Vigyázó szemetek Párizsra vessétek!

Batsányi János A franciaországi változásokra című versének címe lézerpontos irányt mutat a lenti poszt várható tartalmára. Kattintás után a mindig remek, informatív, elgondolkodtató Szabó Christophe (Omlette du fromage) exkluzív, számunkra készített  írása és ReAlantos statisztikára épülő, de korántsem száraz anyaga vár Titeket. Köszönöm mindkettőjük munkáját! Olvasásra és kommentelésre fel! (Jose)

Szabó Christophe

„A tüzérség készen áll” – mondják haptákban Madridban. „Készen állnak” – válaszolják faarccal Párizsban

„Az Olympique Marseille 71 évvel az arroganciát és a gazdasági dominanciát képviselő PSG előtt jött létre. Az OM mélyen beágyazódott a nagyobb tömegekben, 14 millióan szurkolnak Normandiától Észak-Afrikáig. A PSG a kis burzsoá játékszere, a politikai helyezkedés terméke és hű példája a gyökértelen külvárosi modern sportnak. Eljön majd a nap, amikor a marketing eszközök már nem lesznek kifizetődők, a pénz már nem fog befolyni és a zsoldosok szépen hazamennek. Csak egy üres kagylóház fog maradni annak a helyén, ahol közösséget és hagyományokat kellett volna építeni.”

Mindezt nem más, mint Joey Barton himself állítja önéletrajzi könyvében, összefoglalva a Paris Saint-Germain közel 40 éves történetének velejét. Anélkül, hogy egyet értenénk vele, vagy sem, ez a néhány sor képes megragadni a párizsiak irányváltását eddigi történelmi folyásától.

Franciaország a fennállása óta küzd a leegyszerűsítő meglátásokkal, miszerint „ami jó Párizsnak, az jó az országnak”. A sikertelen decentralizációs próbálkozások kupacán megfáradva állapítják meg a politikai döntéshozók, hogy Franciaország egy jakobinus ország, minden bürokrata és technokrata csökevénye megkettőzve nő vissza az irtás után.

Párizs még a sport oldaláról is ugyanígy jár.

Pierre de Coubertin, az amatőrizmus pápájának hazájában a labdarúgás professzionalizálódását szinte irreálisan sokáig, egészen az 1930-as évekig sikerült visszatartani, így nem meglepő, hogy a labdarúgó kultúra is nehezen tette be a lábát az Héxagone-ba. Párizsnak idővel lettek helyi klubjai, de nem alakultak ki derbijei, belső rivalizálásai, az orrvérzésnek és görögtűz-szagú hétvégéknek otthon adó piacterei. A három legnagyobb klub (sok más kicsi mellett) teljesen más profillal jött létre:

  • A Paris FC a külvárosokba kiszorított, a húsosfazékot távolról leső lakosság mentsvára lett
  • A Red Star egy arisztokrata hagyományú, később kommunista örökségű kis sziget lett észak-Párizsban (bővebb történelméről az Omlett-blogon)
  • A Paris Saint-Germain pedig egy királyi pihenőövezetre épített (kell nagyobb szimbólum, minthogy „Hercegek Parkjának” hívják a stadionjukat?), valójában két klub szükségszerű fúziójából létrejött külvárosi egyesületként indult 1974-ben.

Egészen addig, hogy a katari felvásárlás szerződésén megszáradt a tinta, a PSG identitását a hetvenes évekbeli angol huliganizmus határozta meg. A fogtalan és meztelen felsőtestű angol testvérek példáján felbuzdulva a környékbeli párizsiak örömmel fogadták, hogy a stadion Boulogne nevű lelátója vegyes övezetként volt nyilvántartva, ezt később a KOP-pá való alakulás fejelte meg, szó szerint. Adjunk hozzá egy csipetnyit a hetvenes évek lehányt vöröstéglás punk-mozgalmából és a nyolcvanas évek skinhead cipőtalpakból és kész is a tökéletesen balhé-kompatibilis, mégis központi helyen található olajos kazán.

Sosem volt alkalmam PSG szurkolónak lenni, de a kilencvenes évek és az ezredforduló jellemzésére Florentino Perez bon-mot-jának kicsavart változatát tudnám felhozni:

Párizs a brazil Zidane-ok és külvárosi Pavónok klubja volt – erős portugál örökséggel és megfizethető jegyárakkal.

A Canal+ televíziós cégcsoport felvásárlása kellett ahhoz, hogy mindez szintet lépjen és Ricardók és Valdók után Ronaldinho, Rai és Okocha próbáljon meg passzolgatni az olyan labdakergetők társaságában, mint Paul LeGuen, Frédéric Déhu vagy Jérome Alonzo, akik amúgy pontosan nulla bajnoki címet húztak be a maguk idejében.

A mai képet mindenki látja: a játékosok bevonulásakor tüzijáték pattog, de a lelátókon moderálják a szurkolói kommenteket, a légkör családias, de a jegyár már sokszorosa a korábbinak, Ibrahimovic után pedig Neymar képét vetítik ki a Városháza homlokzatára.

Ennek az új kornak az egyik mérföldköve, vagy Joey Bartonék nyelvén self-defining moment-je érkezik el a szerdai összecsapással.

A Paris Saint-Germain és a Real Madrid összecsapása ugyanis a legcsalókább meccs az elmúlt hónapokból.

Csalóka erőviszonyok

A PSG 25 forduló után 65 ponton áll, 59-es gólkülönbséggel a saját bajnokságában, miközben a kétszeres BL-címvédő 42 ponttal kullog 22 próbálkozás után (tavaly 25 fordulónál 59 pontjuk volt). Párizs tartja a pozícióját a többi nemzeti versenyben, Madrid már a kupagyőzelemről is lemondott.

Mindkét csapat a jövőjét kockáztatja: a Real Madrid a megmaradt szezonját szeretné megmenteni az árvíztől, a PSG-nél pedig már kinyomtatva lapul a lemondólevél Unai Emery zsebében arra az esetre, ha nem sikerülne innen továbbmenni.

Csalóka meccs-párosítás

Nasser El-Khelaifi, a párizsiak katari tulajdonosa izgatottabban pattintja ki a szívgyógyszerét, ha meglátja, hogy egy nagyobb ellenfél ellen a visszavágót idegenben kell lefutni. A PSG ugyanis az elmúlt években minden negyeddöntőjében otthon kezdett, hogy aztán átlépve az országhatárt, mindig elbukjon.

