annyit játszik, amennyit kell (mint mi tavasszal, vagy ti ősszel😊), ld most a harmadik leget a dupla-dupla kiszállóval.

          • bacsi977

            Azért vetett keresztet többször is 😀 Most már jobb, de azért azt ne mondd már,hogy tudta,hogy Lewis úgyis mellédobálja majd a duplákat 😀

          • gwandal

            Nyilván, de azt már nem tudjuk meg, mi lett volna ha jobban dob az elején, mit reagál rá Taylor

          • bacsi977

            Mindenesetre ezt a rutintalansága miatt vesztette el. Ha így fejlődik tovább, simán benne van egy világbajnoki cím.

          • gwandal

            Egyetértünk, szívesen nézném jövőre, ahogy puhára veri az ogrét

          • bacsi977

            Mit ártott neked az a szerencsétlen ogre? 😀

          • gwandal

            Már nem tudom, de rühellem, amióta kijött a mocsarából

          • bacsi977

            Szívesebben néznél egy Suljovic-Pipe döntőt? 🙂

          • gwandal

            Végülis ja, hátha Pipeot megveri a közönség😊

          • bacsi977

            Engem egy Suljovic-meccsel vallatni lehetne. Inkább azt is bevallanám,amit meg sem tettem, csak ne kelljen néznem. Olyan, mint snookerben Ebdon.

          • MrPaul

            Amúgy Pipe-ot a rohadt irritáló megjelenése mellett miért övezi közutálat? Én erről lemaradtam.

          • gwandal
          • MrPaul

            Köszi szépen. Megnyugtató, amikor kiderül, hogy a sugárzó ellenszenvem valaki irányába nem csak előítélet, hanem tesz is érte.

          • bacsi977

            Szándékosan beleköhögött a dobás pillanatában,amikor szarban volt.

          • elkesetthusvetinyul

            huhh, még a móri bankrablást is magamra vállalnám csak csak ne kelljen egy legnél többet látnom!

          • elkesetthusvetinyul

            nekem csak az a bajom vele (ami Kovács “ájuljatokeltőlem” Ákossal is), hogy levegőt vesz

          • MrPaul

            Azért az is egy skill, hogy Taylor él az ilyen lehetőségekkel és mindig jókor kapcsolt rá. Ez a tipikus mákja is volt,de nem is véletlenül.

          • bacsi977

            Persze,élni kell a lehetőségekkel, de ha Lewis nem izgulja el, nem lettek volna lehetőségek,amikre lecsaphatott. Ezt hívják rutinnak.

          • gwandal

            Ja, és az egész vbre gondoltam, nem elsősorban a mai meccsre

          • Turbo

            Azért ez a Lewis srác is egy óriási játékos lehet.

          • bacsi977

            Kíváncsi leszek rá 5 év múlva, lesz-e rajta 20 kiló súlyfelesleg 😀

          • Turbo

            Súly, meg tetkó felesleg is sanszos.

          • gwandal

            Remélem, szimpatikus a játéka

      • elkesetthusvetinyul

        az utóbbi pár év decemberében az átlagosnál is többet offolok a darts miatt, hű “segítőimmel” (WT14, Sultan, bacsi meg András). Idén csatlakozott hozzánk Krityó doktor úr is 😊

    • bacsi977

      Lewis saját magát veri meg eddig. Úgy áll 1-3-ra,hogy minden szettben dobhatott a szettgyőzelemért.

      • gwandal

        Abszolút, pedig Taylor ma verhető lenne eddig, nagyon idegesen játszik

        • bacsi977

          Csak nehogy az legyen, hogy Cross surranópályán megnyeri a VB-t 🙂

          • gwandal

            Akkor egy évig nem nézek dartsvbt😊

          • bacsi977

            Akkor a jövő évi VB-n csak a döntőt nézed majd? 😀

          • gwandal

            Hát, ha Cross nyeri most, akkor simán, de azért ez nem túl valószínű. Taylor amúgy is hiányozni fog, az ogre nem érdekel, ha Lewis marad ezen a szinten, neki lehet drukkolni.

  • Krityó

    Hát, szép volt… Hajrá a 17.-ért!

    • Turbo

      Hajrá Óreg!

  • bacsi977

    Na bevallom őszintén, Cross-meccset eddig sosem sikerült elcsípnem, kíváncsi vagyok a játékára.

    • Turbo

      Qrva jól dob. Majd meglátod.

      • bacsi977

        Azt hallottam,hogy mondták,hogy ő dobta eddig a legtöbb 180-at.

        • Turbo

          Igen. A szagértők szerint titkos favorit.

      • elkesetthusvetinyul

        Én már alvaírok, úgyhogy majd holnap a kommentekből összerakom hogy mi történt 🙂

        • Turbo

          Kitartás, egy feles, azt felébredsz.

        • sultan2004

          Detto. Már csak az marad, hogy az “öreg” egy legendás győzelemmel búcsúzik. Most rákészülök a Szilveszterre.

  • Krityó

    Új fiúk nem tetováltak, tetszenek. 😉 Nem szeretem a tetováltakat, a túlsúly nem számít.😎

    • Turbo

      Ezek közül egyik sem számít… 🙂

      • Krityó

        Lewis is így kezdett… ehhez még rutin kell, hogy meglegyen. Hajrá Cross!

        • Turbo

          Hajrá Cross! Azért az ordas nagy meglepi lenne, ha van Gerwen kiesne.

  • Turbo

    Alakul egy szoros meccs.

    • Krityó

      Jaja, bár szkeptikus vagyok, lassan mint egy Real-meccsen.😎

      • Turbo

        Mindenek felett a Real, de tók jó kis játék ez a darts. A karácsonyi szünetre időzítették, nem véletlen. Én tök jól elvagyok vele, kikapcsol.

  • elkesetthusvetinyul

    Az volt a terv, hogy alszok…

    • Turbo

      Feles bevált?

      • elkesetthusvetinyul

        Az egész a te hibád! 😁
        (egyáltalán nem iszok alkoholt)

        • Turbo

          Akkor csak szimplán jó a meccs.

          • elkesetthusvetinyul

            Pontosan 😀

        • Cornelius Scipio Africanus

          se facebook, se pia… te vagy szűzmária?
          szűznyúl

  • Cornelius Scipio Africanus

    Zseniális szeme van a fotózáshoz ennek az állatorvosnak. Ajánlom a képeit!
    https://kepek.444.hu/2017/12/30/azt-ismerik-hogy-a-lakotelepi-dacia-talalkozik-az-amputalt-kezu-pleh-krisztussal

    • Krityó

      Ilyenek az állatorvosok.😎

      • elkesetthusvetinyul

        Úgy érted, szerények? 😉

        • Krityó

          Persze, meg olyan multitehetségesek. 😁 Már akik tudnak fotózni persze…😉

      • Cornelius Scipio Africanus

        Várom a képeid 😀 De legyenek hasonló minőségűek! 😀

        • Krityó

          Én a nem fotózni tudó változat vagyok…😁

          • Cornelius Scipio Africanus

            Nagyon kevés ember kezébe engednék fényképezőgépet. Sőt korlátozott emberek számába is csak dokumentálás címen. De hát mindenkinek vannak heppjei :DDD

          • Krityó

            Ez hülyeség. Statisztikai alapon én is tudok jó képet csinálni, azért van a digitális gép.

          • Cornelius Scipio Africanus

            A fotózáshoz szem kell, hogy lásd mi az amit érdemes lefotózni. Aki nem tud komponálni az készíthet 1000 képet, akkor se fogja jól “megfogni” a témát. Szerintem.

