Mi már sokszor leírtuk, Ti már számtalanszor megosztottátok velünk véleményeiteket a Csapat utóbbi hónapjairól. Most olyanok következnek, akik mindennapjaikat a futball világában élik, de nem a Real Madrid szurkolói. Mint tudjuk, sokszor a külső szemlélő számára egyértelműbb a probléma megfogalmazása. Lássuk, vajon vendégszerzőink gondolatai mennyire hasonlítanak, vagy éppen térnek el a mi meglátásainktól! (Az esti meccsről sem feledkezünk meg.)
Baumstark Tibor (Digi Sport | Teljes Terjedelem)
A legfőbb gond az, hogy nem erről volt szó. Amikor a csapat oda-vissza megverte a Barcelonát a spanyol Szuperkupa-döntőben, az nem ezt ígérte. Előtte még a Manchester Unitedet is sikerült legyőzni az európai Szuperkupáért, de igazán a Barca elleni siker tűnt jó kiindulópontnak, mi több, árulkodónak. Cristiano Ronaldo nevetséges kiállítása ellenére, az ihletett formában játszó Asensióval.
Kinek hiányoztak akkor a régi kiegészítő emberek? Ki beszélt arról, hogy a James Rodriguez vagy Morata által hagyott űrt nem lesznek képesek betölteni a tehetséges fiatalok? Mi jelezte, hogy ez a csapat nem is olyan sokkal később vereséget szenved majd a Betistől, a Gironától vagy a Villarrealtól?
Akkor még az volt a téma, hogy Zidane-nal elindult egy új úton a klub. Az addig megszerzett hét trófea elegendőnek bizonyult, hogy meggyőzze Perez elnököt, a padra nem világsztárok, hanem tehetséges fiatalok kellenek, lehetőleg spanyolok. Ők nemcsak, hogy meg tudják oldani ugyanazokat a szakmai feladatokat, hanem idővel talán jobban kötődnek a klubhoz meg a szurkolók is hozzájuk. Csak fokozatosan be (esetleg fel) kell őket építeni, ezzel még a kulcsemberek is több levegőhöz jutnak az idény során, így pihentek lesznek, amikor jönnek az igazán fontos feladatok. Kiváló elképzelés!
Igen ám, de ezek a fiatalok nem biztos, hogy képesek már elviselni azt a terhet, ami ennél a klubnál nehezedik rájuk. „Simán megvertük a Real Sociedadot, királyok vagyunk! Arról nem volt szó, hogy ennyi nem elég. Hogy a tíz nap múlva a Betis ellen is nyerni kell.” Pedig a Real Madridnál bizony nyerni kell. Tíz meg 14 nap múlva is, a győzelem alapelvárás. Folyamatosan. És az különösen nem fér bele, hogy ha a fiataloknak nem megy, akkor a nagy ászok sem tudnak annyit hozzátenni, mint az elmúlt években.
A szezon eleji trófeák megvannak, összejött a klub-vb-cím is. A bajnokság elúszott, de emiatt hiba lenne már most letérni az új útról. Ennyi idő alatt egyszerűen nem derülhet ki, hogy ez tényleg működőképes-e. Maradt a Bajnokok Ligája és a Király-kupa, az előbbiben a PSG-vel a nyolcaddöntőben… Az elmúlt években soha nem volt ennyire fontos a kupa, utoljára talán 2011-ben, amikor Mourinhóval hosszabbításban sikerült legyőzni a döntőben a Barcelonát. Akkor az valamelyest megmentette a szezont. Valami hasonló forgatókönyv most is nagy segítség lenne Zidane-nak.
Szabó Christophe (a DigiSport Szélkakas c. francia magazinjának szakértője | Omlette du fromage)
Sokat lehet olvasni a Real Madrid aktuális bajairól, a keret-összetételtől kezdve, Cristiano Ronaldo formáján keresztül, Zidane taktikai analfabetizmusán át a szerencsétlen sérülésekig. Mindegyikben találni rész-igazságokat, amiket ki-ki eltérő súlyokkal illet, és segítenek abban, hogy tisztábban lehessen látni egy komplex helyzetet.
Azt gondolom, a Real Madrid bajában kiemelten fontos szerep jut annak, ami a szemnek (és a TV-nek) láthatatlan. Azokra a puha tényezőkre gondolok, amik felett sokan átsiklanak, vagy mert klisé-számba megy, vagy mert mára bizonyos fogalmak („csapatdinamika”, „lélektan”) teljesen kiüresedtek.
Zidane egy olyan helyzetben érkezett a Real Madrid kispadjára, amikor a csapatot egy ódivatú tanárember próbálta meg mindenféle geometriai alakzatokra megtanítani. Az osztály kinevette és megköpködte galacsinokkal és örömmel fogadták, hogy Zidane személyében végre olyan ember áll velük szemben, aki természetes tekintélyt sugall és nyugalmat hoz az osztály mindennapjaiba. Zidane hozott kemény döntéseket és egyszerűsített a csapatstratégián, játékterveken, meccs-taktikákon, de legfőképpen hitt bennük. Az első 10 nyilatkozatából talán 8 arról szólt, hogy mekkora potenciált lát a csapatban, milyen büszke arra, milyen istenáldotta tehetségeket irányíthat, és alig várja, hogy bizalmat adhasson mindenkinek.