  • 2012-2013, PSG-Barcelona, visszavágó Barcelonában (két döntetlennel továbbment a Barca)
  • 2013-2014, PSG-Chelsea, visszavágó Londonban (Demba Ba az utolsó percekben juttatja tovább Mourinhóékat)
  • 2014-2015, PSG-Barcelona, visszavágó Barcelonában (telefosott gatya, lehozott Verratti)
  • 2015-2016, PSG-Man.City, visszavágó Manchesterben (Blanc egy sosem játszott 3-5-2-ben küldi ki a csapatát a visszavágóra)
  • 2016-2017, PSG-Barcelona, visszavágó Barcelonában (mindenki tudja, mit csinált aznap)

Most, hogy a Madrid ellen már a nyolcaddöntőkben negyeddöntőzhetnek az előrehozott döntőn, a PSG megírhatja a saját történetét és nélkülözheti a fenti listától okozott szapora szívverést.

Csalóka keretek

Amikor Sergi Roberto tavaly az utolsó góljával beindította a PSG elleni mémgyárat, kevesen hitték volna, hogy az ultimate lúzer szerepébe becsontosodott párizsiakat teljesen más fényben fogjuk látni alig 1 évvel később. Idén már maguk között tudhatják az ominózus gól előtti testcselt és gólpasszt adó Neymart és a 36 km/h-val száguldó Kylian Mbappét, ügyeletes pesztra- és talizmánnak pedig ott van Dani Alves. Mindeközben Madridban tücskök tanyáznak és G-dúrban zúgnak a fákon a kabócák.

A PSG gyenge pontjai

Madridi blog lévén nem szabad elmenni amellett a PSG bármennyire is Góliátként lép be Góliát házába, azért akadnak gyenge pontjai is. Összesen ötöt érdemes megnevezni, ezzel együtt a várható keretet is fel lehet vázolni.

  1. Alphone Aréola lehet, hogy korosztályának egyik legtehetségesebb tagja, sok esetben képes alulmúlni önmagát. Ha Ramoséknak van egy kis szizmata, az első szögletek fogadása előtt megpöckölik a fülcimpáját, vagy odasúgják mit tennének idősebb Aréolané-val egy romantikus estén.
  2. Thiago Silváról eddig is lehetett sejteni, de az elmúlt napok sajtóhírei is azt támasztják alá, hogy híján van az öltözői vezérszerepnek. A tavalyi Barca elleni égés előtt is táppénzre jelentkezett be és a korábbi negyeddöntők barna gatyás védekezésében is nagy szerepet tulajdonítanak neki.
  3. Giovanni Lo Celso szépen megállja a helyét a 4-3-3-as felállás 6-os helyén, de labdakezelése, vezetése és készsége nincs úgy kicsiszolva, mint honfitársainak. Lo Celso egyszerűen körülményes, amit egy erősebb letámadás idején csapdába lehet csalni és meglepetésből rávezetni a megszerzett labdát a megmaradt védőkre.
  4. Laywin Kurzawa nehezen áll ki szellemi párbajra fegyver nélkül, és bár gólérzékenynek számít a támadásokban, képes autópálya-méretű lyukakat maga mögött hagyni.
  5. Az utolsó gyengeség a támadó-szekció egészére értendő olyan játékhelyzetekben, ahol a PSG hosszabb ideig magánál tartja a labdát. Az így felvezetett tempótámadások során olykor nehezen találják az ütemet, ha meg is történik a ritmusváltás, majd elvesztik a labdát, a Neymar-Cavani-Mbappé és valamelyik felmerészkedett középpályás (Rabiot, mindig Rabiot az) képes fent ragadni, amit az ellenfél egy gyors váltással fájdalmasan ki tud használni. A PSG érzékeny a kontrákra, oké Gareth Bale?

Összességében mindkét csapat drágán fogja adni az életét, a kérdés, hogy kinek mennyit fog érni. A PSG helyzeti előnnyel indul, de ugyanúgy lóg a levegőben egy remontada, mint egy szorulásos gyötrődésű kettős döntetlen. Talán az 556 francia fogadó, aki tavaly megtette a 6-1-et, többet tud elmondani a pontos esélyekről…


ReAlantos

Úgy érzem, idén már eleget téptem a számat a Real Madrid teljesítménye kapcsán, pró és kontra egyaránt.  Éppen ezért most inkább az ellenfélre koncentrálnék. Mikroszkóp alatt a PSG!

A PSG csapatával utoljára a 2015/2016-os szezonban találkoztunk. Hogy ez mennyire régen volt? Nos, a mi kispadunkon egy bizonyos Rafa Benítez ült… Aki nem emlékezne, egy gyors kis memóriafrissítés: a csoportkörben találkozott a két csapat. Az első meccs gól nélküli döntetlenje után a második, csoportelsőségről döntő párharcot hazai pályán Nacho góljával nyerte a Real. Aztán a Roma elleni nyolcaddöntőn már Zidane dirigálta a csapatot…

Mivel ez a Párizs már nem az a Párizs, ezért nem azzal a csapattal hasonlítanám össze a mostanit, hanem inkább azt vizsgálnám, hogy tavalyhoz képest mennyit javultak (vagy esetleg romlottak).

Bajnokság:

Idén a 25. fordulóban jár a francia bajnokság, így értelemszerűen a tavalyi szezonnak is ezt a részét veszem górcső alá.

Mi látszik a táblázat adataiból?

Azt hiszem, le sem kéne ezt írnom most, annyira ordít a képről: Neymar és Mbappé érkezésével másfélszer annyi gólt lőttek idén, mint tavaly ugyanezen időszakban. Ez a Monaco mögötti második helyett első helyezést, és tízzel több pontot jelent.

Plusz egy kis érdekesség:

A Google-ön keresgélve akadtam rá az understat.com oldalra, ahol főleg az általunk is már többször említett xG-értékekkel foglalkoznak sokat. Erre a szezonra a párizsi csapat xG-je a 25 meccs alatt 63.15 pont, tehát várhatóan 63 gólt szereztek volna a helyzeteik alapján. Tavaly ilyenkor ugyanez az adat (mivel a tavalyi adatokat nem lehet ezen az oldalon részletesen nézegetni, így a 38 meccs pontját 25 meccsre leosztva) 54.05 pont, tehát míg tavaly a helyzeteik minősége alapján vártnál is kevesebb gólt szereztek, addig idén ezt az elvárást bőven megugrották. Ja, és ezen az oldalon mind az öt nagy bajnokságra (plusz még az oroszra is) vannak xG, xA, xPts (sorrendben: gól, assziszt, pont) statisztikák, a csapatok mellett a legjobb gólszerzőkre is külön. Érdemes vetni rájuk egy pillantást.

Még mielőtt valaki rosszra gondolna: ez nem fizetett hirdetés.

BL:

A csoportkör az alábbi eredményeket hozta nekik tavaly, illetve idén:

Itt persze ugye meg kell említeni az ellenfeleket is, hiszen nem ugyanazok voltak tavaly, mint tavalyelőtt:

16/17: Arsenal, Ludogorec, Basel

17/18: Bayern München, Celtic, Anderlecht

Hogyha focicsapat vezetője lennék, és választhatnék, hogy az enyéim melyik csoportba kerüljenek, nos, akkor bizony szinte biztosan a 16/17-es ellenfeleket választanám. Az tűnik a könnyebb csoportnak. Akkor is, most is.