            Ő egy nagyon kedves lányismerősöm, aki kb 2 éve(?) kezdett el fotózni. Nem tanulta, csak van hozzá tehetsége. Azóta többször bekerül a Vogue online gyűjteményeibe a képei. Neki jó szeme van. Az emberek 95%-a készíthet 1000 képet egy nőről, akkor se lesznek ilyenek. És ő még nem is profi 🙂
            https://www.facebook.com/iamnorajudge/

            De pl esküvőfotózás vagy sportfotózás meg még kritikusabb, mikor nincs megismételhető, vagy beállítható pillanat. Azonnal, elsőre kell jó képet csinálni 🙂 Jó fotósnak nagyon nehéz lenni. Van aki nem ért hozzá, és ha tanul se lesz jó soha. Ehhez tényleg kell egy érzék, egy harmadik “szem”. Volt szerencsém Korniss Péterrel is beszélgetni fotózásról. Ő azért nem kispályás fotós. Nem úgy van az hogy fényképezgetek, aztán jó fotós leszek 😀 Persze lehet javulni, de na… egy szint főlé csak az fog jutni, aki tehetséges benne.

          • Krityó

            Okés, de amire nekem kell vagy a környezetemnek, elég a sokból néhány jó kép. A profi fotósság meg szakma, azt tudni profi szinten olyan, mint állatorvoskodni vagy bányamérnökösködni profi szinten.

          • Cornelius Scipio Africanus

            Lehet valamit magadra vettél 😀 Vagy rosszul fogalmaztam. Én azokra gondoltam, hogy nem adnék a kezükbe gépet, akik még egy egyszerű képet sem képesek elkészíteni, mert homályos lesz meg alul/felülexponált és igazából érthetetlen a kép 😀 Vagy vertikálisan fényképeznek mindent, stb. 😀

            Nagyon sok jó amatőr fotós van 🙂 Ezért linkeltem ismerősöm is. De ahhoz kell szem 🙂 És nem azért jók, mert egy-egy kép jól sikerült 😀 Hanem mert van érzékük. Ettől függetlenül persze valamilyen eséllyel bárki készíthet jó képet 1:100 1:1000 de akár 1:1000000-ból 😀 De persze már ott támadható az egész amit írok, hogy mi a jó kép? 😀 De ezt nem 1 órakor fogom boncolgatni. Majd egyszer egy jó sör (vagy Pepsi?) mellett :DD 😉

          • Krityó

            Dehogy magamra, no para. Nálunk a feleségem a fotós és a kis géppel jól csinálja, van érzéke, és nem vettünk jó gépet, mert nem kell. Csak az amatőr kontra profi különbséget boncolgatuk. Maradjon a pepsizés.😉

  • Krityó

    Vidám fiú ez a Cross…😀! Jól nyomja…

    • Ursula

      Annyit írtatok, hogy meghoztátok a kedvemet. Belenézek én is… 🙂

      • Krityó

        Most tényleg nagyon állatok mindketten, érdemes.

        • elkesetthusvetinyul

          De csak azért hogy ne hagyjanak aludni 😒

          • Krityó

            A mai napnak már nem mindegy?

          • Ursula

            Már másik nap van. 🙂

          • Krityó

            Az utolsó… a héten, a hónapban, az évben.

      • MrPaul

        Engem is rávettek bakker, pedig matek kéne pörögjön inkább 😀

        • elkesetthusvetinyul

          Welcome to the club 😁

          • Krityó

            Teneked mit kellene tanulni?🤣

          • elkesetthusvetinyul

            Semmit, de én is így kezdtem hogy itt ragadtam, másnap meg meló 😀

        • Cornelius Scipio Africanus

          Én nem értem ezt a darts vb lázat 😀 esküszöm inkább matek bármelyik területét jobban élvezném 😀

          Csak, hogy legyen már egy ellenvélemény is 😀

          • MrPaul

            Nagyon hangulatos pedig. De akkor menj már te helyettem vizsgára szerdán, én nézek helyetted is dartsot :Ddd

  • Krityó

    Meg mindig 60-40 % Van Gerwennek, sajnos…🤔

  • MrPaul

    Picsába, ezért MVG a legjobb a világon. Innen ő nem fogja kiengedni.

  • Krityó

    Ott a vége…

    • elkesetthusvetinyul

      Fuss el véle!

    • MrPaul

      Lollolol

    • Krityó

      Elismerem, nem vagyok Manócska.😁

  • elkesetthusvetinyul

    Turbo elaludt???

  • gwandal

    Na, erre gondoltam korábban, Taylor ezen a vbn (ma sem) nem nagyon futott bele ekkora balfaszkodásokba, mint amit Gerwen a tizedik szett végén lenyomott

    • gwandal

      Meg most is

    • MrPaul

      Ennyit a büdös életben nem láttam hibázni a palit.

      • gwandal

        Én se, és nagyjából az egész vbje ilyen, van remény😊

      • Krityó

        Szurkolnak ellene elegen.

  • elkesetthusvetinyul

    basszusbasszusbasszus…

  • dracox

    Döntőbe való meccs simán.

  • gwandal

    Ez necces volt

  • gwandal

    Kár érte

  • Krityó

    Ők dobni tudnak ilyen állapotban, én a fotelben halálra izgulom magam…

    • gwandal

      Ez az, már csak Gerwen tud dobni, Cross nem nagyon

      • Krityó

        Mondjuk már ő sem…

      • gwandal

        Vagy mégis😊

      • MrPaul

        Idéznem kell magam megint.

        Lolololol

        • elkesetthusvetinyul

          Pontosan idézted? 😁

    • elkesetthusvetinyul

      szintén zenész. lábujjhegyen ordítok

  • gwandal

    Basszameg

  • Krityó

    Anyám….

  • gwandal

    Gyáááá

  • gwandal

    Ennek most jobban örülök, mint egy Benzema gólnak😊

  • Krityó

    Lehetünk BL-győztesek is idén, ha ez sikerült!😁

    • gwandal

      Végülis ezt is szépen kiszurkoltuk így testületileg. Bár a blben nem hinném, h számíthatunk a Nyúlra

      • Krityó

        De, jobban szeret minket…😉!

        • elkesetthusvetinyul

          a Real Madridnál? az nem kihívás 😉

  • MrPaul

    De adoooooom. Mostmár csak Taylor papa nyerjen és minden happy.

  • Krityó

    Sziasztok, idült vigyorral alszom el!😉

  • elkesetthusvetinyul
  • elkesetthusvetinyul

    Kiszurkoltuk, és ugyanannak drukkoltunk. Fura 😉
    Joccak!

    • gwandal

      😊jó8

  • elkesetthusvetinyul

    @Sultan, bánhatod ha kihagytad…

    • sultan2004

      Úgy néztem vissza az imént, hogy nem tudtam az eredményt. Brutál meccs volt.
      Már nagyon vártam, hogy új húsok mutassanak valamit. Eljött hát az ideje. J Lewis is tudott volna jobb lenni Taylornál, de elizgulta a kiszállóit. Cross viszont nagyrészt higgadt tudott maradni.

      A döntőben történelmi esemény tanúi leszünk, vagy ezért, vagy azért!

  • Turbo

    Na akkor nekem mind1! Bár az időshöz jobban húz a szívem, de jó lesz így-is úgy-is.

  • Manócska

    A tenisz szezon elkezdődése után, a teljes örömömhöz már csak az hiányzik, hogy Real Madrid meccsek is legyenek már a tv-ben. Mert annak ellenére hogy nem igazán megy a csapatunknak ebben a szezonban, nekem már nagyon hiányoznak a fiúk.
    Nem mellékesen pedig mindenkinek ezt kívánom! 🙂 http://2.bp.blogspot.com/–fdPLbrfNYM/Uph2LSAOx1I/AAAAAAAAPCc/wF5LYyTA1_c/s1600/tumblr_mfwk07kjEI1rvuefeo1_500.gif

    • majk

      engem úgy kiégetett a classico, hogy egyáltalán nem várom a meccseket. tényleg soha nem volt még ilyen, lehet azért is van mert van 1 rakás dolgom, plusz újítottam egy gépet és azt nyúzom ha van 1 kis szabadidőm… de nagyon fura érzés ez. mondjuk olyan se volt még, hogy a 60. percben kikapcsoltam a meccset, az 5-0-t is (duzzogva) végignéztem, de ez most valamiért nagyon betalált

      • Manócska

        Lehet hogy én vagyok rosszul “bekötve”, de bármilyen ideges, csalódott, stb.. vagyok egy adott meccsünkön, a következő találkozónkat mégis ugyanúgy várom, mint ahogy annak előtte tettem.