Válságban érkezett, de nem válságmenedzserként lépett fel, hanem apafiguraként, amivel komfortosabban érezte magát mindenki, aki az öltözőben élt. Ez a bizalom tükröződött a legtöbb egyéni megoldásban, a villanásokban, amik folyamatos kritikaként köszöntek vissza, mondván, Zidane igazából semmit nem tesz, mert nincsenek bejáratott utak, se mértaniság, csak a szikrázó tehetség.
Szerintem az is kisebb csoda, hogy ez két évig működött. De a jelenlegi Real Madrid már egyáltalán nem az, amit 2 éve átvett. Mostanra mindent megnyertek, mindenki bizonyított, mindenki eleget tett a terhelésnek. Magától értetődő, hogy a nyomásos időszakok után előfordul természetes kiengedés, mert elfogy az az üzemanyag, ami korábban hajtotta a csapatot. Az edző dolga, hogy mozgásban tartsa csapatát és új célokat fogalmazzon meg, új üzemanyagot találjon. Ezt pedig Zidane egyáltalán nem tudta átadni.
Egy csapat, ami tavaly még a kispadján tudhatta James Rodriguezt és Moratát, mégis milyen ambíciókkal vágjon neki az új évadnak? Megértem, amikor Zidane azt állítja, hogy nincs szüksége új igazolásokra, mert ugyanaz a kezdő tavaly a csúcsokat döngette, de itt már a nettó tehetség nem elég. Egy felhígult keret elveszi az önbizalmat és nem teremt kellő versenyhelyzetet ahhoz, hogy a kerettagok éberek maradjanak és kellő bizonytalanságban legyenek, ahhoz megfelelő energiát mozgósítsanak.
Abban hiszek, hogy a taktika elengedhetetlen része egy csapat sikerének, de nem jelent önmagában mindent. Azt sem tartom valószínűnek, ha egy terápia keretében Mácsai Pállal körbeülnének és mindenki elmondaná egymásnak, hogy kinek mi a kedvenc állata. A Real Madrid nem egy alakzat-váltással fog kilépni az árnyékból, hanem egy friss és leporolt játékprojekttel, egy összetettebb csomaggal, amit akár Zidane mutat be, akár más edző, de az tartalmaz 1-2 izgalmasabb igazolást, egy kellően újfajta játék-megközelítést, amiben a játékosok is megtalálják a kihívást, és a csapat is megkapja az irányt az elkövetkező 1-2 évre.
Sziklai Attila (A Leshatár állandó szerzője és társalapítója)
A nyári kupameccsek után gondoltad volna, hogy ekkora szakadékba zuhan a Real?
Nem, egyáltalán nem. Krízist azonban most sem látok Madridban, részint a koncepcióváltásnak issza a levét a királyi gárda. Arról viszont már érdemesebb beszélni, hogy vajon milyen feltételek mellett dolgozik Zidane. A Manchester United csapatánál valami hasonló probléma merülhetett fel van Gaal esetében is, hiszen a holland mester szabadon értelmezte a kísérletezés, az új generációk kinevelésének elképzelését, ennek pedig romhalmaz és hosszabb távon is fenntarthatatlan helyzet lett a vége.
Érdemes lehet még megvizsgálni, hogy vajon milyen kihatással van a spanyol liga hosszabb távon a topjátékosokra, ahol véleményem szerintem jóval jelentősebb a különbség a két gigász és a többiek között, mint mondjuk Angliában. A Premier League messzemenően a legkompetetívebb liga a világon, ez pedig egyre többek számára lehet vonzó a legnagyobb spanyol kluboknál is.
Nem gondolom, hogy ezen múlna a történet. A csapat motivációvesztése, a drasztikus fiatalítás, a kulcsjátékosok leterheltsége éppen elég ahhoz, hogy ez a szituáció kihasson a csapat legjobbjának teljesítményére is.
Cristiano Ronaldo minden szinten felért a csúcsra. A BL címvédéssel, az öt év után újra elhódított bajnoki címmel és az EB győzelemmel mindent elért, amit reálisan csak elérhetett. Az idei vébé lesz a hattyúdala és már azon is némileg meglepődnék, ha jövőre a Real Madrid játékosa lenne.
A megnyert kupák után természetes ez a lanyha figyelem és fegyelem?
A jóllakottság és a kimerültség okozza a problémákat. Ne felejtsük el, hogy mennyi mérkőzést játszott a Real Madrid az elmúlt esztendőkben. 60 körüli átlagról beszélünk, ami azért nagyon soknak számít. Ebben benne vannak a folyamatos európai túrák, a világkupák vagy a Barcelona elleni rangadók. Szóval, ha természetesnek nem is természetes ez a fajta motivációvesztés, de a dolog ennél több összetételű, ezt pedig már egy-két kérdéssel fentebb is részletezem.