A párizsiak a 16/17-es csoportból második helyen mentek tovább az Arsenal mögött (akik azóta a csoportkörig is képtelenek eljutni…), idén viszont már a Bayern sem jelentett akadályt nekik, hogy csoportelsők legyenek. Tehát a fejlődés itt is tetten érhető, de azért nézzünk rá a táblázatra is.

Majdnem kétszer annyi lőtt, és majdnem feleannyi kapott gól, mint egy évvel korábban.

Mi látszik a táblázat adataiból?

A PSG megtanult konzisztens lenni. Míg a 2016-os csoportkörben mindkétszer döntetlent játszott az Arsenallal, és egyszer a Ludogoreccel is, addig idén az első öt meccsét megnyerte, és csak az utolsó, már tét nélküli párharcot vesztette el a Bayernnel szemben.

Legjobb gólszerzők:

Gondoltam, ránézek erre is, ha már annyival több gólt szerez a csapat. (Mindenhol a top5, ezért előfordul, hogy valaki holtversenyben lecsúszik a listáról.)

Mi látszik az adatokból?

Míg a 16/17-es szezonban egyedül Cavanitól, és esetleg Lucastól várhatták a szurkolók a gólokat, addig idén az uruguayi mellett Neymar és Mbappé is igen termékeny mind a bajnokságban, mind pedig a BL-ben. A csapat nem olyan egysíkú, mint egy évvel korábban, ezért sokkal nehezebb védekezni ellene.

Nagy meccsek:

Nem csak az meghatározó egy csapat szezonjában, hogy hány győzelmet, hány gólt szerez, hanem az is, hogy a fontos meccseken, a jelentősebb ellenfelek ellen hogy teljesít a gárda. Szerintem ezt mi, Real Madrid-szurkolók is nagyon jól tudjuk.

Persze némileg szubjektív, hogy mit tekintünk fontos meccsnek, én az alábbiakat figyeltem: a francia csapatok közül a Monaco, Marseille, Lyon hármas ellen vívott párharcok, a BL-ben pedig a legerősebb csoportellenféllel játszott mérkőzések.

Nézzük hát, hogy teljesített a párizsi kirakatcsapat a nagy meccsein az elmúlt szezonban, illetve a jelenleg is futóban:

16/17:

Kezdték a szezont egy Szuperkupa-győzelemmel a Lyon ellen, de aztán kikaptak a Monacótól, a BL-ben pedig döntetlent játszottak az Arsenallal. Egy újabb döntetlen a Marseille ellen, majd megint remi az Arsenallal. Ezután jött egy Lyon elleni győzelem, majd a téli szünet után döntetlen a Monacóval, amire nem sokkal jött a Barcelona 4-0-s legyőzése.

A nyolcaddöntő első meccse előtt tehát a mérlegük: 7 fontos meccsen 2 győzelem, 4 döntetlen, 1 vereség.

17/18:

A szuperkupában legyőzték a tavalyi mumus Monacót, majd a bajnokságban a Lyont, a BL-ben pedig a Bayern Münchent győzték le magabiztosan. Döntetlen a Marseille-jel, győzelem a Monaco ellen, vereség (a már tét nélküli meccsen) a bajorok ellen.  Végül egy vereség nemrég a Lyontól.

A nyolcaddöntő első meccse előtt tehát a mérlegük: 7 fontos meccsen 4 győzelem, 1 döntetlen, 2 vereség.

Mi látszik az adatokból?

A tavaly véget ért szezonban a fontos meccseken rendre megremegett a párizsi csapat, a jelenleg is futó idényben azonban ezek több mint felét megnyerte.

Bizakodásra az időrendiség adhat némi okot: az utóbbi három fontos meccsükön csak a Monacót sikerült szorosan megverniük, de mind a Bayern, mind pedig a Lyon kibabrált velük, még ha ehhez kellettek is módosító körülmények (a németek ellen a szinte biztos csoportelsőség, az Olympique ellen a majdnem félidőnyi emberhátrány).

Összegzés:

Tavalyhoz képest pont azt a lépést tette meg a PSG, ami a nagycsapattá váláshoz szükséges volt. Támadásban rengeteget javultak, hiszen míg tavaly a két vizsgált sorozatban összesen 63 gólt lőttek 31 meccsen, addig idén ugyanennyi összecsapáson 101 gólt rámoltak be az ellenfeleiknek, ami több, mint plusz egy gól meccsenként. És ami talán még fontosabb, a szezon kezdetén tapasztalt cicaharc kivételével egyre inkább csapat benyomását keltik, legalábbis a számok alapján mindenképp. Ezek alapján (is) azt mondanám, hogy jelen pillanatban nem a Real Madrid a párharc esélyese.

Felhasznált források: eredmenyek.com, worldfootball.net, understat.com, ligue1.com


holnap új poszt jön! De csak akkor, ha itt nagyon sokat kommenteltek! 😉 

Jose

View Comments

    • Most válaszoltam pont itt lent.
      De megyek, köszi a meghívást :D

  • Nalam amugy Khedira eligazolasanak napja egy szinten van a Decima megnyeresevel 😀😁

    • ha kiesünk lesz fél év hőbörögni, meg fütyülni. legalább ezt a 90 percet próbálják már meg végigszurkolni

    • Mesteri ,de tényleg szukseges. Igy is konnyen összeomlunk,ha gólt kapunk,nem kell meg a Bernabeu troll serege. Sokkal jobb,h idegenben lesz a visszavago.
      (Ez a Benzema futty se csak Karimnak szolt,hanem Zidanennak is a berelt helyert es Pereznek a hosszabbitasert)

  • Úgy néz ki, a juvés kollégáimnak is feltűnt tegnapról, ami nekem: Khedira játéka (illetve pontosabban a nem-játéka). Hihetetlen az a faszi, komolyan mondom. Számomra az ő erőltetése a világ legnagyobb rejtélyei között szerepel, valahol az Univerzum keletkezése, a halál utáni élet kérdése, illetve különböző istenségek létezésének kérdése mellett. Mondták is a tegnapi statját, valami 14 vagy 18 passza volt összesen, 0 szerelés és 0 vagy 1 interception mellett, nem emlékszem pontosan. És azt mondják (ők nyilván nézik a meccseket) hogy nagyjából egész szezonban ezt tolja, de nagy meccseken mindenképp. Komolyan, biztosan én nem értek a focihoz, de ez a manus nekem akkora anomália, ami meghaladja a felfogóképességemet.