      • Ronrics

        a mostani 0:3 számomra is sértően kellemetlen “élmény” marad-marad / jobb, ha nem ragozom tovább/

  • elkesetthusvetinyul
  • elkesetthusvetinyul
    • Cornelius Scipio Africanus

      Bekopogsz újévet kívánni, sütit meg nem is hozol?! 🙁
      Legalább egy kis nyúlbogyó vagy valami…
      De semmi???? 🙁

      • elkesetthusvetinyul

        Ó, én nem bekopogok, én még évekkel ezelőtt berúgtam azt az ajtót (néhány ember “naaaagy” örömére) 😁

        • Cornelius Scipio Africanus

          Nyúlpörkölt lesz a véged úgyis :DD

  • Sragi

    Kérdés: Lesz év végi vicces poszt az idei legjobb topkommentekről ,stb ?

    • Cornelius Scipio Africanus

      Reménykedsz egy kis hírnévben, mi? 😀
      Én ezek után szándékosan kihagynálak :DDDDDD <3

      • Sragi

        Ó te 😀 Amúgy kb nekem volt 1db ami beférne a top 20-ba a többieknek viszont volt vagy 200 sírva röhögős 😀

        • Cornelius Scipio Africanus

          Én is örülnék egy ilyen válogatásnak 🙂
          Remélem José nem foglalta le Jamalt és Rajesht és valamelyik ráér átfésülni több tízezer kommentet 😀

          • Sragi

            😀 egyébként hülye voltam ,mert akartam gyártani képernyőmentéseket róluk 🙁

          • Cornelius Scipio Africanus

            Emlékszem. Na majd 2018ban! 😀

          • Sragi

            Pontosan 😀

          • elkesetthusvetinyul

            Ráérnek, úgyhogy szerintem kérjünk egy “BEST OF ALL TIME” válogatást 😉

        • Manócska

          Ne szerénykedj, volt az több is. 🙂

          • Krityó

            Így van!

          • Sragi

            Neked sem kell :DDD

          • Krityó

            Kösz, igyekeztem, mint mindenki más… Ez a lényeg a hozzászólásokban szerintem.

          • Cornelius Scipio Africanus

            Az igyekezet? 😀

          • ZeRo

            Legalább 3! 😀

    • ZeRo

      Esetleg egy best of video a csapat balf/*;@&ágairól. Akár külön lehet szedni a védelmet és a támadó részt, úgy is lenne anyag bőven. Sőt, lehetne külön CR és Benzema best of. 😀

  • ZeRo

    Előre is kívánok, minden kedves blogtársnak

    Bl kupát
    Újra,
    És sok
    Karim gólt

    😀

    • majk

      1 Karim gól lesz jövőre, megígérem

      • bdyd

        printszkrín

  • Krityó

    Amíg nem esnek be a kedves vendégek, még felnéztem ide és azt mondom, legyetek rosszak idénre, de legyetek jók jövőre. Igyatok kézműves söröket vagy kólát, dixiteljetek vagy táncoljatok, a lényeg, hogy holnaptól kezdjünk új évet – a Real Madrid szurkolójaként (vagy opponenseként :D), a sikeres vagy az “idén béna, de jövőre felemelkedő” Real Madrid szurkolójaként. Ki hogy érzi… :DD!
    Sziasztok, jó bulizást, kösz a vidám perceket/órákat itt! Alpaka kiszáll… :)!

  • gwandal

    BÚÉK mindenkinek!

    • t20-puerto del sol

      csak a két brazilunk basxott kiöltözni 🙂

  • Cornelius Scipio Africanus

    23:58:50-kor indítsátok el 🙂

    https://www.youtube.com/watch?v=buBEYGmiAJc

    • Sragi

      Azért Hitler :DD Nein!!!

  • Sragi
  • mfc777

    Benéztem ide mielőtt elvisz az alkohol… BUÉK a blognak és olvasóknak!

    https://uploads.disquscdn.com/images/e7bcc8f8cea3a79e02a3641deaca10d2a39dcbc299c2e1c02b409a04a66e5770.jpg

  • Raulitás

    Boldog új évet küldök mindenkinek, aki szereti. Azoknak meg pláne akik hozzám hasonlóan józanságra vannak ítélve ma 😀

    • Yenko

      Ezért nincs jogsim.

      • t20-puerto del sol

        azért mert józan vagy?

        • Yenko

          Azért, hogy ne legyek józan.

      • sultan2004

        Már nincs, vagy még nincs?

    • Sragi

      Neked sok locsolót 😀 😀

  • Krityó

    Jó napot, jó szurkolást! 😎
    Szép új évünk van, már 10 órája….
    😉

    • Manócska

      Neked is. 🙂 Azt hiszem hogy szurkolásban nem lesz hiány ebben az évben sem.

  • Cornelius Scipio Africanus

    Első nap az átigazolási időszakban, lassan dél, és még sehol nem látom a hivatalos közleményt, hogy vettünk csatárt! Kezdek k*rva ideges lenni….

    :DDDDDDDD

    BÚÉK Merengués tagok, bloggerek, kommenterek, normális szomszédok! 😀
    Idén mindent megnyerünk! Ha nem, akkor majd jövőre! 😀

    • ZeRo

      De még csak egy kósza pletyka sincs! Szomorú vagyok, komolyan. 😀

  • johnglade

    Benzema még nem hagyott ki helyzetet idén.

    BÚÉK

    • sultan2004

      És a válogatott is veretlen idén!
      Ugye.

  • sultan2004

    Már csak 3 nap a következő meccsig. Kihasznált helyzetekben, így gólokban gazdag 2018-at kívánok mindannyiunknak!

    • Sragi

      A nyomorult kupa? 😀

  • ReAlantos

    Az elmúlt pár napban utazás miatt nem voltam igazán netközelben, így itt és most kívánok nektek sikerekben, kupákban és gólörömökben gazdag, szurkolással teli, boldog új esztendőt!

  • sultan2004

    OFF: DARTS: No, ki ír ma történelmet?

    • gwandal

      Remélem az Öreg, stílusos lenne világbajnokként befejezni, ő aztán meg is érdemli

      • Krityó

        Nem tudom, azért ez a Cross nem egy ijedős figura… Nekem bármelyik jó lenne, talán a szentimentalizmusom miatt legyen Taylor.

        • gwandal

          Nem ijedős, de ezt a szintet nem biztos, hogy tudja végig tartani, plusz remélhetőleg az Öreg se játszik végig ilyen szarul.

          • Krityó

            Hát… egyelőre nagyon hasít…😉

          • gwandal

            Na, talán felébredt Taylor is

          • Krityó

            Valami talán…😀

    • bacsi977

      Ennek a meccsnek akármi lesz a vége, az kijelenthető,hogy új klasszis született.

    • elkesetthusvetinyul

      nem hiszem hogy a gyenge szívem kibírna még egy olyan csatát, mint amilyen Cross elődöntője volt 🙂

  • dracox

    Taylor papa majdnem dobott egy 9est bucsuzoul..

  • bacsi977

    Az a jó Crossban,hogy pozitív értelemben mennyire lazán kezeli a helyzetet. Olyan lazán vigyorog egy-egy elrontott dobás után, mintha otthon hajigálna a haverjaival.

  • elkesetthusvetinyul

    majdnem 110-es dobóátlag Crossnál 😮

  • Krityó

    Hát, ez olyan, mint a Real-Barca meccs az ötvenakárhányadik perctől. Ez Cross estéje!