Csak pech? Hiszen rengeteg helyzetet dolgoz ki minden meccsen a csapat, csak épp nem megy be.
Rengeteg együttesnél láthatjuk, hogy egy zseniális év után hatalmas lejtmenet következik (Chelsea, Leicester City). Az ok ismételten a csapatfrissítés hiányában, a koncentrációképesség csökkenésében vagy éppen a nagyobb terheltség okozta hibákban keresendő. Márpedig, ha van csapat, amely igazán megcélozta és el is érte a csillagos eget, akkor az a Real Madrid, ennek pedig ára van.
Van ebből kiút edzőcsere nélkül?
Ha a Madrid reálisan méri fel az esélyeket, akkor láthatja, hogy nincs tele a piac igazán minőségi edzőkkel. Ugyanakkor Allegri vagy Pochettino egyáltalán nem lenne rossz húzás a habfehéreknél. Előbbi Dybala, utóbbi Kane játékjogát vihetné Madridba, ami minden bizonnyal könnyen utánpótlást jelenthetne a jelenlegi támadóválságban. Ez azonban persze nem elég, hiszen sokkal inkább a koncepció kialakítása, a megfelelő játékrendszer megtalálása hozhatná meg a hosszabb távú sikert. Zidane elindult egy úton, nagy balgaság lenne egy ilyen év után kidobni, főleg két BL sikerrel a zsákban. A top 4 azonban egyértelmű elvárás kell, hogy legyen a szezonban, de ezt szerintem gond nélkül teljesítik a királyiak. Mindezek mellett pedig az akadémiában játszó fiatal spanyol játékosok beépítésénél nem létezik szívmelengetőbb próbálkozás. Ugyanis, ha egy Real Madrid nem hisz a saját utánpótlásképzésében, akkor jobb sóval behinteni az egészet és elfelejteni az elmúlt évben zajló Zidane-féle gondolatkísérletet.
Van ebből kiút CR (és Benzema) elfelejtése nélkül?
Szerintem nincs. Egyértelműen eldőlt, hogy új korszak kezdődik Madridban és ezt próbálja felépíteni Zidane az Asensio, Nacho, Isco, Ceballos, Borja, Llorente, Lucas maggal. Ugyanakkor elengedhetetlen, hogy a minőségi igazolások se maradjanak ki és jelenleg ez valóban leginkább a támadószekciót érinti, de Ramos vagy Modric sem fiatalodnak. Ők pedig igen kiemelt szerepet töltenek be az együttes életében és az ő pótlásukat is alaposan mérlegelni kell majd. Nem áll egyszerű kihívás előtt a Madrid, de ez az élet rendje, most pedig ezzel kell megbirkóznia a klubnak. Ráadásul a PSG és a Manchester City személyében abszolút új európai gigászokat köszönthetünk a Bajnokok Ligája sakktábláján.
Köszönöm a vendégszerzőknek, hogy vállalták a felkérést!
A konzervnyilatkozatot konzervnyilatkozat után adó Zidane-nak egy dologban minimum igaza van: a sűrű meccsnaptár a legjobb lehetőség a hibák kijavítására, a kármentésre. Ma este elindulhat a csapat felfelé, mind játékban, mind mentalitásban, mind a szurkolók felé közvetített felelősségtudatban. A Leganes ellen a tavalyi szezonban két győzelmet szereztünk (Home: 3-0; Away: 2-4), jelenleg a 13. helyen tanyáznak a Ligában. Tipikus középcsapat, amelynek helye van az első osztályban, de a középmezőnyből (annak is az alsó csoportjából) nem fog kitörni.
Edzőjük, Asier Garitano (aki 2013 óta a csapat élén áll) támadó felfogásban játszatja fiait – nyilván a nehezebb ellenfelek ellen 4231-ben állnak fel, de tény, hogy ha tehetik, inkább 433-ban játszanak. Játékoskeretükben ismerős névre talán csak a hardcore fodball-fanok találnak: El Zhar és Amrabat, a két marokkói támadó személyében.
A Leganésnek a Copa del Rey az igazi lehetőség, mert a bajnokságban nemzetközi indulást érő pozíciót nem fognak elérni és kiesési gondjaik sem lesznek, hacsak be nem üt valami krach. Tehát marad a Kupa, ahol beleadhatnak mindent, az utolsó leheletig küzdeni fognak a továbbjutásért és nem is lehet tőlük mást várni. Biztos, hogy fizikailag addig fognak minket abuzálni, amíg ki nem fulladnak – míg játékban a kontrára fognak gyúrni.
Mint mindig, most is fontos, hogy a Real szerezze meg a vezetést, ezzel önbizalmat is nyer a gárda, másrészt a hazaiak kényszerülnek majd a reagálásra.