    • Szerintem is egy b*szott nagy nulla a pali.... Barcánál lévő Gomes jut eszembe hirtelen.

    • no. most ezt a gondolatmenetet fejeld meg egy álom fútból menedzser double pivottal ami khedira és fellainiből áll :D nálam a jóképű és mindig sportszerű belga a másik ilyen rejtély! :D

      • az utóbbi - a jóképű - bizonyos célfeladatokra azért alkalmas /rühellem én is/

        • a futbál anomáliái mindketten :) and yet, minden csapatban eléggé lényeges szerep jut nekik. őrület!

    • Erre még csak most jottek ra ott?? 😂😂😂😂
      Emelekszem anno ,higy verte mindenki a mellét,hogy még is csak egy világbajnokot igazoltak...

    • és mennyire döbbenetes, hogy nálunk is minden edző számolt vele, hihetetlen

  • Nem értek egyet most sem a többséggel, Pipita megítélésében. Túl azon, hogy minimum egy bajnoki címet köszönhet neki a Real Madrid, azt gondolom, hogy vele szemben olyan kifogásokat hoznak fel ítélői, melyeket más támadókkal szemben _valamiért_ elfelejtenek számba venni.
    Ha csak a korrektség miatt megkérdezzük magunktól: Benzema melyik bajnokságban, melyik kupadöntőn, melyik döntőbe jutáshoz járult hozzá tevékenyen, akkor azt hiszem az az egy db ATMA elleni alakítása jön szóba. (Ha több is, akkor írjátok meg, nem a rosszindulat miatt hagyok ki ez esetben mást, hanem a rövid memóriakapacitásom miatt.)

    De Karimon túl... melyik támadóra igaz a két magasan kiemelkedőn kívül, hogy bajnokságokat és döntőket, párharcokat döntenek el? Azt hiszem a legutóbbi vb-t Götze döntötte el, aki sem előtte, sem azóta (utólag a betegsége miatt leginkább, természetesen) nem hozza a világklasszis szintet.
    Az EB-t? Az egyenes kieséses szakaszban CR NEM, a portugál csapat IGEN: funkcionált. Ki döntötte el? Éder. Azóta, azelőtt ő mit is tett le?

    Torz, általam nehezen érthető koordináták mellett ítélnek el játékosokat. Mintha az egyiknél csak a negatív, a másiknál a pozitív létezne. Egy fokkal jobb, amikor az egyik felesleges nyomatékkal jelenik meg és nem objektíven.

    Nem meglepő, hogy egyetértek Normával: Higu korunk egyik legjobb centere. Nem a legjobb, nincs Neymar, CR, Messi szintjén, de az szerintem nem Pipitát jellemzi, amikor az ítélői egy, azaz egy ominózus jelenet alapján osztályozzák a több, mint egy évtizedes európai karrierét.

    • Azért az erös túlzás, hogy CR nem funkcionált az egyenes kieséses szakaszban.
      Az egy dolog, hogy a selejtezök során is a gólok kb. 80%-át ö szerezte és, hogy ha az évszázad szerencse meccsén, ahol 2 gólt mákoltunk ellenük, ott nincs benne mindhárom góba, akkor sem jutnak el az egyenes kiesésesig, de, ha csak az egyenes kieséses szakaszt nézzük, a Horvátország elleni egyetlen -és gyöztes - gólt Quaresma CR asszisztjából szerezte, Lengyelország ellen is nagy szerepe volt a gyözelemben az értékesített 11-ese mellett is, az elödöntöben, Wales ellen pedig a 2 gólból egy volt az övé, a másiknál meg a gólpassz.
      Nem tudom miért kell mindig, mindenhol, mindenkinek túlozni CR-rel kapcsolatban, lekicsinylöen beszélni, mikor a tények önmagukért beszélnek.
      Amit Franciaország müvlet vele a döntö elején, az volt az eddigi legszemetebb, legunorítóbb jelenet, amit futballban láttam, de az is biztos, hogy ahogy viselkedett utána, az is önmagáért beszél.
      Biztos vagyok benne, hogy csakis miatta nem bánta Zizou, hogy nem a franciák nyertek végül.
      https://www.youtube.com/watch?v=Qd82YFfAXYI
      https://www.youtube.com/watch?v=LnespGAwP_Q

      Vállaom, hogy elfogult vagyok vele és soha nem írom le, de ennek ellenére sem írok olyat, ami ne lenne igaz vele kapcsolatban.

      :) -smileyval érzékeltetném, hogy semmi neheztelés nincs a kommentben
      A kommented többi részével egyetértek

      • Egyszeri és megismételhetetlen amit leművelt az európa bajnokság döntőjében a partvonal mellett.
        A videó 1:38 percében lehet a fater szállt az orrára egy kis biztatást adva neki.

      • Soha nem felejtem el ahogy az "edzőskődése" alatt a végén már szegény Santos mestert is hogy lökdöste, rángatta a partvonal mögött a nagy izgalmában. Szakadtunk itthon rajta. :)

      • Mint 1996 óta portuágl szurkoló mondom neked: Ronaldo Ronaldóként nem funkcionált. Csapatszintű feladatait elvégezte, azaz: a csapat funkcionált.
        Te magad írod: "Nem tudom miért kell mindig, mindenhol, mindenkinek túlozni CR-rel kapcsolatban" aztán ezt: "Vállaom, hogy elfogult vagyok vele". Túlozni, tudod, pozitív irányba is lehet.

        Azt nem sajnálom, hogy CR rajongó vagy, a húgom is az, akkora poszter van róla neki, hogy giant!
        Azt sajnálom, hogy azon meccseket, ahol CR játszik, CR szemszögéből és csak onnan értelmezed. Gondolom, ez a rajongás szintjével is kapcsolatban áll.

        Ronaldo megállíthatatlan volt anno a Svédek elleni pótselejtezőn, akkor Ronaldo Ronaldóként funkcionált.

        Elveszi az életkedvemet, amikor az emberek a kritikát csak támadásként tudják kezelni. De aztán dobom a szar hangulatomat, mert nem az én bajom, hogy a kritikák kritikus rendszerösszeomlást okoznak másoknál.

        Amúgy... CR rajongóként hogyhogy nem a hollandok mocskos, alattomos megmozdulásait hozod fel 2004-ből? Az messze undorítóbb volt a 2016-os esetnél.

        • Nekem is van (volt, mert már nem abban a szobában lakom), óriás CR poszter a falamon, alatta közvetlenül a 2007/2008-as portugál válogatott egy kezdőjének poszterével.
          Gyertek, gyertek nyugodtan!4!!