    • bacsi977

      Olyan, mintha mágnes lenne a duplákban kiszállókor 😀

      • Krityó

        Ez az űrdarts.😉

        • bacsi977

          103 felett van Taylor, és 5-1-re ég. Azt hiszem,ez mindent elmond.

          • Krityó

            És hajlandó elökörködni. Bírom ezért…

  • Krityó

    Ma korán fekszünk.😎

    • bacsi977

      Még elcsípem a Columbo felét 😀

  • bacsi977

    Szerintem kiszálló % világrekord közelében lehet Cross. Milyen faszányosan sikerült megfogalmaznom 😀

  • dracox

    Van Gerwen felkötheti jövőre a gatyát, ha ez a vb nem veletlen Crossnak

    • Krityó

      Meg szimpatikusabb egyelőre, több szurkolója lesz.

    • sultan2004

      Ilyen véletlen nem létezik. J Lewis is áttört egy gátat és Cross is. Csak azt remélem, hogy a PL nem úgy hat majd Crossra, mint Buntingra anno.

    • Cornelius Scipio Africanus

      Én nem értek a dartshoz, de most elolvastam egy hosszabb cikket, hogy a pali mit csinált (nem követtem, de most már érdekelt ki ez az ember). Iszonyat tehetséges lehet , és mellette fejben nagyon ott volt ezen a v-b, hogy ezt így végigvitte. Kegyetlen mentális formában lehet, és gyanítom ez még dobott rajta. Nagyon meglepne ha jövőre nem lenne ott a végjátszma közelében.

      @Sragi:disqus ezt tedd el!!! 😀

      • Sragi

        😀 okes.
        Bár én sem értek a Dartshoz 😀

  • bacsi977

    Valaki írta a facebookos hozzászólások között, hogy ha ez így megy, ő is megtanul villanyt szerelni 😀

    • Krityó

      Vannak vicces fészbúkosok?😁

    • Cornelius Scipio Africanus

      Itthon a gázszerelő szakma jövedelmezőbb :)))))

      • Sragi

        😂 😂 😂

  • Krityó

    Hát, a legviccesebb döntő lehet még belőle, bár nem vagyok ősi dartsos familia sarja, nem láttam mindet.

  • sultan2004

    Taylor sokak szemében lesz szimpatikus ezzel a hozzáállással. Ennél nemigen vehetné lazábbra. Azért jó pénzt keresett megint, és ezek után már jöhetnek a lazább napok. Élvezheti kicsit, amit összerakott magának!

    • elkesetthusvetinyul

      Amennyire nem bírtam az Öreget, a ma estével sokat nőtt a szememben

      • elkesetthusvetinyul

        ehh, úgyis értitek hogy mit próbáltam mondani, nem fogalmazom újra 😀

      • sultan2004

        Egy afférja miatt lehetett bírálni (amit én is láttam), ami a Barney elleni finálé összetűzése volt. Általában azért korrekt volt az öreg.

  • Krityó

    Gépállat! Gratulálok neki
    Jóccakát, jövő decemberig kiszállok.😁

    • sultan2004

      Dupla 1-gyel, nagy nehezen…;-)

    • bacsi977

      Írd le még egyszer, dupla kiszálló van 🙂

    • Cornelius Scipio Africanus

      “jövő decemberig kiszállok.”

      khm.. 😀 Biztos ezt akartad írni? 😀

      • Krityó

        Ja, köszi, csak idén decemberig.😉

  • sultan2004

    Mindig csak az alvás…ejnye kartársak!
    Jose, te se?

    • elkesetthusvetinyul

      Még vagy már nem alszol? 🙂

      • sultan2004

        Még volt az…

        • gwandal

          Miből vizsgázol? 🙂

          • sultan2004

            Haha, én már olyanból nem vizsgázom, az 25 éve volt utoljára.
            Cégeim ügyében dolgoztam kicsit előre. Nagy volt a lazítás a szünetben.

  • ofrnkie
    • Sragi

      Nem akarok ide pofátlankodni, de ezt még nem hallottam de nagyon szigorú.
      Mondjuk kérdés az, hogy mi számít igazán “cenzúrázandó” tartalomnak majd.
      Azert így 2018-ra a “Kalifátusban” is érdekes dolgok történnek.

      • elkesetthusvetinyul

        Úgy izgulsz az év első munkanapján hogy nem tudsz aludni? 😉

        • Sragi

          Csak nyolcra megyek ma :))

          • elkesetthusvetinyul

            Akkor miért nem alszol? 😀

          • Sragi

            Soros hibája ez is 😀

      • ofrnkie

        semmiképp, amit írsz, nagyjából ez a jogállami probléma az egésszel, egyszerűen ilyet nem lehetne csinálni 2018 európájában

        • Sragi

          :)) De németek ezt telibeszarják. Így is ügyesen beengedték a multikultit :))

    • LeeTaiPo

      Nem tudom, mi a helyes megoldás, de a szólásszabadság korlátozása nem az.

      • ofrnkie

        én sem tudom százszázalékosan, de semmiképp egy ilyen dolog, merthogy ez nagyjából kína és társai szint ám.
        amúgy szerintem az állam kezébe való az ezekről való egyéni döntés, merthogy minden bizonnyal bűncselekmény a közösség elleni uszítás – azaz az ha egy ilyen kijelentésnek komoly következményei lehetnek, másképpen pedig nem szabadna korlátozni.
        amúgy tőlem hallottátok ezt a tippet: németországban, esetleg innen német nyelven egy jól megkomponált hozzászólás megalkotása után viszonylag sok pénzzel lehúzható a német állam 😀

      • t20-puerto del sol

        Mindenesetre az értelmes németek még inkább le fognak szokni az FBről, aminek következtében az ott maradók még inkább csak a mainstream PCvel fognak találkozni.
        Amúgy nagyon durván figyelik ott (routeredbe sem piszkálhatsz, csak a szolgáltatóét használhatod elvileg) az adatforgalmat már most is.
        Nagy ám a szabadság nyugaton…, LOL:)
        (NagyonnemLOL)

      • MrPaul

        Szerintem erre olyan, hogy univerzális megoldás, egyszerűen nem létezik. Ezt nem technikai/szolgáltatói szinten kellene megoldani, hanem az embereket megtanítani gondolkozni. De én éppenséggel azt se tartom sokkal megvalósíthatóbbnak.

      • Ronrics

        Igen, nagyon nehéz, de a hülyék /a hülyíthetők!/ sokkal sokkal többen vannak – ráadásul konokok a végtelenségig!!! – és ezért talán nem biztos , hogy a teljes, korlát nélküli szólásszabadság a jó irány.

    • Cornelius Scipio Africanus

      Nagyon ambivalens…este kifejtem, de nem hiszem én sem, hogy ez a jó irány.

    • Ronrics

      A szándék szvsz helyes, aztán, hogy ki, mikor, miként fog élni és visszaélni a törvénnyel majd meglátjuk.
      A lényeg, hogy lehet vélemény és ellenvélemény gyűlöletkeltés nélkül is , és ezt célozná a törvény.

    • Cornelius Scipio Africanus

      Nah kicsit kifejtem bővebben.

      Azért ambivalens az egész ügy számomra, mert megértem a miértjét, viszont a veszélyeit is látom benne. Az hogy úgy elterjedt a fake news, annak köze van ahhoz, ahogy a k*rva fb algoritmusai működnek. Elvileg ezen dolgoznak (ami felbasz, hogy erről bőven tudtak. Csak szartak rá, vagy éppen kihasználták, ki tudja..) Bosszantó, hogy választásokba bele lehet szólni fb (és twitter) hírekkel. Eleve az egész algoritmus egy rakás szar, mert úgy van megírva hogy a saját véleményeddel megegyező hírekbe, véleményekbe fuss bele, így nincs meg az esélye kb, hogy értelmes vita kialakuljon. Vagy ha ütköznek vélemények, akkor megy a k*rva anyázás egyből. Azért bőven hibásak az emberek is mert – nem csak itthon, de úgy globálisan – kb nulla a vitakultúra. Ami szomorú. Ráadásul érvezni is kevesen tudnak jól.