Zidane előtt adott a lehetőség (sokadjára…), hogy egy egészségesen megforgatott csapattal álljon fel a pályára. Nem kötelező a „gálát” feltolni, itt az ideje a játékra éhes kispadról egy-két (és ennyi szerintem elég is elsőre) játékost felküldeni. Mondom is, kikre gondolok! Casemiro helyett Kovacic és Kroos helyett Ceballos. Vagy ha nagyon nem csípi utóbbit ZZ, akkor a Tank helyett Llorente és Kroos helyett Kovács Máté. A feladatokat meg ennek tükrében kiosztani. Jaja, meg kell határozni a feladatokat. Egyénileg, csapatrészekre bontva, csapatszinten. Marcelo, CR és Carvajal esetében lélektani okokból a kezdetést tartom helyesnek. Mindegyik játékosnál azt láttam az elmúlt meccsen, hogy az akarattal nem volt gond. Náluk tényleg várok egy „gátszakadást”. Aztán maximum csalódni fogok, na bumm.
A mérkőzést a Digi Sport 1 közvetíti, kezdés 21:30-kor (éjszakai baglyok előnyben).
Egy biztos: újra válaszokra várunk. Én magam is, mert nézzétek csak, mi zárja a posztot! 😉
Sebeink nyalogatása helyett komolyan át kell gondolni, miben kell a csapatnak javulni, milyen szerkezeteben lehetünk…
Nagyon rég vártam már ennyire El Clasicót, és pont azért, mert rég volt ennyire megjósolhatatlan,…
Két forduló után a BL tabella nyilván még csak tájékoztató jellegű, de ezzel együtt a…
A La Liga 10. fordulójában a Real Madrid a Celta Vigo vendégeként lép pályára szombat…
A La Liga 9. fordulójában a Real Madrid a Villarreal együttesét fogadja a Bernabeu stadionban…
A BL Liga szakaszának második fordulójában a Real Madrid a francia Lille vendégeként lép pályára…
View Comments
Kint az ÖF!
https://madridimerengues.hu/2018/01/19/ertekes-gyozelem-a-leganesi-katlanban/
Na míg nincs ÖF addig jöhetnek a Radiohead zenék. Kinek mi a kedvenc?
(Én nem tudok dönteni, így kezdek az új album kedvencével. Meg egy király giffel :D)
https://78.media.tumblr.com/tumblr_lyo5l5K8TH1rnsczco1_500.gif
(Bazze sehol nincs fent az albumverzió :D úgyhogy bocs a minőségért)
https://youtu.be/UiwiYBG1NA4
Goretzka ingyen megy Münchenbe a nyáron. Valamit bajoréknál nagyon jól csinálnak.
Lerabolják a többi BuLi-csapatot, és még csak meg se fizetik őket, hanem ingyen viszik a legjobb játékosokat, kihasználva (és így tovább növelve) az erőfölényüket.
Németországban a Bayern lelkifurdalás nélkül elcsábítja a rivális legjobbjait (gyakran ingyen), addig a Real kifizeti a lejáró szerződésű Kepa kivásárlási árát, hogy megmaradjon a jó viszony egy Bilbaoval.
És ez ugye öngerjesztő folyamat, mert minél nagyobb a különbség az ország többi csapatához képest, annál csábítóbbak lesznek az ott játszó fiatal tehetségeknek. Kérdés, hogy ez mennyire hasznos globálisan (ld. Cornelius kommentjét lejjebb).
:DDD Egyedül Kroos elengedése volt hülyeség. Ezenkívül rohadt jól igazolnak. Riválisokat lehúzzák szépen.
Pontosan. Erősítenek és egyben gyengítik az ellenfelet. De ez hosszú távon nagyon nem jó, a bundás gyengülését eredményezi. Ezért is volt az, hogy Pep-el zakatolt a BM otthon, aztán minden évben jött egy spanyol csapat és legyalulta őket a BL-ben. Nem jó az, ha nincs a közegben egy erős kihívó, mert nincs ami a fejlődésre sarkaljon.
Akkor lehet az csak egy furfangos taktika, hogy mi ilyen gyengék vagyunk, miközben igazából csak a Barcát gyengítjük lassan, de biztosan.
Egyértelmű. Csak altatunk.
Igen ezt én is így látom. Eléggé egycsapatos lett. Pár éve még Klopp odacsapott nekik de ennyi.
Egycsapatos lett a Bundesliga, ez tény. Ugyanakkor meg megint ott tartunk, hogy a "szemétbayernleraboljaabundást". Könyörgöm, ne várják már el Hoeneßéktől, hogy a többi csapat munkáját is ők végezzék el.
A konkrét esethez annyit, hogy a Schalke elkúrta, hogy nem adták el, amíg pénzt csinálhattak volna belőle, Goretzka meg nem akart külföldre menni, hiába állt sorba érte kb. az összes külhoni topklub. Most mit kellett volna a Bayernnek csinálnia? Köszönettel utasítsák vissza?
Spanyol,angol,nemet,francia bajnoksag lenyegeben eldolt. Dejolesz ezt majd visszaolvasni kesobb. :)
Kvíz :D
Ha már volt a beharangban is :D Eszembe jutottatok :D
https://qubit.hu/2018/01/19/kitalalod-mit-csinal-ez-a-10-egyszeru-program
Azért ez nem agysebészeknek készült, de nem rossz.:)
Kedvcsináló csak. De örülök hogy van ilyen magyar nyelvű oldal :) Még mindig jobb mint a fb-os baromságok :D
Hát nem furcsa? Kele mai FB posztjának első bekezdésével betűről-betűre.