        • Nen. Röviden ennyi a válazom. :)
          Hosszabban:
          A meccseket nem csak CR szemszögéböl nézem.
          Elfogultságom ellenére soha nem hagyom a tényeket figyelmen kívül.
          Poszterem ugyan nincs, de az éltetét, karrierjét töviröl hegyire ismerem, ahogy még számos, engem motiváló legendának, mint. pl: John Lennonak is.
          Èn nem akarom elvenni az életkedvedet, csak leírtam az én véleményemet is, mindenféle neheztelés nélkül tudom, hogy itt egy senki vagyok, de azért gondolom, talán szabad. :)
          Nekem a 2004-es eset azért nem volt annyira undorító, mint ez, mert ez elöre kitervelt, aljas húzás volt a döntöben.
          Az, hogy szinte az összes gólban benne volt az egyenes kieséses szakaszban, szerintem azért azt jelenti, hogy ö is funkcionált és a csapat is, de mindegy, ebben lehet, hogy tévedek.
          EB elödöntökröl és döntöröl beszélünk, én nem is vártam, hogy mesterhármasokkal fog minden meccsen brillírozni.

          • "hogy itt egy senki vagyok, de azért gondolom, talán szabad" - ez mire jó? szükséges ez?

          • Nem tudom. Talán nem.
            De az sem szükségszerü, hogy egy legyintéssel el legyen intézve amit írok, hogy"CR-rajongó", holott tényszerüen igyekszem írni.

          • A tényszerű írás lehet olyan, hogy statisztikai adatokat sorolsz és akarva-akaratlanul kihagyja az ember az adott, régvolt mérkőzés savát-borsát. Tudod, imádtam CR-t, a szélsőt. Naná, Figo után még egy zseniális portugál. Aztán a centerré váló játékost már nem. Nem csak őt, más centert sem kedvelek úgy, hogy azt mondjam: egyik kedvenc játékosom. Mert nem szeretem a csatárokat.

            Azt sem kedvelem, ahogy a csapat fölé nőtt - szerintem egészségtelen mértékben.

            A hozzáállását az élethez, azt, amivé vált egy alkoholista édesapa emléke mellett, hogy oda van a gyerekekért, hogy kitart az elvei mellett, azt a tudatosságot, amivel tervezi és megvalósítja az életét... azt én is példaként tartom magam előtt számon.

            De nem fogadom el minden részletét a személyiségének. Például a hisztiket, a társak leszúrását.

            Szerintem nem gáz elismerni valakinek a rossz tulajdonságait és mégis szeretni, kedvelni, rajongani érte. A vak rajongást viszont megvetem. Hohó! Nem mondtam, hogy vak rajongó vagy!

            Sőt, nem egyszer írtam le, hogy a jelenlegi keretben CR-nél egyszerűen nincs jobb centerünk. Láti... én sem csak vak utáló vagyok.

          • Tényszerü alatt nem azt értem, hogy összedobok egy cikket -arra nincs szükség, amíg ti ezt ilyen minöségben és odaadással teszitek, - és nem is azt értem, hogy hideg, száraz információkat sorolok egy kommenten át, hanem, hogy a saját gondolataim, személyiségem mellett megemlítek olyan tényeket is, amik kapcsolódnak a kommentemhez, az aktuális témához.

            CR-t, mint szélsöt, én is nagyon kedveltem, azon a poszton kevés olyan hatékony játékos volt, mint ö.
            Az volt, mondhatni a specialitása. Örület volt, hogy milyen szintet hozott rendszeresen szélsöként.
            Teljesen értem és megértem, hogy a center CR-t már annyira nem kedveled és ezzel biztos, hogy rengetegen vannak még így.
            Ennek ellenére azt gondolom, hogy CR már bizonyított és jó az, hogy centerként még "tudjuk használni", méghozzá nem is rosszul, söt.
            Kell azért egy érzék, egy jó 10 év profi futballban szerzett tapasztalat, hogy a játékos úgy érkezzen a labdákra a kapu elött, ahogy ö és helyenként megvillan azért a fiatalkori CR is.

            Már a leigazolásakor "az volt a feladata", hogy a csapat fölé nöjön, mondhatni. Világszenzáció és rekordösszeg, nagy felhajtás és minden volt, hogy a Real Madrid megvásárolta, 90 ezren voltak ott a bemutatásán.
            Ez már ekkor, ha kimondatlanul is, de elvárás volt, hogy CR lesz a legnagyobb a csapatban és, személyiségét ismerve, nem meglepö, hogy így is lett.
            Nem csak a mindenkinél sokkal több rekordja, de az a PR, az a self-branding, ami körülötte van mára oda "fajult", hogy egy ilyen gyenge szezonkezdés ellenére is 30€-ra emelik a fizetését, mert ö a C.Ronaldo.
            Igazából egy külön cikk kellene ahhoz, hogy részletesen, ezt a kérdést ki lehessen beszélni, de azt mondom, hogy nem, hogy nem ártott a Real Madridnak a körülötte lévö felhajtás, de kifejezetten a javára vált.
            Nem csak anyagi, de sikerek szempotjából is.
            Olvastam angol nyelvü cikket, ahol a sport és a pénz kapcsolata volt a téma, nagyon sok érdekességet és magyarázatot találtam például erre a jelenségre is.
            Az, hogy CR a világon a legtöbbet keresö és a közösségi oldalakat vezetö ismert embere, az megint egy olyan dolog, hogy nem, hogy a Real Madrid, de a világ fölé nött konkrétan és ez az, amiért 33 éves létére is százmilliókat fizetne érte rengeteg csapat, mert a neve, a reklémértéke óriási bevételeket tud még mindig produkálni.
            Nem lehet csak foci szempontjából nézni a Neymar, Messi, CR és az elkövetkezendö hasonló kaliberü játékosokat, mert ma már sajnos, vagy nem, de nem az van mint régen, ebböl a szempontból.
            Ezek a játékosok mindig a klub fölé fognak nöni, de nyilván le is kell elöször valamit tenniük az asztalra.

            A hisztik és társak leszúrása hozzá tartozik, az öszinte, eredeti személyiségéhez, ami nem veszett ki belöle a pénz hatására. Hány olyan legendát láttunk és fogunk látni, akik 17 év profi karrier és elit szint, 5 aranylabda és egymillió rekord után 33 évesen is úgy él-hal a pályán, mint CR és olyan fizikummal?
            Felölem hisztizhet, sírhat, amit akar, mert ez mind a szenvedélyéböl adódik, ami még most is hajtja, de megértem, ha ez valakinek nem szimpatikus. Nem férfias, vagy mit tudom én kit miért zavar.
            Az érdekes az, hogy én nagyon kedvelem, söt a kedvenceim közé tartozik a hidegvérü, elegáns Puyol, Zidane, Buffon és közben CR is.
            Nem tudom ez miért van.

            Èn egy percig sem gondoltam, hogy te vak utáló lennél, nem ismerlek személyesen, de a kommentjeid és itteni munkásságod alapján nem is feltételeztem ilyet, annál jóval intelligensebbnek tünsz.