      De az is szomorú, hogy egy állami szervezet fogja és kb cenzúrázza a dolgokat. Persze ezt lehet okosan is – annak pl lenne értelme, hogy ilyen laposföldhívők, meg oltásellenes ostobák ne terjesszék a baromságaikat.

      Viszont én az oktatásban hiszek, nem a végtelen szabályozásban. Meg kellene tanítani az embereket a kritikus gondolkodásra. Meg úgy eleve gondolkodni, saját véleményt kialakítani, stb. De nyilván ez egy utópisztikus gondolat jelenleg.

      Ha jól használják és az álhíreket háttérbe szorítják, akkor hatásos lehet. Viszont ha visszaélnek vele, akkor az k*rva gáz…

      A szélsőséges dolgokban sosem hittem, így ha valamit okosan(!) kontrollálnak, abból jó is kisülhet, de ha túlzottan, akkor az már bőven sérelmezhető is lehet.

      • ofrnkie

        ideális esetben igazad lehet, de erre ezt tudom mondani, hogy elviekben az okos abszolút monarchia a legjobb rendszer mert a leghatékonyabb és a töretlen fejlődés elé állítja az országot – csak sajnos nem hiába utópia ez, a lehetőségekkel pedig könnyen vissza lehet élni, ezt itt közép-európában eléggé érezhetjük évezredes súllyal. én mindig a kiskapukat keresem. és egyszerűen ez a törvény vállalhatatlan, hiszen nagyon könnyen felhasználható rossz célokra, még ha véletlenül most jóra is használnák. eleve ellenzem a sértett nélküli bűncselekmények (vagy cselekmények) üldözését, de ez itt most részletkérdés.
        Inkább az a probléma, hogy mi alapján szűrünk meg valamit?
        “Az eljárásrend úgy néz ki, hogy a német igazságügyi minisztérium közzétett egy online űrlapot, amelyen bárki bejelentheti, ha problémás tartalmat lát ezeken az oldalakon. Álhíreket, gyűlöletkeltő, rasszista és egyéb, kellemetlen posztokat várnak a lakosságtól. Ezen felül nyilván maguk a hatóságok is monitorozzák a netet.” mi az álhír? mármint persze vannak egyértelmű esetei, de ezen felül? mit nevezhetünk rasszista kijelentésnek – mármint fedi magát az esetleges bűncselekményi fogalommal? ha igen, akkor miért kell a törvény, ha nem akkor mi alapján töröljük? mi a jó tököm az “egyéb, kellemetlen”?! az iskolaszövetkezes másnapos beugró diák dönti el gyorsba’ azt, ami a bíróknak jó ideig tart?
        ebből nyilvánvalóan több probléma is létrejön, elsőként a jogbiztonság, tehát a fb nem tudhatja, most melyik hozzászólásért kaphat büntit; de sokkal égetőbb a véleményszabadság sárba tiprása, ami miatt pár éven belül jó pár nyertes eljárás lesz az Emberi Jogok Európai Bírósága előtt, mert ez nem úgy megy ám, hogy ami nem illeszkedik a kormányfilozófiába, azt ellehetetlenítjük.
        azt hiszem ha pl. a V4ből hozna valaki egy ilyen törvényt, akkor nagyon gyorsan – és jogosan – harapna az eu, közvélemény, civilek. erről egyelőre azonban szerencsére nincs szó, és a szólásszabadságunk jogilag inkább jól szabályozott, mint rosszul, bár vannak sajnálatos változások, pl. az önkényuralmi jelképek büntetőjogi tiltása.
        egyébként az oktatás és a kritikus gondolkodás fontosságában teljesen egyetértek veled, ennek szerintem azonban fontos előfeltétele az emberi jogok tiszteletben tartása.

        • mikike

          Ó ez nagyon messzire vezető gondolat. A törvényi szabályozás végeláthatatlan harc lenne.
          Az Unión belül még a tagországok egyedi szabályozása a társadalmi berendezkedések miatt annyira nem egységes, hogy különbözőbb már nem is lehetne.
          Akkor még is, hogy várhatnák el, hogy azok az országok melyek nem tudnak együttműködni sokkal egyszerűbb kérdésekben, majd pont a Facebook szabályozásban fognak egyet érteni.
          Amit leírtál azzal egyet értek. Összefoglalva.

          Az ember, vagy emberi csoportok, majd az abból születő társadalmi összerendeződések (országok) egyedi akarata különbözik más társadalmi csoportok alkotta országok egyénjeinek akaratával. Tehát én hiába is mondanám egy németnek és viszont, sőt még egyet is érthetünk abban, hogy a kefir egészségtelen, ha az országaink döntéshozói soha nem fognak.

          Ráadásul nézzétek meg, hogy (nem vagyok sorosbérenc és nem akarok politizálni itt) a jelenlegi országok közti társadalmi együttműködés – ami az alapja lenne a közös szabályozásnak, de megkockáztatom, hogy anélkül nem is fog működni, – nem létezik és egyre jobban úgy tűnik, hogy nem is fog létezni. Ugyanolyan távol vagyunk egymás kultúrájától mint száz évvel ezelőtt.

          Kellene valami, ami az emberiséget közös gondolkodás és út mellé tereli úgy, hogy közben az egyén saját akaratát, az országa szuverenitását, szokásait, történelmét megtartja, de az emberiség magasabb céljainak elérését lehetővé teszi, összefogást hoz létre közöttünk.

          • Cornelius Scipio Africanus

            Neked is és @ofrmcf:disqus -nek is válaszolok a fenti kommentjeitekre.

            Még csak a témát felületesen érintettük, részben egyet értünk, részben nem, de így is “sehol” nem tartunk. Ez is egyértelműen mutatja, hogy ez nem egy egyszerű ügy, amit egy-egy törvény megoldana. Viszont az számomra nagyon pozitív, hogy a megoldás felé(!) vezetőt utat ti is leginkább az oktatásban látjátok – ha jól szűrtem le.

            Sajnos ez a téma túlmutat mind a blogon, mind azon, hogy túl sok időt beleöljek. Fontosak ezek a témák, és fontos beszélni erről. Nagyon. Viszont a megoldást – ha meg is találjuk hosszú kommentek árán, és irgalmatlan utánajárások után – akkor se fog megvalósulni. Így én mindig kicsit csalódott vagyok, mert lehet 1-1 blogon 1-1 ember előáll egy igen jó ötlettel, amit továbbgondolva tényleg megoldható vagy részben kezelhető lenne egy-egy probléma, viszont hatásunk nincs rá közvetlen. Közvetve is “csak” annyi, hogy elmegyünk 4 évente szavazni. “Oszt ennyi”.

            A világ problémáinak lehet a felére megoldást kínálna szerintem a minőségi oktatás. De hogy mit jelent a minőségi oktatás, és mit tartalmaz, az megint 21321412 kommentre adhatna okot. Viszont abban biztos vagyok, hogy kialakulhatna egy olyan vezérfonal, amiben azért mind egyetértenénk. Az oktatás, tanulás számomra egy igen szívemhez közel álló dolog. Több dolog miatt is, de ebbe nem megyek bele. Így nagyon bízom abban, hogy a jövőben főleg itthon, de a világban is elindul valamiféle fejlődés, előrelépés ebben. Hála istennek hatalmas erőforrásokat fektetnek pszichológusok, neurobiológusok abba, hogy megismerjék jobban az agy működését, így a tanulás mechanizmusait is. És remélhetőleg ezeket nem csak arra használják csak fel mint (fb és google), hogy olyan applikációkat írjanak, amelyek függőséget okoznak, hanem arra is, hogy fejlesszék az oktatást, és gondolkodni, tanulni képes (és akaró) embereket neveljenek ki. (Jójó… tudom egyből jön az összeesküvés-elmélet, hogy a butákat könnyebb irányítani, és ez a cél, stb. Nem érdekel! )

          • mikike

            Teljesen egyetértek. Nem is azért írtam, hogy majd itt jól kidolgozzuk a világ helyes működésének elméletét.
            Azt is írhatnám, hogy a világ megmentése idő és érdeklődés hiányában elmarad!
            Ez nem az a platform és ez így helyes.