"Mostanában különösen sokat beszélek és írok a kontextusról, mint az érdemi párbeszéd (napláne: elemzés) szükséges feltételéről. Nincsenek illúzióim, nem hiszem, hogy varázsütésre kinéz majd szemellenzője mögül a - zömmel - szurkolói indíttatásból véleményt formáló _kritikus_ tömeg, de azért igyekszem bemutatni, hogyan másképp lehetne ezt csinálni. Vagy inkább: kellene.
Alexis Sanchez a hírek szerint hamarosan aláír a Manchester Unitedhez. Az árat illetően egészen eltérő forgatókönyvek vannak az asztalon - nem függetlenül attól, sikerül-e bevonni az üzletbe a United örmény középpályását, Henrikh Mkhitaryant. A lényeg azonban nem ez, sokkal inkább, hogy végre valahára a szaksajtó is elkezdte _kontextusában_ vizsgálni a piaci árakat. Sanchez ugyanis nem annyiba fog kerülni a Unitednek, mint a szimpla vételár: ahogyan Gary Neville is fogalmaz, mindig csomagban kell gondolkodni, amelynek a transzferdíj mellett része a szerződés időtartamára felszorzott bruttó(!!!!) fizetés, az aláírási pénz, a bónuszok, illetve a közvetítői díj az ügynökök felé. Mindez együttesen azt eredményezi, hogy a Unitednek körülbelül 150-180 millió fontjába fog kerülni a chilei focista az alatt a négy és fél év alatt, amennyi ideig a szerződése szól majd (ez utóbbi könyveléstechnikailag is lényeges, alapjáraton ugyanis ennyi ideje lesz a Unitednek, hogy amortizációban egyenletesen leírja Sanchez költségeit - más kérdés, mi történik, ha közben eladják valahová.)
Ezzel máris komplexebb képet kapunk a deal pénzügyi oldaláról annál, mintha csak annyit tudnánk, hogy 20 millió plusz Mkhitaryan - de még mindig nem vagyunk a teljes kontextus birtokában. Ehhez ugyanis még ismernünk kell két extra dolgot:
✅az örmény játékos fizetését, jelenlegi szerződésének feltételeit, illetve azt, hogyan viszonyul ehhez Alexis szerződtetésének költsége;
✅a United anyagi helyzetét, vagyis azt az arányszámot, amely megmutatja nekünk, hogyan viszonyulnak a chilei költségei a United teljes (várt) bevételeihez.
Előbbi a nehezebb dió, nem véletlen, hogy Raiola még mindig nem adta áldását az üzletre, de az szinte biztos, hogy Mkhitaryan sem volt rosszul fizetett játékos, szóval minimum Alexis fizetésének egy részét ki lehet majd gazdálkodni abból, hogy felszabadul az örmény bére. Utóbbi ellenben teljesen egzakt: jelenlegi ismeretanyagunk alapján elmondható, hogy az Alexis-csomag költsége a következő négy és fél évben hozzávetőlegesen a klub bevételeinek kicsivel több, mint 5%-át teszik majd ki.
Durva? Naná. De simán kigazdálkodható, A PIACRÓL. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy ez nem szimpla fogyasztás, hanem befektetés, hiszen Alexis beszákolásával a United egyrészt gyengítené egy riválisát (ergo: könnyebbé tette egyik alapvető célja, a BL-indulás kiharcolását), másrészt tenne egy lépést annak irányába, hogy újra európai szinten is meghatározó klub lehessen - amely vélhetőleg aztán a bevételekre is lenne némi hatással. (A United az elmúlt években úgy előzte le bevételeket tekintve a Real/Barca kettőst, hogy közben a pályán érdemi sikereket elvétve aratott.)
Ha mindehhez azt is hozzáteszem, hogy a United bérkeret/bevétel aránya még a chileinek juttatott csillagászati fizetéssel kiigazítva sem kúszna 50% fölé, és hogy ez az arány a liga topcsapatait tekintve bőven a legalacsonyabb, akkor jól látszik: az MU ugyan rengeteget költ, de még így is messze van a klub pénzügyi lehetőségeinek határától. Innentől pedig az árakon lovagolni körülbelül olyan aránytévesztés, mintha az ember órákig lamentálna azon, miképp lehet a világ egyik legjobban fizetett színésze Dwayne Johnson.
ÖSSZEHASONLÍTÁSKÉPP:
Neymar nyáron a PSG bevételeinek cirka 15%-át emésztette fel, egymaga. (De azért azt is látni kell, hogy egy átlagos "nagy" igazolás zömmel nem kúszik 3-4% fölé, szóval baromi nagy befektetés a Sanchez-sztori, pláne télen.)"