            Köszi a választ és bocs a rövid ö-kért, meg elütésekekért, csak munkából írok és német billentyüzettel dolgozom, miközben írtam a kommentet.

      • "Nem tudom miért kell mindig, mindenhol, mindenkinek túlozni CR-rel kapcsolatban(...)"
        :)

        • hánademost télleg. jó lehet, csak 100-ból 99-szer. látod én is túloztam

      • figyumár... van egy kiadó hely a Karim-klubban. tudnánk használni az asszociációs képességeidet, a jó memóriádat és kedvelem azt is ahogyan fogalmazol még ha néha egy kicsit bő lére is van eresztve a mondandód. a juttatásokat nem kezdem el sorolni, mert lényegében csupa móka és kacagás az egész!

    • Mivel tegnap pont szobajott,h Benzema mennyivel erosebb fejben es elesebb a Bl-ben Pipitanal,ezert kutattam az emlekeimben es hozzatennem a Pep fele bajorok elleni gólját illetve a visszavagon a kontrajatekban valo aktiv reszvetelet.
      Amúgy meg értsd meg ,h Higuain döntő meccsen a kapufát találta el,miatta nem nyertünk hamarabb Bl-t,miatta nincs argentin VB cím és végül tavaly mégiscsak miatta nyertünk Bl-t. :D

    • Tegnap Higuain a csapata egyik legjobbja ha nem a legjobbja volt.
      Viszont, az elhibázott büntető el is donthette volna a meccset vagy is inkább,a T'ham nagyon nehéz helyzetbe kerult volna. Mas kerdes hogy az olaszok e helyett segito kezet nyujtottak az angoloknak.Ők meg koszontek szépen eltek a lehetőséggel.
      Na de Higuainra visszaterve. Pontosan az ilyen es ehhez hasonlo "rövidzarlatai" miatt nalam soha sem lesz top center.
      Persze nincsen olyan ,hogy valaki soha nem hibazik.(Messi se eppen a legjobb tizenegyes rugo) .Ellenben ezen a szinten nem remeghet meg a láb.Sajnos Higu nagyon két arcu tud lenni. Ettol független nagyon jo csatár. Csak a sajat arnyekabol soha nem lesz kepes kilepni szerintem.

    • Az azért elég sokmindenről árulkodik, hogy a BL egyenes kieséses szakaszában kb 30 meccsen van 6 gólja(a pontos számokra nem emlékszem, de ez a magasság kb). Egyszerűen a faszi BL-ben annyira gyötrelmesen nulla, hogy az fáj. Ő egy tökéletes csatár a bajnokságok megnyerésére, mert megbízhatóan hozza a gólokat aránylag(egyébként a Classicokon is elég gyatra a mérlege még Benzihez képest is). Valahogy a fontos pillanatokban mindig besül, és ez alatt nem azt értem, hogy nem dönti el, hanem negatív hős lesz.(lsd Copa America, VB-döntő). Én örülök, hogy elment tőlünk, nem voltam oda érte és egyre antipatikusabb.

    • Én pl nem írtam, hogy csak rajta ment el a meccs, mert ez természetesen nem igaz. És tartom, hogy szerintem nem ő az, aki el tud dönteni sorsdöntő meccseket.
      Viszont most azért beszélünk róla, mert ő játszott tegnap. Holnap valószinű Benzemát fogjuk szidni, ennek szerintem nincs köze a kettős mércéhez.
      Amivel még nem értek egyet, az az összehasonlítás más mostani játékossal. Az, hogy most per pillanat nincs a 2-3 kiemelkedőn kívül nyerő befejező csatár (vannak páran, akik klasszisok lehetnek, de még csak útban vannak) nehogy már jobb színben tüntesse fel Higanyt. Attól, hogy mások se jók ő nem lesz kevésbé jó vagy rossz. Egy olyan focistáról beszélünk, aki 90 mil. euróért váltott klubbot, attól meg el lehet várni, hogy letegyen valamit az asztalra a BLben is nem csak az olasz bajnokságban. Mert ott lövi a gólokat, ezt el kell ismerni. Viszont láthattuk tegnap, mit csinált a bajnoki címvédővel a Spurs.

      • pontosan. biztos fasza Higu xg-je, csak ha ezzel "semmit sem" ér el, akkor baszhatja. tudom az olasz bajnoki cím is jó, csak a Juvésoknak már egyértelműen nem arra van szükségük

    • nekem az a bajom Higuainnal, hogy nem tudja hol a helye. kis túlzással ment el rajta vb döntő, bl továbbjutás (több is). de ő több pénzt akar, többet akar játszani, pedig max kiegészítő emberként lehetne vele számolni egy top csapatban. és tessék a Juvéval sem fog BL-t nyerni, mert nem alkalmas arra hogy az igazán fontos helyzetekben eldöntse, még ha meg is van a lehetősége. tavaly a Porto ellen 2 gól, utána semmi. idén ugyanez. ha nem esnek ki és jön egy nagyobb csapat (én a Tottenhamet nem számítom top csapatnak, ez van) akkor ismét be fog sülni

      • Ez pont az a kettős mérce, amit Jose írt. Mondj már pls 5 olyan csatárt a jelenből, akivel a te (fent írtaknak megfelelő) elvárásod szerint nem kiegészítő emberként lehet számolni egy top csapatban

        • Lewa, Suarez, Agüero, Falcao, ők szó nélkül. nálam már lassan Mariano is befér, nagyon remélem, hogy visszatér. továbbiak akik jobbak szerintem, bár vannak kérdőjelek: Mbappé, Cavani (bár ő is besülős), Auba. Aspas is egész jó, csak egy gyökér

          • Nem vitatom, hogy a felsoroltak jobbak, vagy jobbak lehetnek (lehettek volna), mint Higu, de nem erről volt szó, hanem arról, hogy ő nem top csatár. Eleve vicces ez egy realostól, amikor nálunk Benzema a fix kezdő, akinek kb 2 éve nem nagyon van jó meccse, kettő egymás után meg pláne. Továbbá: Lewa, Suarez, Agüero melyik nagy meccseket döntötték el? Falcaoról Jose írt, ahhoz annyit, hogy ő a Monacoba igazolással kb. lehúzta a vécén a karrierjét, Cavani ugyanúgy besülős, mint Higu+ő is rossz helyre igazolt, am sztem mindketten jobb képességűek, mint Higu, de ez igazán nem futott ki. Mbappé egyelőre még ígéret, Auba komoly csapatban nem volt még (most sincs). Aspas who? Arra a Iago Aspasra gondolsz, aki 30 évesen termelt először 20 gól felett egy szezonban? Nemár...