            Csak néha ez előtör az emberből. De jó, hogy más emberek is látják, valami baj van a világgal (kicsit matrixos lett ez a mondat :)).

            Én még hiszek benne, hogy következő 60-70 évben amire tervezek, 🙂 lesz igény rá, hogy bővebben kifejtsük a témát, és érdeklődő fülekre is találnak ezek a gondolatok.

            Harcoljunk az oktatásért!

          • Cornelius Scipio Africanus

            Adnék erre több up-ot is 😀 de csak egyet tudok 🙁 😀

      • mikike

        Azért ennek a kérdésnek a megoldása feltételezné az alapprobléma teljes ismeretét. Ami nem biztos, hogy a szabályozókban is meg van.

        Mi a probléma?
        Az egyének érzékenysége a fake newsra nem egyforma.

        Társadalmi, vagy faji hovatartozás nélkül vannak emberek/csoportok (meg akik ezeket kihasználják, de ez más téma, bár szorosan összefüggnek) akik nem rendelkeznek kellő információval ahhoz, hogy bizonyos dolgokkal/tényekkel/hírekkel kapcsolatban szkeptikusak legyenek. Ezek az emberek azokat cáfoló, megkérdőjelezhető tudást nem birtokolnak. Még csak kíváncsiságból sem tesznek meg mindent, hogy az egyes információknak utána nézzenek. Gyakran érzelmi alapon, vagy addigi, hiányos ismeretek alapján alkotnak véleményt.
        Ezért nem kérdőjelezik meg mások által történő kinyilatkoztatásokat.
        Ezzel újat nem mondok a társadalom 99 %-a pont így hozza meg a mindennapi döntéseit.

        Az igazi kérdés tehát az, hogy ezt a dolgot hogyan lehet kezelni?
        Nekem ez újabb kérdést jelent…
        Vajon a társadalom jelentős része genetikailag nem képes erre a (majdnem leírtam, hogy szabad gondolkodásra) nekünk normálisnak tűnő gondolkodós módra?
        Vagy netán a társadalmi berendezkedésünk, az oktatás, közösségi szocializáció teszi az egyént ilyenné?

        Előbbinél nincs megoldásom. Mert akkor azt kell, hogy mondjam, hogy ha betiltod a fake newst akkor máshol fogja keresni a hamis információt, azaz nem változik semmi.
        Majd szerencsétlent megvezeti más. Holnapután már a táltos egyházat fogja követni. Azaz ugyanúgy elveszett lesz a társadalom számára. Tehát el kell fogadnunk, hogy nem tudjuk befolyásolni az egyént, mert nincs meg hozzá genetikailag a muníciója. Ne beszéljünk mellé, nem elég intelligens nincs elég esze.

        Az utóbbinál van megoldás. A leírtak. Minél magasabb szintű oktatás. Közösség beavatkozás. Átnevelés gondolatformálás. Központi beavatkozással. Vallások tévhitek, szélhámosság elleni küzdelemmel segíteni lehetne az embereken.
        Viszont az egymilliárd dolláros kérdésre a válasz nem/nincs. Erre gazdasági igény nincs. Ez már a következtetésem. Ha lesz több időm kifejtem miért.

        Szóval a cenzúrát jelen esetben jó lépésnek tartom, de a megoldást szokás szerint csak elodázza/áttolja másra, meg nem oldja sajnos. 🙁

        • ofrnkie

          úgy érzem kissé kultúrmarxista lett ez a hsz

          1.
          >vallások elleni küzdelem
          >1953+65
          pick one

          2.
          aztán milyen közösségi beavatkozásról lenne szó? átnevelés? gondolatformálás? mire? mármint milyen fajta ideológia? márminthogy gondolom nem a kritikus gondolkodásra való nevelés, mert olyankor nem kell semmit formálni, hanem úgy kell tanítani, hogy az kialakuljon, csakhogy annak nem igazán vannak intézményes értékei, mint pl. a kultúrmarxizmusnak, szocializmusnak, fasizmusnak akárminek

          3.
          ezen az egészen hogyan segít a cenzúra? s ha erre van pozitív válasz, akkor milyen elvek mentén történjen a “szűrés”?

          • mikike

            Nyilván az lett, mert a konkrét megoldást nem tudom. Csak gondolatébresztőnek szántam.
            A vallásra éreztem, hogy erős lesz és valaki szóvá teszi. De félre értettél. A szekta lett volna a jobb kifejezést, de az sem tökéletes…

            A lényeg a vallás negatív társadalomformáló hatására gondoltam, ahol ez jelen van, vagy volt. Nyilván nem minden vallásra igaz. De nem térek ki rá, meg arra sem ha valaki a Rainbowlandben hisz. Abban sincs kivetnivaló, csak ne akarja bebizonyítani, hogy az a hely létezik. Így már érthető?

            A 2. kérdésre Te magad adod meg a választ!
            Közös ideológia értékrend nélkül már hogyan lehetne megvalósítani közösen bármit?

            Hiszen az egyéni/csoportos/országos érdek sok esetben szembe megy más csoportos érdekekkel. Pont, hogy nem marxista gondolatok ezek. Nagyon messze állok én az utópista szocializmustól.
            Én már fölismertem, hogy lehetetlen egyben céltalan az egyéni akarat és érdek megléte miatt.
            Nevezzük ezt emberi természetnek.
            Meg sem tudjuk változtatni az egyéni érdeket, meg ki akarná?

            Egy dolgot lehet tenni az egyéni akarattal, alárendelni egy magasztosabb cél érdekében.
            Fogalmam sincs mi az, de talán ez működhet. Más nem fog véleményem szerint.
            Talán egy több száz, vagy ezer éves csöndes átmenet lesz ez, ahol az emberiség elveszíti egyéni érdekeit. Mint egy Star Trek szerű társadalomban. Bár még arra sem igaz, mert ott is vannak egyének, akik a rendszert időről időre megkérdőjelezik.

            Talán úgy, ahogyan a brutálisan egyszerű és ostoba hollywoodi filmekben történik. Jön az idegen támadás, vagy összefogunk hátrahagyva az egyéni szociális berendezkedést, vagy kipusztulunk. Ily módon nem lesz választásunk.

            A hármas pontra reagálva. A cenzúra abban segít, hogy ha nem Táltos Bandi kezdi el az űrt kitölteni, akkor lehet pozitív hatása és elviheti más irányba ezeket a kattintásokat.
            Az erkölcsi aggodalmak jogosak.

            De ez most is így működik. Én nem tudom mennyi kamuprofilt töröltettem már, de semmilyen egységes eljárás nincs ezzel kapcsolatban sem.
            Egyszer törlik, máskor meg jön a baromság, hogy, úúúúú nagyon köszönjük, de sajnos nem találtunk semmi olyan dolgot ami sérti a szabályzatot ezért nem teszünk semmit. Pedig egyértelmű kamu profilról van szól.

            A hatóság is folyamatosan hozza létre ezeket majd jelölgetnek bőszen, hogy többet tudjanak meg rólad. Ez is elég aggályos.

      • gwandal

        Biztos szakmai ártalom, de én a szabályozásban hiszek, az emberek alapvetően a kényszer hatására hajlandóak bármit is megtanulni. Pl. az átlagember az USA-ban nem azért tartja be a közlekedési szabályokat, mert annyira okos vagy tanult, hanem azért, mert 100 méterenként kamera van, és ha bármit elkövet, a következő sarkon lemeszelik. Igenis korlátozni kell a fals híreket és a kamut, és ez állami feladat. Ez nem egyenlő a szólásszabadság korlátozásával, a véleményét mondhassa el bárki, de a nyilvánvaló faszságok és az egyértelmű hazugságok terjesztését akadályozni kell.