Norma is ezt próbálta megértetni a cikkeivel kommentjeivel szerintem. Ráadásul Kele pedig végzett közgazdász, aki aként is éli a hétköznapjait, így ezt még jobban átlátja mint egy "átlagos" szurkoló. De nagyon jó írás, és köszi, hogy bemásoltad.
Amúgy ha valamikor távozik CR, akkor mi is robbantani fogunk. Állítólag 200 milla el lehet különítve igazolásra a Realnal is. Úgyhogy lassan Perez lecsap. :D
CR-re itt is rengeteg pénz megy el. Más kérdés ,hogy ő már visszahozta az árát. viszont most már kezd majd negatív irányba fordulni sajnos.
Manapság mit kapsz holmi 200millaert? :D
Ez az eddig tartalék. Ez nem a vége. Szerintem 3-400 milliót is el tudnánk költeni gond nélkül, ha rá lenne szorulva a csapat. Évek óta nem igazoltunk nagy összegért. Ha jól emlékszem James volt 4 éve az utolsó nagy kiadásunk.
+Ronaldo egy adu ász a kezünkben, meg a BB-ből is jöhet lóvé/árengedmény
Ha engem kérdezne bárki, és csak a futball teljesítmény számítana (a marketning nem) Bale-ért már többet fizetnék, mint Ronaldóért.
nem baj ugye ha csatlakozom a véleményedhez?..:)
pedig nagy Cr fan voltam/vagyok/, bosszant, hogy nem vesz vissza magából..
ez könnyen meglehet, de Ronaldo azért mégiscsak egy kiváló góllövő, szóval ha rá dolgozik az egész csapat, fontos lehet, mint pl. Ibra a PSG-ben amíg ott volt.
De valóban a marketingértéke teszi különlegessé jelenleg, plusz ugye mind a PSG-nél, mind a Manutd.-nál ez kaphat valami pluszt - mármint nálunk az, hogy a világ LEG csapatában játszik, de
PSG: meg tudtuk szerezni, faszméregetés, örül az arab világ, elismert topcsapat vagyunk stb.
MUFC. coming home-hisztéria
Ronaldóért nagyon súlyos pénzeket lehetne még most is leakasztani, talán már nem sokáig, de most még biztosan.
Egyrészt, a BL-ben most is magasan vezeti a góllövőlistát, másrészt, ha nem is szerez gólt és csak szenved a bajnokságban, akinek van szeme, az látja, hogy hány embert foglal le és mennyire veszélyes most is, de ami a lényeg, az valóban a marketing.
És úgy látszik Kína is ki szállhat lassan a nagy játékosoknak való nagy ajánlatokkal, mert már Európában is a többszázmilliós ajánlatok röpködnek.
Itt meg a MUFC Coming Home hisztéria: https://www.youtube.com/watch?v=8STgd0P3iM0
Kína nem csak azért szállt ki, hanem mert a kínai kormány olyan adót sújtott a klubokra külföldi igazolás esetén, hogy csak úgy zörög. Ráadásul ha jól tudom egy részét meg az utánpótlásba bele kell nyomni. (Bizonyos részben eszméletlen középkori még Kína - nyilvános kivégzések pl - de bizonyos részben meg igencsak okosan képesek dönteni. Nem nagyon tudom ezt hova tenni amúgy, de érdekes :D )
Remélem idén nyáron robbantunk, vagy legalább egy kis pukk legyen már. :)
Mármint Neymar fizetese emeszti fel a 15%-ot. Sancheznel benne van minden a csomagban, Neymarnal nincs.
Ezen már csak nevetni lehet :D
„A Villarreal ellen nagyszerűen játszottunk, de nem sikerült bevennünk az ellenfél hálóját. Ma nem futballoztunk jól, de megvan a győzelem, ráadásul egy remekül védekező csapat ellen. Nem dőlhetünk hátra elégedetten, mert a folyamatos fejlődésre kell törekednünk. A csapat most egy nehezebb időszakon megy keresztül, az ilyen esetekben pedig kulcsfontosságú, hogy ne veszítsük el a türelmünket. Ez a siker akár a fordulópont is lehet a szezonunkban.”
Viszont abban egyetértek ZZ-vel, hogy fontos a türelem. És végre bevallotta, hogy ez egy nehéz időszak.
Szóval:
- idegenben győztünk
- nem kaptunk gólt
- rúgtunk gólt
- bement a labda a kapuba
- ZZ bevallotta (részben) hogy baj van
Mi ez gyerekek, ha nem az egyértelmű út a csodás fejlődésre. Meglássátok! Meglesz a 4. hely biztosan! :D
3-ik helyre várom a csapatot.
most nézem, hogy az elmúlt években pár pontra maradtunk csak le az első helyről:
15/16 - 1 pont
14/15 - 2 pont
13/14 - 3 pont
12/13 - 15 pont - na ez sok volt
10/11 - 4 pont
9/10 - 3 pont
08/09 - 9 pont - ez is sok
erre a az idényre emlékszik valaki, az utolsó öt meccset elvesztettük, mi volt akkor?
https://www.eredmenyek.com/foci/spanyolorszag/laliga-2008-2009/
08/09 idényben volt a holland vonal Robben, vdVaart, Huntelaar, Drenthe. Sajnos kipukkadt a csapat a végére.