          • Aspast, csak úgy odaírtam mert beugrott a neve. de ez mind szubjektív. kérted, én írtam : ]

          • Jó, hát beszélgethetünk arról is, hogy kinek melyik csatár a szimpatikusabb, vagy melyiknek szebb a játéka, de vitatkozni érvekkel lehet:)

          • az érvem továbbra is az, hogy nincs még egy ilyen játékos akire nem véletlenül ragadt rá a lúzer jelző. ennyi emlékezetes bénázás,megingás, üreskapurakapufa egyszerűen senkinek a nevéhez nem köthető döntő helyzetekben. az utolsó mondatomat kéretik 2x elolvasni, mielőtt valaki lebenzemáz :D

          • nem tudom, én ezt nem érzem így, inkább az van, hogy ráégett a lúzer jelző, mint Pepére a mészáros, vagy Busira a kukucskálás:) amit MrPaul ír, azzal btw egyet lehet érteni: valóban különös tehetsége van ahhoz, hogy emlékezetesen balfaszkodjon, de ez nem jelenti azt, hogy nem top csatár

          • Ezen játékosok góltermését érdemes lenne összevetni Higu góltermésével az elmúlt évekből. Vallom, hogy a szurkolók többsége egyszerűen kevés meccset néz és azokból hoz szilárd véleményt, illetve a statisztikákkal sem foglalkoznak eleget. Az első három nálam is az elitbe tartozik, Suarez miatt csüngtem az Ajax meccsein! Aspas fejben nem bírja el szerintem egy top csapatban megjelenő nyomást. Auba góljairól volt egy beszédes adat az idei szezonban: mindet a boxon belülről szerezte: eléggé egydimenziós. Higu képes távolról is gólt szerezni.
            Falcao kérdéses. Neki volt egy brutális térdsérülése és utána sok idő kellett, míg összeszedi magát. Ráadásul a Monacóban pont olyan helyre került, ahol nem az első hely volt a cél.
            Cavanit Sultanhoz, Maverickhez hasonlóan már ma leigazolnám. Imádom az alázatos és gólerős játékát.
            Igen, mind hagyott már ki brutális helyzeteket, fontos pillanatokban.

          • ez igaz, de én megint csak a véleményemet írtam le, hogy szerintem melyik játékos lenne képes egyforma körülmények között világklasszis teljesítményre. értelemszerűen Mariano-t pl túlzás ide venni (még) de benne pl már most látom azt a pluszt ami miatt top lehet. mivel senki sem fog laboratóriumi körülmények között összehasonlíthatóan szerepelni, ezek a kérdések megválaszolatlanok maradnak. ezért is ilyen szép sport a foci és ezért nem kell mindig mindenre feltétlenül választ keresni!

    • Ezt se érem fel ésszel: A tegnapi elúszott Juve győzelem az ő rontott tizije miatt alakult úgy? Hát ki mondta a Juvénak, Giginek, hogy engedjenek kettőt?
      Nem bírja a terhet fejben? De akkor az első klasszis megoldással lőtt gólja és a tizije mégis, mi a frászkarika alapján született meg? Talán ő is skizofrén, mint én? Aztán amelyik személyisége lőtte a gólt, az Gonzalo, amelyik meg kihagyta a büntetőt, az Pipita?

      • Erre is szerettem volna utalni, amikor tegnap írtam h balfaszt csinál magából ilyen meccs után. Nem feltétlen a valós balfaszságára utalva, de a futball világ megítélése szerint egyből ő lesz elővéve, mert a kezében volt, hogy a meccs máshogy alakuljon. Jogosan? Nyilván nem, mert egyébként egy ritka gyengén játszó Juventusban ő volt talán az egyik legjobb, (mezőnyben is) és a góljai nélkül lehet most még drámaibb a lenne a Juve helyzete.
        Az ő helyzete valahogy mindig más, mert korábban már voltak megingása (mint minden csatárnak). Tegnap Kane is bele tudta fejelni Buffonba fél méterről, de őt nem vették volna elő, mert ő egy hero, míg Higuain az általános béna. Legalább is ezt aggatták rá.
        Én csak abban reménykedek, hogy mint Robbennek, neki is lesz még egy fordulat a pályafutásában, ( Robben: 2010-es VB döntő 1v1-ben veszít Iker ellen, mindenki szemében egy vesztes karakter volt, később BL döntőt dönt el) hogy végre ezt a lúzer berögződést letudja venni a futball világ szemléletéből.

        • Az emberek fejében a negatív történések ragadnak meg inkább, mint a pozitívak. Higuainnal kapcsolatban is mindig az a 3-4 kirívóan fájó balfaszkodását hozzák elő elfelejtve azokat a mérkőzéseket, amelyket ő döntött el, és amelyek kupákat értek.

          Csak ugye, ha egy csatár hibázik és kihagyja a helyzetet és a csapata sem nyer, akkor ő a hibás. Ha gólt rúg és a csapata is nyer, akkor a csapaté az érdem.

          • nehéz dolog ez, mert az hogy a vb döntőben kihagyott egy ziccert nem feltétlen jelenti azt, hogy miatta nem nyertek vb-t. de hány olyan kupa van amit egyértelműen ő döntött akkor el?

          • Nincs olyan, pont erre akartam utalni... hogy egy játékos nyakába varrni kupák sorsát nem korrekt. Még akkor sem, ha van egy játékos, aki bakizott egy kurva nagyot. Nem mellesleg 2 bajnokságot is az ő góljával biztosított be a Real...

          • igen-igen. ebben igazad van. mondjuk én csak arra az egy bizonyos góljára emlékszem, amikor becsúszva szerelt... de azon kívül csak rossz emlékeim vannak vele kapcsolatban, viszont abból sok és maradandó

          • ez meg már szimpátia kérdése, nem pedig játék tudás kérdése.

          • oké nekem nem szimpatikus ez nem titok. de akkor hogy lehetséges, hogy elég sok hasonló vélemény van. mindenki csak szimpátia alapján ítélne? kétlem. akkor csak van köze a játéktudáshoz

          • Nem a legjobb csatár és vannak és voltak nála jobbak karrierje alatt. Az viszont túlzás, hogy max kiegészítő ember lehetne egy top csapatban. Higu mindig is ott volt a jobbak között (azt azért vegyük figyelembe, hogy a legjobbak nem 4-5-en vannak) gyengeségeivel együtt.

        • az a különbség, hogy Robbennek volt egy ilyen esete, Higuainnak meg több. nem is tudom, hogy van-e még egy ilyen focista, aki ilyen szinten kapja az ívet... talán Khedira ? :D

      • lezárhatta volna 2-0nál. de a tizivel is. az első gólja szép volt, ez tény

        • Ez így igaz. De a 2-0 nem elég egy Juventusnak a foci ölésére? :) Ha más hagyja ki a tizit, mondjuk Mandzukic és úgy lesz 2-2, akkor is megárad a népek internete?