        • t20-puerto del sol

          egyetértenék, ha az lenne cenzúrázva, falsnak nyilvánítva, aki mást ír, mint én 🙂

          • gwandal

            El lehet menni politikusnak:)

          • t20-puerto del sol

            De viccen kívül, ki határozza meg vajon, és milyen önérdek mentén, mi igaz, s mi nem? Nyilván csak a győztes mainstream.
            Holott objektív igazság csak a természet tudományban létezhet.

    • Ronrics
      • ofrnkie

        ez inkább egy technikai probléma azt hiszem, mármint a jelentésekkel járó automatikus törlés, bár ja, a big pikcsör szempontjából a probléma részei az esetleges fizetett kamuprofilok

    • Ronrics

      nem bírom kihagyni – a cinizmus abszolút csúcsa
      https://zarojel.hu/vastag-bor-orbanek-levelben-kunyeralnak-a-neptol/

      nem idegen teljesen az alap témától – ezt IS meg lehet csinálni

  • LeeTaiPo
  • dracox

    Ezt a Rafa Mir srácot ha leigazolja a Madrid akkor igazán berakhatná majd a kezdőbe néha a legjobb kilencesünk helyett ZZ. Igaz, hogy a Castillába vették, de komoly érkező úgy sem lesz most. (Benztől meg bárki jobb már)

    Valaki tud róla valamit, hogy hanyadik tehetségnek van kikiáltva a srác vagy valami?

  • Cornelius Scipio Africanus

    “Kylian Mbappé finishes the year with 32 goals across all competitions; the most by a player under the age of 21 in Europe’s top 10 leagues since Ronaldo scored 38 for PSV in 1995.”

    Így hogy ennyire szárnyaltak a csatáraink ebben a fél szezonban, és vágták a mesterhármast közel 100%-os helyzetkihasználással, így kifejezetten örülök, hogy nem jött hozzánk Mbappé. Látható hogy tehetségtelen….

    Őszintén sajnálnám, ha ez a gyerek sosem játszana nálunk. És bízom benne, hogy nem kell néznem a következő szezonban a szent tehenet/teheneket.

    • ZeRo

      Még jó, hogy nem nálunk játszik! Szegény Benzema lelke úgy törne darabokra, hogy még ZZ se tudná összesimogatni neki. CR meg valszeg beleőrülne az irigységbe. 😀

    • Raulitás

      Remélhetőleg a PSG nem tudja megoldani a 180 millió kifizetését a szezon végén úgy, hogy beférjenek a FFP alá és lehet esélyünk megvenni. #álmodikanyomor

      • dracox

        ha lehetne választani Neymar és közte akkor egyértelmű a kis franciát hoznám a maga 19 évével.
        Lenne egy modern Thierry Henry-n. 😛

    • FrancIsco

      Sajnos biztos vagyok benne, hogy nálunk fele ilyen jó teljesítményt nyújtott volna.
      Eleve biztos vagyok benne, hogy a kezdőcsapatba nem fért volna be (nem a teljesítménye miatt), 60. perces csereként pedig drasztikusan kevesebb játékperce is lett volna…

      • Cornelius Scipio Africanus

        Sajnos a véleményed annyira hipotetikus, hogy nem lehet rá nagyon érdemben válaszolni, vitatkozni. Persze elfogadom, hogy így látod, én máshogy.

        Az biztos, hogy annyit mint Benzema simán tudott volna adni a csapatnak kezdőként. De gyanítom, hogy ennél bőven többet. 🙂

        Itt a baj azzal van – és ez lehet Zidane állásába kerül – hogy szent tehenek vannak a csapatban. Remélem azért Benzema nem fog visszavonulásáig kezdő tagságot birtokolni 🙂 De gyanítom Benzema addig lesz kezdő, ameddig Zidane itt van.

        • FrancIsco

          Elfogadom, hogy te máshogy látod a dolgot.
          Viszont szerintem a jelenlegi rendszerünk (már amennyiben van ilyen) sem kedvezett volna a kis franciának. Nem is nagyon tudom jelenleg elképzelni, hogy ebbe a kezdőbe, hogyan férne bele. Jó persze Benzema helyére akárkit be lehet dobni és nyilván előrébb lennénk már azzal is ha a másik csatárunk CR mellett százból nem egy ziccert váltana gólra, de nálunk sokkal inkább rendszer szintű gondok is vannak.
          Az meg hogy az első és egyetlen csatárunk legyen egy téttel bíró kezdőmeccsen meg több mint egy álom.
          Pedig brutál dolgokat tudna művelni egy Isco-Asensio duóval megtámogatva Mbappé, de sajnos ez tényleg csak az álmokban, Fifában és a Pesben létezik egyenlőre…

          • Cornelius Scipio Africanus

            *egyelőre

            Egyetértek. Így már értem, hogy miért írtad azt amit fent. Marad az álom, meg a Pes 🙁 😀

  • andras14

    Búék srácok!(még neked is manócska :), na meg persze Andi)
    Jó a poszt, annyit sajnáltam hogy van Basten holland válogatottjáról nem esett szó, baromi jó focit nyomtak a 08as EB-n.

    • elkesetthusvetinyul

      🙁

      • majk

        búék nyuff!

        • elkesetthusvetinyul

          boldog új évet majk 🙂

    • Raulitás

      Jogos kifogás

  • smatte

    http://www.nemzetisport.hu/minden_mas_foci/van-dijk-arabol-egy-elitgardat-is-vehettek-volna-ime-a-bagoert-megszerzettek-alomcsapata-2610885
    bagóért vett játékosok álomcsapata, csatár Mariano Diaz. Hiszem, hogy nem ilyen dilettánsok dolgoznak a Realnál és van valami megállapodás a háttérben, mely szerint visszavásárolható a srác.

    • ReAlantos

      Amilyen nyilatkozatokat ad Mariano, azok alapján nem úgy tűnik, mintha a klub véglegesen elvágta volna magát a visszatérése lehetőségétől. Onnantól meg igazából csak pénz kérdése a dolog.

      • Sragi

        Morata 2.0

  • ofrnkie

    a cityt nézve az a kissé proli mondás jut ‘eszembe, hogy “hűséget ígértem, nem vakságot”

    • majk

      annyira adja magát, hogy BL-t nyerjenek, hogy biztos nem fognak

      • ZeRo

        Benzema kiejti őket egy mester 3al. 🙂

        • majk

          sajnos az nem működik. 1 gólt fog lőni jövőre, hogy mikor és hol az még titok

          • ZeRo

            Idén attól még lőhet többet 😀

          • majk

            ja izé, már ’18 van, arra gondoltam 😀

          • ZeRo

            Mondjuk akkor lőhetne minden meccsen 1et. Vagy egész éves mutató ez?

          • majk

            egész évre. együtt szilvesztereztünk (akkor sérült meg) és azt mondta elege van belőle, hogy mindenhol bántják és ezért bosszúból 1 gólt fog csak rúgni

          • Cornelius Scipio Africanus

            Mi lesz ha ő elmegy? Ki lesz az új kedvenc? Gondolkodtál már ezen?

          • majk

            szerencsére ez sosem fog bekövetkezni 😀
            amúgy nem tudom, ezt nem én választom, ez szerelem. az algír franciák nagy előnnyel indulnak. nagyon kedveltem Marianot, benne még bízok, hogy visszatér

          • Cornelius Scipio Africanus

            Remélem a színes bőrű franciákat is szereted. 🙂 (Mbappé 😉 )

          • majk

            ja ő is szimpinek tűnik

          • ZeRo

            Szerintem még várjuk meg a szezon végét mielőtt Majkból PSG drukkert csinálunk, jó? 😀

          • ZeRo

            És az eddig elért 1-2 gólja is bosszú volt? Mert ha nem akkor nem nagyon fogjuk érezni a különbséget, így a bosszújának sem lesz sok értelme. Már bocsánat. 🙂

          • majk

            :D:D tussééé

    • MrPaul

      Szerintem idén még nem nyerik meg, de ha marad Guardiola, akkor 3 éven belül tuti. Az én szememben még egy Messi kaliber hiányzik a csapatból, aki azokban a ritka pillanatokban, amikor kell a plusz, márpedig lesz olyan, akkor kirántja őket a szarból.