Azpilicueta az Osasuna játékosa volt! Na akkor kellett volna leigazolni, vagy az OM-ből.
A 2-6 volt, az kb lezárta az idényt, ami azért volt különösen fasza, mert utána a Barca se nyert több meccset, az a bajnokság simán meg lehetett volna
Nekem ez jobban fájt:
https://www.eredmenyek.com/foci/spanyolorszag/laliga-2003-2004/
úh de csúnya az sok piros....
akkor most még mindig tök jók vagyunk, szépen elosztva a vereségek.
hétvégén gála lesz: 5-1 a tippem
Tegnap valaki belinkelt egy cikket, hogy áll a csapat pénzügyekben. Akkor is írtam, hogy erős fenntartásokkal kezelem azt a cikket.
Most akkor én is ajánlok kettőt. Jó szórakozást!
Barca költ a legtöbbet fizetésre:
http://www.eurobarca.hu/hirek/informacio/20180117-a-barca-kolti-a-legtobbet-fizetesekre/
És még egy elemzés Kompanytól a Barcát érintve, de a lényeg, ami miatt linkelem, az a két infografika benne.
http://www.origo.hu/sport/futball/20180110-barcelona-elemzes-penz-atigazolas.html
Sajnos jelenleg baromi gyengék vagyunk, bárki is játszik a csapatban. Elég elkeserítő, hogy csak a Sevilla és a Dortmund (idegenben) ellen játszottunk jól! Fél év alatt ez borzalmasan kevés. Arculat nélküli csapat lettünk. Hala Madrid
Ehhez még hozzátenném a Rsoc (I), Dortmund (H), és Apoel (I) meccseket, de még ezekkel együtt is egy kezemen meg tudom számolni a jó meccseket, és ez 30 körüli szám után édeskevés.
http://www.origo.hu/sport/futball/20180118-tenyleg-eladja-cristiano-ronaldot-a-real-madrid.html
Kompany gondolatmenete CR helyzetéről. Ahogy a végén kifejti, hogy mely klubok jöhetnek szóba az átigazolása kapcsán, elég egyértelmű a helyzet, úgy emlékszek hogy már itt is szóba jött: ManUtd és PSG. Ha valamelyik a kettő közül nem viszi el, marad a nyakunkon, és addig nem fogjuk tudni új alapokra helyezni a támadójátékot, akár Zidane-nal, akár más edzővel. Fura helyzet ez, ilyenre nemigen volt példa a klub történetében, legalábbis a 21. században biztosan nem. Amikor Raúl vagy Casillas kezdett kiöregedni / formahanyatlani, a klub simán elpasszolta őket európai középcsapatoknak. CR esetében viszont hiába az idei gyatra bajnoki szereplés, még így is csak két topklub jöhet szóba, mint lehetséges vevők. Márpedig, ha én Páriszenzsermen lennék, mégis mi a bánatért vinnék el egy 33 éves, legutóbb pocsék szezont maga mögött hagyó játékost, amikor tele a csapatom elöl fiatal klasszisokkal? Marketingpénzért? Pénz az ott annyi van mint a nyúlszar, nem hiszem hogy CR eladott mezeire van szüksége a klub gazdaságának, ráadásul ugye még kutyamód meg is kéne Roncit fizetni. A Menjuh a korábbi kötődés miatt jöhet szóba, plusz ott egy polccal lejjebb lévő támadók kergetik a pettyest, mint Párizsban, de még így se látok sok esélyt rá hogy Mourinho odavigye. Szóval, marad nálunk. Akkor pedig az lesz a nagy kérdés, hogy akár Zidane, akár a jövőbeli utódja meglépi-e, hogy kivegye a gálacsapatból, és kiegészítő emberként számítson rá, és ezzel párhuzamosan igazolunk-e a csapat problémáira megoldást jelentő, klasszis támadót addig, amíg ő itt van? Félő hogy nem, de ha mégis, milyen hatással lesz az öltözőre, hogy ha a csapat igazol egy, egyértelműen első számú göllövőnek szánt játékost, de mellette CR is marad, és vélhetően nem akar majd engedni az első számú kakas szerepéből? Attól félek, a mostoha idők nem érnek véget ezzel a szezonnal.
"Amikor Raúl vagy Casillas kezdett kiöregedni / formahanyatlani, a klub simán elpasszolta őket európai középcsapatoknak."
Iker nagy szerelem, szóval róla nem akarok beszélni, de Raúl legalább két-három évvel tovább húzta a kezdőcsapatban, mint az indokolt lett volna. Sztem ez közel sem volt ennyire ridegül és egyértelműen kezelve.