          • ha ez lett volna az első, akkor ez is elnézhető. de rá mindig ez volt a jellemző

          • Most mintha Benzemáról írnál. :D (ne érts félre, rá is pont úgy igaz, mint Higura)

          • mindenkinek meglehet a véleménye Benzemáról, de most nem róla beszélünk : ]

          • ja, csak az szerinted oké, hogy mádokat más szempontok alapján kategorizálsz be, mert őket éppen kedveled.

          • én egyszerű futballszurkoló vagyok, nem akarok mindenbe belemagyarázni dolgokat. értelemszerűen akiket kedvelek, azokkal elnézőbb (elfogult mint a picsa) vagyok. de gondolom feltűnt, hogy a vak Karim imádatomat a poénkodáson kívül nem nagyon erőltetem. viszont ettől függetlenül, gondolom lehet véleményem Higuainról és úgy általában a fociról is. amúgy Moratáról is hasonló véleménnyel vagyok (csak hogy kicsit tovább borzoljam a kedélyeket) viszont őt szimpatikusabb, alázatosabb és szerethetőbb karakternek tartom

  • Hát, nekem 2 dolog jött le a tegnapi Juve-Spurs meccsből:
    1. Poch letette azért a névjegyét most a BL-ben. A Real elleni csoportmeccseket lehet a Real, khmmm, nem jó formájára fogni, de már ott is azért csak szép volt a játék, tegnap viszont agyondominálták a Juve-t. Fizikailag teljesen lesöpörték az olaszokat, nekem az volt az érzésem hogy ők játszanak otthon.
    2. Allegri már nagyon szeretne a Realban edzősködni, ezért igyekszik magát kirúgatni a Juveból. Miután az első félidő 15. perce után volt összesen 2 szerencsésebb momentumuk amik elmentek Higanyon nem nagyon változtatott (labdaszerző középpályás?).

    Ja, még egy: Higuainnal és Khediraval a Real se nyert BL-t, miért pont a Juvenak sikerülne??

    • Khedira ott volt a La Decimánál, konkrétan a döntőben kezdő volt.

      • Khedira igen, de nem egyszerre Higuainnal. Nem voltam egész pontos talán a megfogalmazással, úgy értettem Higuainnal ÉS Khedirával nem úgy hogy Higuainnal vagy Khedirával.

        • I see. Ez az eredeti kömmentből nem annyira így jött le, de mostmár értem.

    • nekem még az is lejött, hogy Buffon visszavonulhatna. tudom ez istenkáromlás meg minden, de akkor is így van

    • Pochettino szerintem egy jó edző, az alapján amit a Southampton és jelenleg a Tottenham edzőjeként véghez vitt/visz. Én amúgy nagyon kíváncsi lennék arra, hogy egy ilyen nagycsapátnál mint pl. a miénk, amelyik tele van sztárokkal, jobbnál jobb játékosokkal, mire jutna, hogyan állná meg a helyét. Nem mellesleg nekem emberileg is sokkal szimpatikusabb mint pár edző.

      • Nekem is szimpatikus, miután Allegri ideje lejár a Realnál őt hoznám ide :D

          • Tudom :) Én viszont azért is nem hoznám még most ide (többek között), mert félek attól, mekkora lenne a tekintélye az öltözőben. Lehet még pár év és tényleg annyira kinőné magát mint edző hogy ettől már nem kéne tartani...

    • Mondjuk a Spurs már ősszel leiskolázta a Dortmundot meg a Realt is.

      • Ezért is említettem a Realt az első pont alatt :) A Dortmundot viszont ebben a szezonban nem venném viszonyítási alapnak, nagyon maguk alatt teljesítettek eddig...

    • Higany szerintem abszolút nem top csatár. Örültem anno mikor elvitték Realtól.

      • Hát, azt már soha nem tudjuk meg, mi lett volna, ha megkapja azt a bizalmat, amit Benzike. Sztem kb. tönkrement idegileg, amikor azt látta, hogy focizhat bárhogy, stabil kezdő akkor se lesz nálunk.

      • Egyetértek. Lehet vitatkozni a statisztikái felett, de az én szememben sem ő az, aki sorsdöntő meccsen a hátára tudná venni a csapatot.

  • Nagyon tetszett a poszt, mindkét szerző írását jó volt olvasni - akkor is, ha csak most.
    Nagyon várom a holnapi meccset, igazából kicsit olyan érzés, amikor az ember csak félig-meddig készült fel valamiből, de már nem akar többet készülni, és kiáll.
    Itt a február 14., igazából nem jósolok semmit, remélem, hogy ZZ meglep minket és holnap este azon fogunk pörögni 23:15kor, hogy "a bajnokságban miért nem bírunk így játszani?!". Kíváncsi vagyok a felállásra és a taktikára, t.i. mennyire tökös ZZ, aztán mit mutat a csodálatos középpályánk és az ő csodálatos csatársoruk.

    Más: T'ham elég jól játszott, Kane-t ma megtapsolom.

  • Juventusban volt néhány sérült, ők mindenképpen hiányoztak: Barzagli, Cuadrado, Dybala, Lichtsteiner.
    a viszavágó is x-es lesz

  • nem tudom volt-e már, de azon kívül hogy imádok vendégszerzőket olvasni, szereném hozzátenni ReAlantos részéhez hogy az idei magabiztos bayern verést nyugodtan lehet írni ancelottihoz. utána ugyanolyan biztosan ki is kaptak münchenben. Lehet jönni hogy tét nélküli volt de nem. majdnem ugrott az 1 hely.
    szóval a nagy meccseken nem nagy ászok még mindig.
    ennek ellenére szerintem simán szopunk holnap.

Share
Published by
Jose

Recent Posts

BL Liga szakasz: elbírunk a Milánnal?

Sebeink nyalogatása helyett komolyan át kell gondolni, miben kell a csapatnak javulni, milyen szerkezeteben lehetünk…

21 óra ago

La Liga 11/38: EC, az igazság pillanata?

Nagyon rég vártam már ennyire El Clasicót, és pont azért, mert rég volt ennyire megjósolhatatlan,…

1 hét ago

BL: fogadjuk a listavezető Dortmundot

Két forduló után a BL tabella nyilván még csak tájékoztató jellegű, de ezzel együtt a…

2 hét ago

LaLiga 10/38: Modric történelmet ír Vigóban

A La Liga 10. fordulójában a Real Madrid a Celta Vigo vendégeként lép pályára szombat…

2 hét ago

La Liga 38/9: csata a második helyért

A La Liga 9. fordulójában a Real Madrid a Villarreal együttesét fogadja a Bernabeu stadionban…

1 hónap ago

BL: francia kapcsolat

A BL Liga szakaszának második fordulójában a Real Madrid a francia Lille vendégeként lép pályára…

1 hónap ago