      Egy PSG-City-t nagyon megnéznék, kár, hogy ez csak jövőre jöhet össze leghamarabb.

      • andras14

        Kdb simán ilyen sajnos, pedig ki nem állhatom. Mármint nem Messi kaliber, mert olyan nincs a világon, de olyan aki a pluszt hozzátegye.

        • MrPaul

          Jogos, ő brutális, de tényleg, viszont ő meg épp most sérült le 1,5-2 hónapra, ha jól tudom.

          • ofrnkie

            ha a crystal palace elleni meccsre gondolsz, ott az őt likvidálni akarókat sérítette le a sors a szezon végéig, kdb pedig már tegnap újra játszott

          • MrPaul

            Ohh, akkor rosszul emlékszem vagy téves infó volt, Köszi szépen.

  • Jose

    “A Real Madrid a bajnokságban, a kupában és a Bajnokok Ligájában is esélyes a végső győzelemre, még semmi sincs elveszve.” – ZZ
    (Pena)

    Akkor rendben van minden.

    (Igen, tudom, hogy ezt kell mondania, de nem, nem fogadom el, hogy ezt mondja.)

    • Jose

      Amúgy, ha már erre jársz, megmondanád, mikor lesz Beharang? Hö?

      • Jose

        Csitulás van.
        Beharang holnap reggel.
        De ha nem alszom, akkor hajnalban.

    • Cornelius Scipio Africanus
    • dracox

      A matematikai esély adott. 😀
      Nem vagyok pesszimista, de ez a csapat idén lóf*szt sem fog nyerni Z.Z makacssága miatt…

      • Jose

        Nekem nem a makacssága tesz be (elsősorban). De erről majd egy bekezdésnyit a Beharangban elmélkedek.

        • dracox

          Benzemába olyan erősen beletörik majd a bicskája, hogy lerombolja az egész mindenséget amit felépített.

        • Raulitás

          Nem makacs, csak jobb dilere van, mint neked,és tényleg ezt hiszi

          • Jose

            Nálad jobb nincs!

          • Raulitás

            Elpirulok 😊😊

    • Sragi

      Nagyon diplomatikus Yazid.

  • bacsi977

    Gondoltam,megnézem a tévéműsort, hátha van valami értelmes kivételesen, és mit találtam a Filmmánián:

    “A Perez család – romantikus vígjáték” 😀 😀 😀

    • FrancIsco

      Nézőcsalogató kamuszövrg..
      Perez hardcore pornót tol le a szurkolók totkán romantika helyett

      • bacsi977

        És az neked nem elég romantikus? 🙂

  • Cornelius Scipio Africanus
  • Zormac

    Nyilván csak Kroosa pletyka, Neymár hogy igaz legyen. Jó csere lenne… Azaz….

    https://www.m4sport.hu/kulfoldi-foci/cikk/2018/01/02/kroosnak-kulcsszerepe-lehet-az-atigazolasi-idoszakban/#

    • ZeRo

      Azt még megemészteném, hogy Neymar jön, de azt, hogy Kroos megy, és pont miatta, már nem annyira.

    • t20-puerto del sol

      Akármekkora bűn, de középről Modricot el lehetne már a nyáron engedni (padra túl jó), m. lassan 33, de Kroos csak 27, rengeteg ideje van, őt elengedni hatalmas V-tech volna.

  • Raulitás

    Amit Morata kihagyott az 4rsen4al ellen. Benzema megkonnyezte olyan szép volt

    • Cornelius Scipio Africanus

      Láttam. Ilyenkor nem jön, hogy hozzuk vissza :((((

      Az a baj, túl sok az érzelem a fociban, és sokan nem tudják kizárni. Morata amúgy bőven jó csatár, de szerintem nekünk nem rá lenne szükségünk. Bár tény, hogy a mostani Benzemánál biztos jobb lenne. Bár ki nem?! 😀

      • Raulitás

        Én kifejezetten örülök hogy eladtuk 80 misiért. Egyszerűen nem ér annyit és nincs is akkor upsideja, hogy valaha ennyit érjen.

    • Raulitás
    • nad

      Ezeknél az angol meccseknél soha nem tudom hogy ezek tényleg ilyen rossz meccsek, vagy én vagyok szimplán hülye. Az támadóharmadban végzett passzok,cselek, mozdulatok kb 90%ban hibásak, a legnagyobb veszélyt az jelenti ha valaki egy teljesen ártalmatlan szituációt elront.

      • Raulitás

        Hát, az angol focit sose a flikkflakkokért szeressük. Én személy szerint nem is annyira. De a marketingjuk zseniális

      • carlos06

        Ez kb. a legjobb angol bajnoki volt idén. A Pool meg az Arsenal tud altalaban ilyen meccseket játszani a rengeteg hiba miatt. A rugd es fuss ilyen feltetelek mellett tenyleg lukteto tud lenni. Enelkul marad a marketing.

  • Endy919

    Gratulálok , megkötöttétek az évezred üzletét , hogy ezért a szerencsétlenért pénzt kaptatok !

    • Raulitás

      3x kaptam rajta röhögőgörcsöt a meccs alatt, és nem is végig tudtam nézni

      • Endy919

        akkor az utolsó perceset ajánlom.

        • Raulitás

          Köszi, meglestem :DDD

    • dracox

      Nincs szükségetek véletlenül egy nagyon jó kilencesre? Őt is vihetnétek hasonló áron. 🙂

      • Endy919

        vagy mégegyszer kifizetjük ezt az összeget és visszaadjuk nektek ezt az átkozottat.

        • dracox

          Nem is lenne rossz üzlet! De Benzint megkapjátok cserébe.

          • Endy919

            tőletek most már egy macskát se , köszi 😀

    • Karim the KING

      Jobb ma egy Morata, mint holnap egy Batshuayi. Gondolom, az eddigi góljai azért jól jöttek.

      • Endy919

        szép az a 10 gólja , de ha a 110%-os ziccerek felét beverte volna , már kb 25 gólnál járna. Botrányosan gyenge focista . Ha valaki eltalálja a fejét ,akkor talán betalál , de amúgy használhatatlan.

        • sultan2004

          Kezdőként nem emlékszem egyetlen jó meccsére sem. Csereként 15-20 percekre elég az ereje, a mentalitása. Én mindig mondtam…;-) Ott volt Kele kommentjében a stat, hogy (meccs előtt!!!) valami 8%-os volt a helyzetkihasználása lábbal. Lefordítva kb 12-13-ból ver be egyet. Benzema szint. Ha oldalról jön beadás, fejjel jobb ennél. Ahogy mondtam, Mariano lett elkótyavetyélve, Morata eladása nem volt rossz üzlet. Az a vér ciki, hogy nem vettünk helyette egy “normális” csatárt.

          Tudom, tudom, unjátok, de Cavani 28 meccsen 25 gólnál tart, úgy, hogy Mbappe és Neymar is komolyan vállalkozik mellette. Ráadásul még horgászik is…

          • Karim the KING

            Nekem is ezert szimpatikus, de Cicinho ota tudjuk, ez nem garancia…

    • iKos

      tönkretettétek őt 🙁

  • Cornelius Scipio Africanus

    “Azert így jobban felértékelődik a Real két BL győzeleme Bemzemaval és Morataval”

    :DDDDDDDDD
    Találtam a neten. Nem saját 🙁 😀

  • Jose