és nem is MU / PSG szintű csapathoz állt tovább
Én gyerekként imádtam Raúlt, de szerintem is az utolsó 2 éve az fájdalmas volt. Mármint számomra látni. Néha az arcom kapartam. Mellette iszonyatosan sajnáltam, és rossz volt nézni, ahogy lelassult és nem tudta a teste már azt amit az elméje zseniálisan kitalált. Csak valahogy erről nem szabad beszélni, mert a Raúl fanok torokra mennek, és úgy érzik, hogy támadják a Kapitányt. De nem! Pont, hogy rossz volt látni őt így szenvedni. És bár CR sose lesz nálam Raúl szinten - sok gólok ide, vagy oda - de nem szeretném már többször átélni azt, hogy van egy szent tehén, és állandóan játszatni kell.
Azért még a Schalkéban is nagyon jól tudták használni a tapasztalatát.
Így igaz. Egy Schalkéban. Bármennyire fáj leírni, ő akkor már kevés volt a Real szintjéhez. Néha persze megvillant a zsenije, de konstans nem lehetett már rá számítani. De egyszer mindenkit elér ez... Én ezért is reménykedem hogy sok játékos ezt remélhetőleg felfogja és nem erőltetni nagyon, mert könnyen lehet önmaga paródiája. Ezt Raúl nem érte el, de ha még itt bohóckodott volna 1-2 évet, az bekoszolta volna szerintem kicsit az amúgy elképesztő pályafutását és klasszisát. Tudni kell időben kiszállni. Ez a legmagasabb szint, a legnagyobb elvárásokkal. Vagy akkor vegye fel a szerepet, hogy padozik és évi 15-20 meccset játszik csak kezdőként valaki. Többiben pedig egy fiatal tehetség, aki a jövőt jelenti, így iszonyat haszna lenne egy tapasztalt játékosnak.
Amellett azért nem lehet elmenni, hogy míg Raúl éppen ott játszott ahova rakták - főleg utolsó éveiben, köszönhetően a csatár rengetegnek -, addig Ce úgy szenved, hogy még mindig neki van alárendelve az egész csapat.
Ez mondjuk teljesen jogos! Nekem mindegy, hogy hogyan, de örülnék ha megoldódna ez és nem kéne évekig bármilyen szent tehén szenvedését nézni. K*rvaszar ugy leülni meccset nézni, hogy ó bazze xy szent tehén játszik, ma vajon le tud tenni egy közepes szintet? Ráadásul szerintem ez csapatszinten is iszonyat demoralizáló.
a kommented második felével abszolút egyetértek, és ezért is meg kell hozni az olyan döntéseket, mint Iker távozása.
Zidane simán játszhatott volna még kb bárhol, úgy vonult vissza - a csúcson. Ehhez képest ez ma már nem divat. Bár kíváncsi vagyok pl. Kroosra és Messire, mármint hogy megkopnak-e úgy érdemben, elmennek-e levezetni
Ha elmegy akkor a következőt szezon is rendben lehet.
Ha pedig nem akkor kurva nagy szarban leszünk...
Végignéztem a mérkőzést. Egy pozitiv volt, nyertünk, egy nagyon szép góllal. Véleményem néhány játékos teljesítményéről, amivel lehet vitatkozni:
Casilla - kell egy jobb második kapus, lábbal elég bizonytalan.
Carvajal - volt néhány jó megoldása, remélem javul a formája.
Varane - hozta amit tud
Vallejo - sajnálatos sérülés, a meccs elején, miért vannak ezek?
Theo - a gólpassz szép volt, de nem volt jó. Real szintű játékos?
Kovacic - hozta amit tud, egy gól a lábában maradt, ha többet játszik jó lesz
Llorente - nekem szürke volt
Ceballos - szintén zsenge volt
Lucas - átlagos volt
Mayoral - nem sok megmozdulása volt
Asensio - szuper technikája van, amit a gólnál be is bizonyitott
Nacho - hozta az átlagot
ISCO, MODRIC - kevés időt kaptak, nehéz bemelegedni a meccsbe 20-30 perc alatt még nekik is.
összeségében a fiatalok mutathattak volna többet, nagyon sok egyszerű labdát eladtak, sok volt a technikai hiba. Az elenfél harcos volt és egy gólt meg is érdemeltek volna.
Jöhet a visszavágó, kiváncsi leszek mi lesz a kezdő.
Ceba kapott egyet a meccs elején, ami végig látszódott a mozgásán.
Nekem Marcos játéka tetszett, harcos volt. Kova viszont vissza szerezhetné az önbizalmát.
valakit egyszer nagyon megtapostak, Ő volt az?
Nem, ő csak rosszul lépett, sztem nem bántották
Theot, ha jól láttam
Kováccsal nem értek egyet, szerintem feleslegesen sokszor labdavezetett.
én szeretem a játékát, elfogult vagyok vele.
Igaz sérült is volt elég hosszan, de úgy látom nem fejlődött nálunk-pedig én is bírom a srácot.
Kíváncsi vagyok, melyik játékos tudna fejlődni szezononként 5-10 meccsel a lábában.
A fentivel tulajdonképpen megerősíted, hogy valóban nem jó irányba fejlődött.
Azért ez qrva nagy zsákutca, ha így folytatódik, nem?
Az Interben még hatalmas tehetség volt.